Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderMomenteel ben ik bezig met het afnemen van de balken met St. Marc. Een vreselijk karwei, gezien alle spleten en kieren waar slecht bij te komen is.
In de afgelopen weken is de hoeveelheid schimmel verdubbeld. Zelfs bij het afnemen met een natte schuurspons stuift de schimmel behoorlijk. Ik aarzel om de balken eerst maar af te nemen met een stofzuiger, want ik heb geen idee of de schimmels door de filters van de stofzuiger heen komen en ik daarmee mogelijk een nieuw problemen creëer.Kan de stof van de schimmel nieuwe besmetting veroorzaken? Heeft iemand enig idee?
Een redelijk moedeloze
Wim3Admin
SleutelbeheerderIk denk dat het een Engelse tekst is, die wordt voorgelezen door op het Frans ingestelde tekst-naar-spraaksoftware. Ik mag daar soms ook graag mee spelen door Nederlandse teksten op zijn Frans te laten uitspreken. Heel vermakelijk. Zou eenvoudig te verhelpen zijn in de instellingen. Maar misschien heeft Hollande niet de juiste Engelse spraaksoftware…
Frans19 april 2013 om 15:12 In reactie op: Auto uit NL invoeren met NL paspoort maar Frans rijbewijs #197760Admin
SleutelbeheerderZeer geachte Bosbess,
Je vraag is begrijpelijk.
Ik zal proberen het uit te leggen.
Bij de invoer van een auto heeft de Franse Staat niets te winnen. Geen BPM, geen invoerrechten als in de EU BTW is betaald, dus het enige dat telt is dat je bij de Préfecture met voldoende gegevens komt om een Carte Grise af te geven. Het feit dat de ene Nederlander de andere Nederlander een Acte de Cession afgeeft is natuurlijk belachelijk. Daar heb je dus volkomen gelijk in.
Maar de formele ambtenaren vinden dat prachtig. In mijn departement 82 vinden ze een drie-regelig briefje in het Frans ook voldoende. Waar het om gaat is dat de aanvraag vergezeld wordt van voldoende documenten.
De procedure heb ik uitgebreid behandeld in de handleiding die op deze site staat
Mail me anders even.Dus om terug te komen op je vraag, op het moment dat je auto is ingevoerd in LDF dan stuur je een bericht aan de RDW dat je auto uit de roulatie is genomen, met copie van je nieuwe carte grise, en dan krijg je binnen 14 dagen het restant van je wegenbelasting terug, en dat is het moment waarop je een fles champagne opentrekt.
Met zeer vriendelijke groeten/Peter.
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit bosbess op 19/04/2013 11:03Christian, hoe groot jouw tuin is weet ik ook niet, maar ik vind wel dat je je vrouw maar een zeer karig lapje als zoethoudertje gunt…Het stukje, overigens niet vierkant 4x6m, maar ovaal, komt juist bijzonder op zijn recht door de ligging in een groot grasveld. Net als een oase op een presenteerblaadje. Bijna à la Pückler-Muskau (googelen, Bosbess!).
Admin
SleutelbeheerderIk werd vanochtend blij verrast door een aantal mensen van het comité des fêtes van ons dorp. Zij brachten mij een doos wijn. Op mijn vraag waarom? Werd geantwoord:” wij schamen ons voor de vertoning in het parlement. Je zult je vast gekwetst voelen”. Toen, inmiddels jaren geleden, ons in NL gesloten huwelijk door de franse overheid werd erkend, werd door dezelfde groep een sapin met slingers bij het huis geplaatst met een bord: honneur aux mariés reconnu !
Verleden jaar was vrijwel het hele dorp aanwezig bij de afscheidsbijeenkomst van mijn echtgenoot. Mensen hebben het nu nog over de warmte en liefde die werd uitgesproken.
