Frankrijk heeft een Held!

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #194975
     Anoniem
    Inactief

    Frankrijk is een held rijker, François Gabart is niet alleen de jongste zeiler ooit die solo de wereld over geraast is, hij is ook nog eens de snelste !
    ’s Werelds zwaarste race van 78 dagen, twee uur, 16 minuten en 40 seconden, François Gabart kwam duidelijk geëmotioneerd binnen in de haven van Sables die overladen was met publiek.
    Ik ben trots op deze jongen, die angsten overwon waar de hel met je speelt.
    Laten we ook eens kijken naar de andere zeilers die allemaal hun uiterste best hebben gedaan, en met name Jean-Pierre Dick, die zonder kiel nog bezig is zijn eindpunt te bereiken.
    Bravo allemaal.

    #194976
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niet alleen de jongste en snelste zeiler, nog ’n aardige gozer bovendien.
    ’t Leukste spandoek van gisteren vond ik “François, epouse-moi !”, naast “Jésus avait 2 pères et 1 mère porteuse.”

    Peter.

    #194977
     Anoniem
    Inactief

    Peter, zeilers zijn toch allemaal aardige jongens!
    Ik heb heel lang de NOOD gezeild, een regatta op Lake Michigan, weliswaar geen solo, en niet in de meest bizarre weersomstandigheden, maar het kan er wel flink spoken dat je de broek niet schoon houd.
    Als je die adrealine kent, dan begrijp je des te meer die jongens die in november de haven van Sables verlaten, maar je dankt god op je blote knietjes als ze weer terug zijn.
    Ik heb een keer de kaap omzeild, dat is geen lolletje dat vertel ik je.
    Ik denk dat het winnen van de Vendee Globe zoiets is als het winnen van de elfstedentocht, maar dan een paar graadjes heftiger.
    Het publiek leeft mee, er is geen kroeg in La Rochelle waar de Vendee Globe niet besproken wordt, in bijna elk restaurant beleefd men de jongens ver weg op zee.
    Ik zat gisteren in een brasserie en daar zat een oude vrouw aan een tafeltje te kijken naar de eerste livebeelden vanaf de boten die François op gingen halen op zee.
    Met een klein kopje koffie voor haar op tafel zat ze te huilen, zo ontroerd was ze.

    #194978
     Noë
    Sleutelbeheerder

    super prestatie!
    Waar een groot land groot in kan zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?