Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees

Dit onderwerp bevat 21 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187605
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het in Nederland populaire Netflix zal in september starten in Frankrijk, maar Orange weigert Netflix toegang tot hun netwerk. Netfix zal vooralsnog dus niet voor Orange abonnees beschikbaar zijn. Protectionisme viert weer hoogtij. Het lijkt me overigens in strijd met de Europese wet Netneutraliteit. Orange mag helemaal niet kijken naar welke data de klant afneemt, laat staan filteren.

    http://www.igen.fr/apple-tv/2014/07/netflix-ne-sera-pas-disponible-chez-orange-au-lancement-86975

    #187619
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Prettige wedstrijd aan Orange gewenst.

    #187620
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ze hebben de handdoek al in de ring gegooid. Netflix komt nog dit jaar op de livebox beschikbaar, Netflix zal wel een aantrekkelijk bod hebben gedaan.

    #187621
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook dat is in strijd met de net-neutraliteit als dat waar is. M.i. had netflix de juridische (principiele) weg, en niet de financiele moeten kiezen.

    #187622
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, het beschikbaar maken op de LiveBox is een extra service waardoor klanten van Orange eenvoudig via het eigen menu van Orange Netflix kunnen afspelen. Afspelen via andere apparaten moet nu al gewoon lukken, ik heb het niet getest. Net als in Nederland kun je het de eerste maand gratis uitproberen. Ben eigenlijk wel benieuwd of via de Franse Netflix ook Nederlandse ondertitels te selecteren zijn.

    #187623
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Buiten dat mijn bandbreedte hier niet voldoende is, moet ik zeggen dat ik sinds ik in .fr zit ongeveer twee uur tv per week (het nieuws) kijk, dus aan mij is het niet besteed. Er zijn hier veel leukere dingen te doen 🙂

    #187614
     Noë
    Sleutelbeheerder

    `vraagje
    is Netflix al beschikbaar voor Orange abonnees?
    Zijn er ook nederlandse ondertitels aanwezig?

    #187615
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In frankrijk geeft Netflix geen nederlandse ondertiteling. 3 weken geleden een kennis op visite die dat heeft geprobeerd met de Ipad. Op m’n smart ook alleen frans.

    Albert 87

    #187624
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank je voor het snelle antwoordt.`
    waarschijnlijk ook niet op een andere manier?

    #187625
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb begrepen dat het lukt door op de Franse netflix in te loggen met een Nederlands account.

    #187626
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kijk naar de Nederlandse Netflix op mijn PC met een (betaalde) VPN en met een SmartDNS op mijn smartTV.
    Zet ik op de PC de vpn op USA krijg ik de Amerikaanse Netflix en op UK, de Engelse versie van Netflix.
    Met de Chromecast van PC of smartphone naar de TV doet het niet want ik kan de vpn niet op de TV zetten.
    Zonder vpn krijg ik de Franse Netflix.
    Dit alles op hetzelfde Netflix account.

    #187617
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maar heb je nu een Frans- of Nederlands account bij Netflix?

    #187609
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jako ik denk dat een account alleen voldoende is, dat werkt denkelijk in ieder land met als enig probleem andere ondertiteling. Wat LesTourins doet is de provider om de tuin leiden met een vpn truc en kan zodoende via de PC wel van de ondertiteling gebruik maken. Ik heb het ook op de smart tv maar ik heb geen zin om op voorhand een creditcardnummer te moeten opgeven.

    Andere vraag Jako, ik zit nu in spanje in een huis van een vriend, daar staat een M7 reciever van Canaal Digitaal waarop na wat gezeur eindelijk de astra’s aanwezig zijn. Maar de SD ontvangst is prima en de ontvangst op HD is ook goed maar geeft geen beeld en zegt geen signaal? Terwijl in het antenne venster aangegeven word 72% en 68% dat moet toch genoeg zijn? Graag je mening.

    Albert 87

    #187610
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De clou is dat je met een Nederlandse account ook op de Franse Netflix wel NL ondertitels zou moeten kunnen krijgen. Niet met een Frans account en ook niet met een Frans account die je in de UK/VS gebruikt via VPN. Dat het werkt als je via een VPN constructie doet alsof je in Nederland bent is evident.

