La douce france, bluuaaa!

Dit onderwerp bevat 36 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #193351
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193352
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees,
    Uit mijn hart gegrepen.
    Je hebt je in het verleden toch geen zand in de ogen laten strooien door de ingebakken desinteresse voor anderen die in Frankrijk alom bestaat. De Gaulle had gelijk.
    LDF slaat op Frankrijk als land, maar zeker niet op Frankrijk als samenleving. Lees Houellebecq (bijv. Plateforme) er maar eens op na Geen zorgen, het is niets filosofisch, maar een beschrijving van de geharde onderbuik van welgestelde fransmensen). Voor Frankrijk geldt echt dat de landkaart niet het gebied is. LDF als abstract begrip heeft niets te maken met hoe Frankrijk werkelijk is. Net zoals de hamer niets te maken heeft met de pijn die je voelt als je op je duim slaat. In Frankrijk hebben ze gewoon veel ‘k*t fransen’ (dit komt niet uit mijn brein)
    Je kunt echt leven als God in Frankrijk, maar dan moet je of een heel groot gebied ontruimen, of je moet enorme oogkleppen opzetten.

    #193353
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193354
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het grappige is, dat de doorsnee West-Europeaan geen tegenstander meer is van homo’s, ook in Frankrijk niet, maar dat er zo’n grote groep gekken en vooral onnozelen rond loopt. Ik heb mijn portie in het verleden wel gehad. Nu heb ik geen geduld meer met die lui: zo mogen onnozel of gek zijn, maar blijf van mijn lijf, anders sla ik je kop eraf. Het vervelende is, dat de groep gekken en onnozelen overal de meerderheid vormt en in steeds sterkere mate.

    #193355
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit HansPiet op 18/04/2013 15:54
    Het vervelende is, dat de groep gekken en onnozelen overal de meerderheid vormt en in steeds sterkere mate.

    Meerderheid?
    Volgens mij is het een minderheid, die zich laat opstoken en die dan weer anderen opstookt.
    Homo-vriendelijke of neutrale tijdgenoten zijn daardoor helaas minder zichtbaar.

    #193356
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193357
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Christiaan
    Ik neem het iets ruimer dan jij en Cees.
    Ik begrijp er ook mensen onder die verliefd worden op een gast als Joran van der Sloot en een arts die hem financieel steunt en al die mensen die zich verschrikkelijk druk maken over daders i.p.v. slachtoffers, en al die geloofsrakkers Christenen, Hindoes en Mohammedanen) die vrouwen de schuld geven als die met geweld worden genomen. Of al die mensen die hun brood vrolijk insmeren met margarine en dan zeggen: zie we komen niets te kort de crisis valt best mee; het zit bij die anderen tussen de oren Zo kan ik doorgaan en zo kom ik aan een ruime meerderheid. Dat ze homo’s te grazen nemen is een onderdeel van hun maatschappelijke wangedrag, niet meer en niet minder.
    @Cees: De vorige Nederlandse opperboef Bakellende heeft in Indonesia zijn spijt uitgesproken over het feit, dat in NL het huwelijk voor homo’s en lesbo’s was opengesteld en zijn even onbenullige opvolger gaat bij Putin door het stof. Het feit al, dat de meeste mensen ter wereld niet precies weten wat een pedo is, zegt al genoeg.
    Nogmaals, blijf uit mijn buurt gemiddelde burger, want ik sla terug. Aan de andere kant Cees, ben ik te onwetend om party te kunnen kiezen in het Midden-Oosten, In principe mag je van mij alle wapens gebruiken als je wordt onderdrukt en onschuldige burgers bestaan niet, allen maar luie en kleinburgerlijke consumenten.

    #193358
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ter nuancering van de Israëlische tolerantie is het wellicht handig te vermelden dat daar uitsluitend joden welkom zijn. Gelovigen met een andere overtuiging en niet-gelovigen mogen niet in het ‘beloofde land’ komen wonen, dat is bij wet verboden.

