Extra abonnement van SAUR (water) voor een gite

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187521
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Onlangs kreeg ik een brief van SAUR (dep Lot-et-Garonne) dat zij geconstateerd hadden dat er 2 logements waren op mijn adres. Om die reden werd met terugwerkende kracht over 2012 het abonnement verhoogd (dus 2x in plaats van 1x). Bij navraag bij SAUR bleek dat zij geconstateerd hadden dat wij een gite hadden. Hoewel ik tegenwierp dat de gite onderdeel uitmaakte van ons huis en slechts 2 maanden per jaar verhuurd werd, bleef men van mening dat zij het wettelijk recht hadden om dit op te leggen (Vu le Code Général des Collectivités Territorales et en particulier l’article L 2224-12-4 I). Vervolgens heb ik geinformeerd bij collega verhuurders in de buurt, maar zij hadden hier niets van vernomen, dus kennelijk is er sprake van willekeur. Mijn vraag uiteraard is: zijn er meer gite verhuurders die deze ervaring hebben en is er iets tegen te doen?

    #187522
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Complete tekst is hier te lezen (bovenste rondje van de 3 markeren). Partie législative (2 Mo)

    Vu le Code Général des Collectivités Territorales et en particulier

    janv

    #187523
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Wil dit bericht nog een keer posten en wel in de goede rubriek Nutsbedrijven.

    Wim

    #187524
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het betreffende artikel gelezen, maar er staat niets in dat zou vermoeden dat mijn per gîtes een extra aansluiting nodig is, of zie ik iets over het hoofd?
    mvg, Hans

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?