Rob van der Meulen

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 151 tot 180 (van in totaal 821)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: espagnolet-sluiting ramen repareerbaar? #211034

    @ Herman, ooit schreef de heer Olyslager in zijn omvangrijke reeks werkplaatshandboeken voor auto’s, revisie van motoren, versnellingsbakken en kleiner spul: montage in omgekeerde volgorde van demontage. Eenvoudiger gezegd dan gedaan…..

    Overigens viel het mij ook op dat je tegenwoordig op internet tientallen pagina’s aan (verkapte) advertenties moet doorworstelen voordat je een praktisch advies tegenkomt.

    In reactie op: espagnolet-sluiting ramen repareerbaar? #211016

    @ Herman: een foto rechtstreeks op het forum afbeelden – niet als een embedded link – gaat vrij eenvoudig met het img tabje in de menubalk boven het op te stellen bericht. Vermits je die afbeelding eerder al op een foto website hebt gezet en die specifieke url dan gebruikt. Zelf gebruik ik al jaren picr.

    Misschien eens kijken of er bij een handelaar in oude bouwmaterialen nog wat ligt? Want er zijn vele uitvoeringen in de loop der decennia op de markt gekomen, lees dit even, punt 4.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #211011

    @ Jos: met die DHCP reservations bewandel je de koninklijke weg. Toen mijn netwerk printer, een oerdegelijke HP 4000, via een TP-Link draadloze repeater en kort ethernetkabeltje door het kabelmodem van Ziggo voortdurend uit het draadloze netwerk werd gegooid heb ik voor de quick-and-dirty oplossing (?) gekozen door de lease time tot ergens rond 2045 te laten doorlopen. Wanneer er nu niet te veel nieuwe gasten inloggen op het wi-fi netwerk hier, ik niet te vaak nieuwe apparatuur koop, dan erodeert de voorraad vrije adressen slechts langzaam….. Maar op een geven moment is het natuurlijk over en uit. En kan ik plechtig het laatste vrij beschikbare IP-adres (laten) uitdelen. Daarna zeg ik: daar is de boekenkast, zoek maar wat uit en ga wat lezen.

    @ Bover: in principe is het uitzenden op de standaard gsm frequenties een voorrecht dat is voorbehouden aan de providers zelf, die hebben daar een wettelijke vergunning voor. In Nederland en ook in Frankrijk. Mag alleen onder strikte condities en met toestemming van de provider. Het feit dat dit soort repeater apparatuur vrijelijk op de markt verkrijgbaar is betekent nog niet dat het in alle gevallen is toegestaan. De heer Spijkerman van het Agentschap Telecom formuleert het iets scherper: “GSM-versterkers zijn illegaal.”

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #211008

    @ Bover: voor spraak + data worden andere versterkers aangeboden. De Franse link vermeldt alleen 3G op een zendfrequentie van 900 Mhz. Hier pogen we via 4G – meestal 800 Mhz, straks ook op 700 Mhz – internet snelheden te halen waarbij we wrakke adsl verbindingen van met name Orange ver achter ons kunnen laten.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #211004

    Bij het rondzwerven op internet kwam ik diverse berichten tegen over routers van dit type die na een update “bricked” waren. Soms een officiële update af provider en in een aantal gevallen volgens mij wat duistere updates om zo’n router te “unlocken” wanneer die van een simlock was voorzien. Jako’s eerdere opmerking, schakel die automatische firmware update functie uit (ook voor die van Huawei zelf) lijkt dus terecht. If it ain’t broke, don’t fix it.

    Nog een vergelijkende test voor interne/externe antennes.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #211002

    @ Jaap en Jako: over dat omschakelen van een vaste lijn naar de 4G ontvangst op de Huawei router staat op een Nederlandse site het volgende vermeld: “Als de vaste internetverbinding mocht uitvallen, schakelt u met dit modem gemakkelijk – handmatig – over op een 3G of 4G netwerk (failover functie).” Of dat handmatig betekent dat je de stekker uit de LAN/WAN poort moet trekken (niet erg automatisch) of dat je in het configuratie menu wat moet aan- of afvinken wordt me ook uit een technische handleiding niet meteen duidelijk. Benieuwd wat de bevindingen van het onderzoeksteam zijn.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210988

    Fransco, dacht ’t wel, zie het tekstje over bliksembeveiliging bij deze tips. Maar met het ontbreken van je telefoonlijn als transportmiddel voor hoge spanningspieken heb je het risico al voor de helft verminderd. En in een bedraad netwerk blijft de aangesloten apparatuur ook buiten schot.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210971

