Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 241 tot 270 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Grondwaterstroompjes #212002
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Nou, ik ben een blij mens.

    Als je een paar pvc buizen in de grond stopt en het werkt niet heb je een misschien 100 euro wegegooid, en omdat de tractopelle toch aan de gang moest nog maar eens overwogen.
    14 meter drainagebuis, aan een kant een bocht omhoog en dan kan ik daar een dakgoot aanmaken, en aan de anderkant een T voor een andere dakgoot ter zijner tijd.
    Daarna nog eens 18 meter naar beneden en een nieuw gat gemaakt.
    Mocht die drainage niet helpen, dan in ieder geval de goten.

    Nu kwam er een paar maanden geleden iemand en die vertelde een opmerkelijk verhaal.
    In onze tuin ligt een tunnel (een tunnel???) ja dat gat daar.
    Daar mag je niets aan doen want er zitten vleermuizen in, beschermd dus.
    Die tunnel loopt dwars door de berg heen naar Ambierle (huhhh???) inderdaad, dat dorp ongeveer 4km verderop.
    Die tunnel zou, maar dat moet ik maar eens gaan vragen in het museum in Ambierle, uit komen in het klooster.
    Ons huis staat ongeveer waar het kasteel stond.

    Het was dus helemaal geen bos, in de oudheid waren dit wijnakkers.
    In die wijnakkers (nu komt het) ligt een drainage om de ranken water te geven.
    Die drainage zijn eigenlijk sleuven vol met stenen waar het water door sijpelt.
    Je ziet ze niet meer omdat het nu land is, of stukken bos, en ook huizen.
    Waar zo’n huis staat is die drainage natuurlijk vernield (lees onderbroken) maar waar bos is kan die door wortelgroei gedeeltelijk vernield zijn, en waar gewoon land is ligt die er nog.
    Het kan dus maar zo zijn dat jouw oude waterbak vol loopt door zon antieke drainage uit de middeleeuwen.

    EN DAT DOET TIE !!!!

    Gisteren een zware sneeuwbui gehad, vandaag schijnt het zonnetje, de grond is droog, en de buis guts het water naar buiten het nieuwe gat in.

    Ik ben bar blij.

    Ik wilde dit graag met jullie delen enerzijds omdat ik hier ook de vraag stelde, en anderzijds om maar weer aan te tonen dat niet alles gewoon maar gedaan is, er kan wel eens een hele oude reden achter zitten.
    En natuurlijk allemaal bedankt voor ’t meedenken.

    Blije Cees.

    In reactie op: Klussen in de meterkast #212001
     Admin
    Sleutelbeheerder

    IK zal binnenkort navraag doen of er ergens bouwtekening te achterhalen zijn.

    Voorts ben ik momenteel weer in NL waardoor ik geen verdere zaken kan onderzoeken.
    Standaard wordt er een TV signaal aangeboden met het bekende Franse digitale aanbod , met daarbij nog een x aantal analoge tv kanalen. Als extra wil ik dan alleen in de woonkamer een Sat ontvanger hebben staan om het digitale aanbod van Canal digitaal te kunnen zien. De kabel vanaf de schotel wil ik op een nette manier naar de meterkast hebben.

    Omdat sinds kort de “geo blocking” is opgeheven voor het bekijken van de Nederlandse tv aanbieders / zenders in het buiteland via internet, is het inderdaad mogelijk om via Apps te streamen naar smart tv’s of ander stream apparaten. voorwaarde hiervan is dat er een snelle internet verbinding voor handen is. Dan blijkt dat in de buiten gebieden van Frankijk de snelheid erg te wensen overlaat. in Nederland zijn wij dan ook wel erg verwend met de hoge snelheden en goede dekking.

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211995
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Bij meerdere satellieten zul je gebruik moeten maken van unicable multiswitches. Het is allemaal te koop, maar nog wat duur en de complexiteit heeft vermoedelijk meer te maken met de onbekendheid. Ook bij mij overigens, ik gebruik ook nog een ‘oude’ xtrend ET10000 met 4 gewone satelliet tuners en 4 coax kabels. Maar de nieuwe generatie UHD satelliet ontvangers zijn zowat allemaal standaard voorzien van FBC tuners.

