problemen met tv ontvangst

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187348
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste forumleden, graag wil ik het volgende probleem voorleggen.
    Wij wonen permanent in Frankrijk en kijken televisie via een schotel gericht op Astra 1, met een (franse) decoder, merk Philips en een TNT kaart voor de Franse zenders.
    Met deze decoder kunnen we, net als met een Nederlandse decoder+kaart, gratis alle Duitse zenders ontvangen.
    Omdat wij ‘vroeger’ in Nederland al bijna altijd Duitse tv keken, we woonden 3 km van de Duitse grens, hebben we dus niet voor Nederlandse tv, maar voor Franse en Duitse tv gekozen;
    Nu hebben we een probleem met de zender ZDF en ZDF-HD, een van de grootste Duitse zenders. Bij sommige uitzendingen blijft het beeld niet ‘hangen’. Dan is er eerst een flits en dan slechts geluid. Wisselt het programma, dus van bijv. een film naar een actualiteitenprogramma, dan is er ineens weer normaal beeld.
    Ik heb daar ZDF over gemaild, maar die verwezen naar Philips, het zou aan het type decoder liggen. Bij Philips Frankrijk ben ik al een tijdje bezig het opgelost te krijgen. Ze begrijpen het helemaal, en er moet dus iets gemaakt worden, een ‘mise à jour’, een update dus, maar het is nog niet duidelijk of Philips dit kan en wil doen, of ZDF. Zoals ik begrijp is het een incidenteel geval, er zijn niet veel Fransen die Duitse tv kijken zeggen ze, dus ze krijgen daarover ook geen klachten. En dan is het moeilijk ze te bewegen wat te ondernemen.
    Een tweede mogelijkheid is van decoder te wisselen, maar we zijn wat onzeker, bang veel geld te betalen en weer hetzelfde te krijgen.
    Misschien dat er iemand is die mij hierover meer kan vertellen ?
    Groet, AnneMiek

    #187355
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij de overgang naar HD hebben de Duitse zenders de grenzen van de technische normen opgezocht. Veel ontvangers bleken die specificaties niet te halen en hebben inmiddels updates uitgebracht. Zie ook :http://www.totaaltv.nl/nieuws/8921/%28Update%29_Problemen_bij_ontvangst_nieuwe_Duitse_HD_kanalen.html

    Ontvangers die de fabrikant niet kan of wil updaten kunnen naar de kliko voor wat betreft de Duitse HD zenders.

    Voor de HD zenders lijkt uw verhaal, en de aangekondigde mis-a-jour, te kloppen met de ervaringen van veel andere kijkers in Europa. U meldt echter dezelfde problemen met ZDF SD, dergelijke problemen zijn mij niet bekend.

    #187353
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank je wel Jaco voor je antwoord, en de link. Het is nu meteen veel duidelijker dat meer mensen dit probleem kunnen hebben.
    Maar wat bedoel je met de kliko??? Kan ik daar ook iets mee? Heb gezocht op internet maar kan daar niets over vinden.

    #187354
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Moderne versie van een vuilnisbak… 😉

    kliko.jpg

    #187349
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een oudere Philips in de gîte staan die het wel goed doet, is het signaal niet wat aan de krappe kant ?
    Overigens heeft ZDF hier niets mee te maken, updates zijn altijd de verantwoording van de fabrikant.

    #187350
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit jako op 27/02/2013 10:05
    Moderne versie van een vuilnisbak…

    Moderne versie van een kliko (naam oorspronkelijke fabrikant van de NL-vuilcontainer), DSC02246.jpg overigens een idee overgenomen van de Parijse gendarme

    Vanwege de afbeelding opnieuw hieronder, vreemd dat ik pas afbeeldingen kan toevoegen na een quote omdat de img tag niet goed werkt !

    Ik kan ook deze post niet verwijderen ….

    #187351
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit jako op 27/02/2013 10:05
    Moderne versie van een vuilnisbak…

    Moderne versie van een kliko (naam oorspronkelijke fabrikant van de NL-vuilcontainer), overigens een idee overgenomen van de Parijse gendarme
    fx9jl-Kliko.jpg

    #187352
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De kans dat de ‘oudere philips’ ook een HD ontvanger betreft is niet zo groot.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?