    #193359
     bosbess
    Deelnemer

    Nu hebben leden van de UMP tijdens de behandeling van le mariage pour tous in de Assemblée ook nog de minister van justitie fysiek bedreigd! De vergadering werd onmiddellijk geschorst. Zie artikel in de MidiLibre. Totaal blind zijn de Fransen voor wat er in de wereld om hen heen gebeurt. Frankrijk is de hele wereld, dan komt er een hele tijd niks en dan volgt de rest.

    Overigens heb ik mét HansPiet geen goed woord over voor regeringsleiders die zich tegenover staatshoofden van landen waar de mensenrechten voortdurend met de voeten worden getreden verontschuldigen voor democratisch aangenomen wetten van hun land. Minkukels, die zichzelf en hun land belachelijk en ongeloofwaardig maken.

    #193360
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193361
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193362
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik werd vanochtend blij verrast door een aantal mensen van het comité des fêtes van ons dorp. Zij brachten mij een doos wijn. Op mijn vraag waarom? Werd geantwoord:” wij schamen ons voor de vertoning in het parlement. Je zult je vast gekwetst voelen”. Toen, inmiddels jaren geleden, ons in NL gesloten huwelijk door de franse overheid werd erkend, werd door dezelfde groep een sapin met slingers bij het huis geplaatst met een bord: honneur aux mariés reconnu !
    Verleden jaar was vrijwel het hele dorp aanwezig bij de afscheidsbijeenkomst van mijn echtgenoot. Mensen hebben het nu nog over de warmte en liefde die werd uitgesproken.
    Gelukkig is het niet overal zo zwart als Cees helaas moet meemaken. Ik hoop later dit jaar bij zijn huwelijk mijn neus even te laten zien. Want het komt erdoor !

    #193363
     bosbess
    Deelnemer

    Cees, ik weet niet waarom je dat laatste aan mij richt, maar ik had het helemaal niet over de Palestijnse democratie! Ik schreef over de democratisch tot stand gekomen nederlandse wetten, waarbij onder meer het huwelijk voor iedereen werd opengesteld. Ik reageerde daarmee op hetgeen HansPiet zei over Balkenende en Rutte, omdat ik het met hem eens ben. Hoezo Palestijnen en Israël? Mij hoor je er niet over, althans niet in dit onderwerp. Wat mij betreft mag er in een discussie best even een zijweg worden ingeslagen, maar nu zijn we van le mariage pour tous en de demonstraties daartegen ineens midden in de wereldpolitiek beland, Israël, Palestijnen, Joden, Arabieren, koppen naast rompen en noem maar op.

    Gelukkig brengt JP ons weer op koers met een hartverwarmend verhaal. Zulke dingen komen helaas niet in de krant. Overal vind je mensen met het hart op de rechte plaats, maar daar hebben de media geen belangstelling voor. Goed nieuws is geen nieuws. JP, gefeliciteerd met zulke dorpsgenoten! Als le mariage pour tous eenmaal een feit is, gaat de storm weer liggen. Dan zoekt de minderheid van randdebielen weer een andere (al dan niet religieuze) reden om te demonstreren tegen niet te stuiten noodzakelijke ontwikkelingen.

    #193364
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193365
     bosbess
    Deelnemer

    Eerlijk gezegd, Cees, kan ik me niet herinneren dat Jako hier ooit iets beledigends heeft geschreven. Dat jij een bepaalde bewering onjuist vindt, wil nog niet zeggen dat je je daardoor beledigd hoeft te voelen. In dit forum moet je er van uitgaan dat iedereen het goed bedoelt, tenzij het tegendeel blijkt. Omdat ik van Jako ook nog nooit heb meegemaakt dat hij zomaar iets beweert, ben ik maar weer eens aan het googelen geslagen (het is vandaag weer eens echt googelweer, koud en nat). Dit artikel uit 2011 kwam ik na enig zoeken tegen in het Reformatorisch Dagblad. Het bevestigt min of meer wat Jako schrijft.

