Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 12,241 tot 12,270 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
  • In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193379
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit jako op 19/04/2013 10:02
    Ter nuancering van de Israëlische tolerantie is het wellicht handig te vermelden dat daar uitsluitend joden welkom zijn. Gelovigen met een andere overtuiging en niet-gelovigen mogen niet in het ‘beloofde land’ komen wonen, dat is bij wet verboden.

Jos, Ook even ter nuancering. Ik heb nooit in Frankrijk willen wonen, maar alle landen waar ik wel heen wil(Azie bijv.) laten geen buitenlanders toe, of alleen onder zeer strenge voorwaarden.
    In dat opzicht verschilt Israël van geen enkel ander land.

Sorry, rest verwijderd vanwege off-topic. Was voor mij wel on-topic, via associatie

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193374
     Noë
    Sleutelbeheerder

Tjsa, ik was in Tel-Aviv en wil er helemaal niet wonen, maar liet mij ter plaatse uitgebreid informeren. Ook over de reden dat uitsluitend nog Joden worden toegelaten tot Israël was men heel open: De niet-Joodse bevolkingsgroep groeit sneller dan de Joodse (voortplanting). Op termijn betekent dit dat Joden een minderheid zullen vormen in Israël.

Dit wordt door de machthebbers als existentiële bedreiging gezien voor het voortbestaan van de staat Israël en daarom is immigratie van niet-Joden verboden. Tegelijk wordt de immigratie van Joden uit alle hoeken van de wereld naar Israël bevordert om het effect te bestrijden.

Dat er andere bevolkingsgroepen wonen is helder, maar daar wil men juist van af.

In reactie op: belastingaangifte #191232
     Noë
    Sleutelbeheerder

?

Peter.

In reactie op: belastingaangifte #191231
     Noë
    Sleutelbeheerder

Je lokt het uit…
    Apple denkt aan zichzelf, niet aan jou (wel aan jouw portemonnaie)….

In reactie op: belastingaangifte #191230
     Noë
    Sleutelbeheerder

Probeer hevig met mijn iPadje de brief te scannen die de Impôts mij hebben gestuurd maar dat werkte niet……

Steven

In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193373
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bij mijn weten heeft de Blonde Mozart uit Venlo toevallig niks tegen homo’s. Vor de rest veel tegen alles wat links, buitenlands, (Oost)Europees etc. is. La Pen heeft er wat meer moeite mee. Ik ben er van overtuigd dat er veel -al of niet latente- homofobie zit in de aanhang van FN. Daar kan ze natuurlijk niet omheen. En Geert is weer voor Israel. Ga daar maar eens aan staan…

Steven

In reactie op: snorfiets #191228
     Noë
    Sleutelbeheerder

Behalve wanneer er aan de fiets een electrische motor hangt (Fransen weten nog niet precies daarmee omte gaan maar als je dan net doet of je trapt mag het zonder helm) is verder bij alles waar een verbrandingsmotor aanhangt de helm verplicht.

Steven

In reactie op: TV programma Campinglife zoekt tips! #189330
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bwoah! ook weer lichtelijk uit verband hoor. Door dat inzoomen op die paar berichtjes met dat soort verachtelijke taal wordt de aanleiding ineens wat verdoezeld. Iemand die de pretentie heeft een lied te kunnen componeren waar heel het volk achter staat moet wel tegen een stootje kunnen.
    Maar blijkbaar is er hoop: Nederland wordt niet door de halve bevolking in Joop van den Ende/X-factor achtige oppervlakkigheid gedompeld, de andere helft heeft ook nog iets in te brengen. (even vanuit de ongeveer 50/50 mooi/lelijk verhouding over dit lied geredeneerd)

In reactie op: Beton storten #200409
     Noë
    Sleutelbeheerder

Waarvan akte en doorgegeven aan de betreffende personen.
    Achteraf bezien, muuhhhhhh, was het misschien toch beter geweest een wagen vol beton te bestellen. Het was wel zwaar om dit klusje met 4 man te klaren. Hoezo 4 man? nou 3 voor de camera en een er achter. Overigens Mariëtte tel ik als man gezien haar werklust en inzet en het aantal scheppen die ze IN de betonmolen heeft gedaan.

In reactie op: Afdekken gezichten van kinderen op Franse TV #193401
     Noë
    Sleutelbeheerder

Inderdaad Ingrid, geen enkele concessie aan de bescherming van de kinderen. En als daar wetgeving voor nodig is, dan moet die er komen.

In reactie op: Meerwaardebelasting #196127
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor de reactie! Ik dacht toch aan min 30.000euro. Het zwembad zelf is 10×5 en 2m diep, gebouwd in beton, nooit betegeld, maar in nagenoeg perfecte staat (te zien op ‘flickr Brugairolles Mialet’).
    Carl

In reactie op: Eigen zaak starten #189465
     Noë
    Sleutelbeheerder

Heeft er iemand weet van een goeie site of bedrijf waar we te raden kunnen gaan om een appartement te huren en een opslagruimte?

