Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2015 om 20:58 In reactie op: Een waarschuwing voor hondenliefhebbers in Zuid Frankrijk. #190379
Admin
SleutelbeheerderZo’n 13 jaar geleden kennis gemaakt met Leishmania en onze hond daar bijna aan verloren.
Kenmerken: Beschadigingen aan de neus, ellebogen en aan de voetzolen. Toen, in NL, wist niemand er iets van. Biops naar Utrecht zonder duidelijk resultaat. Idem met een lab. in Parijs.
Uiteindelijk herkende onze vet. in Z.Fr het onmiddelijk. Twee maanden 20 injecties gegeven en daarna haar hele verdere leven een pilletje per dag (Allopurinol). Onze Leonberger is er 11.5 mee geworden.
Onze huidige Leonberger krijgt eenmaal per jaar een herhalingsprik (ong. 70 €) en heeft eenmalig de eerste prikken gekregen.
Met meerdere overleden honden in de buurt: Zorg voor de prik!
Overigens: het zijn juist buurhonden die niet gevaccineerd zijn, die als bron van de parasiet dienen waaruit die 3,5 mm lange muggetjes (Phlebotome) de parasiet inzuigen en vervolgens overbrengen!
Scalibor alleen doet te weinig maar samen met de jaarlijkse prik geeft het zo’n 93% bescherming. Dat is volgens onze Nl vet heel, heel goed!
P. BrandAdmin
Sleutelbeheerder@LesTourins, Smart TV’s hebben inderdaad zelden of nooit de mogelijkheid om een VPN in te stellen. Daarom is men met ‘Smart DNS’ op de proppen gekomen. Dat is eigenlijk een goocheltruc met DNS-servers (komt neer op split horizon DNS) waardoor men de service provider laat geloven dat je in een ander land zit, zonder dat al je verkeer via VPN-servers omgeleid wordt. Enkel de gegevens voor authenticatie worden omgeleid. Voordeel: er is vrijwel niks in te stellen (enkel een ander IP-adres voor de DNS-server), en al je verkeer blijft de gewone route volgen, zonder via een bandbreedtebeperkende VPN te moeten passeren. Voetnoot: dit is eigenlijk enkel mogelijk omdat de IP-controles van de meeste service providers vrij krakkemikkig in elkaar zitten. Mochten ze controleren op ieder pakket dat de deur uitgaat, lukte dit niet.
Smart DNS is een stuk goedkoper dan volledige VPN, moet je maar eens op googelen. Reken op een viertal dollar per maand.
Voor die andere vraag. VPN via je Livebox kan perfect, maar hangt af van het protocol dat je gebruikt. Zo heeft Livebox een beveiliging die PPTP blokkeert. Kijk eens in de instellingen van je Livebox, daar zal je instellingen zien staan die verband houden met het blokkeren van binnenkomende pakketten, of iets dergelijks. Die staan standaard ingeschakeld.
Admin
SleutelbeheerderIk ben er niet zo in thuis omdat ik (nog altijd) geen Frans rijbewijs heb, maar op basis van de tekst die u aanhaalt, zou ik zeggen dat je alle punten terugkrijgt als je gedurende twee jaar geen overtreding begaat. Wat bij jullie dus niet het geval is. Wel kan je één enkel verloren punt al terugkrijgen na een termijn van zes maand, dus dat laatste punt gaat er terug bijkomen na zes maanden. Op de restitutie van de rest moet u dan wachten tot twee jaar na de laatste overtreding, dus op 21/11/2016.
Trouwens, indien u ook een rijbewijs heeft, kan het strategisch interessanter zijn de schuld op elkaar af te schuiven in functie van diegene die er geen baat bij heeft dat hij opnieuw punten verliest en zo zijn ‘probatietermijn’ teniet ziet gaan.