    Voor veel kijkers geldt dat ze maar naar één satelliet kijken en maar één coax kabel hebben liggen. Dan biedt het vervangen van de LNB door een unicable LNB i.c.m zulke ontvangers grote voordelen. Dat is wat bijvoorbeeld Sky in het VK en Duitsland nu biedt met hun Sky Q aanbod: tegelijk 6 zenders opnemen, één kijken en twee streamen, met maar één coax kabel.

    Providers in Nederland zijn wegens het snelle internet meer bezig om dit cloud-based te doen. Niks opnemen, alles is gewoon x dagen lang terug te zien in de cloud.

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211994
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dat van de REMOTE FALL BACK was me bekend. Niet altijd even stabiel overigens. En wellicht niet voor elke gebruiker weggelegd denk ik.

    Zijn er al zoveel unicable LNBs en dergelijke op de markt, dat het een redelijk alternatief is?
    En werkt dat dan ook i.g.v. meerdere satellieten (bv Astra1,2 3,Eutelsat e.d.?
    Wordt toch wel heel ingewikkeld allemaal voor de eenvoudige satkijker.

    Maar, terugkomend op mijn oorspronkelijke opmerking in relatie tot de onderhavige meterkast, het sat-repartiteur verhaal in al die Franse voorbeelden en teksten is niet van deze tijd en zal niet leveren wat er mee wordt gesuggereerd..

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211993
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dat is correct Jaap, op de reguliere manier werkt dat uitsluitend bij kabel televisie en niet bij satelliet omdat de satelliet ontvanger de LNB actief bestuurt.

    Maar dit kan tegenwoordig wel bij gebruik van unicable LNB’s in combinatie met moderne satelliet ontvangers die zijn voorzien van een FBC tuner(s). Kort uitgelegd krijgt elke tuner een eigen frequentieband (tot 32 bij unicable2) toegewezen waarin die,onafhankelijk van de andere tuners, communiceert met de LNB. Uiteraard moet netjes geconfigureerd worden welke tuner/ontvanger in welke band opereert, maar het scheelt een enorme berg coax kabels. De tuners worden gewoon ‘parallel’ aangesloten op die éne coax kabel.

    De andere oplossing waar ik aan refereerde is het gebruik van één hoofd ontvanger die, uitsluitend via de ethernetkabel of zelfs wifi, gebruikt wordt door meerdere ontvangers in andere ruimtes. Zie hier hoe dit kan werken bij gebruik van OpenPli op de ontvangers.

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211992
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik ben toch even de weg kwijt nu Jako.
    Velen van ons wonen ruraal, in buitengebied met slechte internetdekking.
    Als je alleen een redelijk/goed sat signaal hebt en geen goed of reëel(bundelbeperking) internetsignaal dan zal je toch voor elke tuner een eigen kabel vanaf een LNB moeten hebben?
    En dat is nu net NIET wat ik zie en lees in de diverse bijdrages. Die blijven met repartiteurs werken. Één kabel van de LNB verdelen over diverse tuners. Kan toch niet?
    Of ben ik ouderwets aan het worden?

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211986
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Tegenwoordig gaat steeds meer TV over IP, zelfs bij gebruik van satelliet. Er zijn complexe oplossingen, maar ook voor huis-tuin-en keukengebruik is het tegenwoordig handiger om één satellietontvanger met uitgebreide mogelijkheden te hebben die is aangesloten op je lokale netwerk en voorzien van één of enkele FBC tuners, waarmee een tiental zenders tegelijk kan worden bekeken en die in te zetten als IPTV server. In de andere kamers volstaat dan een UTP aansluiting en een simpele geschikte ontvanger om TV te kijken. Er hoeft dan geen coax kabel naar die ruimte.

    Het ligt er natuurlijk wel aan of dat eigen (slaap-) kamers zijn of gasten. Gasten wil je vermoedelijk liever niet via je eigen ontvanger TV laten kijken. Daarnaast hanteert CanalDigitaal een limiet van 4 zenders die tegelijk met één smartcard gedecodeerd kan worden. Bij Joyne is dat zelfs maar twee en alleen op dezelfde transponder.

