Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
’t Rijmschema abba lijkt me hier ook van toepassing, ’t maakt namelijk met betrekking tot ’t koningshuis niet zoveel uit wat je zegt als je maar ge- of ontroerd bent.
Peter.
P.S. Koningin Màxima ? Alleen maar vanwege dat we vroeger niet twee koningen konden hebben ? ’n Prinses is ze, dat lijkt me voldoende.
NoëSleutelbeheerderOp een Britse site kom ik ook weer een hele andere rekenmethode tegen!
5.2. French Income Tax RatesThe tax rates and bands for 2013 (for income earned in 2012) applicable to each ‘part’ in a household are set out below.
The rates are applied on a sliced basis so that each household ‘part’ of the income is charged on a progressive basis. Thus, if a couple have net income of €30,000 in the year there are two ‘parts’ of €15,000, with each part taxed using the scale rates.
There are six tax rates and bands, as follows:
Income Share Tax Rate
Up to €5,963 0%
Between €5,964 – €11,896 5.5%
Between €11,897 – €26,420 14%
Between €26,421 – €70,830 30%
Between €70,830 – €150,000 41%
Above €150,000 45%Nu wordt het wel heel erg verwarrend…….. Op deze manier betaal je bijna het dubbele.
Welke methode is nu correct?
mvg
RenéNoëSleutelbeheerderVanmorgen ‘ineens’ bezoek van een technicus, namens Orange. Kabels binnen en buiten gemeten en hij heeft onze aansluitingen in opnieuw datzelfde ‘kastje’ een stuk verderop overgezet naar een paar niet- gecorrodeerde aansluitingen. Deze kast staat vol water en dient eigenlijk vervangen te worden, maar dat kan alleen na opdracht van Orange. Onze verbinding lijkt nu goed, maar als een andere buurman klaagt wordt het aderpaar waarschijnlijk net zo snel weer teruggezet…
Zijn melding naar Orange is helder: “RP14 a changer oxydé”
Ik ben benieuwd of er nu een vervolgopdracht volgt voor het vervangen van die kast.NoëSleutelbeheerderIn ieder geval een papier dat je nog leeft. Maar geen indicatie dat je in Frankrijk woont en dat je de Nederlandse nationaliteit bezit. Vaak vereist bij paspoort aanvraag in NL, dus dat is nog niet opgelost. Even afwachten wat zijne excellentie Frans Timmermans er van vindt.
NoëSleutelbeheerderNiet alleen de jongste en snelste zeiler, nog ’n aardige gozer bovendien.
’t Leukste spandoek van gisteren vond ik “François, epouse-moi !”, naast “Jésus avait 2 pères et 1 mère porteuse.”Peter.
NoëSleutelbeheerderVind ik juist wel leuk, die Latijnse zinnetjes. Heb ik weer wat op te zoeken.
Moeilijk toch…het iedereen naar de zin te maken.
Sterkte Wim.
NoëSleutelbeheerderBavelaar locuta, causa finita est
NoëSleutelbeheerderDat soort plaatjes laten zien is 1 van de vele features die een Fritzbox heeft. Er is nog veel meer informatie beschikbaar zoals bitdiepte/draaggolf, gedetailleerde dsl informatie, logfiles, statistieken, gedrag van de lijn over 24 uur periode etc. Daar hoef ik zelf niet zo veel voor te doen. Op dit moment heb ik maar 1936 kbit/s met een demping van 35 dB op 3 km van de centrale en de s/n marge is nog maar 4 dB. Tot nu is adsl vandaag 9 keer weggevallen.
NoëSleutelbeheerderZeker, maar als Franse staatsbedrijven het doen, waarom zeuren sommige Franse staatslieden dan over Franse burgers die hetzelfde doen?
Ach ja: doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe.
NoëSleutelbeheerderBosbess,
Helemaal mee eens,
Mijn gedachte heb jij hier opgeschreven.
Ik wil nog even terugkomen op het laatste bericht van Cees, waarin hij schrijft, als ik Renée was zou ik….
Ik schrijf nu, als ik Cees was, zou ik mijn excuses maken aan Renée!
vriendelijke groeten,
MarianNoëSleutelbeheerderZolang het allemaal mag, waarom niet. En hoor je New York blèren dat Microsoft in Redmond, Washington zit, Dell in Texas, Boeing ook in Washington? Vast niet alleen voor het weer. Juist niet.
