Kan je binnen een paar dagen onder een getekend huurcontract uitkomen.

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #202313
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Voor vrienden van ons wil ik hier bovenstaande vraag stellen. Zij huren nu een huis wat voor hen te klein is en waar ze uit moeten voor oktober. Nu hebben ze een huis gevonden wat ze wel wat leek en vanmiddag hebben ze in een opwelling denk ik het huurcontract getekend. En nu slaat bij een van hen de twijfel toe en willen ze dit huis toch liever niet huren. Niet erg handig maar schijnbaar gaan die dingen soms zo. Is er iemand die kan vertellen of ze legaal onder dit getekende contract uitkunnen. Er is verder nog niets betaald, dus mischien is het genoeg om een brief naar de verhuurder te schrijven en hierin mede te delen dat ze er toch vanaf zien. De verhuurder moet lijkt mij wel erg hopeloos zijn als hij ze dan via de rechter gaat dwingen om te huren en te betalen. Wie weet raad voor deze mensen.

    Groet, René

    #202318
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Precies zoals je het zegt. De verhuurder kan mogelijk best in zijn recht staan, maar om dat ook te krijgen moet hij toch kosten maken en zal tijd (inkomsten) verliezen. Tussendoor aan een ander verhuren zit er dan ook niet in. Dus als de verhuurder een rechter treft die op de hand van de verhuurder is, gaan er makkelijk 3 tot 5 jaren overheen voordat hij een bedrag binnen heeft van deze huurders.

    #202317
     bosbess
    Deelnemer

    In zo’n geval lijkt het mij beter om even te gaan praten. Dat komt sympathieker over dan een brief en je kunt de persoon en zijn reactie dan meteen inschatten. ’t Lijkt me niet zo’n doorgewinterde huisjesmelker, want die vragen meteen handje-contantje bij de ondertekening van het huurcontract (plus waarborgsom).

    Blijkt de verhuurder halsstarrig, hij staat tenslotte in zijn recht, dan zeg je direct de huur weer op, te bevestigen met een aangetekende brief. Desnoods betaal je een maand huur (ik ga ervan uit dat de opzegtermijn een maand bedraagt). Een dure les om nooit meer “in een opwelling” iets te tekenen en er altijd eerst een nachtje over te slapen. Maar dan weet je tenminste zeker dat je overal van af bent.

    #202314
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Inderdaad bestaat er na het tekenen van een huurcontract geen bedenktijd, zoals bij zo veel andere zaken. Het advies van bosbess lijkt me op te volgen.

    Wim

    #202315
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Allemaal bedankt voor jullie bijdragen hier. Ze gaan zelf kontakt met de verhuurder opnemen na de uitleg van het door jullie ondersteunde idee dat er voor de verhuurder niet makkelijk iets te halen valt en ze zijn ook bereid de man een kleine onkostenvergoeding te betalen voor het ongemak en de tijd. Ze zijn jullie dankbaar voor de hulp en de paniek is nu in ieder geval verdwenen.

    Groet, René

    #202316
     Noë
    Sleutelbeheerder

    conge;
    doit etre signifie par lettre recommande avec AR; avis reception.
    Het is belangrijk dat u met lettre recommande werkt, gezien de waarde van mondelinge afspraken met verhuurder.
    conge peut etre delivre a tout moment par le locataire avec preavis de trois mois.
    ramene a un mois en cas de mutation ,perte emplois etc.
    in het ergste geval kost het u max. 3 mnd huur.
    data goed en duidelijk vermelden in de brief!!!
    Op zijn Frans;stop de huurbaas wat geld toe!!!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?