    Over Astra 3 in Spanje:

    Spanje is erg groot, ontvangst in het Noorden van Spanje is gemakkelijk, maar in het uiterste zuiden van Spanje heb je een grote schotel nodig.( 1 meter of meer) Een gewone duo lnb is ruwweg ten zuiden van Madrid niet bruikbaar. Daarnaast heb je daar snel last van de Arabische satelliet die op 26 graden Oost net naast Astra3 zit

    Ik vermoed dat er geen ontvangst is van Astra3, maar van een andere satelliet.

    Voor de benodigde schoteldiameter zie: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887

    #187611
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kan uit de eerste hand bevestigen dat:

    – Netflix werkt in Frankrijk, met een Nederlands account.
    – Je geen Nederlandstalige ondertitels krijgt, en ook het programma-aanbod verschilt van dat wat je in Nederland krijgt.

    HTH HAND

    #187612
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Helder, dan is dus de enige oplossing een VPN gebruiken met een Nederlands IP adres.

    #187613
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kan HOLA hierbij helpen?

    #187607
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Werkt prima om Netflix, NPO, BBCiPlayer, etc op je PC te bekijken.
    Maar ik wil het naar mijn wat oudere smartTV streamen met een chromecast en dan kom je in de knoop met je VPN.
    Ik ben nu met een DD-WRT router aan het rommelen om mijn VPN-account daarop te zetten.
    Dan draaien PC of smartphone én Chromecast op IP’s van hetzelfde land, zeg maar.
    Maar het draait nog niet in combinatie met mijn Livebox. Grrr.
    Iemand hier die het al voor elkaar heeft gekregen?
    Of mag dat niet op dit draadje?

    #187608
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met NL-abonnement Netflix en VPN kan ik uit het NL-assortiment kiezen, dus NL-ondertiteling. Vanaf ipad vervolgens via airplay naar apple tv. Werkt perfect!

    #187616
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @LesTourins, Smart TV’s hebben inderdaad zelden of nooit de mogelijkheid om een VPN in te stellen. Daarom is men met ‘Smart DNS’ op de proppen gekomen. Dat is eigenlijk een goocheltruc met DNS-servers (komt neer op split horizon DNS) waardoor men de service provider laat geloven dat je in een ander land zit, zonder dat al je verkeer via VPN-servers omgeleid wordt. Enkel de gegevens voor authenticatie worden omgeleid. Voordeel: er is vrijwel niks in te stellen (enkel een ander IP-adres voor de DNS-server), en al je verkeer blijft de gewone route volgen, zonder via een bandbreedtebeperkende VPN te moeten passeren. Voetnoot: dit is eigenlijk enkel mogelijk omdat de IP-controles van de meeste service providers vrij krakkemikkig in elkaar zitten. Mochten ze controleren op ieder pakket dat de deur uitgaat, lukte dit niet.

    Smart DNS is een stuk goedkoper dan volledige VPN, moet je maar eens op googelen. Reken op een viertal dollar per maand.

    Voor die andere vraag. VPN via je Livebox kan perfect, maar hangt af van het protocol dat je gebruikt. Zo heeft Livebox een beveiliging die PPTP blokkeert. Kijk eens in de instellingen van je Livebox, daar zal je instellingen zien staan die verband houden met het blokkeren van binnenkomende pakketten, of iets dergelijks. Die staan standaard ingeschakeld.

    #187618
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Gautier. Tja, ik heb geen ervaring met ipad, airplay en appleTV, maar ik geloof best dat het goed werkt; ik meen dat er ook een hoger prijskaartje aan hangt. Nee, ik ben een windows, samsung, android, linux man.

    Maar na een paar dagen prutsen werkt het nu als een speer; de wifi-router hangt aan de Livebox en staat met mijn openvpn account op Nederland ingesteld. Alle PC’s, smartphones, Chromcast etc aangeloten op die router surfen via NL. Met mijn webbrowser kan ik de router ook op UK, USA of welk land ook zetten. Ik merk tot nu toe geen noemenswaardige snelheidsvermindering of ik nu op de Livebox of de vpnrouter ben aangesloten. Bijkomend voordeel is dat dan alle verkeer encrypted en private is.

    #187606
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Alle verkeer is encrypted tot aan je vpn provider. Deze heeft in principe toegang tot alles data die jij er overheen gooit, de overheid waarin deze vpn provider gevestigd is incluis.
    En Apple duur? Alleen als je tijd gratis is.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?