13 februari 2015 om 11:56 In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196067Admin
SleutelbeheerderDank jullie wel voor de reacties, denk dat ik de installatie er uit haal en dan invoeren.
installatie is van 2007 en professioneel ingebouwd.
zal eens kijken of er nummers inzitten.12 februari 2015 om 17:51 In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196066Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Ik heb geen directe ervaring met het in FR invoeren van een auto op LPG.
Wél kan ik u vertellen dat het LPG verhaal in FR voor ruimschoots veel hoofdpijn kan zorgen. In dat opzicht ben ik het eens met Peter hierboven. De mate van hoofdpijn is in hoge mate afhankelijk van de leeftijd en certificering van de gasinstallatie.
Als u een LPG installatie heeft van vóór het jaar 2001 zal die in principe niet voldoen aan de Europese ECE-R67-01 normen voor LPG installaties die heden ten dage ook in FR gelden. Uw auto zal dus door geen enkele controle komen die nodig is om een FR kenteken te krijgen. In dit geval lijkt me de keuze eenvoudig. De oude installatie verwijderen, RDW herkeuring, aangepast kenteken, en invoeren in FR als standaard benzine-auto. Dat laatste moet geen probleem zijn, uw 1980 oldtimer kan eventueel op carte grise de collection worden gezet.
In het geval dat uw LPG installatie van recenter datum is zullen alle onderdelen zoals tank, verdamper enzovoort voorzien moeten zijn van de ingeslagen ECE-R67-01 nummers. Daarmee voldoet de installatie in principe en in theorie aan de FR eisen. Maar daarmee bent u er nog niet. De auto zal dan voor een individuele toelating (RTI) langs de DRIRE/DREAL moeten. Het certificaat van de DRIRE/DREAL vervangt het standaard Certificat de Conformité (CoC) voor een Carte Grise Normale of de Attestation FFVE voor een Carte Grise de Collection in uw dossier voor het aanvragen van een FR kenteken. Mijn ervaringen met dergelijke DRIRE/DREAL trajecten zijn allesbehalve positief, ik hoop er nooit meer in verzeild te raken 🙁 .
Persoonlijk zou ik in NL alle sporen van de LPG installatie uit de auto verwijderen, het kenteken volgens de geëigende RDW procedure laten aanpassen, en met de correcte papieren de auto op benzine in FR invoeren. Doch nogmaals, dat is mijn persoonlijk inzicht. Mijn allergie voor FR bureaucraten is op dit forum inmiddels algemeen bekend, maar wellicht wenst u de strijd nog aan te gaan. In dat geval, succes!
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderRob,
wat is Frankrijk toch een vreemd mengsel van
OUD, mooi maar niet zo erg veilig, en
NIEUW, veilig, maar met een overmaat aan regeltjes en eisen vooral wat betreft telecommunicatie.Admin
SleutelbeheerderMet dank aan Ratatouille
[img]http://up.picr.de/20970124ti.jpg[/img]
Rechts is de deur te zien aan de zijkant van het huis.
Admin
SleutelbeheerderThijs Marijt,
Plaatsen van foto:
Upload je foto bijvoorbeeld 550 pixels breed, naar http://www.picr.de
Maak met copy-paste een kopie van de code die daar dan staat.
Bij het bericht plaatsen (hier op de site), plaats je die code in het veld als je op de knop img drukt.Admin
SleutelbeheerderIk zou graag een foto plaatsen, maar dat lukt mij hier niet…om de situatie iets beter weer te geven..
Admin
SleutelbeheerderAdmin
SleutelbeheerderHeren,
Fijn! Bedankt. 1. Goede fundering leggen. 2. van betonblokken een ombouw maken. 3. de overspanning bedekken met betonnen balkjes. 4. over de balkjes een betonplaat gieten. 5. de buitenkant met natuursteen bekleden.
Aandachts punten:
A. Tussen ‘balkon’ en huis een kleine dilatatievoeg over laten.
B. Ik neem aan wat afschot een bepaalde kant op.
C. een maximale afstand tussen de betonblokken. (ik ga nu uit van een balkon van 150 bij 250 cm) Misschien dus 3 rijen blokken in de lengte? Dat zou een overspanning zijn van 74 per balkje minus de breedte van de beton blokken.
