Noë

Aangemaakte reacties

20 berichten aan het bekijken - 13,651 tot 13,670 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200617
     Noë
    Sleutelbeheerder

    gewist omdat het niets met de dakbalk maar alleen met de forumstechniek te maken had.

    In reactie op: Kalfsrollade #190706
     Noë
    Sleutelbeheerder

    googeloer op: roulade de veau recette

    dan zie je dat er in een “Roulades de veau” “escalopes de veau” wordt gebruikt.

    janv

    In reactie op: Economics in One Lesson #195353
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Wim Bavelaar op 18/12/2012 18:06

    Bij het klikken op het icoontje Quote (…) Daar is geen woord Frans bij.

    Wim

    Geweldig ! Dank. En je moet gewoon op “quote” klikken in plaats van op dat icoontje.

    Peter (die gewend is intuïtief met masjientjes om te gaan en daarom zo blij was/is met Steve Jobs en ~ Wozniak).

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200657
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier dan de foto’s van Adrienne (Les Pourets), heeft zij aan mij gemaild, en ik heb die via picr.de geplaatst:
    12842406rn.jpg
    12840185xq.jpg

    12840112ay.jpg

    Op het eerste gezicht zou ik zeggen:
    ambachtelijk zuiver gemaakt, solide.
    Maar over de mogelijkheid de horizontale balk te verplaatsen durf ik geen advies te geven.
    Wat zeggen de vaklui?

    Ik probeer hier nog eens de andere methode een foto te laten zien.

    In reactie op: Economics in One Lesson #195349
     Noë
    Sleutelbeheerder

    M’n samenballende parafrase was inderdaad erg kort, waarvoor m’n verontschuldigingen.

    Als er nu kennis- en gegevensbanken toegankelijk worden die – anders dan wikiwikiwiki – feiten op ‘wetenschappelijke’, minstens statistische basis bieden en niet gebaseerd zijn op dogma’s en persoonlijke voorkeuren, kunnen inzichten verder en vooral dieper gaan en bovendien méér dimensies bestrijken.

    Voorbeeldje : lopende discussies over de eurocrises, over het Duitse en Franse beleid, over delokalisatie van bedrijfsactiviteiten, over markten &c. verlopen – naar mijn mening – totaal anders als we weten dat Duitsland geen minimum loon kent, bij voorbeeld.
    Als we weten dat de euro ’n valse start heeft gehad door de Mark der DDR gelijk te waarderen aan de D-Mark, bij voorbeeld.

    En daaraan dan nog eens toegevoegd ’n hoop geografische informatie èn de tijd, en u begrijpt dat we meer grip kunnen krijgen op die vermaledijde complexiteit van huidige situaties.

    Vandaar waarschijnlijk dat ik zo houd van tv-programma’s als Le dessous des cartes, op Arte. Maar ook graag naar Andere tijden kijk.

    Enfin, ik geef maar door zonder me te willen mengen in uw gedachtenverkeer.

    Aanbevolen dus, die gedachte achter Open Data.

    Peter (die ’t typen van ’n iets ingewikkelder bericht dan ’n twitter-neuzeltje in dit verdomd kleine venstertje behoorlijk lastig vind).

    In reactie op: Kalfsrollade #190711
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit is toch wel een smiley waard 🙂 🙂

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187771
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zou het gebruik van de tunnel voor zaken als mail etc sowieso afraden uit veiligheidsoverwegingen. Je hebt geen enkele controle over wat de VPN aanbieder met die gegevens doet. Beperk het gebruik alleen tot zaken waar je een NL ip adres nodig hebt.

    Je hebt je Orange mail vermoedelijk als interne mail geïnstalleerd en probeert nu extern, vanuit Nederland, in te loggen op het interne deel van het Orange netwerk en dat is uiteraard door Orange geblokkeerd als je dit zonder extra beveiliging probeert.

    Overigens kreeg ik onmiddellijk een waarschuwing van Gmail omdat ‘iemand’ vermoedelijk m’n mail probeerde te hacken. Kennelijk zit daar een flinke beveiliging op en google vond het (terecht) verdacht dat ik binnen luttele minuten van Frankrijk naar Nederland was verhuisd.

    Britse VPN’s zijn er in overvloed, even googlen is voldoende. Gratis Nederlandse vpn’s zijn echter zeldzaam.

    In reactie op: Kalfsrollade #190708
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maar, is dit ook de Franse slagersbenaming?

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187800
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, da’s niet vreemd. Als je ‘livebox’ intikt is dat een naam en geen nummer. De naam wordt nu doorgestuurd naar de DNS server die je uit Nederland is toebedeeld (Opendns) en niet naar je Livebox om te worden vertaald naar het IP nummer van jouw livebox. Dat lukt gelukkig niet, anders zou de hele wereld zo jouw livebox kunnen benaderen.

    Kennelijk werkt de Opendns server beter dan jouw livebox (dns forwarding) in combinatie met de DNS servers van Orange, en dat verbaasd me nu weer niet. Ik gebruik tegenwoordig de dns servers van ehh…Neuf telecom. Die geven bij mij de beste performance en NUL fouten. Die van Orange presteren iets minder en , erger, 4 % van de aanvragen wordt fout afgehandeld.(sorry Thomas ;-))

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187774
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, twee verbindingen is prima, dan heb je nu een NL adres. Kennelijk kun je sneller internetten via Nederland dan ‘gewoon’ via Orange, hetgeen vreemd is. Als je de 2e verbinding verbreekt, valt je pc terug naar de gewone verbinding.