    Er wordt steeds meer TV gekeken via een app en in dat geval hoef je zelfs geen eigen IPTV server te leveren. Ook de app van CanalDigitaal is inmiddels beschikbaar op smart TV’s van LG en Samsung. Daarmee volstaat een internetaansluiting om Nederlandse TV te kunnen kijken in de slaapkamer.

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211985
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik schreef

    Het kan aan mij liggen hoor Rob, maar ik blijf me afvragen of ze allemaal wel in de gaten hebben, dat voor de onafhankelijke ontvangst op meer dan 1 tv/settopbox er toch echt ander equipment nodig is dan op de diverse sites en PDFs vermeld.
    Misschien kan Jako hier eens iets over aanvullen?

    Ik doelde daarbij op hedendaagse digitale satelliet ontvangst.
    Daarvoor is, wil men op meer dan één TV onafhankelijk programma’s kijken, m.i. andere bekabeling en apparatuur nodig dan over het algemeen in de geciteerde Franse geschriften en plaatjes is te lezen /zien.
    Excuses voor de onduidelijkheid.

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211981
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Als het huis een chalet op een resort is en gebouwd in 2009 dan zijn er mogelijk nog bouwtekeningen te vinden waar die leidingen opstaan. Of het huis van een van de buren is misschien wel exact hetzelfde en is daar te zien waar de leidingen naar toe gaan.

    Ik ben nog steeds gelukkig met het feit dat er in mijn huis geen kabel of draadje te vinden was. Alles is nu nieuw.
    wimb

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211980
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Er is momenteel wifi in het chalet, echter is het praktischer om op bepaalde plekken vast bedraad te kunnen werken. Dan is het makkelijk om inderdaad Cat5/6 er door een te trekken en de telefoon kabel te verwijderen.

    Echter zou het praktisch zijn om één van de loze leidingen gebruik te kunnen makken om op een beter plek een bedraad aansluiting te kunnen maken.

    Tevens wil ik een coax kabel tbv Sat ontvangst op een nette manier ergens naar binnen leiden naar de meterkast zodat er dmv een combiner het SAT/TV signaal samen te voegen is, en dan het gecombineerde signaal naar de TV aansluiting in de woonkamer.

    Nog de complete meterkast:
    [img]https://up.picr.de/34184713cm.jpg[/img]

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211977
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Het kan aan mij liggen hoor Rob, maar ik blijf me afvragen of ze allemaal wel in de gaten hebben, dat voor de onafhankelijke ontvangst op meer dan 1 tv/settopbox er toch echt ander equipment nodig is dan op de diverse sites en PDFs vermeld.
    Misschien kan Jako hier eens iets over aanvullen?

    In reactie op: LED lampen gratis en voor niets #211973
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Nee, maar ze zijn niks te vroeg met dat onderzoek, die klachten bestaan al langer. Dat kleine pulsje wat LED lampen uit het net halen zorgt per definitie voor elektromagnetische straling die je er uit moet filteren om niet te storen op andere apparatuur. Filteren is niet moeilijk, maar het kost extra elektronische componenten. Het is dus gemakkelijk besparen op de productiekosten door die gewoon weg te laten. De consument merkt er (in eerste instantie) niks van en het heeft geen invloed op de werking van de lamp.

    Andere klachten gaan over stroboscopische effecten bij gebruik van LED licht (de LED schakelt x keer per seconde aan/uit) en UV straling bij sommige witte LED’s.

    In reactie op: Fin du téléphone fixe traditionnel #211972
     Admin
    Sleutelbeheerder

    64 QUE CHOISIR 574 ◆ NOVEMBRE 2018

    RÉSEAU TÉLÉPHONIQUE
    Comprendre la fin du RTC
    Non, le téléphone fixe ne va pas bientôt disparaître comme l’ont affirmé de nombreux médias.
    Toutefois, Orange va abandonner le réseau téléphonique commuté (RTC). Certains abonnés devront adopter
    une autre technologie dès le 15 novembre, mais la plupart n’auront rien à faire avant 2023.

    1 Qui est
    concerné ?
    Seuls les abonnés dont le
    téléphone fixe est branché
    directement sur la prise
    téléphonique murale seront
    concernés par la fin du RTC,
    soit quelque 6 millions de
    foyers. Il s’agit, dans
    leur grande majorité,
    de clients d’Orange. Si
    votre téléphone est
    branché sur une box, vous
    êtes déjà connecté en IP. Vous
    n’aurez donc rien à changer.

