Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
NoëSleutelbeheerder
Maar het blijft vervelend…
Quote:Koningshuis is als psoriasis: je wordt ermee geboren al heb je dat eerst niet door, je komt er niet vanaf, soms merk je er weinig van, soms veel, soms jeukt het maar het kan geen kwaad…Steven
NoëSleutelbeheerderHoi Rene, ik heb geen haast.
Je mag wat mij betreft een offerte maken.Mijn vakantiehuis staat in Sergeac, 10 km van Montignac.
Zit je verder al helemaal vol?
Ik zoek namelijk nog een aannemer voor een kleine laagbouw aanbouw.Groeten Robert
NoëSleutelbeheerderKoningshuis is als psoriasis: je wordt ermee geboren al heb je dat eerst niet door, je komt er niet vanaf, soms merk je er weinig van, soms veel, soms jeukt het maar het kan geen kwaad…
Steven
NoëSleutelbeheerderWelkom en… Panta rei. Ook in het forum.
Steven
NoëSleutelbeheerderEr is maar één goede oplossing: ga naar een notaris en leg daar de vraag neer van eigendom en onderhoudsplicht van de weg. Bij voorkeur een notaris die weinig of geen zaken doet met deze gemeente. In het kadaster is precies vastgelegd wie de eigenaar is van die weg/pad en in oude actes kan gevonden worden hoe de onderhoudsplicht is geregeld, in geval er sprake is van gezamenlijk eigendom. Misschien heeft de gemeente gelijk, misschien niet, dat moet je dus eerst uitzoeken.
De eigenaar of onderhoudsplichtige(n) kan vervolgens het bosbouwbedrijf verantwoordelijk stellen voor de schade, nadat een constat des lieux is opgemaakt door een deurwaarder. Dan kan het natuurlijk nog een gevecht worden met het bosbouwbedrijf, maar dat is een volgende fase.Succes!
Wim
Wim
NoëSleutelbeheerderJa Chambres dHotes Les Vieilles Tantes,
Ik ben in Zeeland geboren op 20 januari 1953 en heb het overleefd. M’n stijfselkissie hing aan de hanenbalken, gelukkig is bij ons het water niet te ver gekomen. En hebben geen familie verloren.En ik worstel rustig verder.
NoëSleutelbeheerderDe dame van de verzekering was erg aardig en behulpzaam met nog uitdraaien van allerlei kaartjes en verzekerde mij dat alles ok was zowel voor de basis verzekering als de aanvullende. Echter, toen gelijk naar de apotheek gegaan, bleek dat ‘ Radiance/I-Santé’ is overgegaan in MNH voor mijn aanvullende verzekering. Daardoor komt die vermelding niet meer op mijn Carte Vitale en moet ik nu MNH aanschrijven om mij de verzekeringspas te sturen voor de aanvullende verzekering. Jajaja leuker kunnen we het niet maken.
NoëSleutelbeheerderHet enige wat echt niet mag (los van de tijdelijke ontheffing) is dat de bestuurder van de auto ook het kenteken op zijn naam heeft en dat de bestuurder zich met de auto bevindt in een land waar de bestuurder ook formeel woonachtig is. Bovendien als het kenteken van een ander land is, dan waar de bestuurder woonachtig is. Deze kwestie is al opgelost als de eigenaar van plaats wisselt, dus zijn auto uitleent aan iemand anders die dan aan het stuur zit, zodra je in het land komt, waar je wel ingeschreven bent, maar geen kenteken van hebt. Bovengenoemde kwestie heeft hier allemaal niets mee te maken, dus zolang de auto op naam blijft staan van Pa, en dochter rijdt, is er geen probleem. Verzekering wel op letten, bij een vervangauto van de garage moest ik separaat voor 1 dag mijn verzekering ‘aanvullen’.
NoëSleutelbeheerderVolgens mijn bescheiden mening is die informatie niet correct en gaat het over een andere situatie, namelijk het rijden in een eigen auto die op buitenlands kenteken staat. In dit geval gaat het om andermans auto. Ook de maximale duur van 2 weken die de wet voorschrijft gaat over het rijden in andermans auto, maar volgens uw website over de eigen auto.
Aangezien EU wetgeving voorschrijft dat de auto uitsluitend op kenteken mag worden gezet in het woonland kan die situatie (formeel) niet bestaan. Maar dat heeft al vaker tot lange discussies geleid.
NoëSleutelbeheerderJa hoor Jako, geen probleem. Hoe dacht je anders, dat de verhuurmaatschappijen om kunnen gaan met auto’s, geregistreerd in land a, die ze meegeven aan een ingezetene van land b, die er mee rijdt in land c. Ongeacht waar zijn rijbewijs is afgegeven. Dat is nu juist de essentie (binnen de EU/EER etc, dat wel) van het erkennen van elkaars rijbewijzen en staat los van de fiscale regels, die slaan op ingezetenschap.
Ik ben in mijn werkzame leven meerdere malen met de hiervoor beschreven situatie geconfronteerd en nooit een probleem mee gehad. En ja, ik ben in België een keer aangehouden terwijl ik als Nederlander (zowel rijbewijs als ingezetene) in een Duits gekentekende auto van Hertz reed.
Geen sluitend bewijs, maar ik denk wel een voorbeeld van de bedoeling van de EU en landelijke wetgevers.Geen zorgen dus denk ik. Als je het maar uit je hoofd laat om langdurig met een vreemd kenteken rond te toeren in je woonland. Want dan ben je snel de fiscale klos.