Noë
    Sleutelbeheerder

Chapeau voor Alain Gerlache

In reactie op: schimmel op balken na insmeren met Xylophene #198959
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Schimmels kunnen hele akelige systemische klachten geven bij mensen

Daarom is stofzuigen met een goede stofzuiger met HEPA- filter ook beter dan krabben of borstelen.

Eventueel mondmasker is aan te raden.

Steven

Noë
    Sleutelbeheerder

Een auto kopen in Duitsland is veel gemakkelijker.
    Als niet Duits ingezetene krijg je een export kenteken met verzekering voor één maand.Dat kost ongeveer 100 Euro.
    Daarna verloopt het gewoon. Je ziet die auto’s wel rijden met in een oranje balk de datum.
    Ik zie er wel Oost Europeanen in Frankrijk mee rondrijden die al meer dan een jaar verlopen zijn.
    Goed afremmen en oppassen dus want die chauffeurs rijden met een ongeldig kentekenbewijs en onverzekerd. Wij nette Nederlanders hebben de auto natuurlijk binnen een maand netjes laten overschrijven. Een auto is in Duitsland vaak veel goedkoper dan in LDF, maar het blijft allemaal veel werk en kost veel tijd.

mvg/peter.

In reactie op: TV programma Campinglife zoekt tips! #189326
     Noë
    Sleutelbeheerder

Gelukkig geen ervaring mee, moet er niet aan denken. Mijn reactie is begonnen met wat gezonde ironie die dan al snel overging in sarcasme toen ik aan het kroningslied dacht, ironisch genoeg 😉
    Maar ik zie natuurlijk wel een behoorlijke overeenkomst tussen campinglife van RTL4 en het niveau van het kroningslied.
    En ik heb het programma wel eens bekeken. Ik doe dat soms. Uit een soort bedenkelijk voyeurisme dat soort programma’s bekijken, gewoon om me een mening te kunnen vormen. (of die te bevestigen..)
    Net zoals ik altijd met heel veel plezier de ingezonden brieven in de ANWB gids lees, echt fantastisch! Puur cabaret.

In reactie op: schimmel op balken na insmeren met Xylophene #198958
     Noë
    Sleutelbeheerder

Denk je ook om je eigen gezondheid?!! Schimmels kunnen hele akelige systemische klachten geven bij mensen. Als je een beetje gevoelig bent kun je echt veel last krijgen hoor en dan kan het heel lang duren voordat er een verband gemaakt wordt tussen de schimmel en de klachten.

In reactie op: offerte voor schotel hoog #186755
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ter info: het heeft even geduurd, maar na een aantal keren vragen heeft de antenneman een specificatie gegeven:

Antenne SAT fibre visiosat rèf: 145015 1 91,14 € 91,14 €
    support visiosat ( astra19,2; astra 23; astra 28) réf: 914,615 1 49,60 € 49,60 €
    LNB QUATTRO servimat réf: BS1R8 3 62,71 € 188,13 €
    coax noir 17 patc 4 en 1 au mètre 18 3,34 € 60,12 €
    commutateur disecq 17E/ 6sorties fraccaro rèf: SWI51706A5 1 281,14 € 81,14 €
    Fiches F à visser 30 1,00 € 30,10 €
    déplacement 1 20,90 € 20,90 €

main d’œuvre est de 35,12€ de l’heure, j’évalue a 4/5h… 5 35,12 € 175,59 €

Total HT 896,72 €
    T.V.A 7% 959,49 €
    T.V.A 19,6%
    Total TTC 959,49 €

In reactie op: TV programma Campinglife zoekt tips! #189323
     Noë
    Sleutelbeheerder

Alstublieft forumgenoten, ga hier niet op in!! ik smeek jullie met de grootste smeekbede; laat Caravantrekkende, campinggeluk zoekende, broodje kaas als lunch etende, samen dezelfde fleece dragende, telegraaf bestellende, kroningslied zingende, “waar ligt de Senseo?” vragende, om klokslag zes uur in korte broek met hup Holland shirt het restaurant binnenkomende, en meer van dit soort aan stereotype en clichématige beschrijvingen voldoende Nederlanders ver weg van de rustige en onbedorven plekjes in Frankrijk. Alstublieft! Voor je het weet staat niet het schaap van de buren maar Gordon in je achtertuin te blaten.

In reactie op: Observatoire danimaux #188992
     Noë
    Sleutelbeheerder

En sinds enkele dagen: teken, teken, heel veel teken… Vooral op de katten. Waarom de Cyperse katten er veel meer oppikken dan de andere? Wellicht zijn hun haren minder glad?
    Frontline (fipronil) helpt aardig, ook tegen vlooien en wormen. Stronghold (selamectine) werkt minder tegen teken maar erg goed tegen vlooien, wormen etc.

