Paspoort aanvragen in den Haag

Dit onderwerp bevat 34 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 7 maanden geleden door Theo Sacourieu.

  • Auteur
    Berichten
  • #198459
     bosbess
    Deelnemer

    Reactie verplaatst naar Paspoortenmisère.

    #198460
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vorige week langs geweest bij het consulaat in Bordeaux voor het vernieuwen van de paspoorten. Met 94 traptreden, doordat de lift al een week defect is, ook geen aanrader voor wie slecht ter been is.

    Het consulaat krijgt veel aanvragen van Nederlanders die in Nederland geen paspoort konden krijgen en alsnog naar het consulaat moesten bij terugkeer in Frankrijk.

    Het toezenden van een Franse kiezerspas gebeurt volgens de website pas op de eerstvolgende 1 juli als er geen verkiezingen zijn. Een onmogelijke procedure dus als je in minder dan een jaar ‘al’ een paspoort wilt aanvragen in Nederland door middel van deze pas.

    #198449
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb op Schiphol laatst paspoort aangevraagd.
    Afspraak gemaakt via e mail met Gemeente Haarlemmermeer
    Vingerafdrukken gedoe, het lutte allemaal maar met moeite, het moest een paar keer over gedaan worden.
    Dit gaf bij mij bepaald geen vertrouwen Immers het is bekend dat van al die digitaal opgeslagen informatie 2% fout gaat Je zult maar ergens bij een douane staan en dat je vingerafdruk niet de jouwe blijkt te zijn.
    Het is aan jou om dan aan te tonen dat jij jij bent
    Ik vroeg of ik bij het afhalen van het paspoort ik ook kon controleren of mijn vingerafdrukken inderdaad de mijnen ook zijn,naam geboortedatum etc. worden wel keurig ter controle aan je voorgelegd
    Niet dus werd mij verteld
    De vingerafdrukken die op de chip staan kun je dus niet controleren of die echt van jou zijn
    Vreemde gang van zaken

    #198450
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook hier zou een task force wel handig zijn, net als de club die met het CVZ drama bezig is. Dit raakt aan het ‘vrije verkeer van personen’; discriminatie tussen in en buiten NL wonende NL’ers; burgerrechten, we kunnen zomaar ‘sans papiers’ worden.

    #198451
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Dit, ik denk met jou, dat wereldwijd veel Nederlanders niet meer aan een geldig paspoort kunnen komen, om gezondheidsredenen vooral! Over het “digibusje” wordt ook niet meer gerept! Belgie heeft er inmiddels wel een rondrijden in Frankrijk…. http://www.diplomatie.be/paris/

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?