    2 Comment passer à l’IP
    Pour passer à l’IP, il faut acquérir un boîtier numérique, le brancher
    sur la prise téléphonique murale et y connecter son téléphone fixe,
    un peu comme un décodeur TNT pour le passage de la télé au numérique.
    Orange s’est engagé à fournir gratuitement un boîtier à
    ceux qui en font la demande.

    3 Le calendrier retenu
    À partir du 15 novembre 2018, Orange ne créera plus de
    ligne RTC pour le grand public. En cas d’emménagement
    dans un nouveau logement, vous devrez donc passer à l’IP.
    Cette mesure sera étendue aux entreprises un an plus tard.
    Les lignes RTC déjà créées, quant à elles, continueront de
    fonctionner au moins jusqu’en 2023, date à laquelle Orange
    commencera à couper le signal RTC. Cette extinction se fera
    zone par zone et s’étalera jusqu’en 2030. L’opérateur s’est
    engagé à prévenir assez tôt les clients concernés.

    4 Ce que
    ça changera
    Orange assure que le passage à
    l’IP n’entraînera ni changement
    de numéro ni hausse de tarif.
    Personne non plus ne sera
    obligé de souscrire à un forfait
    Internet. En revanche, il
    faut avoir à l’esprit que le
    boîtier numérique devra être
    branché sur une prise électrique.
    En cas de coupure
    de courant, le téléphone
    sera donc inutilisable.

    5 Peut-être des équipements
    à remplacer
    Le passage à l’IP pourrait obliger certains utilisateurs à remplacer leur
    matériel. Certains téléphones anciens, en effet, risquent de ne pas
    supporter ce changement. Cela sera également le cas des fax et de
    certaines alarmes et systèmes de téléassistance qui nécessitent une
    ligne RTC pour fonctionner. Tournez-vous vers le fabricant ou vers le
    prestataire de services qui vous a fourni le matériel pour en savoir
    plus. Et en cas d’acquisition de nouveau matériel, prenez garde à ce
    qu’il soit compatible avec la technologie IP !

    64 QUE CHOISIR 574 ◆ NOVEMBRE 2018

    In reactie op: Test OUTILS MULTIFONCTIONS (frummelaar) #211971
     Admin
    Sleutelbeheerder
    In reactie op: bosgrond kopen, aangrenzende eigenaren eerste recht?? #211963
     Admin
    Sleutelbeheerder

    We zijn eruit hoor! Niks aan de hand gelukkig. De buurvrouw heeft informatie ingewonnen bij de notaris. Naast de bospercelen heeft ze ons ook haar fruitboomgaard te koop aangeboden. Omdat ze deze grond in combinatie met bosgrond verkoopt, dus verschillende perceeltypes (cruciaal!), hoeft het niet meer te worden aangeboden aan de eigenaren van de grond om de percelen heen.
    De SAFER kijkt er nog wel naar als formaliteit, maar naar verwachting zal dat in dit geval geen probleem moeten opleveren.

    Vanmorgen zijn we naar de notaris geweest om de boel in gang te zetten!

    In reactie op: Fin du téléphone fixe traditionnel #211958
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Huis in Meuse verkocht. Nu nog het abonnement van Orange (ligne fixe, was nodig voor internet) opzeggen. Website blijkt een doolhof.Wie heeft er een tip?

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211949
     Admin
    Sleutelbeheerder

    [img]https://up.picr.de/34168112rz.jpg[/img]

    [img]https://up.picr.de/34168139or.jpg[/img]

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211948
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Rob,

    Er zijn 5 aansluitingen aanwezig met een RJ 45 aansluiting, echter zijn deze bedraad voor telefoon ( 2 aderig). 1 in de huiskamer en 1 in de keuken ? en in de 3 slaapkamers kan ik ook de aansluitingen ontdekken.

    Ook is er in elke slaapkamer een Tv aaansluiting.

    Als Picr werkt voeg ik foto’s toe.

    Ruud

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211944
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Rob,

    Als eerste , Picr is per vandaag gewijzigt, aangemeld echter nog geen bevestiging. kan dus geen foto erbij plaatsen.

