Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 13,591 tot 13,620 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200648
     Noë
    Sleutelbeheerder

    gewist omdat het niets met de dakbalk te maken had en eigenlijk alleen gekeuvel was.

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200646
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er wordt hier meer gepraat over de forum functies dan over de vraag van de TS. Als deze nog geinteresseerd is in antwoorden op zijn vraag: Ik zou aanpassingen aan het spant alleen maar doen als je een keer de hele dakbedekking (pannen?) er af hebt liggen, dus bij een complete renovatie van het dak.
    Aanpassen van het spant is nl voor wat betreft de statische belastingen wel mogelijk, maar de vervormingen zullen toenemen ten gevolge van de aanpassing. Meestal met als gevolg scheuren in de gevels.

    In reactie op: Iemand enig idee wat dit is? #188946
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als het er één is, zou ik er op gaan staan. 😉
    De foto is verder te onduidelijk om te bepalen wat het precies is.

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187783
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Helaas heeft men de VPN weer verhuisd, nu naar Roemenië. De truc is dus niet meer bruikbaar om een Nederlands IP nummer te verkrijgen.

    In reactie op: verblijf in LDF & belastingen. #196846
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Was het maar zo simpel. Elke situatie is anders. Goede adviseur zoeken dus.

    In reactie op: Linken soep #190739
     Noë
    Sleutelbeheerder

    HEMA betekent Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

    In reactie op: Kalfsrollade #190710
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Uiteindelijk om een roti de veau gevraagd en kreeg een mooi stukje vlees. In NL is het een lap dat opgerold wordt, in FR is het 1 stuk vlees waar een rol van wordt gemaakt. Thuis weer uit de touwtjes gehaald en zelf een lap van gemaakt en gevuld met een mengsel van knoflook, olijven, olijfolie en peper.
    Erg geslaagd!

    In reactie op: Linken soep #190738
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De kleur treft goed in ieder geval, ‘hema’ betekent ‘bloed’.

    In reactie op: Economics in One Lesson #195347
     Noë
    Sleutelbeheerder

    MidiPyr,

    Mocht ik de leeftijd van 65 bereiken, dan zal ik er geen seconde wakker van liggen, als ik me in Zuid-Frankrijk moet vestigen. Ik acht me er alleen gelet op de huidige mondiale ontwikkeling nog te jong voor. Wat me enorm interesseert, is je opmerking dat het moeilijk is om je als ex-expat in Azie te vestigen?! In hoeverre ik hier eerder iets over heb moeten lezen, had het te maken met de medische verzekering. Is dat het probleem? Zo ja, dan is dat inderdaad iets waar ik me nu al goed in verdiep, want ik wil niet gehinderd worden in mijn vrijheid door zoiets “onbenulligs”.

    Het lijkt me inderdaad niet gepast om op dit forum aan Singapore bashing te doen, dus kun je me die links prive sturen. Wel wil ik graag kwijt dat je inderdaad in Azie je je maar beter politiek afzijdig kunt houden. Tragisch is alleen dat dat nu ook begint te gelden voor de Westerse wereld. Zo is het al lange tijd niet verstandig om al te anti-Amerikaans te doen, daar ze je daar al snel als (potentiele) terrorist zien en wat dacht je van ons Holland?! Wilders democratisch gekozen, doet niets anders dan zijn mening (welke ik met name op Europees gebied niet deel) weergeven en wordt vervolgens toch nog even voor het gerecht gesleept.

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200645
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit,

    kijk hier en volgende.

    In reactie op: oude onderwerpen #200247
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit marhout op 23/12/2012 22:45
    @wimb: Hoe heb je die website op je eigen harddisk gezet? I

    Ik heb drie manieren gebruikt om zoveel mogelijk binnen te halen:

    1 – “Aspirateur de site” bv HTTrack Website Copier (484Mb, 17001 fichiers / 5275 dossiers.

    2 – in het forum gezocht op het woordje “de” Het resultaat is een lijst van bijna 5200 files, 331Mb. Allen zonder opmaak en zonder plaatjes. Ik ben ze aan het bekijken en aan het sorteren, maar dat schiet nog niet op. Één minuut per files wordt al heel erg lang. Het is een klusje voor de avonden in Frankrijk.

    3 – Alle topics die ik interessant vond heb ik bewaard met AutoPager, een Firefox extensie, maar is er ook voor Chrome.