Gelukkig is het niet overal zo zwart als Cees helaas moet meemaken. Ik hoop later dit jaar bij zijn huwelijk mijn neus even te laten zien. Want het komt erdoor !Admin
SleutelbeheerderBonjour Jos en Peter,
Ik denk voor optie drie of vier te gaan; had zelf al een ander merk gestionaire gevonden, peu importe. Mijn PAC heeft een zeer uitgebreid schakelpaneel dat door diverse informatie wordt gevoed en wordt (werd) dus ook gevoed met een fil pilote.
Ik gebruik het tarif tempo sinds een jaar of 6. De tarieven (m.n voor de witte en blauwe dagen) zijn in de loop van de tijd enorm omhoog gegaan. Desondanks is de investering in de PAC al afgeschreven. Maar dat komt vooral door de hoge olieprijs.
Ik had een Sagem meter, in 2007 geplaatst met C3 en 4 aansluiting. En gemakkelijk te programmeren voor de boiler en de PAC. Nu is een landys en Gyr geplaatst, uiteraard zonder achterlating van de gebruiksaanwijzing. En alles in een van de bijgebouwen, waar de electra binnenkomt.Ik heb nog tot pakweg november om EDF aan te spreken. Heb anderzijds geen zin in Don Quichotte te spelen… Dus mijn kosten maar nemen. Pakweg de helft van een stookseizoen -(
Admin
Sleutelbeheerdergewist, was een foutje!
Admin
SleutelbeheerderVolgens mij is dit een geslaagde aanval van een presidentieel medewerker op het persoon Hollande!
Deze heeft zijn best gedaan een spreekster te vinden die het Franglais perfect kan overdrijven.
Overigens: zo werkt de link beter.Admin
SleutelbeheerderTer nuancering van de Israëlische tolerantie is het wellicht handig te vermelden dat daar uitsluitend joden welkom zijn. Gelovigen met een andere overtuiging en niet-gelovigen mogen niet in het ‘beloofde land’ komen wonen, dat is bij wet verboden.
Admin
Sleutelbeheerder@Christiaan
Ik neem het iets ruimer dan jij en Cees.
Ik begrijp er ook mensen onder die verliefd worden op een gast als Joran van der Sloot en een arts die hem financieel steunt en al die mensen die zich verschrikkelijk druk maken over daders i.p.v. slachtoffers, en al die geloofsrakkers Christenen, Hindoes en Mohammedanen) die vrouwen de schuld geven als die met geweld worden genomen. Of al die mensen die hun brood vrolijk insmeren met margarine en dan zeggen: zie we komen niets te kort de crisis valt best mee; het zit bij die anderen tussen de oren Zo kan ik doorgaan en zo kom ik aan een ruime meerderheid. Dat ze homo’s te grazen nemen is een onderdeel van hun maatschappelijke wangedrag, niet meer en niet minder.
@Cees: De vorige Nederlandse opperboef Bakellende heeft in Indonesia zijn spijt uitgesproken over het feit, dat in NL het huwelijk voor homo’s en lesbo’s was opengesteld en zijn even onbenullige opvolger gaat bij Putin door het stof. Het feit al, dat de meeste mensen ter wereld niet precies weten wat een pedo is, zegt al genoeg.
Nogmaals, blijf uit mijn buurt gemiddelde burger, want ik sla terug. Aan de andere kant Cees, ben ik te onwetend om party te kunnen kiezen in het Midden-Oosten, In principe mag je van mij alle wapens gebruiken als je wordt onderdrukt en onschuldige burgers bestaan niet, allen maar luie en kleinburgerlijke consumenten.Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit Taciturne op 18/04/2013 23:14
Sinds een week:
(…)
– hele troepen duiven, het lijken er steeds meer te wordenJa Steven, ’n paar jaar geleden had ik ook zo’n lollig koppel ‘vliegende ratten’. ’t Jaar daarop was er flink gemendeld, ’t jaar dáárop werd ’t te erg.
Let op ’te’ in “te erg”, zie dat draadje elders.
Ik – met hart & ziel lid van de LPO – besloot te schieten, de Boßbeßßen in onze samenleving ten spijt.Maar : sinds ’n dag of vier zijn de zwaluwen terug, ha !