    Uploads zur noch mit Registrierung
    Geschrieben am 25.10.2018 00:00 Uhr
    Lieber Nutzer von Picr,

    leider müssen wir die Möglichkeit des Gastuploads ohne Registrierung abschalten

    Het betreft een Chalet op een resort, waar geen internet was. en alleen een telefoon voor naar de receptie te bellen etc.

    Ik zal als Picr werkt nog wat extra foto’s plaatsen.

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211942
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Rob,

    Dank voor je informatie.

    Er zitten diverse “loze” punten (foto volgt) in het chalet, echter kan ik nergens een verzamelpunt (centraaldoos) of iets dergelijks ontdekken, en zoals ik al aangaf, de loze leidingen komen niet aan in de meterkast. Het is in de 2009 gebouwd.

    In reactie op: Klussen in de meterkast #211936
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Hallo Rob,

    ik had de website al gevonden en veel informatie gevonden.

    Er zijn in het Chalet loze dozen, die ik wil gebruiken. heb vandaag de meterkast grondig bekeken, echter geen loze leidingen die ik tegenkom. de leidingen zullen wel ergens … in een centraal doos aankomen.

    Wat mij opvalt is dat de verlichting en de stopcontacten aparte groepen zijn.

    Toch wel wat anders dan wij gewend zijn in NL

    [img]http://up.picr.de/34161841hs.jpg[/img]

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #211910
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Op het andere forum heb ik beschreven dat ik 6 dagen zonder vast internet zat wegens kabelbreuk en de afhandeling van de storing door Red. Ik zal hier de meer technische kant beschrijven, want het gaf de mogelijkheid op m’n 4G router eens wat beter aan de tand te voelen.

    Ik had bij Amazon al een tijd terug voor enkele euro’s externe antenne’s van zo’n 18 cm aangeschaft voor m’n 4G router. Gezien de lengte ideaal voor de gebruikte 800 Mhz band, dus ik had goede hoop op een betere signaalsterkte. Na opstarten van de router zonder antenne’s kreeg ik 4G met 3 streepjes en zo’n 8 Mbps download. Na het inschroeven van de antennes en het aanpassen van de antenne-instellingen in de setup van de router van ‘automatisch’ naar ‘extern’ kon ik helaas geen enkele verandering constateren. Het staat wel stoer, dus ik heb ze laten zitten, maar helaas blijken ze geen merkbare verbetering te geven.

    M’n Bouygues databundel van 20 Gb was enkele dagen eerder weer op nul gezet, dus ik had bijna de hele bundel nog ter beschikking. Volgens m’n Fritzbox was het normale dataverbruik de afgelopen maanden al langzaam opgelopen van 30 Gb per maand naar bijna 40 Gb per maand, het dubbele van de beschikbare bundel. Aangezien niet te voorspellen viel hoe lang de reparatie zou duren moet ik dus ingrijpen om het dataverbruik te drukken. Hiertoe heb ik de software updates van alle devices ‘drooggelegd’. Alle devices blijven gewoon bruikbaar, maar er mochten geen windows updates, android updates en zeker geen updates voor apps uit de playstore binnen worden gehaald.

    Dat helpt goed. Achteraf hebben we in 6 dagen maar iets meer dan 4 Gb data verbruikt, 666 Mb per dag, daarmee blijven we zelfs binnen de 20 Gb bundel als de reparatie langer dan een maand zou duren.

    Telefonische bereikbaarheid op m’n Franse mobiele nummer was gegarandeerd, die werkt ook meteen via de 4G router. Ik wilde echter ook m’n Nederlandse en Franse voip nummer die via m’n Fritzbox actief zijn ook weer laten werken. In principe heb ik gewoon de SFR box vervangen door de 4G Huawei box waarna je verwacht dat die nummers ‘vanzelf’ ook weer gaan werken. Helaas, te simpel. De Fritzbox meldt wel dat de nummers aangemeld en operationeel zijn, maar er gebeurt niks.
    Aangezien de Huawei router ook een SIP server kan zijn had ik het vermoeden dat een instelling op de Huawei router dit veroorzaakt. Na enig spitwerk blijkt dat inderdaad het geval via een optie ‘SIP ALG’ die standaard aangevinkt staat en SIP pakketten onderschept. Deze optie uitgezet en alles werkt weer. Het belt toch wat comfortabeler naar Nederland via SIP voor 2 cent per minuut dan via GSM voor 45 cent per minuut…

    Na reparatie van de lijn de oude situatie weer hersteld en de devices weer vrij gegeven voor software updates. Enkele uren later hebben ze al voor 1 Gb aan data binnengehaald.