Steven

In reactie op: Observatoire danimaux #188991
     Noë
    Sleutelbeheerder

Voor diegenen die eieren willen determineren:
    http://lesphotosdemat.pagesperso-orange.fr/identifier/identification-oeufs.htm

Steven

Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit cabagnous op 21/04/2013 08:45
    ( … ) een auto die je in NL verwerft als Frans ingezetene.
    Als je dan een auto wilt kopen dan moet je het via de RDW met zo’n wit export kenteken doen.
    mvg/peter.

Precies,
    dat was de essentie van mijn betoog van 18-04-2013, maar bij mij was het in D kopen als Nederlands ingezetene.

Noë
    Sleutelbeheerder

Ja Cees, als de auto al op je naam staat, dan is het natuurlijk op jouw maniert het beste.
    Mijn betoog gaat over een auto die je in NL verwerft als Frans ingezetene.
    Als je dan een auto wilt kopen dan moet je het via de RDW met zo’n wit export kenteken doen.

mvg/peter.

Noë
    Sleutelbeheerder

Ja Bosbess, je hebt helemaal gelijk. Er zit een risico aan.
    Ik heb mijn familielid gewoon een leuk verblijf aangeboden als hij of zij de auto even langs wilde brengen.
    Zo heeft mijn dochter dat voor mij gedaan en dan voor een paar tientjes met het vliegtuig terug.
    Het voordeel was dat ze als eigenaresse meteen even mee kon naar de Préfecture voor de overschrijving
    Zo is er dus voor ieder probleem wel een oplossing te vinden.

mvg/peter

In reactie op: Meerwaardebelasting #196126
     Noë
    Sleutelbeheerder

Carl,
    Als je het stuk grond met het zwembad voor minder dan 15.000 € verkoopt ben je vrijgesteld van plus-value belasting. Een zwembad van 20 jaar oud heeft nauwelijks nog waarde, als het van beton is gemaakt en getegeld, is het hard aan renovatie toe, is het van ander materiaal of met een liner dan is het “op” ! En inderdaad overleg eea met je Notaris.
    Succes – Joost Kubbe

In reactie op: Beton storten #200408
     Noë
    Sleutelbeheerder

Mijn complimenten voor de drie trotse werklui!

In reactie op: Beton storten #200407
     Noë
    Sleutelbeheerder

Beton storten dat lukt nog wel. Eindelijk heb ik dan ook de weg gevonden om direct een foto hier te plaatsen. 😀

14187006wl.jpg

14187007ow.jpg

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189347
     Noë
    Sleutelbeheerder

Vraag ’n Brit eens “Enkhuizen” uit te spreken, of “Jeroen”, of “Champs Élysées …
    Of ’n Bataaf “Carrefour”, “au revoir” &c. Maar die zeggen ook “melluk” en “kerruk” in plaats van “melk” en “kerk”. Luiheid leidt tot svarabhakti, francophonen zijn minder lui maar lijden weer aan de liaisons, ’n gruwel voor de doorsnee Bataaf.

‘Gautier’ denkt als Jac. van Ginneken en hij heeft gelijk : ieder vogeltje zingt zoals-ie is gebekt (Ras en taal, 1935). Deze jezuïet deed ’t met parkieten en van Hitler noch van antisemitisme had hij gehoord. Geweigerd aan de GU maar ’t kathozieke Nijmegen wilde hem wel als hoogleraar.
    Terzijde : in Italie hadden ze Lombroso, later kreeg Leiden z’n Buikhuisen.

Kan software hier iets aan doen ? Neen, natuurlijk niet.

Peter.

P.S. 020 is zo erg nog niet, de goeie hangen we apart.

In reactie op: Afdekken gezichten van kinderen op Franse TV #193399
     Noë
    Sleutelbeheerder

Kinderen zijn kinderen en per definitie onschuldig (die minderjarige horken uit de banlieus beschouw ik als meerderjarig).
    En dienen dus te worden beschermd tegen mediageweld, tegen buurtgeweld, tegen alle geweld.

Herinneren we ons nog de commotie vanwege die Telegraaf-journalist die dat jochie – overlevende van die crash in Algerije – had opgezocht in ’t ziekenhuis ? Daarom dus.

Peter.

In reactie op: Is dit een grap, of om te huilen ? #193394
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat het software is waarmee de hele – Franse – pagina kan worden voorgelezen voor mensen met visuele problemen. Dan is een anderstalige tekst op zo’n pagina niet eenvoudig automatisch in die taal voor te lezen (het is wel mogelijk, maar vraagt veel van de tekstinvoer). Kortom, het gaat hier om een serviceverlening die op dit ene punt faalde. Er zijn ergere dingen om je druk over te maken, bijvoorbeeld de vele websites van instanties die helemaal geen tekst-naar-spraaktechnologie kennen.

30 berichten aan het bekijken - 12,241 tot 12,270 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?