Aanvullende bonus vraag: Hoe maak ik op het platvorm netjes hout vast voor een balustrade? 🙂12 februari 2015 om 08:01 In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196065Admin
SleutelbeheerderM’n eerste gedachte is : die gastank gaat voor problemen zorgen. Maar als die eruit is, klopt uw kenteken niet meer.
Wellicht dat Jos hier ervaring mee heeft ?Peter.
P.S. Mooie auto, overigens. De mooiste stationcar ooit gemaakt.
Admin
SleutelbeheerderMisschien nog als aanvulling op de adviezen van Wilm:
Omdat de bestaande fundering van het huis en de nieuwe funderingen van het aanbouwsel zeker verschillende zettingseigenschappen hebben is het doelmatig die twee van elkaar gescheiden te houden, bijvoorbeeld door een dilatatievoeg.
Als men dat niet doet dan gebeurt dit:[img]http://up.picr.de/20965583ai.jpg[/img]
Admin
SleutelbeheerderBeste Thijs, maak het niet ingewikkelder dan nodig.
De buitenrand maak je van betonblokken die je desgewenst afwerkt met crepie of natuursteen.
Belangrijk is om eerst – tpv van waar de mur moet komen – een sleuf te graven tot onder de vorstgrens. De diepte hiervan is afhankelijk van waar je zit, maar meestal iets van 60 tot 80 cm onder maaiveld. stort dan een soort betonnen balkje, minimaal 15 cm dik, met wat wapening. Er is standaard wapening voor.
Daarna de muur tot op de hoogte van onderkant betonplaat opmetselen.De betonplaat kun je beter NIET wapenen met zwaluwstaartplaten, deze zullen op termijn in het buitenmilieu gaan roesten. Praktischer is te kiezen voor een vloertje van wat betonnen balkjes en betonnen vulelementen.
succes,
wilmAdmin
SleutelbeheerderRob,
op 06-02 bedoelde je zeker deze foto, die ik ooit van René v.L. ontvangen heb.[img]http://up.picr.de/20965358al.jpg[/img]
Admin
SleutelbeheerderEven een update, kon het toch niet laten om het uit te zoeken (beroepsdeformatie?)wat nu precies de regels in Frankrijk zijn. ICD controles in Frankrijk worden meestal uitgevoerd door de cardioloog of een medewerker van een desbetreffende fabrikant.
Dan het volgende:
– After prophylactic ICD implant : No driving during 1 month
– After secondary ICD implant : No driving during 3 months
– Implanted patient, after a delivered shock : No driving during 1 month
– Implanted patient, after lead replacement : No driving during 3 months
– Implanted patient, after a device replacement : No driving limitationWritten certificates are left to cardiologist’s responsibility, valid for a maximum of 3 years.
Willem
Admin
SleutelbeheerderHet eerste jaar heb ik ze gewoon te drogen gelegd in huis. Dat had tot gevolg dat ik larfjes kreeg en later een soort slome motjes die heel lastig uit te roeien zijn, en die een voorkeur hebben voor meel en andere producten.
Nu pel ik ze tijdens het tv kijken en droog ik ze in de oven. Het is even doorwerken met een kruiwagen vol noten, maar werkt prima.Admin
SleutelbeheerderBij een lage nominale waarde van de aandelen, hoort gebruikelijk een schuld van de SCI aan de aandeelhouder, die de SCI in staat stelde het pand aan te kopen, en die verrekent wordt bij verkoop van de aandelen, en dus meegenomen in de plus-value berekening.
Volgens mij geen verschil vwb de plus-value, tussen verkoop van het og of de aandelen.Joost Kubbe
Admin
SleutelbeheerderIk heb een ALKO-balkmaaier aangeschaft. Bevalt me uitstekend. Het gras is in korte tijd gemaaid en wat rest is een kwestie van gedoseerd opruimen. Dank allen voor het meedenken!