    Ik kan gewoon bij m’n modem/router komen, normaal hou je toegang tot je eigen lokale netwerk. Dat zou ook met de livebox moeten kunnen, tenzij die verbinding ‘buitenom’ gaat via Orange want dat is natuurlijk niet mogelijk.

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200662
     Noë
    Sleutelbeheerder

    gewist omdat het niets met de dakbalk maar alleen met de forumstechniek te maken had.

    In reactie op: Economics in One Lesson #195351
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zonder me te willen mengen in wéér ’n uitvoerige uitwisseling van meningen en argumenten, ’n tip voor de liefhebbers van feiten en gegevens onder ons.

    Sinds 2011 wordt gewerkt aan “Open Data”, voor mij ’n eye opener waar m’n lijfblaadje IGN Magazine mee kwam (n° 68/2012, “Dossier La révolution Open Data”).

    Ik parafraseer : ‘Wat hebben Obama, uw smartphone, de vertraging van de bus en agrarische statistieken met elkaar gemeen ? De Open Data, de terbeschikkingstelling (of ontsluiting zo u wilt) van gegevens uit het publieke domein. ’n Overwinning van democratische idealen op de kennis, geïnitieerd door Barack Obama in 2008 en nu steeds meer en steeds weidser in de lucht.

    Vele landen doen mee, vele gegevens komen openbaar. Surft u eens naar data.gouv.fr, en vandaar naar van alles en nog wat. Ook naar Nederland (of rechtstreeks : data.overheid.nl).

    “Eerst de feiten, dan de meningen”, maar ook die ooit verlichte krant is ’t spoor kwijt.

    Van harte,
    Peter.

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187796
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je kunt iets wat standaard in elke Windows versie aanwezig is ook niet downloaden.

    Gewoon naar je configuratiescherm gaan en daar kiezen voor ‘netwerkverbindingen’, vervolgens ‘wizard nieuwe verbinding’. Of het equivalent in je gekozen taal.

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187775
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Voor PPTP hoef je zelfs niets te installeren, alleen de Windows wizard ‘nieuwe verbinding’ starten en de juiste gegevens invoeren.

    Daar wil ik wel voor kiezen maar kan op de site geen download hiervoor vinden. Misschien kijk ik verkeerd.

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187776
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het antwoord ligt eigenlijk besloten in de vraag. Je kunt e.e.a naar eigen wens gebruiken en aanpassen. Kies voor het gebruik van UDP of TPC en op welke poort. Port 80 ligt niet zo voor de hand (=http) , maar alles moet werken mits de gekozen poort niet in gebruik is door een andere applicatie. De files moet je kopiëren naar de OpenVPN config directory, normaal is dat c:\program files\OpenVPN\config

    Voor PPTP hoef je zelfs niets te installeren, alleen de Windows wizard ‘nieuwe verbinding’ starten en de juiste gegevens invoeren.

    Ook ideaal voor Smartphone bezitters die geen VOIP kunnen gebruiker omdat de provider dat blokkeert. In tegenstelling tot Nederland waar de wet netneutraliteit eist, mogen Franse providers diensten blokkeren.

    In reactie op: Onderste dakbalk iets omhoog? #200620
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Adrienne,

    jammer dat het je ondanks alle hints niet lukt een afbeelding te uploaden.
    Wat ik bij je profiel zie lijkt een beetje op afbelding 3.3 in dit stuk.
    Het lijkt om een hoog liggende trekbalk te gaan. Die kan alleen vervangen worden door een andere constructie die de spatkrachten opneemt.

    EDIT nadat Theo de link aangepast heeft (deze heeft eerst naar het verkeerde hoofdstuk verwezen)

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187801
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako,
    Welke van deze files moet ik downloaden nadat ik VPN heb geinstalleerd?
    OpenVPN Certificate Port 53 UDP
    OpenVPN Certificate Port 443 TCP
    OpenVPN Certificate Port 25000 UDP
    OpenVPN Certificate Port 80 TCP

    In reactie op: Gratis Nederlands IP nummer #187777
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Jako,
    Hartelijk dank voor deze nuttige informatie.
    Vriendelijke groet
    Paul

    In reactie op: Limportant cest la rose, crois-moi #195193
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Wim,
    Ik merk dat de site ook veel sneller laadt dan de oude. Wat de plaatjes betreft zou het handig zijn als je ze bij het uploaden kan ‘croppen’ zoals nu ook kan bij de profielfoto. Bovendien zie je dan hoe je foto wordt weergegeven (verticaal of horizontaal). Dit komt zowel het gemak als het ruimtebeslag ten goede.

    Frans

    In reactie op: Limportant cest la rose, crois-moi #195191
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook even proberen of foto’s zonder uploads naar andere sites mogelijk zijn. Deze maakte ik van de zomer:
    q66e2-IMG_2595.jpg

    Het werkt, maar nog niet geheel foutloos. De foto wordt niet verticaal weergegeven en ook niet in een paginapassend formaat.
    Volgens mij is dat eenvoudig aan te passen.

    Frans

    Edit: De tweede keer dat ik keek werd het formaat wél aangepast. Dus dat doet het toch (of al).

20 berichten aan het bekijken - 13,651 tot 13,670 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?