    @ Jaap: om het vergelijkend antenne onderzoek nog even vast te houden door 4G met 4G te vergelijken, wat is de snelheid die je daar met een smartphone haalt? Ik juich alles dat sneller is dan mijn huidige re-adsl verbinding van Orange (hoogste snelheid tot nu toe 0,68 Mb) van harte toe. Met mijn Huawei P9-lite scoorde ik vorige maand op de begane grond al een respectable 8 Mb. En wanneer dankzij een verbeterd antenne ontwerp in bijv. die Huawei 315 router ik er ooit getuige van zou mogen zijn dat ik ook dat soort duizelingwekkende snelheden haal, dan gaat de vlag uit.

    In reactie op: LINKY schakelt de stroomtoevoer te snel uit #210960

    @ Pierro: bij een 9 kVA abonnement in monophasé hoort standaard een instelling op 45 ampère van de disjoncteur de branchement, zie deze puissance souscrite tabel. Wanneer de monteur de instelling inderdaad heeft verhoogd stond die DB eerder dus op slechts 30 ampère ingesteld. Hetgeen de robuustheid van de oude DB gezien je stevige stroomgebruik lijkt te onderstrepen, niet bang voor een beetje overbelasting.

    In reactie op: LINKY schakelt de stroomtoevoer te snel uit #210956

    Vanaf de disjoncteur de branchement begint de verantwoordelijkheid van de eigenaar, domaine privé. Alles wat na de DB komt valt onder de NF C 15-100 normen, richting het ENEDIS netwerk inclusief de DB zelf zijn het de NF C 14-100 normen, verantwoordelijkheid fournisseur. Bij deze mengvorm van het type 2, alleen de meter en de EDF zekeringen aan de kant van de weg en de DB binnenshuis is de bekabeling vanaf je groepenkast of GTL naar buiten toe verboden terrein.

    In reactie op: LINKY schakelt de stroomtoevoer te snel uit #210947

    Weinig Nederlandse vragen over dit onderwerp, maar op Franse forums lopen de gemoederen soms hoog op. Nog steeds zijn er hele gemeentes die laten weten LInky te willen weren. Om nog enigszins bij de les van dit topic te blijven, het uitschakelgedrag van Linky vs. dat van de oude disjoncteur de branchement, nog een verwijzing naar een Britse discussie waarin dit onderwerp weer eens aan de orde kwam. Met nog steeds dezelfde uitkomst: u moet niet verbaasd staan te kijken wanneer na de plaatsing van Linky die dan de stroombewaking overneemt er zo nu en dan wordt ingegrepen door deze Franse slimme meter, het hele huis zonder stroom. Slim ook vanuit de positie van de EDF, er zit in zo’n geval niets anders op dan over te stappen naar de naast hogere puissance souscrite, een duurder abonnement.

    De oude DB blijft overigens gehandhaafd als hoofdschakelaar, alles met één beweging stroomloos maken. Ook de 500 mA aardlekfunctie blijft goed van pas komen in installaties waar nog geen 30 mA schakelaars aanwezig zijn. Mocht er ooit in een wasmachine of soortgelijk apparaat een fasedraad (slijtage door al dat geschud en gedraai) contact maken met het geaarde metalen chassis, dan kan de spanning op dat metalen gestel nooit hoger oplopen dan een vrij veilige 50 Volt voordat in een onderdeel van een seconde de DB de stroom uitschakelt. Tenminste, wanneer de weerstand van de aardaansluiting 100 Ohm of minder bedraagt. Maar wanneer u zelf op blote voeten in zo’n primitieve installatie de fasedraad zou aanraken zijn uw overlevingskansen nihil. Toch maar alle groepen beveiligen met 30 mA aardlekschakelaars.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210946

    @ Ron: een foto rechtstreeks op het forum afbeelden – niet als een embedded link – gaat vrij eenvoudig met het img tabje in de menubalk boven het op te stellen bericht. Vermits je die afbeelding eerder al op een foto website hebt gezet en die specifieke url dan gebruikt. Zelf gebruik ik al jaren picr.

    Als voorloper op soms volledige autonomie nastrevende zonnepaneel bezitters – ik heb niet zo snel een plaatje van een smartphone uit 1900 – een aardige affiche uit de beginperiode van de elektrificatie van Frankrijk. Ieder voor zich, honderden kleine stroombedrijfjes.

