Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 12,961 tot 12,990 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: Paspoort aanvragen in den Haag #198460
     Noë
    Sleutelbeheerder

Vorige week langs geweest bij het consulaat in Bordeaux voor het vernieuwen van de paspoorten. Met 94 traptreden, doordat de lift al een week defect is, ook geen aanrader voor wie slecht ter been is.

Het consulaat krijgt veel aanvragen van Nederlanders die in Nederland geen paspoort konden krijgen en alsnog naar het consulaat moesten bij terugkeer in Frankrijk.

Het toezenden van een Franse kiezerspas gebeurt volgens de website pas op de eerstvolgende 1 juli als er geen verkiezingen zijn. Een onmogelijke procedure dus als je in minder dan een jaar ‘al’ een paspoort wilt aanvragen in Nederland door middel van deze pas.

In reactie op: Bouwen en verbouwen in Frankrijk. Documentaire #199145
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jammer dat het in FR ook niet lukt.

Ik heb de docu gedownload van USENET staat daar met de naam La.France.Bricole.DOC.FRENCH.720p.HDTV.x264.AC3-BRJ

Dit item kan wmb wel worden verwijderd.

janv

In reactie op: NL versus FR diameter leidingen voor kranen #200286
     Noë
    Sleutelbeheerder

Goed idee, Rob (montillot),

ik heb het voor mijn archief even uitgetekend.
    Getekend, naja, in een foto gemonteerd.
    VOOR:
    13580043ht.jpg

NA:
    13580115pf.jpg

Werkt natuurlijk niet als je een eenhendelkraan hebt waar de hendel in het midden en bovenop zit.

In reactie op: kosten reparatie waterleiding #186810
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour Cees,

Zoals Wim hierboven al vermeldt is het heel eenvoudig:

• Vóór de watermeter (dus aan de kant van het leidingnet) is de verantwoordelijkheid voor het waterbedrijf;
    • Ná de watermeter (dus aan de kant van je huis) is het jouw probleem.

Voor wat betreft die verzekering waar je schoonmoeder het over heeft. Sinds jaar en dag word ook ik geplaagd door regelmatige brieven met daarin gruwelverhalen over wat er allemaal kan gebeuren met de waterleidingen ná de watermeter, dat ik daarvoor verantwoordelijk ben, dat ik daar niet te licht over moet denken en dat rampen op de loer liggen. Slechts het afsluiten van een dure verzekering kan mij behoeden voor volslagen financiële rampspoed en algehele persoonlijke ondergang.

Mijn standaard reactie op dit soort dreigementen in FR: f*ck you. En met reden, want er wordt alom tegen dit soort praktijken gewaarschuwd.

Nu kan het natuurlijk zijn dat bij jou onverhoopt toch ooit zo’n verzekering is afgesloten. Dan is dit hét moment om daarvan te profiteren. Gewoon het alarmnummer op de polis bellen en kan het jou schelen waar het lek zit, dat zoeken ze maar uit.

Heb je zo’n verzekering niet, dan even kijken waar het lek zit. Afhankelijk daarvan het waterleidingbedrijf bellen of zelf gaan graven. Gelukkig is de grond om deze tijd van het jaar lekker zacht 😀

Salutations, Jos

In reactie op: Extra abonnement van SAUR (water) voor een gite #187524
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik heb het betreffende artikel gelezen, maar er staat niets in dat zou vermoeden dat mijn per gîtes een extra aansluiting nodig is, of zie ik iets over het hoofd?
    mvg, Hans

In reactie op: CSG en AWBZ #196897
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik ga het URL maken leren, want ik doe dat nogal vaak: verwijzen naar andere internetsites met een lange link. Dank voor les 1 Bosbess. Stuur me svp t.z.t. een mailtje voor vervolgles 2.

In reactie op: kosten reparatie waterleiding #186808
     Noë
    Sleutelbeheerder

Volgens mij is het vrij simpel: vóór de meter is het de verantwoordelijkheid van de waterleverancier, ná de meter van de huisbezitter. En die verzekering heeft volgens mij betrekking op schade in huis, dus na de meter.

