Franse staatsbedrijven ontwijken massaal belasting

Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #194959
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Franse staatsbedrijven blijken via Nederlandse vestigingen belasting te ontwijken in eigen land en andere EU landen. Niets anders dus dan Depardieu en andere rijke Fransen. Zo blijkt bv de EDF via Nederland minder belasting te betalen aan de Franse en Poolse fiscus.

    zie: http://www.bnr.nl/nieuws/beurs/719234-1301/franse-staatsbedrijven-omzeilen-massaal-eigen-fiscus

    #194967
     Anoniem
    Inactief

    Waarom dachten jullie, dat de grote Franse vliegtuigbouwer EADS zijn hoofdzetel in AMSTERDAM heeft? Omdat Nederland zo’n hoog niveau heeft in vliegtuigtechniek?

    #194961
     Anoniem
    Inactief

    Omdat Nederland rijk is aan hoogvliegers en opvliegers 😉

    #194962
     Anoniem
    Inactief

    Cees,

    Dit noemen ze nu een invliegertje

    #194963
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Of valt het onder het kopje uitvliegers

    #194964
     Noë
    Sleutelbeheerder

    EADS is een Europese bouwer, geen Franse. Men heeft onlangs juist zeer zorgvuldig het Duitse belang exact zo groot gemaakt als het Franse belang. Het Britse belang is ondergeschikt en zowel Duitsland als Frankrijk willen dat zo houden, dus geen fusie met BAE.

    #194965
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zolang het allemaal mag, waarom niet. En hoor je New York blèren dat Microsoft in Redmond, Washington zit, Dell in Texas, Boeing ook in Washington? Vast niet alleen voor het weer. Juist niet.
    Nationale industrieën bestaan al bijna niet meer. En dat wordt steeds sterker want waar moeten de Chinezen en de oliesjeiks heen met het geld dat ze over hebben? Investeren toch?

    Steven

    #194966
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zeker, maar als Franse staatsbedrijven het doen, waarom zeuren sommige Franse staatslieden dan over Franse burgers die hetzelfde doen?

    Ach ja: doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe.

    #194968
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Alle Multinationals doen de belasting ontwijking truc en alle regeringen klagen erover maar doen er niets aan.En nog iets onze koninklijke familie doet er net zo hard aan mee.
    We mogen het geen belasting ontduiking noemen maar het is het natuurlijk wel.
    Rob

    #194960
     Anoniem
    Inactief

    Volgens mij is wat de koning doet geheel legaal, het tegendeel kun jij niet bewijzen en is ook niet aantoonbaar, het zou toch te gek worden als de koning de staat voor de gek zou houden 😉
    Overigens zijn de bedrijven die Jako noemt ook geheel legaal bezig, menig tv programma heeft er over gesproken en men is het er allemaal over eens, het mag en het kan.
    Dat het verwerpelijk is ben ik met je eens, maar zeg eens eerlijk, ontduik niet iedereen wel eens een belastinkje?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?