    Groupe électrogène

    p.s.: de oude auto(motoren) fabriek staat er niet meer.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210944

    @ Ron: wanneer er aan de telecom infrastructuur iets wordt verbeterd zullen ze dat op de mairie als eerste weten en dit met gepaste trots aan de citoyens mee willen delen. Daar al op het spreekuur binnengelopen?

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210934

    @ Ron: inderdaad stellen die printplaat antennes zo op het eerste gezicht niet veel voor, maar wanneer je ziet wat er allemaal komt kijken bij het ontwerpen dan wordt het nog knap lastig. Wat die roemruchte witte kastjes betreft, die Points de Concentration die altijd lekken en garant staan voor verbindingsproblemen, zou het misschien kunnen zijn dat Orange daar bezig is met een variatie op dit thema?

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210912

    Fransco, voor “antenna fundamentals” zou je dit boek (of een recentere druk) kunnen doorploegen. Samenvatting: some antennas are more equal than others, zelfs in het land van de égalité. Iedere frequentieband heeft zijn eigen ontwerp nodig, hier iets voor de handige knutselaar. Bovendien: de standaard tv antennes boven op het dak gaan met één coax kabel naar beneden. Voor de wat complexere techniek van de 4G ontvangst en maximale snelheid kom je twee antenne aansluitingen tegen. Een behoorlijk stuk duurder dan nijver huisvlijt van de bricoleur zijn dit soort oplossingen. One size fits all? Nee, altijd checken voor welke frequentieband zo’n antenne is bedoeld. Verder: zo’n yagi-achtige tv antenne op het dak is richtingsgevoelig. Het is maar de vraag of de mobiele zendmast op ongeveer dezelfde plek staat als de tv zendmast.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210904

    @ Jako: wanneer de tolpoortjes op de autoroutes net zo kieskeurig zouden zijn was ik nooit ver gekomen in Frankrijk. Deze keer – betaling vanuit Nederland – dacht ik: ieder IP adres van buiten Frankrijk staat waarschijnlijk genoteerd als potentieel verdacht. Om me niet verdachter te maken dan ik klaarblijkelijk al was ons Franse adres als afleveradres opgegeven. Dus het veldonderzoek moet nog even wachten.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210889

    Nog een element, vers uit de inbak, voor het spel dat luistert naar de naam hoe verleiden we de klanten: een gratis SIM, die kende ik nog niet. Een Nederlandse aanbieding. Nieuw? Er schiet me te binnen dat UPC/ZIGGO al een keer iets langs die weg heeft geprobeerd.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210887

    @ Jako, voor dat bedrag wil ik graag in een marketing valkuiltje lopen…..

    Iets anders: op een Nederlandse website zag ik trouwens nog de volgende tekst staan over de Huawei router B315S-22: ” Gebruik de juiste SIM-kaart. De SIM-kaart lezer van uw Huawei-product is het meest kwetsbare onderdeel van het apparaat. Het is belangrijk om hier voorzichtig mee om te gaan. Beschadigingen aan de SIM-kaart lezer, bijvoorbeeld door het gebruik van een SIM-kaart adapter, vallen niet onder de garantie van Huawei.”

    @ Jos: thx for the thumbs up. Denk niet dat dit allemaal altruisme is, ik word zelf ook wijzer van het beantwoorden van vragen. Vragen en antwoorden die zo nu en dan bijna onopgemerkt neerslaan in de diverse artikelen hier en op Christian’s website. Waarmee we keurig in het voetspoor van de founding fathers of the internet blijven, sharing of information.

    @ Anton: thx voor het in de lucht houden van deze website en dit forum. Wanneer ik zie hoeveel aanvallen er per uur, dagelijks, per week op de meest onschuldige websites worden uitgevoerd dan moet je dagelijks bezig zijn met het versterken van de prikkeldraadversperringen rond deze website en die van Nederlanders.fr.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210877

    Wanneer die zendmast van Bouygues nog niet voorkomt op de gebruikelijke websites en de eigenaren het bestaan formeel ook nog ontkennen, dan zijn ze misschien bezig met wat try-outs. Ook altijd een goeie in hoogfrequent land: atmosferische condities veranderd?

