Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186718
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het zal wel ergens op de site staan, maar ik kan het niet vinden.
    Ik ben op zoek naar informatie wat voor mij de goedkoopste manier is om internet in huis te krijgen.

    Er is geen GSM dekking bij ons.
    Ik heb geen telefoonaansluiting (maar dat is wel mogelijk).
    Volgens mij is er bij ons in de buurt geen sprake van mogelijkheden van ‘degroupage’.
    Ik ben slechts 4 keer in fr steeds voor perioden van 1 tot 4 weken

    Wie kan me helpen?

    #186719
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Geen gsm- noch umts-bereik ? Dan zit u in ’n nog zwarter gat dan ik.

    Voor de geringe tijd dat u in F bent zal investeren in ’n schotel en satellietverbinding niet zinnig zijn, u zoekt immers de goedkoopste manier.
    Koop ’n clé usb 3G+ bij ’n SFR-winkel (ongetwijfeld leveren Orange en Bouygues die ook maar daar heb ik geen ervaring mee). Ze zijn er “pre-paid” voor enkele of meer dagen.
    Hup, in de laptop en u zoekt ’n leuk picknickplekje waar u wel bereik hebt.
    Of anders naar de dichtstbijzijnde vestiging van ’n hamburgerketen, bij voorbeeld, die bieden gratis wifi-contact aan.

    ’t Nieuwste – ik zag ’t pas gisteren – is de Domino van Orange. Uw eigen wifi-doosje die werkt waar niets anders werkt (aldus de verkoper). Hij zei bovendien dat dat 3G+-netwerk toch “een aflopende zaak is”, huh ?
    Voor u wellicht niet interessant : er zit ’n abonnement aan vast van 29,90 per maand.

    Peter.

    #186724
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Update

    Of ’t doosje nu Domino bij Orange of cle à partager bij SFR heet (Bouygues heeft er ook een), het werkt en hoe. In feite bent u uw eigen hotspot.
    Ik ben er sinds ’n paar dagen uiterst tevreden over.

    Neem vooral géén abonnement als u er sporadisch gebruik van wilt maken, u hebt slechts zo’n sim-kaartje nodig en die zijn er ‘prepaid’ voor beperkt gebruik.
    Weest dan wel terughoudend met filmpjes downloaden en dergelijke, u bent beperkt.

    Mijn doosje bij SFR kostte 49,90 en loopt gewoon verder op m’n – onbeperkt – 3G-abonnement.

    Peter.

    #186725
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met even googlen kreeg ik al snel links naar mogelijkheden om de simlock van zo’n domino (of elk ander modem van producent Huawei) te halen. Dan kun je de simkaart van elke provider gebruiken, bijvoorbeeld je eigen NL provider.

    Interessante ontwikkeling voor mensen die relatief weinig in Frankrijk zijn en in die periode toch internet willen hebben. Je moet wel 3G dekking hebben natuurlijk.

    #186720
     Noë
    Sleutelbeheerder

    geachte lezer, nog maar net op dit forum en het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt, maar doe een poging:
    Ik heb een huis in Frankrijk waar ik regelmatig vertoef (vlakbij Beziers) Ik heb een telefoo/internet/tv-abonnement en dat werkte tot voor kort prima. Nu krijg ik bij het starten van internet op mijn laptop steeds de melding : DNS-error en vervolgens niets meer. Wel is er een goede verbinding met het modem. Ook via het wachtwoord van de buurman op zijn internet : DNS-error en goed verbinding met modem.
    Wie heeft voor mij een suggestie?
    Vriendelijke groet, Ed Rauws.

    #186721
     Noë
    Sleutelbeheerder

    DNS instellingen aanpassen..?

    netwerkverbinding-eigenschappen-algemeen-Internet protocol (TCP/IP)-Automatisch DNS server laten toewijzen of een algemene DNS server gebruiken in plaats van de server die er nu staat. (vermoedelijk een server in Nederland die niet van buitenaf toegankelijk is). Bijvoorbeeld die van google: 8.8.8.8

    #186722
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ik heb internet via de schotel gehad dat kan goed werken maar moet wel door een deskundige worden aangelegd anders is het een drama. kijk eens op de site van wibox.fr misschien kan je wifi wel ontvangen (postcode check)ik heb dat nu ook werkt als een trein en je krijg er nog telefoon bij ook.

    #186723
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hartelijk dank, ga ik proberen.
    Ed Rauws

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?