Auto van de zaak

Dit onderwerp bevat 35 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #190456
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gisteren reed ik aan het eind van de middag de auto naar de dorpsgarage voor een onderhoudsbeurt. De volgende dag haal ik hem dan tegen sluitingstijd weer op, dat vindt de garagist het makkelijks en ik vind het best. Bij inlevering krijg ik het enige leenwagentje mee, dus geen probleem. Maar nu moest er nog even aan gesleuteld worden. “Deux minutes”, riep de monteur vanonder de motorkap. Het bleken Franse minuten. Een half uurtje later kon ik de afgetrapte Citroën ZX -die met draaiende motor en open portier op me stond te wachten- het deels opgebroken parkeerterreintje afrijden. Een tiental kilometers verderop begon er fanatiek een lampje te flikkeren. De benzinemeter. Lees verder op Kijk, Zuid-Frankrijk!

    #190457
     Anoniem
    Inactief

    Is het nou de bedoeling dat we onze schrijfsels via deze site gaan/kunnen promoten?
    Eerst een appeltaart, nu weer een autootje.
    Is wonen en leven een soort “aanleunwoning” geworden?
    De crisis slaat ook hier toe schijnbaar, wat in het schap niet verkocht wordt moeten we dan hier maar proberen.

    #190458
     Anoniem
    Inactief

    Mee eens Cees, van mij hoeft het ook niet.
    Ingrid

    #190459
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Idem.

    Peter.

    #190460
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat uitgerekend Cees, die van de ellenlange betogen over zijn observaties, dat moet zeggen. Iedereen promoot hier wat, een mening of een werkmethode. Om nou te gaan roepen dat iemand iets niet mag schrijven, vind ik onjuist. Je hoeft het niet te lezen.

    Frans

    #190461
     Anoniem
    Inactief

    Fransco, ik ben het een beetje met je eens, maar al met al heeft Cees cs gelijk. Jouw truc is te doorzichtig: kliks verzamelen in de hoop daar een centje van mee te pikken. Werkt hier niet (denk ik) Ik promoot hier overigens niets. En het gaat bovendoen niet om wat je schrijft, maar de bedoeling erachter is voos (excusez le mot). Ik bedoel natuurlijk faux

    #190462
     Noë
    Sleutelbeheerder

    😕 Wat een ‘ophef’ om een leuk artikeltje 😉

    Toch even mijn reactie aangepast, nu ik me realiseer, dat dit NIET onder Entre Bavard is geplaatst. Enige ‘ophef’ 😛 wellicht toch gerechtvaardigd?

    #190463
     Anoniem
    Inactief

    Fransco, ik ben alles behalve tegen schrijvers, en ik als schrijver van ellenlange stukken zal ook nooit iemand verbieden dat wel/ook te doen.
    Alleen, waarom moet je met een trucje (appeltaartgerecht/autootje) de aandacht vragen om op een link te klikken die je weer verder wijst naar een blog waar iemand druk mee in de weer is.
    Een goed schrijver zoekt zijn publiek niet maar het publiek vind hem gewoon.
    Ik heb gisteren wel een uur doorgebracht op het blog van de schrijver, en ik moet zeggen, leuke verhalen en leuk geschreven, maar ik zou het anders doen, dan hoef je ook niet stiekem in de etalage van de concurrent te gaan staan.

    #190464
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het babbelbox- of algemeen NCRV-gehalte dreigt slechts toe te nemen met dit soort berichten.

    Dus te lezen of niet, wat doet zo’n bericht hier ? Godzijdank beleef je dan nog – wellicht – ’n aardig moment als je erin geklikt bent.

    Peter.

    #190465
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Renée Vonk, oud-hoofdredacteur van Côte & Provence, schrijft elke vrijdag een Frans recept voor Hollandse keukenprinsen en -prinsessen en af en toe een belevenis over het Franse leven en land. Dus niet zo gek dat ze deze plek heeft gekozen om wat meer lezers te krijgen. Het is niet haar bedoeling om omwille van geldelijk gewin bezoekers te trekken. Haar blog bevat geen advertenties. Zij schrijft omdat ze het leuk vindt over ‘haar’ Zuid-Frankrijk te verhalen en actuele gebeurtenissen en gebeurtenisjes te becommentariëren. Er zijn meer Nederlandse journalisten die in Frankrijk wonen en een – kritische – weblog bijhouden over Frankrijk en zijn inwoners. Ik ben van plan ook aan hen te vragen bijdragen te gaan leveren aan dit forum, zodat de levendigheid ervan verder kan worden vergroot.