Tjitte
Admin
SleutelbeheerderIn het uitgebreide antwoord van Joost mis ik het onderdeel taxe sur la plus value, de vermogenswinstbelasting die een rol speelt bij verkoop (uitzonderingen daargelaten).
In geval van verkoop van aandelen SCI wordt de belasting geheven over het verschil tussen de verkoopsom en de nominale waarde van de aandelen. Indien de nominale waarde laag gehouden is, kan dit vervelende consequenties hebben.Mireille Bosscher
9 februari 2015 om 15:09 In reactie op: abp pensioen splitsen in privaat&publiekrechtelijk deel #196205Admin
SleutelbeheerderLucien Merci!
Inmiddels telefoontje van belastingdienst afd. Splitsingen abp pensioen gehad, dat zij voor de splitsings’acte’ aanvraag -tijdelijk, want geldt alleen in jaar van emigratie met in volgende jaren al wel een RSI aangifte (dus foyer fiscal)- genoegen nemen met een verklaring van CPAM waar ik op basis van E121 een tijdelijk registratie nummer van kreeg. (In mijn dossier staat daarover nu een aantekening)
Voor de aanvraag van de splitsingsacte is dus ‘slechts’ nodig: mijn door het abp verstrekte dienstlijn, mijn bewijs uitschrijving uit GBA, en de CPAM inschrijving, alsmede een ingevuld nl.formulier: Verzoek Vrijstelling inhouding loonbelasting/premie volkverzekering.Mijn probleem was overigens dat de fr.belastinginspecteur niets van mijn dienstlijn begreep en daarover een verklaring van de nl.inspectie verlangde. Die hoop ik nu dus te gaan ontvangen als ik alle in nl.’verlangde’ paperassen heb ingestuurd. Daarna kan ik dus mijn RSI Cerfa invullen, hopend dat ‘correcte’ te doen.
Mvg, Peter
9 februari 2015 om 11:59 In reactie op: abp pensioen splitsen in privaat&publiekrechtelijk deel #196204Admin
SleutelbeheerderIk denk dat je het ABP om een opgave zou kunnen vragen welk deel van het pensioen privaatrechtelijk is en welk deel publiekrechtelijk. Daar zal de belastingdienst zich dan op kunnen en moeten baseren.
Wat je belastingopgave in Frankrijk betreft is het al helemaal geen probleem.
Je privaatrechtelijke ABP pensioen en je AOW geef je gewoon op in Frankrijk.
Je publiekrechtelijke ABP pensioen geef je niet op in Frankrijk omdat volgens het belastingverdrag Nederland/Frankrijk het heffingsrecht op pensioenen van/als ambtenaren van de staat slechts in die staat belastbaar zijn.
Daar heb je dus geen splitsingsformulier voor nodig – dat splits je gewoon zelf.
En desgevraagd kun je dus precies aantonen wat je waar hebt opgegeven.Admin
SleutelbeheerderHet verkopen van onroerend goed gaat niet zo eenvoudig, de druk is wel groot. Het gaat ons niet om de solidariteit te omzeilen, wij betalen al veel.
Wij vinden het zonde om het werk onzer handen, van stal naar bewoonbaarhuis, te zien verdwijnen wanneer wij er niet meer zijn, en ja het is een stichting zonder winstoogmerk.Admin
SleutelbeheerderAls iedereen zich zou kunnen onttrekken aan het betalen van een verplichte zorgbijdrage, dan betaalt iedereen het toch, via hogere belasting en sociale heffingen.
Waarom wilt U dat uw buurman straks voor U gaat betalen, of wilt U straks niet verzorgd worden, maar gewoon met het grofvuil afgevoerd ?
Alleen met solidariteit kan ons sociale systeem voortbestaan.Joost Kubbe.