In reactie op: bouwen in afwijking van het bestemmingsplan (PLU) #191529
     Noë
    Sleutelbeheerder

De aanvraag gaat naar de gemeente (die sturen hem door) en de beslissing komt van de DDT. Op zich prima want willekeur speelde soms erg een rol bij de oude bestuurslaag. De burgemeester die zelf zijn eigen grond en panden nieuwe bestemmingen gaf, is daar een voorbeeld van. (van bosgrond naar agrarische bestemming en van schuur naar woonhuis).

De PLUi is eigenlijk een lange termijn visie op gronden en gebruik ervan. Die grenzen zijn duidelijk. Zoals ik al aangaf, niet gaan bouwen zonder toestemming, en het opnieuw beoordelen van de bestemming wil niet zeggen dat het ook verandert gaat worden.

In reactie op: bouwen in afwijking van het bestemmingsplan (PLU) #191530
     Noë
    Sleutelbeheerder

De aanvragen voor wijziging gaan dacht ik nog wel via de gemeente Wim, maar vul het maar aan als dit is veranderd.

Overigens heb wij de gewoonte om bij elke grote renovatie, aanbouw of verandering van bestemming eerst een afspraak bij de DDT te maken met de betreffende ambtenaar en hem of haar de plannen voor te leggen en mee te laten denken voor het beste resultaat. Dat pakt eigelijk altijd wel goed uit. Mischien een tip voor Coulonges?

René

In reactie op: CSG en AWBZ #196894
     Noë
    Sleutelbeheerder

De link is veeeeels te lang. Als je daar met url.png een “echte” link van maakt komt alles goed.
    wimb

In reactie op: CSG en AWBZ #196893
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bosbess, wederom van jouw kant dat oeverloze …… geklessebess!

‘T is zo simpel:

Art. L. 136-1 is een soort kapstokartikel, je weet meteen wat er WEL of NIET onder valt !!!!
    We hebben hier te maken met franse fiscale wetgeving en die is anders dan die van Nederland

In reactie op: CSG en AWBZ #196892
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik doe niets anders dan anders. Hoogstens doe ik wat copy paste. Zou dat de oorzaak zijn?

In reactie op: Snelheid ADSL omhoog? #187512
     Noë
    Sleutelbeheerder

@Exit.
    OK dat klinkt hoopgevend, 2MB is wel werkbaar.
    Ik vond 5200 meter niet extreem veel, valt nog ruim binnen de 7 km max.
    Ik begreep deze week van iemand dat het netwerk in het dorp zelf ook al niet heel erg fantastisch is.
    Schijnbaar zakt daar de snelheid extreem in rond een uur of 6, klinkt als een capaciteitsprobleem. En ook mijn 3G verbinding voelt rond die tijd meer als 0.1G
    De traagheid in het dorp is gunstig voor ons want dan heeft het hele dorp er last van (5000 inwoners). Op naar de Mairie en als ze niet doen wat wij vragen gaan we gewoon staken 😉

In reactie op: EC daagt Nederland voor EHvJ #198388
     Noë
    Sleutelbeheerder

zie dit bericht van het Bestuur van SBNGB op http://www.vngsint.com, thuispagina:

24-03-2013

STICHTING BELANGENBEHARTIGING NL GEPENSIONEERDEN IN HET BUITENLAND

(SBNGB)

VERENIGING NL GEPENSIONEERDEN IN SPANJE

(VNGS)

Toen minister Donner van Sociale Zaken in het Kabinet Rutte 1 naarstig op zoek was naar besparingen, was een gewillig en politiek volstrekt ongevaarlijk slachtoffer snel gevonden; de in het buitenland wonende gepensioneerden. Nog voor de wet een feit was hebben we op 4 mei 2011 de EU commissie verzocht handelend op te treden tegen de inbreuk op de EU verordening 883/2004 met als resultaat de zojuist door de EU commissie aangekondigde gang naar het Europese Hof in Luxemburg

Een eerdere koopkrachttegemoetkoming voor ouderen werd omgetoverd tot een belastingmaatregel en, aangezien onze doelgroep in het licht van bestaande verdragen niet belastingplichtig is in Nederland, kwamen deze gepensioneerden daarvoor verder niet meer in aanmerking. Een besparing van ruim 110 miljoen euro was snel verdiend.