Nationale industrieën bestaan al bijna niet meer. En dat wordt steeds sterker want waar moeten de Chinezen en de oliesjeiks heen met het geld dat ze over hebben? Investeren toch?Steven
NoëSleutelbeheerderDag Marian, grappig om te horen, ik heb het nooit eerder gezien. Bij “ons” in de streek zie je steeds drie nissen schuin boven elkaar. Het verhaal is dat er een hete pan in werd gezet en er werd de zoutpot in bewaard zodat het goed droog bleef. Overigens ook lekker geblakerd maar de ovenreiniger hielp ook hier prima.
Harold, ik ken iemand die helemaal niets schoonmaakte in de schouw, alleen wat geborsteld en daarna goed gestuct en het zit nu vele jaren later nog steeds…
Onze Cantou was grotendeels met kalk/zand gestuct, na het schoonmaken hebben we de hele cantou opnieuw met kalk/zand gestuct, zoals het was dus. Of het origineel is weet ik niet, het huis is zo’n 217 jaar oud, maar het staat prachtig en open vuur doen we toch niet meer.
Succes
WillemNoëSleutelbeheerderKom nou toch beste mensen. Hou op alsjeblieft. Laten we met zijn allen drie keer Mea Culpa roepen en Reneé vragen haar beslissing te herzien. Ook dat is dagelijks leven en dus forumleven.
Echt……ik meen het……………….
NoëSleutelbeheerderVoor MAC’s alleen geschikt voor:
Mac OS X v.10.2.8–v.10.3.8. PowerPC® G4 or G5 processor
janv
NoëSleutelbeheerderJawel, het is allemaal erg onbetekenend. Toch ben ik het wel met Cees eens. Alsof je in het AD het begin van een column leest en vervolgens De Volkskrant moet kopen om door te lezen.
Er wordt op deze site onder de kop Ervaringen/weblogs toch al de gelegenheid gegeven om je kunsten te presenteren. Of maak in het forum een rubriek “Kijk mij eens”, dan is het duidelijk.
Het pruillipje van Rene vind ik wel erg onvolwassen.bas
NoëSleutelbeheerderIk heb er al een paar gedownload via een link in de nieuwsbrief van Computer Totaal.
Hier meer informatiewimb
NoëSleutelbeheerderEADS is een Europese bouwer, geen Franse. Men heeft onlangs juist zeer zorgvuldig het Duitse belang exact zo groot gemaakt als het Franse belang. Het Britse belang is ondergeschikt en zowel Duitsland als Frankrijk willen dat zo houden, dus geen fusie met BAE.
NoëSleutelbeheerderToch maar weer terugkomen op mijn eerdere bijdrage in deze.
Wat een hoop gedoe toch om iets relatief onbelangrijks, sterker, om een volkomen onschuldig iets.
Echt, dit item en nog zo een paar van de laatste dagen geven me toch helaas weer het gevoel, dat er een paar mensen zijn, die iemand niks gunnen, maar zelf van alles mogen vinden.
Niet goed voor dit forum(en andere fora)
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Taciturne op 27/01/2013 00:36
[…] Die van Renée is leuk. […]Kleine correctie, Steven, je bedoelt waarschijnlijk “vind ik leuk.”
Maar de essentie is dat de liefhebbers van Vonks publicaties die in één klik kunnen vinden, dus er lijken me geen mannen overboord.Peter.
NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit Wim Bavelaar op 26/01/2013 15:22
[…] De kwalificatie Bataafse horken geldt niet de forumgebruikers, maar de horken die hij zelf in zijn omgeving ziet.Correct, Wim. Maar de 10 voor begrijpend lezen gaat deze keer natuurlijk naar Ingrid.
‘Hork’ staat gewoon in Van Dale (althans in mijn dertiende uitgave van 1999) en ik denk dat de Majesteit dit woord regelmatig verzucht wanneer ze de krant leest.
Mijn Van Dale N-F (2000) geeft als mogelijke vertalingen rustre en mufle, waarvan slechts de laatste als pejoratief wordt beschouwd door Le petit Larousse (1999).Met ’n zoen van de meester,
Peter.P.S. Is ’t wat om die Guide du voisinage te vertalen en via deze site te verpreiden ?
P.P.S. Op M’s anoniem geroeptoeter reageer ik niet, dat zal niemand verbazen.
NoëSleutelbeheerderEen leuke blog mag best aangemeld worden, eventueel via de webmaster. Die van Renée is leuk. Of ze er nou een paar centen mee verdient via klikjes, daar zit ik niet mee.
