LED lampen gratis en voor niets

Dit onderwerp bevat 110 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188392
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Als echte Bataaf ben ik natuurlijk altijd geinteresseerd in “iets voor niets”. Daarom heb ik zojuist een formuliertje ingevuld op de site Ampoules Gratuites waar mij een pakket van 10 gratis LED lampen wordt beloofd.

    Er gelden zekere inkomensgrenzen, alle informatie hierover vindt u onder andere op de site van Boursier.

    Hoewel hier naar mijn mening sprake is van de zoveelste uitwas van het Franse subsidiecircus en dwaas rondpompen van belastinggeld maak ik er toch gaarne gebruik van. Het hemd is nader dan de rok, tenslotte.

    Salutations, Jos

    #188405
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben ook niet roomser dan de paus 🙂
    Dank.

    Peter.

    #188406
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb de aanvraag ook maar gedaan.
    Het is voor de ‘bescheiden’ huishoudens, maar je moet wel internet hebben en een mobiele telefoon. Juist de doelgroep heeft beide niet…

    #188407
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook ik heb me laten verleiden tot een bestelling.
    Heeft iemand al de levering gezien?

    Ik nog niet.

    Jaap

    #188408
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir,

    Hier ook nog niets, en ik was de eerste 🙂
    A suivre.

    Salutations, Jos

    #188409
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op de website staat inmiddels “Livrées sous 8 semaines”. 😉

    #188410
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Aanbieding alleen als je een inkomstenbelastingnummer hebt in LDF neem ik aan?

    #188411
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niemand nog maar iets gezien, vrees ik.

    #188412
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Neen, Jaap. Maar we zitten twee weken in augustus, dus die tellen niet mee. En de rest van deze maand natuurlijk evenmin. 😂

    Peter.

    #188413
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ach, hoe kon ik dat nou vergeten.

    Op naar de rentrée dus maar.

    Jaap

    #188395
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb er maar eens een e-mailtje aan gewaagd en kreeg snel een keurig antwoord.

    Bonjour Monsieur,

    Votre commande est toujours en cours de préparation dans notre centre d’expédition. Vous serez livré avant le 30 septembre 2016

    Une équipe dédiée de 20 personnes prépare des milliers de colis par semaine. Soyez certain(e) que nous faisons le maximum pour vous livrer le plus rapidement possible.

    Nous vous prions de nous excuser pour ce retard et vous remercions pour votre patience.

    Bonne journée,

    We wachten geduldig af.

    #188396
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jezus, Jaap, heb toch ’n beetje geduld. Ze zijn er toch mee bezig ? Ze waren er toch mee bezig…
    En : hoe meer mensen zoals u gaan emailleren om te vragen waar die lampen blijven, hoe langer ’t duurt. Ze zouden immers iets anders te doen hebben, zoals die lampen versturen.

    Ik betreur uw Bataafse houding,
    Peter.

    #188397
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jammer dat je mijn houding betreurt. Niets Bataafs aan overigens. Mensen die iets beloven en dat niet nakomen vind je overal en mensen die dat niet pikken ook. Niks Gallisch, Bataafs, Anglosaksisch, Germaans of wat dan ook aan.
    Overigens jammer dat je Jezus erbij moet halen. Ook niet nodig.

    Anderen weten nu, dat er netjes en adequaat aan gewerkt wordt, ondanks de niet nagekomen aangekondigde levertijd en dat heb ik even willen delen met hen. Via internet kopen heeft ook nog wel eens andere, minder prettige ervaringen opgeleverd en dat is hiervoor, blijkt dus, niet het geval.

    Vroeger riep je nog wel eens, dat men niet hoefde te reageren, als iets dit forum niet beviel.
    Dat lijk je achter je te hebben gelaten.

    Zand erover.

    #188398
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sorry, Jaap, ik bedoelde natuurlijk “jemig de pemig.”

    Voor de rest : natuurlijk hoeft iemand niet te reageren als iets in dit forum die iemand niet bevalt. Maar sta me toe te reageren als ’n iemand in dit forum iets beweert waarvan ik denk dat diegene zit te zeveren. Slechts op deze manier worden we immers wijzer.
    En dat werkt normalerwijze goed, één plus één is drie. Normalerwijze.

    Peter.

    #188399
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En voor wat ’t waard is :

    Als echte Bataaf ben ik natuurlijk altijd geinteresseerd in “iets voor niets”.

    Peter
    (formerly known as Pietje Percies)

    #188400
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kreeg net een SMS. Wordt morgen geleverd via DPD. Ben benieuwd !

