Snelheid ADSL omhoog?

Dit onderwerp bevat 22 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #187498
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb voor mijn werk een fatsoenlijke internet verbinding nodig.
    Wij gebruiken ons huis nu als vakantiehuis en dus is de snelheid niet super belangrijk, maar op termijn wordt dat wel een probleem.

    Ik heb inmiddels een aantal verbindingen onderzocht.

    ADSL is hier veel te traag, 0.6 Mb download (getest bij 2 verschillende buren), daarmee kan ik niet werken, dan zit ik de hele dag te wachten.

    Ik gebruik nu mobiel internet van Orange, wat redelijk goed werkt.
    Download > 2-3Mb een hele verbetering, maar de upload (0.3 mb) is heel instabiel, uploads groter dan zo’n 20kb bevriezen 9 van de 10 keer.
    Verder varieert de snelheid nogal (wat redelijk normaal is voor 3G AFAIK)

    Ik heb volgens mij op dit forum ooit ergens gelezen dat er iemand was die het voor elkaar had gekregen, via de gemeente, dat de lokale ADSL verbinding werd “opgepept”?

    Heeft iemand tips of ervaringen hoe dit aan te pakken?

    BTW, de afstand tot het dorp is 4 km.

    BVD Timo

    #187502
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik dit SFR WiFi goed begrijp, je neemt een adsl aansluiting bij SFR en logt dan in via SFR WIFI

    Hier kun je zien of er SFR WiFi in je woonplaats aanwezig is.

    In mijn dorp krijg ik een wireless verbinding op 150Mb, daar kom ik op een webpage waar een login gevraagd wordt.
    Hier stopt het voor mij omdat ik bij SFR geen abo heb.

    janv

    edit 23:48, er was iets niet duidelijk.

    #187503
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, ik heb Orange ADSL getest bij de buren en gebruik nu zelf een “Orange Pass Let’s Go” mobiel internet.
    Ik ga er vanuit dat SFR in het buitengebied geen snellere verbinding kan leveren dan Orange..
    SFR geeft geen dekking aan bij ons.

    #187504
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Selix Oh, ok. nu snap ik je post, als je de link goed begrijpt, ik dacht dat je mijn post bedoelde.

    #187505
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Waarom doe je geen test bij http://www.dslvalley.com/ ? Vul je telefoonnummer in je ziet hoe ver je echt van de telefooncentrale zit, wat de mogelijkheden zijn en de haalbare snelheid op jouw aansluiting. Voor hetzelfde geld zitten je buren nog op een oud 1 megamax abonnement en/of heeft dlm de lijn dichtgeknepen.

    #187506
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @jako
    Dat had ik al gedaan:

    Code NRA : 884871VA
    NRA (commutateur local) : VAL DAJOL
    Distance vous séparant du central : 5700m (Détails)
    Taux d’atténuation : 61.0224 dB
    Débit ADSL (estimation) : 512 Kbps
    Débit ADSL2+ (estimation) : 512 Kbps

    #187507
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja dat gaat niet werken, dan is 600k nog snel. ;)Je zit best ver van de centrale. Orange kan dit oplossen door een ‘centrale’ dichterbij te brengen. Maar dat moet de moeite waard zijn, dus meerdere aansluitingen en steun van de gemeente. Hier in de buurt zitten overigens een paar Nederlanders op 6 km van de centrale, die het toch voor elkaar hebben gekregen om stabiel 2 Mbit te krijgen.

    Zo te zien is er geen Wimax in 88, dan is satelliet nog een alternatief.
    Kijk bijvoorbeeld eens bij http://sat.tooway.fr/

    Snelheid is beschikbaar, maar let op de download limieten of ‘fair use policy’

    #187508
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er zijn daar heel wat hotspots van SFR

    janv
    hrc5k-2013-02-20_131410.jpg

    #187509
     Anoniem
    Inactief

    Drie jaar geleden kwam ik van 20Mb in NL naar 125Kb in Frankrijk, en mocht ik blij zijn dat ik ADSL kreeg, met mijn aansluiting zat de router verderop dus vol… Nu zit ik op iets van 350 Kb en kan mijn geluk niet op, alhoewel, zo’n tien keer per dag valt de connectie weg voor een paar minuten. Met 600Kb mag je je handen dichtknijpen. Verwacht geen randstedelijke snelheden en als je ziet hoe alles op houten palen langs palttelandswegen geknoopt zit mag je blij zijn dat het überhaupt werkt.

    #187510
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn vraag was of er iemand was die ervaring had met het “helpen” van Orange met een verbetering van de snelheid.
    Er zitten hier namelijk vrij veel mensen op die lage snelheid en die willen er ook graag achteraan. Hoe pak je dat het beste aan?

    #187511
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Naar de Mairie en voorleggen aan de burgemeester.

    #187520
     Anoniem
    Inactief

    Ik zit op 5260 mtr van de centrale en had zo’n 1100 kb en heb na een jaar of 3 DLM laten uitschakelen en nu zit ik gemiddeld rond de 2000 kb. Ik heb zelfs aan de 2400 kb gezeten maar dat heeft misschien met het weer te maken. Je kan het op de site van Orange laten uitschakelen, http://assistance.orange.fr/contact_dlm.php
    Baat het niet dan kun je het zelf weer ongedaan maken.