Het wordt wat anders als mensen op deze wijze zichzelf of hun nering gaan promoten.Steven
NoëSleutelbeheerderIk verdenk allerlei webwinkels en sites ervan telefoonnummers door te geven aan hun “partenaires”. Het staat vaak ergens stiekem onderaan en dan moet je een vinkje weghalen. Ik geef dan ook nooit een telefoonnummer op.
Steven
NoëSleutelbeheerderMet alle respect, ik vind het juist Nederlands geneuzel en hokjesgeest dat iemand die leuke stukjes schrijft en een leuke blog heeft zo afgezeikt wordt.
Als je het niet wilt lezen, dan lees je het toch lekker niet??
Zelf vond ik het een verfrissende bijdrage en vond ook de reactie van Wim netjes en professioneel, kom op mensen, we houden toch allemaal van Frankrijk, laten we de zon in het water zien schijnen en mensen die leuk over Frankrijk schrijven stimuleren in plaats van afkatten.
Groetjes , Vive la France en mensen die van Frankrijk houden.
KeesNoëSleutelbeheerderDag Rob,
Bedankt voor je inbreng. Ik heb als grondlegger gebruik gemaakt van de pagina waar Wim mij ook neer verwijst.
Wat mij nu nog niet duidelijk is, is dat je de schijf gebruikt van 11.897 tot 26.420 (R x 0,14) – (1.339,13 x N).
Ga je eerst je inkomen voor belasting delen door het aantal parts om te bepalen in welke schijf je valt? in dit geval dus 42139/2,5= 16855.
Als je hier nog even op terug kunt komen, graag……
mvg
RenéNoëSleutelbeheerderWat vind ik dit jammer Renée. Ik geniet altijd met hoge mate van je zeer goed geschreven bijdragen en de geweldige recepten.”leuk”om zeep geholpen door Cees.
Bedankt ook namens mij.
Renée, zou je dit willen heroverwegen?
vriendelijke groeten,
MarianNoëSleutelbeheerderHartelijk dank !
Vr. Gr. Tim
NoëSleutelbeheerderIn mijn geval is de demping enorm variabel, dat is juist het probleem. Het ene moment redelijk goede lijn, het andere moment blijft zelfs een 700 kbit verbinding niet staan en blijft de modem synchroniseren. De demping varieert tussen 30 en 40 dB down- en 12 tot 20 dB uplink.
Dit is de s/n ratio van het downlink spectrum zoals het hoort:
En dit een paar minuten later:
Je ziet dat de modems ineens nog maar de lage helft van de band kunnen gebruiken en dat het signaal maar liefst ca 30 dB zwakker is.
Frappant is dat het oppakken van de analoge lijn tijdelijk helpt.
Voor de storing met de kerst bleef de verbinding wel betrouwbaar staan en had ik geen wild gekraak op de lijn.
Ik mag verwachten dat die situatie hersteld kan worden.
NoëSleutelbeheerderIk heb dit effect ooit ook eens gehad met een 14k4 modem. Modem had lage snelheid bij starten, even een dichtbij aanwezige TL-buis uit en weer aanzetten, daarna ging het modem op volle snelheid.
Dit bleek uiteindelijk toch aan het modem te liggen.De up/down snelheid van een adsl verbinding is niet alleen afhankelijk van de afstand tot de centrale en de lijn kwaliteit maar ook van het protocol dat wordt gebruikt. Zie onderstaande tabel.
janv
NoëSleutelbeheerderDag allemaal,
Ik had niet verwacht dat een paar simpele bijdragen aan dit forum me op zoveel -meest negatieve- kritiek zouden komen te staan. Zelfs na de expliciete uitleg van Wim, dat er geen geldelijk gewin in het spel is, wordt ik beticht van ‘illegale en stiekeme’ praktijken. Voor alle duidelijkheid: ik plaats op dit forum de eerste alinea van een blogje, en verwijs met de link onderaan naar mijn weblog, juist en vooral om dit forum niet te belasten met (te) lange bijdragen.
Maar ik weet het beter gemaakt: ik belast dit forum helemaal niet meer. Dit was mijn laatste bijdrage. Het ga jullie goed.
Renée Vonk
http://reneevonk.wordpress.comNoëSleutelbeheerderJawel. Dat heet Pacitel.
Nu stonden wij al op de “liste rouge” en vermijden wij maximaal het invullen van telefoonnummers op websites en bij abonnementen e.d. maar het gebeurde toch te vaak.
Ongevraagde bellers worden direct het bos in gestuurd.
Snds inschrijving bij Pacitel is het sterk verminderd. Vergeet ook niet een tweede nummer (zoals van een box) te vermelden.
Site http://www.pacitel.frSteven
-
AuteurBerichten