Peter.
Admin
SleutelbeheerderSinds een week:
– de roep van de koekoek
– de zang van de nachtegaal
– het gekwaak van ineens veel kikkers
– hele troepen duiven, het lijken er steeds meer te wordenSteven
Admin
SleutelbeheerderOok ik ben beginner (en ook met Tempo), maar tarief Tempo wordt door EdF niet meer aangeboden (voor zover mij bekend; het wordt ze te duur). Normaal zit buiten een meter die door EdF -heren uitgelezen kan worden maar ook in huis is een zelfde computertje geplaatst. Welke is nu door deze heren vervangen?
EdF is koning en de klant is de pineut. Maar proberen EdF hierop aan te spreken lijkt me toch de eerste stap (en alle stappen bewijsbaar maken).Admin
SleutelbeheerderBonsoir JP,
Ik ben geen Robert du Moulin maar ik kan je wel deelgenoot maken van mijn ervaringen en inzichten, voor wat het waard is.
Allereerst, ERDF en EDF haten het Tempo tarief. Ze verdienen er te weinig aan. Ik heb zelf nog onlangs een nieuwe Tempo aansluiting kunnen krijgen, maar vraag me niet hoeveel zeuren, soebatten en dreigen dat gekost heeft. In de grond wil men helemaal geen nieuwe Tempo abonnementen meer aangaan, en de bestaande het liefst afbouwen. Abonnees worden gewoon weggepest.
Eigenlijk is dit natuurlijk heel erg vreemd. Uit milieu-overwegingen wordt steeds meer de nadruk gelegd op temporale energiebronnen zoals zon en wind. Dat betekent meer fluctuaties in de electricteitsgrid. Het zou dus prachtig zijn als je gebruikers-abonnees zou kunnen motiveren om stroom te gebruiken op het moment dat je als leverancier een overschot hebt. Kortom, communicatie van netwerk naar gebruiker. Tempo is daar een primitieve voorloper van, maar in plaats van dit principe te verfijnen en uit te bouwen gaat men het ontmoedigen en afremmen. Wat nou grenelle d’environnement en dergelijk geleuter? Het hemd is weer eens nader dan de rok. Maar goed, we zitten dus met een ontmoedigingsbeleid.
Een voorbeeld in kwestie is de C3C4 aansluiting. Die is uitsluitend interessant voor Tempo abonnees. In de nieuwe digitale meters (Linky voorbereid) is de C3C4 aansluiting vervallen. Dus daar zit geen toekomst meer in. Mijn eerste goede raad is dus, verspil je energie niet aan het eisen van een oude meter met C3C4, dit systeem is in principe doodverklaard dus vroeg of laat ben je aan de beurt. Voor enige achtergrond bij deze discussie kun je nog hier en daar wat lezen.
Ik zie een paar oplossingen voor je:
(1) Als je je boiler op hetzelfde regime draait als je PAC, kun je C1C2 gebruiken en je meter op programma EAU3 instellen.
(2) Je kunt ergens een oude meter met C3C4 opduikelen en die achter je nieuwe meter aan je huisnet hangen. De C3C4 van die meter blijft gewoon luisteren naar het 180Hz signaal wat de tariefstructuur aangeeft, zie ook hier.
(3) Je kunt een echte gestionnaire d’energie gebruiken zoals deze. Dat is echter uitsluitend zinvol als je PAC een fil pilote heeft die enigermate intelligent schakelen mogelijk maakt.
(4) Je kunt één keer slikken en dit kastje kopen. Als je écht enthousiast wordt kun je dat koppelen met een PLC om een intelligent energiesysteem te programmeren. Bijvoorbeeld, je boiler of PAC niet in tarif rouge te laten opwarmen als je weet dat de volgende dag bleu of blanc zal zijn.