Onze Stichting adviseerde belanghebbenden een bezwaarschrift in te dienen hetgeen leidde tot een vonnis van de rechtbank in Haarlem, waarin werd geoordeeld dat deze maatregel strijdig was met EU regelgeving en moest worden teruggedraaid. De minister weigerde zijn verlies te erkennen en gaf de SVB opdracht in hoger beroep te gaan. Deze procedure loopt nog.

Teneinde niet het risico te lopen opnieuw geconfronteerd te worden met “bestuurlijke naïviteit” besloot onze Stichting ook een formele klacht in te dienen via onze advocaat in Brussel bij de Europese Commissie. Dit initiatief heeft inmiddels geleid tot dagvaarding van Nederland voor het EU Hof in Luxemburg zoals blijkt uit het onderstaande perscommuniqué.

Bij ons eerder proces voor het Hof bepleitten wij met succes een voorrangsbehandeling gezien de kwetsbaarheid van de klagers. Helaas kunnen natuurlijke personen zich niet mengen in de procedure tussen de Commissie en Nederland voor het Hof, dus de snelheid zal vooral afhangen van de Commissie. Uiteraard zullen wij proberen daarop invloed uit te oefenen.

In reactie op: bouwen in afwijking van het bestemmingsplan (PLU) #191531
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo,

Om te beginnen schrijf je een bief naar “le maire” waarin je verzoekt het PLU te wijzigen bij de eerst volgende mogenlijkheid. Dat verzoek doe je aangetekend en dan moet het in ieder geval over 5 jaar in behandeling worden genomen, wat dus vooral niet wil zeggen dat er ook daadwerkelijk een verandering komt! En volgens mij kan je dan dus maar beter nu niet gaan bouwen want dan kan er wel eens nooit meer een verandering inzitten, of je moet op heel goede voet met de burgemeester staan. En zelfs als ze ja zouden zeggen dan graag even op papier, want ook op de stoel van de burgervader komt wel eens een ander te zitten.

Groet,René

In reactie op: Chéri(e), jai rentré le bois pour lhiver! #193940
     Noë
    Sleutelbeheerder

Op de een na laatste foto is overigens ook een fraaie lustre te zien in een overigens vast stoffige ruimte.
    Prachtige fotos overigens, ben bang dat mijn hout en ikzelf niet geschikt zijn voor zulk fraai stapelwerk.

In reactie op: CSG en AWBZ #196918
     Noë
    Sleutelbeheerder

Je ziet dat “Les revenus du capital” niet in het rijtje van Art. L. 136-1 voorkomt, moet dus gewoon sociale lasten over betaald worden.[/quote]

Die redenering is me niet duidelijk.
    We zijn het eens dat art. 136 L-1 niet betrekking heeft op “les revenus du capital”Dan is de vraag nog steeds: welk ander wetsartikel rechtvaardigt dat er over die “revenues du capital”alsnog een CSG wordt geheven.
    Voor de hand ligt dat dit dus een ander wetsartikel uit de Code Sociale is.