    Autopager laadt automatisch de volgende pagina en knoopt deze vast aan de al geopende. Als je dus boven in het elektra topic begint en steeds na beneden scrollt kun je aan het einde het geheel gewoon saven (ctrl s) . Ook heel handig bij andere fora.

    wimb

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200644
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @dit,
    Er staan een aantal foto’s eerder in dit on derwerp!

    Adrienne

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200643
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jammer dat er geen foto van het vraagstuk is geplaatst, ofwel naar mijn prive mail is gegaan? Ik zal wel iets gemist hebben. Fijne jaarwisseling aan allen.

    In reactie op: Economics in One Lesson #195344
     Noë
    Sleutelbeheerder

    MidiPyr,

    Op het oude forum hadden we het nog even over Singapore. Deze link geeft ook het nodige bloot.

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200642
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aan allen, jullie mogen best mijn huis kostbaar verbouwen hoor mits je een cheque meeneemt haha! Zonder dollen, ik wacht het ook even af tot 2 januarie. Hele fijne kerstdag en bedankt voor alle input. Rest me nog een vraagje, is er iemand bekend met een goede constructeur voor deze klus omgeving Limoges?
    A plutar,
    Adrienne

    In reactie op: Linken soep #190726
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zoals je in het voorbeeld ziet heb zowel van de roos als de hema advertentie geen last

    Dat een link vet is wordt door de forum-editor bepaald, dat betekent dat er ook een vaste kleur aan gegeven kan worden.

    janv
    wmb84-2012-12-24_190725.jpg

    In reactie op: Linken soep #190735
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De links zijn nu rood en zo dominant, dat je geen zin meer hebt om het blauw te lezen.

    Ik vind dat bij het maken van een link de kleur automatisch mee moet komen zo dat het voor het hele forum uniform is

    janv

    In reactie op: Linken soep #190734
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb in notepad mijn tekst gewijzigd met search/replace en daarna met copy/paste terug gezet.

    Ik vind dat rood heel erg, maar ga het toch even proberen

    In reactie op: Linken soep #190732
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vind dat rose ook eng, ik heb het veranderd naar ongeveer de kleur van het oude forum

    de code voor rose is FF0FF0

    de code voor bruin is A23426

    de code regel wordt dan

    9a7zf-2012-12-24_163441.jpg

    en die ziet er op het scherm zo uit

    CNDB Alles over hout

    de b en /b zijn voor bold tekst

    Ik gebruik notepad om de tekst in te voeren en dan met copy/paste naar de forum editor. Dit werkt niet feilloos, bij lange regels zet de forum editor er extra returns en spatie bij. ligt aan notepad

    Ik gebruik een wysiwyg-editor om de code te controleren
    http://www.shajul.net/software/wysiwyg-bbcode-editor/

    Je kunt voor de kleur ipv A23426 ook A23456 gebruiken, dit geeft bijna de zelfde kleur maar is beter te onthouden.

    Zoeken welke code bij welke kleur hoort, kun je hier bij Colorpicker zien

    janv

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200641
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dame en Heren,

    Tja, kan het toch niet laten nog even te reageren. Wat ik niet vermeld had is dat ik een extra wand heb geplaatst tussen de twee spanten met verhoogde drukschoren in. Die wand heb ik dragend gemaakt. Dat kon omdat de wand op een van de draagbalken van het huis is geplaatst. Dat helpt ook wel, denk ik.

    Een andere overweging die mij minder bezorgd maakte was de volgende:
    Bij aankoop van het huis 12 jaar geleden had het geen achtergevel. Die ontbrak omdat het belendende huis een veertigtal jaar daarvoor langzaam maar zeker was gesloopt. Als bron voor de houtkachel van de vorige bewoners. De oorspronkelijke gordingen waren gedurende die operatie zo ongeveer ter hoogte van de perceelscheiding doorgezaagd. De afstand van spant tot zaagvlak gording bedroeg ruim drieënhalve meter. Het dakvlak met daarop nog de pannen was ter hoogte van de zaagsnede een goede 50 cm naar binnen gekomen, niet meer. Dat leidde mij tot de conclusie dat de sporen ook redelijk stijf waren.

    Wat ervan te denken aan beide zijden van de spantbenen een extra balk te bevestigen, evenwijdig aan het dakvlak. Dat zou toch ook extra stijfheid opleveren die straffeloos verhogen van de drukschoor wellicht mogelijk maakt? Lijkt mij niet erg duur.