    In reactie op: Vaste telefoonlijn opzeggen? Internet behouden? #210873

    Voor het Orange instap abonnement découverte geldt dat je ook een vaste telefoonlijn moet hebben. Wanneer er geen of nauwelijks mobiel bereik is kan het verstandig zijn zo’n vaste lijn toch maar aan te houden. Maar dan alleen voor de periode dat je in Frankrijk bent. Daar is al decennia een keurige oplossing voor: de ligne résidence secondaire. Wanneer je al een vast abonnement hebt zou je die zonder kosten moeten kunnen omzetten. Dan kun je tot zes maal toe per jaar de vaste telefoon stopzetten (suspendre) en dan weer activeren voor minimaal een maand. Voor de periode dat zo’n telefoonlijn “suspendu” is betaal je geen abonnementskosten, wel een kleine 4 euro voor het stopzetten. Aardige bijkomstigheid: je internet blijft gewoon aangesloten, m.a.w. je kunt door minimaal één maand per jaar je telefoonlijn te activeren (verplicht) je elf maanden abonnementskosten voor de téléphone fixe besparen.

    Je kunt dit het beste via de Engelse helpdesk regelen, ook vanuit het buitenland te bellen, niet bij een Orange shop of de Franstalige servicelijn. Die doen soms moeilijk, en roepen je dan toe dat je zo’n “tweede” lijn alleen maar kunt aanvragen wanneer je ook een vaste telefoon in je maison principale in Frankrijk hebt staan. De voorwaarden van Orange vermelden echter dat je moet kunnen aantonen dat je primaire adres inderdaad in het buitenland is.
    Zelfs wanneer je de Orange medewerkers in zo’n servicepunt (?) wijst op de volgende passage uit de voorwaarden die al jaren op hun website staan, dan schudden ze nog van nee:
    ” Le client doit justifier de l’existence d’une résidence secondaire en produisant les documents suivants :
    – attestation de l’assurance indiquant la nature de l’habitation et
    – document fiscal précisant l’adresse de la résidence principale (1ère page de la déclaration d’impôt sur le revenu n° 2042 ou toute autre pièce de type certificat/attestation de résident dans un pays étranger qui aura été dûment établi par l’autorité fiscale locale)

    Andere mogelijkheid: de vaste lijn en die adsl aansluiting helemaal laten vervallen indien je daar een goed 4G mobiel signaal ontvangt. Zie wat er de laatste dagen over is geschreven hier op het forum.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210868

    Die 4G box van Bouygues is overigens nog wel aan een randvoorwaarde gebonden:

    Pour rappel, cette offre permet d’utiliser le réseau 4G pour alimenter une connexion fixe, là où l’opérateur dispose d’un réseau suffisant et à condition que votre domicile ne soit pas équipé d’une connexion filaire suffisamment rapide

    En voor de nieuwe klanten het eerste jaar een korting van 10 euro per maand, dat scheelt weer. Wanneer ik de diverse persberichten zo lees blijft het gegoochel met dit soort aanbiedingen, niets is zo veranderlijk als een aanbieding voor een internet abonnement. Op het moment dat de concurrentie een nieuwe zet doet op het schaakbord verandert er weer van alles.

    In reactie op: Hoofdriool #210865

    Dat verklaart al veel. M’n gezond verstand plus een portie gezond democratisch wantrouwen in het functioneren van grote organisaties inclusief de overheid zegt me dat het nog steeds verstandig is een zo compleet mogelijk plan in te dienen. Met daarin – een vorm van anti-dateren – een opmerking over de datum waarop de eerste gesprekken ten stadhuize al zijn begonnen. En dan veel foto’s maken tijdens de werkzaamheden en alle factures van de essentiële onderdelen bundelen. Je weet maar nooit, gezeur over het NF keur(merk). Gezien de foto’s die ik op een facebook link zag van muren die gebikt worden zit dat al in de planning.

    Gravertje: krijgt ie eens wat anders voor z’n kiezen dan saai zand, veen of klei. Pittige kost die grond in de Morvan met veel stenen. Na afloop naar de tandarts? Ik sprak onlangs iemand die een tweedehands mini-digger, ik dacht een Kubota, had gekocht. Uit Nederland gehaald, want de Franse occasions hebben tropenjaren achter de rug.

    Succes met de klus.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210859

    Bij het doorbladeren van alle voorwaarden en mededelingen over de diverse tarieven viel mij als kersverse abonnee op dat de “4G box” van Bouygues waar ik bij de introductie vorig jaar nog even over aarzelde, inmiddels duurder is geworden:

    * La 4G box est en data illimitée (au lieu de 200 Go / mois) pour toute nouvelle souscription à partir de 28/05/2018;
    * Le prix de la 4G box est de 42,99€/mois au lieu de 32,99€/mois, location boxe incluse, pour toute nouvelle souscription à la 4G box à partir de 28/05/2018.