In reactie op: Huis erbij als belegging? #193009
     Noë
    Sleutelbeheerder

@ au petit arbre: had de vraag niet gezien. Huuropbrengst is deels afhankelijk van waar je een huis aanbiedt en dat geldt ook voor de investering in het pand. In mijn geval denk ik op een totale investering (na aftrek van jawel subsidies en met een laag BTW tarief voor de gehele verbouwing) op ca 120.000 €. Verwachte huuropbrengst 650 a 700 p/mnd. Na aftrekvan bedragen voor onderhoud, ca 1000 pj, lokalebelastingen, moet je daarna gaan rekenen met extra belasting en CSG over de extra inkomsten. Ik denk op een rendement te komen van even boven de 3 0/0. Dat is natuurlijk niet veel, maar stenen blijven stenen en mocht de inflatie gaan oplopen, dan lopen meestal huizen en huurprijzen mee. De meerwaarde die ik heb gecreeerd door van een oud pand een courant pand te maken (energieklasse B) neem ik in de rendementsberekening niet mee. Dat is achteraf hopelijk mooi meegenomen.

In reactie op: bouwen in afwijking van het bestemmingsplan (PLU) #191532
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo,
    Mooie plannen, ik begrijp dat de Mairie je wel wijzer heeft gemaakt: over 5 jaar wordt het PLU opnieuw vastgesteld. Dus ongewijzigd of veranderd. Ook in Nederland kan je niet bouwen zonder bouwvergunning, en je weet niet of het bestemmingsplan gaat wijzigen. Dus kan je nu niet bouwen.

In reactie op: CSG en AWBZ #196919
     Noë
    Sleutelbeheerder

Les revenus du capital, qu’il s’agisse des revenus du patrimoine ou des revenus de placement, sont soumis à plusieurs prélèvements sociaux : contribution sociale généralisée (CSG), contribution au remboursement de la dette sociale (CRDS), prélèvement social, contribution additionnelle et prélèvement de solidarité.

Je ziet dat “Les revenus du capital” niet in het rijtje van Art. L. 136-1 voorkomt, moet dus gewoon sociale lasten over betaald worden.

In reactie op: EC daagt Nederland voor EHvJ #198396
     Noë
    Sleutelbeheerder

Beste Bosbess,

Hartelijk dank voor je (snelle) reactie. Ik werd inderdaad op het verkeerde been gezet door het woord “belastingplichtig”. Dus maar snel een bezwaarschrift indienen.
    Nu maar hopen dat ook het hele Cvz-verhaal een positieve wending krijgt.
    Nogmaals hartelijk dank.

Groeten, Hans

In reactie op: Beton storten #200430
     Noë
    Sleutelbeheerder

Daar kan ik het natuurlijk volmondig mee eens zijn, maar er wordt aangegeven dat het beton door hen zelf gedraaid gaat worden. Als de uren van de werkers die dit gaan doen betaald moeten worden dan weet ik zeker dat levering via een centrale goedkoper uitkomt bij deze hoeveelheid. Zelfs als het verpompt moet worden omdat de wagen niet precies op de plek kan komen. Hoe lekker kan het zijn als je dan ook gelijk vloeibeton besteld wat zelf nivelerend is en wat je dus alleen licht moet bewegen om het vlak te krijgen. Want zelfs het verwerken van die 10 kuub is nog een hele klus als je het niet gewend bent en er niet het juiste gereedschap voor hebt. En die spiermassa kweken is niet zo erg, maar je rug erop vernaggelen wel. Zijn toch gauw 200 kruiwagens met 50 liter erin met een gewicht van ongeveer 120 kilo zonder de kruiwagen. Je zou er een meter mee omhoog moeten!!!

In reactie op: Beton storten #200436
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dan nog mijn raad: bestel het bij een betoncentrale. Goede samenstelling, in een keer storten, en je energie en spiermassa bewaren voor andere zaken.

In reactie op: CSG en AWBZ #196909
     Noë
    Sleutelbeheerder

“« Art. L. 136-1. – Il est institué une contribution sociale sur les revenus d’activité et sur les revenus de remplacement à laquelle sont assujettis :
    « 1o Les personnes physiques qui sont à la fois considérées comme domiciliées en France pour l’établissement de l’impôt sur le revenu et à la charge, à quelque titre que ce soit, d’un régime obligatoire français d’assurance maladie ; “

Ik citeer het bovenstaande artiklel dat MHdV weergaf. Daaruit blijkt dat er een contribution sociale (dus: CSG???) mag worden ingesteld voor degenen die wettelijk verzekerd zijn onder de Franse ziektekostenwetgeving. Mijn conclusie: dus “dit geldt dan niet voor de “verdragsgerechtigden”, en is als zodanig in overeenstemming met EHvJ arrest.