    Allen prettige feestdagen en een veilige jaarwisseling

    Jeroen B,62

    In reactie op: Linken soep #190729
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bosbess,
    je URL-linkwoord is gewoon grijs. Of wordt het zo anders? Misschien een beetje oefenen met hex-colour.

    In reactie op: Linken soep #190727
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Elegant gedaan, het omzeilen van de niet-aanwezige EDIT-functie!
    Alleen een vraag:
    Hoe maak je de URL-linkwoorden paarsrood?

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200640
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heren,

    wij zitten hier nu allemaal Adrienne’s huis min of meer kostbaar te verbouwen (ik heb ook een idee) – maar laat ons even 2 januari afwachten!

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200639
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Jos,

    Je moet inderdaad een haakse steun lassen om de pannes op te vangen.
    Ik heb dit al eens toegepast voor een klant, wel laten uitrekenen door een constructeur.
    Esthetisch heeft het niet mijn voorkeur, maar als je de bekleding van het ijzer goed
    aanbrengt, is het resultaat prima.
    Er zou een alternatief geweest zijn in hout, maar dan zou je de pannes moeten vervangen door veel zwaardere (40 cm hoog), afhankelijk van de overspanning. Dan kan de ‘ferme’ vervallen en heb je maximale doorloophoogte. Kostbare grap.

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200638
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit eric op 23/12/2012 19:47
    Er is wel een eenvoudige oplossing, maar niet in hout.
    Plaatsing van een portique métallique die de albatriers vervangt en de poinçon, met gegarandeerde doorloophoogte als resultaat.

    Bonjour Eric,

    Het probleem met deze oplossing zijn mijns inziens nog steeds de schoren tussen panne faitière en poincon, die “te laag” in de poincon eindigen.
    Als je de aanhechtingspunten op de poincon omhoog brengt wordt de “driehoek” kleiner en dat beïnvloedt de longitudinale vervormingsweerstand van de kap.
    Hoe ernstig dit is hangt er van af hoeveel de schoren omhoog moeten, en de grootte en plaatsing van de vergelijkbare schoren op de overige spanten. Dat zal ter plaatse bekeken en berekend moeten worden.

    Alternatief zou kunnen zijn om “uitsteeksels” aan de bovenregel van de gelaste poort aan te brengen die de afgezaagde uiteinden van de schoren opvangen. Dat is natuurlijk mogelijk maar ik vraag me af hoe fraai het resultaat dan uiteindelijk wordt.

    Salutations, Jos

    In reactie op: Linken soep #190725
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Update Linken soep

    In reactie op: oude onderwerpen #200246
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik moet wel erg wennen aan die nieuwe opmaak, allemaal wel erg grijs.

    @wimb: Hoe heb je die website op je eigen harddisk gezet? Ik zit in dezelfde situatie, dat ik in mijn franse huis geen internet heb (heel af en toe mobiel internet).

    Wim3

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200637
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Haha had nog niet doorgebladerd, vergeet het maar, er is al genoeg input

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200636
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dames en heren, het ging in dit draadje toch om een andere vraag dan foto’s uploaden.
    Adrienne, ik heb iets dergelijks jaren geleden in mijn huis in NL opgelost door eerst de twee nieuwe balken van gelijke maten op de gewenste hoogte te monteren en daarna pas de oude te verwijderen.
    Nu 20 jaar later zit het nog steeds prima. Verschil is wel dat ik maar 30 cm hoger moest om er fatsoenlijk onderdoor te kunnen. Op de foto’s afgaande lijkt 50cm in jouw situatie mij wat veel want de balken komen dan wel erg hoog in de nok te zitten. Wellicht kan iemand anders hier nog wat over zeggen…
    Willem

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200635
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er is wel een eenvoudige oplossing, maar niet in hout.
    Plaatsing van een portique métallique die de albatriers vervangt en de poinçon, met gegarandeerde doorloophoogte als resultaat. De slanke constructie van H-profielen laat zich makkelijk bekleden met plâtre of fermacell. De constructie zou ongeveer €1.500 mogen kosten inclusief plaatsen (inbegrepen vervangen van de bestaande constructie in hout, zonder bekleding van plâtre of fermacell).

30 berichten aan het bekijken - 13,591 tot 13,620 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?