Ik ga zelf voor oplossing (4), maar dat is natuurlijk niet verbazingwekkend voor een voormalig ICT vakidioot annex perfectionist. Ik ben ervan overtuigd dat ik door slim programmeerwerk in combinatie met houtstook-hydroaccumulatie en zonnecollectoren op een zeer gunstige elektriciteitsrekening kan uitkomen. En dat lijkt me belangrijk, want ik zie de elektriciteit in FR de komende jaren niet goedkoper worden. Al helemáál niet met dat gez**k over bonus-malus op de energierekening. Daar tegenover lijkt me een investering in een slim kastje niet overdreven. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderHartelijk dank, ga ik proberen.
Ed RauwsAdmin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit HansPiet op 18/04/2013 15:54
Het vervelende is, dat de groep gekken en onnozelen overal de meerderheid vormt en in steeds sterkere mate.Meerderheid?
Volgens mij is het een minderheid, die zich laat opstoken en die dan weer anderen opstookt.
Homo-vriendelijke of neutrale tijdgenoten zijn daardoor helaas minder zichtbaar.Admin
SleutelbeheerderHet grappige is, dat de doorsnee West-Europeaan geen tegenstander meer is van homo’s, ook in Frankrijk niet, maar dat er zo’n grote groep gekken en vooral onnozelen rond loopt. Ik heb mijn portie in het verleden wel gehad. Nu heb ik geen geduld meer met die lui: zo mogen onnozel of gek zijn, maar blijf van mijn lijf, anders sla ik je kop eraf. Het vervelende is, dat de groep gekken en onnozelen overal de meerderheid vormt en in steeds sterkere mate.
Admin
SleutelbeheerderQuote:Quote uit HansPiet op 18/04/2013 11:27
… laag maaien, laag maaien en nog eens laag maaien.Heb ik ook gedaan. En met een mulch-maaier kan je dan ook zonder grasvangbak werken. Maar dat vindt mijn vrouw niet mooi. En er is ook geen huisvesting meer voor diverse lieve beestjes.
Nu laat ik een stuk van 4 x 6m hoog groeien (maaien om de paar weken op 10cm), de rest is praktisch vrij van ongewenst kruid.18 april 2013 om 11:33 In reactie op: Auto uit NL invoeren met NL paspoort maar Frans rijbewijs #197758Admin
SleutelbeheerderBeste Naturalis,
Ik zie dat je mijn verhaal hebt gelezen.
Afgelopen jaar heb ik weer een auto geïmporteerd.
Het is heel gemakkelijk om de RDW en exportkentekens te omzeilen.
Een familielid koopt de auto (Als Frans ingezetene kan je dat niet zonder moeilijke papierwinkel)
Dan maak je een briefje in het Frans dat je familielid de auto voor jou heeft gekocht. Klaar.
Als je het heel mooi wilt doen dan kan je ook een acte de cession invullen, die haal je zo van het internet.Succes/Peter (van Nienke)
Admin
SleutelbeheerderOm te voorkomen dat je tuin wordt overwoekerd: laag maaien, laag maaien en nog eens laag maaien.
Admin
SleutelbeheerderIk krijg problemen met de aanliggende boeren, want die hebben een grote hekel aan graadland met al die lieve bloemetjes. Niet goed voor de koeien. Ze komen het zelfs nog gratis maaien in het voorjaar. Niet voor het gras, want daarvoor komen ze in het najaar. Bosbess: Is jouw buurman Muchel soms ook een boer?
Admin
SleutelbeheerderCees,
Uit mijn hart gegrepen.
Je hebt je in het verleden toch geen zand in de ogen laten strooien door de ingebakken desinteresse voor anderen die in Frankrijk alom bestaat. De Gaulle had gelijk.