    Wim

    #190466
     Anoniem
    Inactief

    Dat is een groot goed Wim, maar doe het dan op een “legale” manier.
    Ik vind dit zo stiekem klinken, m’n autootje en dan zit er een link aan vast.
    Waarom dan niet gewoon schrijven, Renée Vonk’s kijk van de week, of zoiets als Renées recepten!
    Blijven schrijven mensen, dat is een groot goed, ook al zijn er veel die niet tegen lange verhalen kunnen, er zijn er altijd die ze koesteren 😉

    #190467
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Wim Bavelaar op 25/01/2013 12:57
    […] ben van plan ook aan hen te vragen bijdragen te gaan leveren aan dit forum […]

    Kijk, dàt lijkt me nu wel boeiend.

    Dank,
    Peter.

    #190468
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dag allemaal,
    Ik had niet verwacht dat een paar simpele bijdragen aan dit forum me op zoveel -meest negatieve- kritiek zouden komen te staan. Zelfs na de expliciete uitleg van Wim, dat er geen geldelijk gewin in het spel is, wordt ik beticht van ‘illegale en stiekeme’ praktijken. Voor alle duidelijkheid: ik plaats op dit forum de eerste alinea van een blogje, en verwijs met de link onderaan naar mijn weblog, juist en vooral om dit forum niet te belasten met (te) lange bijdragen.
    Maar ik weet het beter gemaakt: ik belast dit forum helemaal niet meer. Dit was mijn laatste bijdrage. Het ga jullie goed.
    Renée Vonk
    http://reneevonk.wordpress.com

    #190469
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Bedankt Cees voor je altijd zo genuanceerd gebrachte oordelen.

    Wim

    #190470
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Bedankt Cees voor je altijd zo genuanceerd gebrachte oordelen.

    Wim

    #190471
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat vind ik dit jammer Renée. Ik geniet altijd met hoge mate van je zeer goed geschreven bijdragen en de geweldige recepten.”leuk”om zeep geholpen door Cees.
    Bedankt ook namens mij.
    Renée, zou je dit willen heroverwegen?
    vriendelijke groeten,
    Marian

    #190472
     Anoniem
    Inactief

    Ik las de verhaaltjes van Renée Vonk altijd op een andere site, ik weet niet meer welke maar het zal nederlanders.fr geweest moeten zijn want verder kijk ik ook niet. De verhaaltjes vond ik vaak wel grappig en soms ook echt sprekend, zeker als ze onze landgenoten aanhaalde. Op een zeker moment had zij een verhaaltje waarbij zij duidelijk aangaf dat ze van foie gras niets moest hebben en sindsdien lees ik ze niet meer. Het klinkt wat kinderachtig van mij, dat zal het ook zijn maar ik vond dat zulk een Nederlands geneuzel dat ik mijn tijd daar niet meer aan wil voldoen. Maar goed, dit is persoonlijke mening over iets wat altijd zeer gevoelig ligt.
    Ingrid

    #190473
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met alle respect, ik vind het juist Nederlands geneuzel en hokjesgeest dat iemand die leuke stukjes schrijft en een leuke blog heeft zo afgezeikt wordt.
    Als je het niet wilt lezen, dan lees je het toch lekker niet??
    Zelf vond ik het een verfrissende bijdrage en vond ook de reactie van Wim netjes en professioneel, kom op mensen, we houden toch allemaal van Frankrijk, laten we de zon in het water zien schijnen en mensen die leuk over Frankrijk schrijven stimuleren in plaats van afkatten.
    Groetjes , Vive la France en mensen die van Frankrijk houden.
    Kees

    #190474
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een leuke blog mag best aangemeld worden, eventueel via de webmaster. Die van Renée is leuk. Of ze er nou een paar centen mee verdient via klikjes, daar zit ik niet mee.
    Het wordt wat anders als mensen op deze wijze zichzelf of hun nering gaan promoten.