    #193366
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193367
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is me door de autoriteiten in Israël persoonlijk medegedeeld: ik ben daar als niet-Jood niet welkom, behalve als toerist. Emigratie naar Israël is voor niet-Joden uitgesloten.

    #193368
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193369
     Anoniem
    Inactief

    Een aandoenlijk verhaal van JP. Zo zie je maar weer. Het gezegde ‘onbekend maakt onbemind’ gaat nog steeds op. De dames die hard roepen in de anti homohuwelijk demonstratie zullen zelf geen homo kind hebben. De dorpelingen uit de Gers dragen hun dorpsgenoot en gemeenteraadslid op handen. Geweldig.
    Ingrid

    #193370
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193371
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193372
     bosbess
    Deelnemer

    Ben je helderziende Cees? Vanmiddag is al een franse stage voor Wilders begonnen: hij heeft in Parijs geluncht met LaPen. Maar helaas, een stage bij La Frigide zit er niet in: “Le Front national n’est pas très fédérateur, a-t-elle expliqué. Nous portons un mouvement transpartisan, ce serait trop réducteur.”

    En de gemeente waar je wellicht medelijden mee moet hebben is: Parijs!

    #193373
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij mijn weten heeft de Blonde Mozart uit Venlo toevallig niks tegen homo’s. Vor de rest veel tegen alles wat links, buitenlands, (Oost)Europees etc. is. La Pen heeft er wat meer moeite mee. Ik ben er van overtuigd dat er veel -al of niet latente- homofobie zit in de aanhang van FN. Daar kan ze natuurlijk niet omheen. En Geert is weer voor Israel. Ga daar maar eens aan staan…

    Steven

    #193374
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tjsa, ik was in Tel-Aviv en wil er helemaal niet wonen, maar liet mij ter plaatse uitgebreid informeren. Ook over de reden dat uitsluitend nog Joden worden toegelaten tot Israël was men heel open: De niet-Joodse bevolkingsgroep groeit sneller dan de Joodse (voortplanting). Op termijn betekent dit dat Joden een minderheid zullen vormen in Israël.

    Dit wordt door de machthebbers als existentiële bedreiging gezien voor het voortbestaan van de staat Israël en daarom is immigratie van niet-Joden verboden. Tegelijk wordt de immigratie van Joden uit alle hoeken van de wereld naar Israël bevordert om het effect te bestrijden.

    Dat er andere bevolkingsgroepen wonen is helder, maar daar wil men juist van af.

    #193375
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193376
     Wim Bavelaar
    Moderator

    De behandeling van het joodse vraagstuk/Israël/de Palestijnse kwestie, zonder directe relatie met Frankrijk, gaan we nu stoppen.

    Wim

    #193377
     Anoniem
    Inactief

    .

    #193378
     bosbess
    Deelnemer

    Volgens mij ben je helemaal niet bang dat de burgemeester niet blij is, je hebt ongetwijfeld je uiterste best gedaan om hem het bloed onder de nagels vandaan te halen. Krijgen we dat interview hier nog te lezen? Ik begin langzamerhand nieuwsgierig te worden.

    #193379
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit jako op 19/04/2013 10:02
    Ter nuancering van de Israëlische tolerantie is het wellicht handig te vermelden dat daar uitsluitend joden welkom zijn. Gelovigen met een andere overtuiging en niet-gelovigen mogen niet in het ‘beloofde land’ komen wonen, dat is bij wet verboden.

    Jos, Ook even ter nuancering. Ik heb nooit in Frankrijk willen wonen, maar alle landen waar ik wel heen wil(Azie bijv.) laten geen buitenlanders toe, of alleen onder zeer strenge voorwaarden.
    In dat opzicht verschilt Israël van geen enkel ander land.

    Sorry, rest verwijderd vanwege off-topic. Was voor mij wel on-topic, via associatie

    #193381
     bosbess
    Deelnemer

    HansPiet, sorry, maar moet dat nu per se hier? Waarom begin je niet een nieuw onderwerp?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?