LDF slaat op Frankrijk als land, maar zeker niet op Frankrijk als samenleving. Lees Houellebecq (bijv. Plateforme) er maar eens op na Geen zorgen, het is niets filosofisch, maar een beschrijving van de geharde onderbuik van welgestelde fransmensen). Voor Frankrijk geldt echt dat de landkaart niet het gebied is. LDF als abstract begrip heeft niets te maken met hoe Frankrijk werkelijk is. Net zoals de hamer niets te maken heeft met de pijn die je voelt als je op je duim slaat. In Frankrijk hebben ze gewoon veel ‘k*t fransen’ (dit komt niet uit mijn brein)
Je kunt echt leven als God in Frankrijk, maar dan moet je of een heel groot gebied ontruimen, of je moet enorme oogkleppen opzetten.18 april 2013 om 08:03 In reactie op: Auto uit NL invoeren met NL paspoort maar Frans rijbewijs #197757Admin
Sleutelbeheerdernaturalis,
ten eerste welkom op dit forum!
Uw probleem is toch met een exportkenteken* makkelijk op te lossen. Ik heb het in twee gevallen meegemaakt:
1. Ik heb een (klassieke) auto in Duitsland gekocht, daar een exportkenteken* genomen, dan in NL de procedure bij de RDW doorlopen.
2. Ik heb een auto aan een buitenlander verkocht. Die heeft de auto op een exportkenteken* meegenomen naar Polen.
Exportkentekens* zijn weliswaar niet op ieder postkantoor verkrijgbaar, maar met een beetje googelen vindt u een RDW-kantoor dat dit doet (en u zeker verder kan inlichten).* Even om misverstanden te voorkomen:
Tussen EG landen gaat het niet meer om export. Het heet volgens mij nu korte-termijn-kenteken, of zes-dagen-kenteken, maar uit oude gewoonte noemt men het bijna overal exportkenteken.Admin
SleutelbeheerderIk heb inmiddels een map: SOS; noodgevallen: artikelen van J. de Voogd.
Heel veel dank voor iedere keer weer een bijzondere en gedegen bijdrage aan dit forum.
P BrandAdmin
Sleutelbeheerderik heb internet via de schotel gehad dat kan goed werken maar moet wel door een deskundige worden aangelegd anders is het een drama. kijk eens op de site van wibox.fr misschien kan je wifi wel ontvangen (postcode check)ik heb dat nu ook werkt als een trein en je krijg er nog telefoon bij ook.
Admin
SleutelbeheerderNogmaals, ik ben altijd fel tegen het Thatcher beleid geweest en ik zie zeker de problemen die daardoor zijn ontstaan.
Maar ik kijk nu meer open en met meer afstand naar.Het feit dat een deel van iemands persoonlijkheid iets positiefs heeft wil nog niet zeggen dat je daarmee de rest ook positief hoeft te vinden, integendeel.
Maar daarvoor moet je wel in staat zijn om afstand te nemen van je initiële emotie over die persoon en dat is kennelijk na al die jaren erg moeilijk, Thatcher werkt zelfs na haar dood nog als een soort rode lap op sommige mensen.
Admin
SleutelbeheerderVoor de meerderheid van de Engelse bevolking, voor England, voor Europa, ik weet echt niet wat daar positiefs is aan het beleid van Tatcher. Zij was het begin van het neo-liberalisme in Europa en de resultaten zien we nu. Totale verarming van de bevolking. Het hangt er maar van af van welke kant men dat bekijkt. Ik kan daar echt niet positiefs over zeggen en hoop dat er vlug een einde komt aan deze anti-sociale politiek.
Admin
Sleutelbeheerder@Jako, het gaat mij om “de ruggengraat van Thatcher..”
Zij had, net al iedereen, goed en slechte kanten en die rechte rug was prima naar mijn mening.Admin
SleutelbeheerderIk snap het betoog niet.
Je zoekt iemand die ergens voor staat en denkt aan Thatcher die stond voor nationalisme, deregulering en het inruilen van stakende arbeiders voor frauderende bankiers.En vervolgens zoek je die juist niet. 😕
Admin
SleutelbeheerderHeel goed Timo, waaraan ik zou willen toevoegen dat die dienstdoende president oog heeft voor ’n zich splijtende samenleving.
Na ’n Sarkozy heeft F niet nog eens behoefte aan zo’n Draufgänger.Peter.
-
AuteurBerichten