    #187512
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Exit.
    OK dat klinkt hoopgevend, 2MB is wel werkbaar.
    Ik vond 5200 meter niet extreem veel, valt nog ruim binnen de 7 km max.
    Ik begreep deze week van iemand dat het netwerk in het dorp zelf ook al niet heel erg fantastisch is.
    Schijnbaar zakt daar de snelheid extreem in rond een uur of 6, klinkt als een capaciteitsprobleem. En ook mijn 3G verbinding voelt rond die tijd meer als 0.1G
    De traagheid in het dorp is gunstig voor ons want dan heeft het hele dorp er last van (5000 inwoners). Op naar de Mairie en als ze niet doen wat wij vragen gaan we gewoon staken 😉

    #187513
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ben jaloers op al die Nederlanders die ADSL hebben, terwijl dat bij ons in de Gard nog niet aanwezig is. France Telecom heeft pas een aantal metingen verricht of het draadloos mogelijk was, maar ook dat bleek niet te kunnen. Dus blijven we (gehucht met 120 woningen) maar doormodderen met ISDN lijnen.

    Nu lees ik net dat iedereen recht heeft op een snelle Internet verbinding, wat onze frustratie nog groter maakt, want wat betekent “iedereen”?

    Zijn wij de enige of zijn er meer mensen die geen ADSL kunnen krijgen omdat de centrale te ver weg staat?

    #187514
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Iedereen kan snel internet via satelliet krijgen. Sommige departementen of gemeentes geven zelfs subsidie aan burgers op locaties waar ADSL onmogelijk is. De prijs is vergelijkbaar met ADSL alleen zit er nog steeds een download limiet en/of fair-use policy op goedkope abonnementen.

    Door het gebruik van de Ka band techniek is de prijs gedaald en de snelheid verhoogd. Deze techniek maakt gebruik van zeer smalle spotbeams zodat frequenties hergebruikt kunnen worden en de provider ook (ongeveer) weet waar u zich bevindt.

    #187515
     Wim Bavelaar
    Moderator
    Quote:
    Quote uit Joep op 26/02/2013 15:42

    Nu lees ik net dat iedereen recht heeft op een snelle Internet verbinding, wat onze frustratie nog groter maakt, want wat betekent “iedereen”?

    President Hollande heeft beloofd dat iedereen in Frankrijk très haut débit krijgt. ’t Kan nog wel tien jaar duren. Zie bericht op de homepage.

    Wim

    #187516
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik hoop dat er inderdaad ook op het platteland geïnvesteerd gaat worden.
    Ik denk dat onze buren volgens de huidige definitie al onder haut débit vallen, maar of je 0.5 Mb dat ook kunt noemen vraag ik me af..
    Maar als ik dan lees dat er mensen met ISDN moeten werken… Om te huilen lijkt me dat..

    #187517
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het bericht gaat zelfs over de volgende stap: très haut debit. Wat daar exact de definitie voor is weet ik niet, maar dat moet toch zo’n 50 Mpbs zijn. Met als techniek VDSL2+ , glasvezel of 4G. Gezien de ervaringen met koper op het platteland is VDSL een utopie, laat staan voor iedereen glasvezel aan huis. Binnen 10 jaar iedereen draadloos op 4G is niet onmogelijk, maar niet waarschijnlijk gezien de capaciteit van dat netwerk.

    #187518
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @jako
    Als haut 0.5Mb kan zijn dan is très haut waarschijnlijk 2Mb 😉

    #187519
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Timo op 26/02/2013 22:34
    @jako
    Als haut 0.5Mb kan zijn dan is très haut waarschijnlijk 2Mb 😉

    Jij woont zeker nog niet zo lang in frankrijk, optimist!

    #187499
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Via de gemeente, die verzamelen dan de interesse.
    Als er minimaal 100 gegadigden zijn voor een fatsoenlijke snelheid is er met Orange te onderhandelen. Zelf de boer op dus.

    Zo ging het tenminste hier zo’n 8 jaar geleden.

    #187500
     Noë
    Sleutelbeheerder

    100 zal hier (op 4 km van het dorp) niet lukken ben ik bang, maar het schijnt dat de snelheid in het dorp ook crisis is.
    We gaan volgende week met een paar mensen met de burgemeester praten, eens kijken wat we kunnen bereiken..

    #187501
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk eens op http://www.alsatis.com/satellite.php
    Let ook op die Jusqu’à 20 Méga en réception et Jusqu’à 6 Méga en émission, nog meer dan in NL is dat (in mijn geval) theoretisch. Dat haal je nooit, en de helft bij uitzondering midden in de nacht. Maar als je flink betaald dan kan het. Ze zeggen heel FR te dekken.

    Ik geloof niet in het mobiliseren van het dorp, kost veel energie en de helft of meer wil niet meedoen, je kunt beter je eigen weg gaan. Think Different.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?