    #188401
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ook ik kreeg gisteravond een SMS’je: mijn gratis LED lampen worden vandaag tussen 12:00 en 15:00 afgeleverd. 🙂

    #188402
     Noë
    Sleutelbeheerder

    🙂

    #188393
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ze zijn binnen.
    Deze ‘made in China’ lampen starten net zo snel als gloeilampen zonder merkbare inschakelvertraging en geven (9 watt) veel licht. Het kleurenspectrum kan me echter niet bekoren. Het ‘warme’ licht is erg wit (te blauw) en kleuren komen niet overeen met daglicht, noch met het licht van gloeilampen. Niet geschikt om de kleur van vlees of de gezondheid van een persoon te beoordelen. Maar ja, het is gratis 😉

    #188394
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn lampen zijn ook onderweg, volgens ’n texto van twee uur geleden.

    Kleuren bij kunstlicht komen vrijwel nooit overeen met die kleuren bij daglicht, en zeker niet bij ’t – beste – noorderlicht. Daar zijn speciale lampen voor nodig, maar dat weet Jan waarschijnlijk wel.

    Peter.

    #188414
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jazeker, maar ik heb ook LED lampen van 2700 kelvin. Die zijn veel beter van kleur dan 3000.

    #188415
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als u wilt, Jan, geef ik u ’t nummer van Ségolène Royal. Misschien dat zij de lampen wil ruilen.

    Peter.

    #188416
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goed plan, ik hoef ze niet meer.
    Nadat ik gisteren de hele avond naar een iel bleek interieur en mensen met ongezond bleke koppies heb zitten kijken heb ik vanmorgen alle LED lampen in de woonkamer weer vervangen door de originele spaarlampen die inmiddels een leeftijd van 10-15 jaar hebben. De kleurweergave is veel beter en de energiebesparing van LED ten opzichte van traditionele spaarlampen is verwaarloosbaar. Ze vervangen nu nog slechts een paar oude gloeilampen op plekken waar kleurweergave niet interessant is zoals toilet en overloop.

    Maar dat is maar één mening, dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    #188417
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De lampen zijn gearriveerd, keurig verpakt en bezorgd door ’n niet al gestreste chauffeur (dat maak je wel eens anders mee). 5 x E27 (9 W) en 5 x E14 (5 W).

    Over de kwaliteit van ’t licht kan ik nog weinig zeggen, m’n huisje staat op dit moment in de volle zon.
    Waar Jan de kwalificatie “made in China” heeft gevonden, weet ik niet. Ik zie slechts dat CE-merkje op de lamp (of zou dat toch China Export betekenen ?), “Thomas Watt” als fabrikant en op ’t doosje de vermelding dat “ces ampoules font l’objet d’un financement CEE” (Certificats d’Economies d’Energie, pg).

    Dat er overigens ’n flyertje van ene Tecsom / Groupe MFA in de doos zit (“Parce que vos sols méritent la qualité Tecsom”), vind ik merkwaardig.

    Peter.

    #188418
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Onder het CE keurmerk op het doosje staat (klein) geschreven: “Fabriqué en RPC”. RPC= République Populaire de Chine

    De flyer van TecSom zie ik als reklame die zo bijdragen in de kosten.

    #188419
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jan, u hebt gelijk, ’t staat er wel degelijk. Grijs op wit, met ’n stokhoogte van nog geen millimeter.
    doosje

    Die reclame hoef ik niet, betrof deze actie niet ’n zekere verduurzaming van de planeet ?

    Peter.

    #188420
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat je daar overheen hebt gelezen… 😉

    #188421
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ’t Is nog erger dan u denkt : de dienstdoende bedrijfsarts heeft me onlangs nog apte verklaard om ’n schoolbus te besturen, zonder bril of andere hulpmiddelen.

    Peter.

    #188422
     Noë
    Sleutelbeheerder

    correctie : waar ik eergisteren “stokhoogte” typte, bedoelde ik natuurlijk de x-hoogte.

    Peter.

    #188423
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goed plan, ik hoef ze niet meer.
    Nadat ik gisteren de hele avond naar een iel bleek interieur en mensen met ongezond bleke koppies heb zitten kijken heb ik vanmorgen alle LED lampen in de woonkamer weer vervangen door de originele spaarlampen

    Ik heb ook 15 nog blauwere spaarlampjes in 3 IKEA kroonluchters vervangen door 4W 2700K LED, maar vind ook die te blauw. Ik ga nog een poging wagen er met glasverf wat gele en oranje stipjes op te zetten, maar dat kan ik pas weer over een paar maanden, dus geen ervaringen op korte termijn. Lukt dat niet dan komen er warmgekleurde lampenkapjes. (HUE lampen zijn me te duur.)

    JS

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 111)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?