    Zeer tevreden over de 4G backup, geen minuut uitval gehad. Met voldoende grote databundel is 4G zeker geschikt als hoofd internetverbinding. Denk dan wel aan een backup- mobiele internet oplossing bij een andere provider voor het geval die ene zendmast er voor langere tijd uit ligt. Ook dat komt voor.

    In reactie op: Als buitenlander een rekening openen bij een online-bank? #211886
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dank Jako. Ik ga klagen bij T-Mobile.

    In reactie op: Als buitenlander een rekening openen bij een online-bank? #211879
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dat is toch niet heel moeilijk te vinden, dat staat hier.

    In reactie op: Als buitenlander een rekening openen bij een online-bank? #211878
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Huh? Echt? Word ik genaaid door T-Mobile?

    Waar heb jij de info vandaan wat dit nummer kost?

    In reactie op: Als buitenlander een rekening openen bij een online-bank? #211877
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Dus €2,58/minuut voor rekening van je eigen provider en niet La Poste. Dan weet je bij wie je moet klagen. 😉

    In reactie op: Als buitenlander een rekening openen bij een online-bank? #211876
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik heb vanaf mijn mobiel gebeld 🙁

    In reactie op: Als buitenlander een rekening openen bij een online-bank? #211875
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat je genept bent door je Nederlandse provider:

    “Nous vous invitons pour toute demande à contacter le 3631 ou le 0810 821 821 depuis l’étranger.
    * 0,30€ TTC/min. à partir d’un poste fixe”

    Het nummer kost dus €0,30 per minuut en geen €2,88 Tenzij je vanaf een mobiel gebeld hebt, want dan gelden andere tarieven.

    In reactie op: Als buitenlander een rekening openen bij een online-bank? #211873
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Voordat ik naar het postkantoor ging heb ik geprobeerd een afspraak te maken. Daarvoor moest ik nummer 0033 810 821 821 bellen. Dat heb ik meerdere keren gedaan (vreselijk pauze-deuntje…). Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die mij wist te vertellen dat ik gewoon naar het lokale postkantoor moest gaan. Dat heb ik uiteindelijk gedaan. Met succes.

    Maar… ik kreeg gisteren de afrekening van mijn telefoon. Nummer 0033 810 821 821 blijkt een zogenaamd servicenummer te zijn die zijn eigen prijs per minuut bepaalt: € 2,88 !!!!

    Dit nutteloze telefoneren heeft mij € 43,- gekost 😡

    In reactie op: bosgrond kopen, aangrenzende eigenaren eerste recht?? #211870
     Admin
    Sleutelbeheerder

    Zoals ik al zei, als de eigenaren van de aangrenzende percelen dit perceel in stand houden dan hebben ze het volste recht.
    Al ze het perceel kopen en er over een paar maanden de zaag in zetten is dat pech, zo werkt dat in Frankrijk.
    Ik ben bang dat de notaris daar niet veel aan kan doen.
    Wat je wel kunt doen in jullie geval is naar de burgemeester gaan en hem jullie goede bedoelingen uitleggen, misschien dat hij kan onderhandelen.
    Maar nogmaals, deze eigenaren van aangrenzende percelen hebben een eerste recht op koop als het perceel minder dan 4 hectare meet.
    Je kunt ook hopen dat de de aangrenzende grondeigenaren er geen belangstelling voor hebben.
    Soms gaan dingen niet helemaal zoals we willen, maar zo is het leven.
    Wat ik zou doen is met een beetje opgeklopte bravoure de notaris de documenten van de wet zoals boven beschreven op zijn bureau schuiven en laten weten dat jij donders goed weet hoe de vork in de steel steekt.
    Je kunt hem laten weten dat jij weet dat de volgende eigenaar geen recht heeft de bomen te kappen.
    Bluf is soms een goede manier om je doel te bereiken.

    Cees.

30 berichten aan het bekijken - 241 tot 270 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?