    Steven

    #190475
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Taciturne op 27/01/2013 00:36
    […] Die van Renée is leuk. […]

    Kleine correctie, Steven, je bedoelt waarschijnlijk “vind ik leuk.”
    Maar de essentie is dat de liefhebbers van Vonks publicaties die in één klik kunnen vinden, dus er lijken me geen mannen overboord.

    Peter.

    #190476
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Toch maar weer terugkomen op mijn eerdere bijdrage in deze.

    Wat een hoop gedoe toch om iets relatief onbelangrijks, sterker, om een volkomen onschuldig iets.

    Echt, dit item en nog zo een paar van de laatste dagen geven me toch helaas weer het gevoel, dat er een paar mensen zijn, die iemand niks gunnen, maar zelf van alles mogen vinden.

    Niet goed voor dit forum(en andere fora)

    #190477
     Anoniem
    Inactief

    Wim heeft zelf altijd met hamer en sikkel gestreden tegen de sluipreclames en andere stiekeme inbreng op zijn heilige forum.
    Als Wim nu opeens de spelregels veranderd is dat zijn goed recht, waarom zou je de journalistieke kunde van een ander tenslotte niet meenemen in jouw forum.
    Maar laat dat dan weten aan de mede forumgebruikers zodat die weten dat dit “legaal” is.
    Als ik Renée was zou ik ….. een eigen draadje aanmaken op het forum (bijvoorbeeld onder dagelijks leven en werken) en die gebruiken om het verhaal te publiceren, en dan kun je aan het eind schrijven “voor meer verhalen kijkt u op bla bla blogg”
    Of het iets toevoegt aan het forum is voor iedereen persoonlijk.
    Het is inderdaad volkomen onschuldig, Jaap, Wim had daar zelf wat aan kunnen doen.
    Dat sommigen haantjesgedrag vertonen is heel normaal in het echte leven en zo ook in het virtuele leven op dit forum, heeft niet zoveel met gunnen of misgunnen te maken.
    Dat maakt het toch ook weer spannend?

    #190478
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jawel, het is allemaal erg onbetekenend. Toch ben ik het wel met Cees eens. Alsof je in het AD het begin van een column leest en vervolgens De Volkskrant moet kopen om door te lezen.
    Er wordt op deze site onder de kop Ervaringen/weblogs toch al de gelegenheid gegeven om je kunsten te presenteren. Of maak in het forum een rubriek “Kijk mij eens”, dan is het duidelijk.
    Het pruillipje van Rene vind ik wel erg onvolwassen.

    bas

    #190479
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kom nou toch beste mensen. Hou op alsjeblieft. Laten we met zijn allen drie keer Mea Culpa roepen en Reneé vragen haar beslissing te herzien. Ook dat is dagelijks leven en dus forumleven.

    Echt……ik meen het……………….

    #190480
     bosbess
    Deelnemer

    Opnieuw heeft de zelfbenoemde forumpolitie een argeloze en enthousiaste nieuweling vakkundig en definitief het zwijgen opgelegd. Niet Wim maar oude tantes en laag-bij-de-grond mannen bepalen wat hier geschreven en gelezen mag worden. En alles wat nieuw is en waaraan zij niet zijn gewend wordt afgeschoten. O, vindt Wim het wél goed? Dat is dan jammer, dan had hij dat eerst maar even moeten melden aan genoemde tantes en mannen. En ach, wat missen we nou eigenlijk aan zo’n leuk schrijvende dame?

    Iets positiefs naar een nieuweling toe is deze “heren” vreemd. Fijn, weer een vrouw erbij. Fijn, ze heeft iets te vertellen. Fijn, ze kan goed schrijven. Nee hoor, de regeltjes, dat is het enige wat telt. Dat regels er zijn voor mensen en niet andersom is tot bepaalde lieden nooit doorgedrongen. En dat de regels in dit forum gehandhaafd dienen te worden door degene die ze heeft uitgevaardigd, ook niet. Oei, een nieuw geluid! Waar is de botte bijl? Hakken maar. ’t Zou zielig zijn als het niet zo intriest was.

    Ingrid, ik vind je reactie niet kinderachtig, maar het gaat mijn begrip ver te boven dat als je het één keer over één onderwerp niet met iemand eens bent, je helemaal niets meer van die persoon wilt lezen.