    Voor een kantooromgeving en grootgebruikers (streaming) interessant, voor anderen lijkt het devies te zijn de speciale aanbiedingen goed in de gaten te houden en hardware (routers) van “derden” te gebruiken. Bij Bouygues zijn die meestal van Huawei afkomstig, dus met dat merk blijf je daar dan eigenlijk in de familie.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210857

    Jako, ik heb je advies opgevolgd, zo’n B & You sim-kaartje van Bouygues besteld. Al was het maar omdat het aanbod morgenochtend afloopt en wij een stevig Bouygues signaal ontvangen (vooral in de buurt van het raam). En het steeds weer de vraag is of de adsl lijn van Orange nog wel in de lucht is bij aankomst in Frankrijk. Niet helemaal een verrassing: voor de betaling wordt alleen Frans bancair plastic aanvaard. Met m’n “Nederlandse” Visa kaart waarmee je bij elke winkeltje in zeer verre buitenlanden kunt betalen lukte het niet: refusé. De Franse bankkaart weigerde ook (ip adres niet in Frankrijk?) dus werd het PayPal. Geen internationaal telecom bedrijf dus.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210855

    @ Jako, je schreef:

    Helaas zit die 700 Mhz band inderdaad nog in weinig apparaten. Wellicht is een firmware upgrade voldoende om de band toe te voegen en is het meer onwetendheid van fabrikanten dan fysieke onmogelijkheid.

    Technisch is dat zo lezen inderdaad mogelijk, de fabrikanten en providers lijken echter begonnen te zijn die upgrade mogelijkheden dicht te timmeren of nauwelijks vindbaar te maken. Misschien een aardig experiment op een uitgerangeerde smartphone, maar op een nieuwe? Bij bios updates in het verleden moest je altijd maar hopen dat de stroom niet zou uitvallen, anders kon je de pc weggooien. Wanneer je zo “deep down” in een smartphone (of router) gaat wordt het toch wel glad ijs. Een geautoriseerde firmware upgrade van de fabrikant zou de netste oplossing zijn. Gezien het gebrek aan animo om upgrades van het operating system Android uit te voeren, van belang voor veilig gebruik, ben ik bang dat het lang wachten wordt op zo’n after sales service. Wie weet doet Free nog een keer iets voor z’n klanten met een recent daar gekochte telefoon of router nu hun 700 MHz netwerk steeds verder wordt uitgebreid.

    In reactie op: Hoofdriool #210852

    Volgens mij is bij SystèmeD deze Nederlandse belangstelling voor de fosse niet onopgemerkt gebleven, zojuist krijg ik deze nieuwsbrief binnen. Misschien voor sommigen weinig nieuws, maar altijd goed voor het bijplussen van het Franse assainissement non collectif jargon.

    Voor tweede huizen bezitters niet onbelangrijk: bij de compacte uitvoeringen wordt aangegeven of ze geschikt zijn voor usage intermittent of niet.

    In reactie op: Hoofdriool #210840

    Dat je het werk zelf mag uitvoeren klopt volledig. Maar dat keuren begint al voor de start van de werkzaamheden, bij het goedkeuren door de SPANC van het ingediende plan, met een snelle copy/paste vanuit deze discussie:

    quote:

    1- votre dossier doit être préalablement validé par le SPANC (voir en mairie) … il faut donc d’abord retirer un (gros) dossier en mairie … qui va faire la navette entre vous et le SPANC. Quand votre dossier est retourné OK par le SPANC …
    2- le SPANC va suivre votre réalisation de A à Z pour vérifier qu’elle correspond au cahier des charges … (vous le prévenez 1 semaine avant le début des travaux).
    3- le SPANC validera finalement le bon fonctionnement de votre ANC (Assainissement Non Collectif) … puis il sera contrôlé tous les 8 ans environ ..
    Voir art 5 de l’arrêté http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=L…

    unquote

    De procedure verschilt dus met die van de elektrische installatie waarbij de Consuel pas achteraf komt kijken wanneer je het sein: elektra klaar geeft en dan pas de keuring aanvraagt (voor nieuwe installaties). In dit geval: zorgen dat de burgemeester het dossier(tje) op tijd aanlevert bij de SPANC. Hoe je daar op korte termijn nog een “étude de sol” in zou moeten vlechten even aan de burgemeester vragen, die kent misschien wel een gecertificeerd iemand. En ze dan een week voor de start verwittigen van het begin van de werkzaamheden.