Echter: hier wordt slechts gesproken van de volgende inkomensgrondslag: inkomsten uit arbeid en daarop vervangende inkomsten (uitkeringen en pensioenen zo neem ik aan).
    Er moet dus nog een wetsartikel zijn dat voor de CSG een rechtvaardiging biedt voor heffing over andere inkomensgrondslagen. Naar ik begrijp zou dat niet als voorwaarde hebben dat men verzekerd is onder de Franse ziektekostenwetgeving. Wie kent dat artikel?

Noë
    Sleutelbeheerder

Precies zoals je het zegt. De verhuurder kan mogelijk best in zijn recht staan, maar om dat ook te krijgen moet hij toch kosten maken en zal tijd (inkomsten) verliezen. Tussendoor aan een ander verhuren zit er dan ook niet in. Dus als de verhuurder een rechter treft die op de hand van de verhuurder is, gaan er makkelijk 3 tot 5 jaren overheen voordat hij een bedrag binnen heeft van deze huurders.

In reactie op: EC daagt Nederland voor EHvJ #198397
     Noë
    Sleutelbeheerder

Hallo allemaal,

Als ik lees,”koopkrachttegemoetkoming oudere belastingplichtigen” vraag ik mij af:gaat deze koopkrachttegemoetkoming dan ook op voor mensen zoals wij die geen belasting meer betalen aan Nederland maar onze inkomstenbelasting betalen aan Frankrijk?
    Al onze inkomsten(AOW,pensioen)komen uit Nederland.
    Groeten, Hans

In reactie op: CSG en AWBZ #196910
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bosbess,

Aangezien mijn reactie (Re: CSG en AWBZ gemaakt op: 22/01/2013 09:43) op dit forum, waarin het “het artikeltje sec” en in het nederlands vertaald blijkbaar NIET het gewenste effect sorteerde, was plaatsing van het volledige artikel wenselijk.

In reactie op: Beton storten #200437
     Noë
    Sleutelbeheerder

Nog één tip is dat je de minimaal 10 m3 beton in een dag en in een keer door moet storten voor een goed resultaat. Zomers als het warm weer is heb je dan zelfs geen tijd om met zijn allen te gaan lunchen want dan is het beton van de eerste partij al aan het harden. Maar dat zal in maart nog wel meevallen. Geluk ermee.

Groet René

In reactie op: problemen met tv ontvangst #187355
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bij de overgang naar HD hebben de Duitse zenders de grenzen van de technische normen opgezocht. Veel ontvangers bleken die specificaties niet te halen en hebben inmiddels updates uitgebracht. Zie ook :http://www.totaaltv.nl/nieuws/8921/%28Update%29_Problemen_bij_ontvangst_nieuwe_Duitse_HD_kanalen.html

Ontvangers die de fabrikant niet kan of wil updaten kunnen naar de kliko voor wat betreft de Duitse HD zenders.

Voor de HD zenders lijkt uw verhaal, en de aangekondigde mis-a-jour, te kloppen met de ervaringen van veel andere kijkers in Europa. U meldt echter dezelfde problemen met ZDF SD, dergelijke problemen zijn mij niet bekend.

In reactie op: CSG en AWBZ #196911
     Noë
    Sleutelbeheerder

Terminologische verwarring dus. Daarom houd ik liever het onderscheid “verdragsgerechtigd” (ten laste van een pensioenstaat) en verzekerd onder de woonlandwetgeving aan. Dat onderscheid blijkt op allerlei wijzen essentieel te zijn. Zo ook terzake van CSG betalingen

30 berichten aan het bekijken - 12,961 tot 12,990 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?