een Thatcher voor Frankrijk

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #193704
     Anoniem
    Inactief

    Een poos geleden kreeg ik nogal voor m’n broek van Bosbess, ik zou te kortzichtig kijken en vooral niet iedere situatie is zoals ik beschrijf.
    Ik moet toegeven, ik zit er toch iedere keer verdomd dichtbij;

    Internetenquête Le Figaro: 7 van de 10 deelnemers willen een ‘Margaret Thatcher’ als politiek leider van Frankrijk +++

    Ik heb Thatcher twee uur geleden al aangehaald op Stevens reactie, ja idd alleen zo’n iemand kan frankrijk van Jos’ ondergang behoeden.

    Mon dieux wat zou dat heerlijk zijn, een mevrouw Josephine Geraud, la femme de Fer, die de vakbonden van de tafel veegt.
    Eindelijk geen stakingen meer!

    #193705
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vakbonden inruilen voor bankiers door de industrie af te branden en de banken te dereguleren. Nee, dat ging perfect. De Britten denken nog steeds dat het een periode van groei was en geen bubbel, ze zitten nu al 5 jaar in de ontkennende fase.

    Als over 10 jaar duidelijk is dat het VK slechts een groter eiland is dan IJsland en Cyprus zal men de geschiedenis herschrijven.

    #193706
     Anoniem
    Inactief

    Je zou gelijk kunnen hebben Jako, ik weet het eerlijk gezegd niet, ik ben totaal niet van den engelse politiek op de hoogte dan alleen dat ik het flauwe vermoeden heb dat ze heerlijk de vruchten plukken van de europese uni maar geen lid willen zijn.
    Ik doelde ook niet op de kwaliteiten van Magareth als politicus, maar als vechtersbaas.
    Bepaald geen Rutte (ja meneer poetin, natuurlijk meneer poetin, nee U hebt volkomen gelijk meneer poetin, in Uw land hebben alle minderheden het normaalste recht van vrijheid)
    Wat een zak.

    #193707
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het deze week ook gedacht, Frankrijk heeft een Thatcher nodig.
    Niet vanwege haar beleid, maar wel omdat ze deed wat zij dacht dat nodig was en zich niet liet chanteren.
    Het beleid van Thatcher heeft een hoop kapot gemaakt, (naar mijn mening vooral het doorgeschoten dereguleren) en ze was ook veel te nationalistisch naar mijn mening, maar daar gaat het niet om.

    Het gaat erom dat ze ergens voor stond en er voor bleef staan en zich niet liet chanteren door een paar plassen melk. Staken is zo jaren 80…

    Dus graag iemand met moderne, niet wereldvreemde ideeën over economie, arbeidsmarkt en sociale zekerheid, met de ruggengraat van Thatcher.. 🙂

    #193708
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heel goed Timo, waaraan ik zou willen toevoegen dat die dienstdoende president oog heeft voor ’n zich splijtende samenleving.
    Na ’n Sarkozy heeft F niet nog eens behoefte aan zo’n Draufgänger.

    Peter.

    #193709
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik snap het betoog niet.
    Je zoekt iemand die ergens voor staat en denkt aan Thatcher die stond voor nationalisme, deregulering en het inruilen van stakende arbeiders voor frauderende bankiers.

    En vervolgens zoek je die juist niet. 😕

    #193710
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Jako, het gaat mij om “de ruggengraat van Thatcher..”
    Zij had, net al iedereen, goed en slechte kanten en die rechte rug was prima naar mijn mening.

    #193711
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor de meerderheid van de Engelse bevolking, voor England, voor Europa, ik weet echt niet wat daar positiefs is aan het beleid van Tatcher. Zij was het begin van het neo-liberalisme in Europa en de resultaten zien we nu. Totale verarming van de bevolking. Het hangt er maar van af van welke kant men dat bekijkt. Ik kan daar echt niet positiefs over zeggen en hoop dat er vlug een einde komt aan deze anti-sociale politiek.

    #193712
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nogmaals, ik ben altijd fel tegen het Thatcher beleid geweest en ik zie zeker de problemen die daardoor zijn ontstaan.
    Maar ik kijk nu meer open en met meer afstand naar.

    Het feit dat een deel van iemands persoonlijkheid iets positiefs heeft wil nog niet zeggen dat je daarmee de rest ook positief hoeft te vinden, integendeel.

    Maar daarvoor moet je wel in staat zijn om afstand te nemen van je initiële emotie over die persoon en dat is kennelijk na al die jaren erg moeilijk, Thatcher werkt zelfs na haar dood nog als een soort rode lap op sommige mensen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?