    Bas, voorzover je het nog niet wist: dit is internet. Als in het AD op internet wordt verwezen naar een artikel in De Volkskrant op internet, dan hoef je die niet te kopen. Gewoon doorklikken. Simpel hè?

    Renée, kom terug. Laat je niet wegjagen door kleinzielige en jaloerse minkukels, die regelmatig zo nodig iemand de pis lauw moeten maken. Velen stellen je bijdragen op dit forum op prijs. En zelf ben ik zó blij met een vrouwelijk geluid erbij!

    #190481
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bosbess,
    Helemaal mee eens,
    Mijn gedachte heb jij hier opgeschreven.
    Ik wil nog even terugkomen op het laatste bericht van Cees, waarin hij schrijft, als ik Renée was zou ik….
    Ik schrijf nu, als ik Cees was, zou ik mijn excuses maken aan Renée!
    vriendelijke groeten,
    Marian

    #190482
     Anoniem
    Inactief

    Beste Bosbess en beste Marian,
    Allereerst aan juf bosbess; als je goed kunt lezen dan zie je dat ik in mijn reactie van 24-1-13h38 wel degelijk schrijf dat ik het leuk geschreven vond, en even verder schrijf ik dat de mensen vooral moeten blijven schrijven.
    Marian, nog een keer voor de duidelijkheid dan;
    Voorheen was het verboden om linken in berichten te verwerken die wezen naar andere sites die konden concurreren met de site van meneer Bavelaar en/of bedrijven die zodoende de aandacht op zich vestigden, men noemde dit “sluipreclame” en Wim Bavelaar heeft zelf menig keer berichten verwijderd.
    Ik lees op deze site een berichtje over een appeltaart en iemand die ziek is geweest, halverwege stopt het berichtje en wordt je doorgelinkt naar een andere site, en dan denk ik, bah wat flauw, stiekem gewoon.
    Dat het Wim’s nieuwe strategie is geworden was me totaal onbekend, vandaar mijn reactie.
    In mijn laatste reactie waar je zo flauw op reageer wil ik alleen maar ingaan om het beter tot zijn recht doen komen van de toegevoegde waarde van de verhalen/blogg van Renée, met andere woorden; als je het doe, doe het dan goed.
    Ik heb nooit iemand verboden wat te schrijven, ik heb hooguit kritiek op wat men schrijft, ik neem aan dat dit mag.
    Alles wat ik zei nadat Wim me gecorrigeerd heeft dat zijn spelregels veranderd zijn, deed ik uit goede bedoelingen.

    #190483
     Wim Bavelaar
    Moderator

    We gaan de discussie over dit onderwerp zo langzamerhand afronden. Aan mijn beleid wat betreft het vermelden/doorlinken naar andere websites (of weblogs) is niets veranderd. Ik sta slechts niet toe dat wordt gelinkt naar andere sites uit commerciële overwegingen, inderdaad het voorkomen van sluikreclame. Echte reclame mag ook, maar dan via herkenbare advertenteis en banners. Het verwijzen naar andere sites kan heel nuttig zijn om vragenstellers verder te helpen bijvoorbeeld of om forumgebruikers te wijzen op het bestaan van interessante Frankrijk gerelateerde sites. Het doorlinken naar concurrerende websites heb ik liever niet, hoewel ik daar ook milder in ben geworden. De internetkranten Le Figaro, Le Monde, Atlantico verwijzen naar hartelust naar berichten op concurrerende sites. Het verwijzen naar weblogs van in Frankrijk wonende en schrijvende NL journalisten kan voor velen aantrekkelijk zijn. Het forum is dan wellicht niet de meeste geëigende plaats. Daarom zoek ik naar een andere plek op de website, zoals bijvoorbeeld de rubriek Ervaringen, weblogs.
    Komt allemaal goed.

    Wim

    #190484
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bavelaar locuta, causa finita est

    #190485
     Anoniem
    Inactief

    Geweldig Wim, en kun je dan ook meteen een regeltje invoeren dat dat belachelijke gebruik van Latijnse zinnen aan banden wordt gelegd?
    Hortensias stupidos malafidos est.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?