    Complicerende factor is dat er rond het aanleggen van de fosse een wat ondoorzichtige wirwar aan onderlinge contacten ontstaan is tussen sommige SPANCs, lokale bestuurderen, lokale ondernemers, vriendjes, familieleden en noem maar op. Hetgeen niet bijdraagt een “transparency”, echte concurrentie en meer realistische prijzen.

    Hoe heet wordt de soep gegeten? Je kunt het treffen of niet treffen. En zelfs de dreigende toon die we gewend zijn van Franse regelgeving bevat nog wel aardige teksten die aangeven dat het met de tijdsdruk nog wel meevalt, zelfs wanneer het helemaal knudde is (gevaar voor de volksgezondheid) met een bestaande installatie:

    C’est le SPANC qui contrôle votre installation. En cas d’avis défavorable, des travaux de mise en conformité sont obligatoires si votre installation comporte un danger sanitaire ou un risque environnemental avéré. Vous avez un délai de 4 ans pour réaliser les travaux

    En toch lijkt het mij verstandig om voor de start in ieder geval een compleet dossiertje aan te leveren bij de burgemeester. Dan heb je in ieder geval aan een inspanningsverplichting voldaan, heb je te kennen gegeven dat je ze serieus neemt en kunnen ze je achteraf niet verwijten dat je alle aanvraagregels aan je laars hebt gelapt. Hoogstens dat er wat onvolkomenheden zijn in je aanvraag, maar goed, je bent slechts een buitenlander, die wettelijke regels zijn voor een niet Franstalige moeilijk te begrijpen en je bent gebonden aan slechts een beperkt aantal weken per jaar voor het uitvoeren van die werkzaamheden. Verzachtende omstandigheden.

    In reactie op: Hoofdriool #210836

    Emiel, ik zou nog wel zien te achterhalen wat deze SPANC, indien ze een eigen website hebben, te melden heeft aan voorschriften. Er zijn nog wel eens regionale verschillen. Misschien hebben ze bij de Mairie nog wel een paar voorbeeldtekeningen en andere vereisten liggen die je dan als model zou kunnen gebruiken, als rugdekking…..Of weten ze daar wie er onlangs in de buurt “aan de beurt” zijn geweest, daar vriendelijk aankloppen om te kijken wat er conform de SPANC voorschriften is geïnstalleerd.

    In reactie op: Hoofdriool #210830

    Terugbellen naar Nederland of een Frans telefoonnummer? Zelfs op officiële formulieren met als specifieke doelgroep buitenlanders ontbreekt de mogelijkheid een ander telefoonnummer in te vullen dan een nationaal Frans telefoonnummer. Terugbellen en antwoorden op mails is sowieso iets waar je niet op moet rekenen. Het nemen van de virtuele douane slagboom aan de grens is dan een extra hinderpaal. Overigens, ook niet ongebruikelijk bij Nederlandse organisaties: bellen naar het buitenland wil nog wel eens geblokkeerd zijn. Slechts enkelen valt dat voorrecht ten deel. En schoonmakers die in de late avonduren precies weten in welke kamers die gedeblokkeerde telefoons staan…..

    In reactie op: Hoofdriool #210827

    Autoriteiten in Frankrijk, hoe moeilijk bereikbaar ook, stellen het op prijs met het nodige respect en de nodige eerbied te worden bejegend. Wanneer aan die randvoorwaarde is voldaan zijn ze bereid de onwetende burger te laten delen in de wijsheid die hun ambtshalve toebehoort inclusief het duiden van complexe regelgeving. Want dat is hun bestaansrecht, een zelfstandige citoyen die zegt zo moeilijk is dat allemaal niet zet daarmee de bijl in de wortels van hun boom der wijsheid. Niet doen, speel het spel mee, beschouw het als een toneelstukje. Leg het voor aan de burgemeester, telefoontjes van die kant worden meestal behoorlijk serieus genomen door de SPANC medewerkers. Gezagsdragers worden bevestigd in hun belangrijke functie en de burger toont dankbaarheid. Iedereen blij. Kost wel tijd…..

30 berichten aan het bekijken - 151 tot 180 (van in totaal 821)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?