schimmel op balken na insmeren met Xylophene

Dit onderwerp bevat 36 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198953
     Anoniem
    Inactief

    .

    #198954
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 29/03/2013 13:41
    Je kop volgen is vaak de eenvoudigste manier van werken.

    … als je de kop en de ervaring van Cees hebt!

    #198955
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor het harde hout kan ik de redenatie volgen, dat de gel niet wordt opgenomen. Bij het zachte hout snap ik het wat minder, zeker omdat de beestjes nog actief zijn.

    Enfin, eerst ga ik het advies maar opvolgen om de balken af te nemen met een van de genoemde middelen.
    Daarna bij warm weer maar eens een proef stukje opnieuw behandelen. Eens kijken of de temperatuur nog van invloed is.

    Ventilatie is geen probleem, want het waait altijd op die zolder.
    Dank voor alle adviezen!

    Wim3

    #198956
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Momenteel ben ik bezig met het afnemen van de balken met St. Marc. Een vreselijk karwei, gezien alle spleten en kieren waar slecht bij te komen is.
    In de afgelopen weken is de hoeveelheid schimmel verdubbeld. Zelfs bij het afnemen met een natte schuurspons stuift de schimmel behoorlijk. Ik aarzel om de balken eerst maar af te nemen met een stofzuiger, want ik heb geen idee of de schimmels door de filters van de stofzuiger heen komen en ik daarmee mogelijk een nieuw problemen creëer.

    Kan de stof van de schimmel nieuwe besmetting veroorzaken? Heeft iemand enig idee?

    Een redelijk moedeloze
    Wim3

    #198957
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met een stofzuiger met goed filter (HEPA) worden de schimmels niet verspreid.

    Na gebruik advies de stofzuiger goed schoon te maken.

    Steven

    #198958
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Denk je ook om je eigen gezondheid?!! Schimmels kunnen hele akelige systemische klachten geven bij mensen. Als je een beetje gevoelig bent kun je echt veel last krijgen hoor en dan kan het heel lang duren voordat er een verband gemaakt wordt tussen de schimmel en de klachten.

    #198959
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Schimmels kunnen hele akelige systemische klachten geven bij mensen

    Daarom is stofzuigen met een goede stofzuiger met HEPA- filter ook beter dan krabben of borstelen.

    Eventueel mondmasker is aan te raden.

    Steven

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?