Admin
SleutelbeheerderMet NL-abonnement Netflix en VPN kan ik uit het NL-assortiment kiezen, dus NL-ondertiteling. Vanaf ipad vervolgens via airplay naar apple tv. Werkt perfect!
Admin
SleutelbeheerderWat ik al lezende begrijp is een SCI nuttig wanneer het om een echtpaar gaat.
Wij zijn 2 zusters waarvan de een gehuwd is en kinderen heeft, de ander niet. Wanneer het huis wordt ondergebracht in een stichting dat kunnen wij niet volgens de NL regels worden verplicht te verkopen als een van ons in een zorginstelling wordt opgenomen, nog hoeven wij dan rekening te houden met erfbelasting. Het bestuur is en wordt aangevuld door volgende generaties. Bij een SCI heeft ieder een aandeel, waarvoor men zelf verantwoordelijk is en kan gedwongen verkoop wel voorkomen. Wanneer dan de anderen dat niet kunnen zit je met een heel groot probleem.
Wat wij graag willen weten is hoe het met schenkingen gaat in Frankrijk. Ik kan daar dus weinig of niets over vinden. Wel schenkingen aan partners en kinderen, niet aan stichtingen.
De notarissen in Fr. die wij hebben aangeschreven geven geen antwoord.Admin
SleutelbeheerderWerkt prima om Netflix, NPO, BBCiPlayer, etc op je PC te bekijken.
Maar ik wil het naar mijn wat oudere smartTV streamen met een chromecast en dan kom je in de knoop met je VPN.
Ik ben nu met een DD-WRT router aan het rommelen om mijn VPN-account daarop te zetten.
Dan draaien PC of smartphone én Chromecast op IP’s van hetzelfde land, zeg maar.
Maar het draait nog niet in combinatie met mijn Livebox. Grrr.
Iemand hier die het al voor elkaar heeft gekregen?
Of mag dat niet op dit draadje?7 februari 2015 om 11:56 In reactie op: nieuwe vloer leggen op vochtig optrekkende ondergrond #199896Admin
SleutelbeheerderBonjour,
Christian, dank voor je lovende woorden. En ja, die fundering van de tussenmuur doorsnijdt het grindbed. Ik zie daar geen andere oplossing voor. In een gebouw met bestaande binnenmuren kun je ook niet anders dan per vertrek een grindbed aanbrengen.
Wél zou je bij het storten van de nieuwe fundering daarin de nodige sparingen kunnen maken (bijvoorbeeld stukken 100mm PVC pijp dwars erin) zodat je daar later de ventilatie/drainageslangen doorheen kunt leggen. Dat lijkt me overigens, zoals je zelf al opmerkt, uitsluitend noodzakelijk als je op andere manieren geen doorluchting kunt realiseren of heel ongunstig uitkomt qua windrichting.
Als ik zelf betonnen funderingen stort maak ik daar trouwens altijd standaard een aantal van die 100mm sparingen in zoals hierboven beschreven. Dat is me al meerdere malen goed van pas gekomen bij het later aanleggen van leidingen voor electra, water, (vloer)verwarming, antenne enzovoort. Zo’n sparing maken kost nauwelijks extra moeite en geld, dat valt helemaal in het niet bij de moeite die het kost om later alsnog een gat te boren door een gewapend betonnen fundering heen.
Salutations, Jos
Admin
SleutelbeheerderEen société civile immobilière, als hij uitsluitend gebruikt wordt voor (vakantie) huisvesting van de deelnemers, zonder economische exploitatie, kun je ongeveer gelijk stellen aan een stichting, vandaar mijn vraag, waarom ?
Bij oprichting van de SCI (kosten ca 1200 € + tva) kan het huis ingebracht worden als kapitaal, overdrachtsbelasting en inschrijvingskosten verschuldigd. Plus-value belasting afhankelijk van de omstandigheden.
Joost Kubbe.
-
AuteurBerichten