NoëSleutelbeheerderJa, dat mag uiteraard zonder meer. De auto staat dan gekentekend in het land waar je ‘m gebruikt en dus kloppen de (belasting-) regels. Maar als Nederlander met bv een Poolse (huur-) auto rijden Frankrijk, daar ben ik niet zo zeker van. Voor een Pool is dat weer geen punt.
NoëSleutelbeheerderHo, wacht even Jako. Dat is iets anders. Dat gaat over de situatie, dat de inwoner van een land niet langer dan een korte periode mag rijden in een buitenlands gekentekende auto in het land van ingezetenschap. Dat is hier niet het geval lijkt me. (er van uitgaand, dat u niet in Nederland staat ingeschreven, Marijn).
Overigens, je mag met een NL rijbewijs, als NL ingezetene, gewoon in Frankrijk in een in Frankrijk gekentekende auto rijden. Zou anders onmogelijk zijn voor verhuurmaatschappijen om auto’s te verhuren aan buitenlanders. En dat dat niet zo is, kunnen we dagelijks constateren op vliegvelden, spoorwegstations enz. Dus………..NoëSleutelbeheerderUw vader heeft in ieder geval gelijk indien de situatie omgekeerd was. Je mag als Nederlands ingezetene niet rijden in de Franse auto van iemand anders, tenzij ontheffing is aangevraagd (max 2 weken per jaar) of belasting is betaald voor de auto in Nederland. Nederland ziet dit als belastingontduiking. Hoe de Franse overheid dit ziet weet ik niet.
NoëSleutelbeheerderHartelijk bedankt voor uw antwoord. Mijn vader houdt bij hoog en bij laag vol dat het verboden is, maar misschien wil hij niet dat ik zijn auto een dagje leen 🙂
Ik zal voor de zekerheid de verzekering even checken…NoëSleutelbeheerderU mag in elk EU land (minstens, nog een aantal meer hoor) met uw Franse rijbewijs in elke auto rijden, waarvan dat door de eigenaar is toegestaan. Waarom niet?
Verifieer wel of de verzekering van de auto het toestaat.NoëSleutelbeheerderOok ik kamp met hetzelfde probleem; bij de apotheek vroegen ze mij ook of ik niet een nieuwe kaart had ontvangen. Nee dus…..Ik heb mijn basis en aanvullende verzekering allebei expres bij Radiance, om problemen/miscummunicatie te voorkomen. Niet dus. Een e-mail heeft geen resultaat gehad, dus ik ga morgen maar eens langs.
NoëSleutelbeheerderKan het te maken hebben met het feit dat wij ook ’s avonds het diner kunnen verzorgen? Want als dat het geval is, dan haal ik dat van m’n website af.
NoëSleutelbeheerderOops ben bang dat ik al bij het Regio kantoor ben….
NoëSleutelbeheerderDank je wel ‘Bosbess’ hier heb ik tenminste iets aan!
NoëSleutelbeheerderHallo Robert,
Een betrouwbaar adres voor de aanleg van een zwembad heb ik niet voor je, maar wel wil ik je waarschuwen voor zwembad bouwers die zeggen voor mei nog een zwembad aan te kunnen leggen, je de offerte laten tekenen en laten aanbetalen. Daarna zullen ze inderdaad beginnen, maar dan zit je wel aan ze vast. Wanneer het zwembad vervolgens afkomt weet je pas wanneer het klaar is. Goede zwembad bouwers zitten voor de zomer al lang vol gepland met werk! Een tip is dat als je een vindt die zegt dat hij het kan, in de offerte een opleverdatum op te laten nemen en een boeteclausule wanneer er te laat opgeleverd wordt. Zelf ben ik aannemer en bouw ook zwembaden en zwemvijvers, maar ik kan je niet van dienst zijn voor 2014. Het zou wel een mooie klus zijn en lekker dichtbij, ik woon zelf in Aubas. Dat ligt bij Montignac.
Groet, René Horstman.
NoëSleutelbeheerderBeste Forumleden,
Vanmiddag naar Enschede geweest voor een nieuw paspoort.
Eerst even bellen voor een afspraak en dan krijg je binnen 10 minuten een mail waarin staat dat je een maximaal 3 maanden oude Aufenthaltsbescheinigung mee moet nemen.
Weer even gebeld en toen bleek een Carte de Séjour ook goed te zijn.
Snel en netjes geholpen en na achterlating van Euro 82 stond ik binnen 10 minuten weer op straat.
Ik heb nog even gevraagd wat je mee moet nemen als je geen Carte de Séjour hebt.
Het antwoord was een briefje van de burgemeester of een recente rekening van water of elctriciteit. Wel over 5 dagen terug om het paspoort op te halen.
Adresgegevens:
Stadskantoor Enschede
Hengelosestraat 51 (parkeren voor de deur)
7514 AD Enschede
tel: 0031 534818181
Met vriendelijke groeten,
Peter Dek.NoëSleutelbeheerderHm Jako, zo zien ze er toch allemaal uit? ‘Normaal’ heet dat tegenwoordig.
Hou vol, we zijn benieuwd.NoëSleutelbeheerderTenzij de kastjes af-fabriek worden uitgeleverd inclusief mosgroei en een deksel die los in de wind beweegt, is het kastje niet nieuw:
Hoewel het vermoedelijk niks met de storing te maken heeft is ook deze aardkabel niet zo ontworpen:
Die kabel heeft geen bescherming en is daardoor vermoedelijk door een maaimachine doorgezaagd. De kabel had vast een functie. Bliksembeveiliging?
NoëSleutelbeheerderEen Poll houden?
Het koningshuis: Voor, Tegen, het zal me worst zijnWillem
NoëSleutelbeheerderGrappig deze laatste overweging over stabiliteit en aanwezigheid van een koningshuis.
Ik ben geneigd te denken dat instabiele landen hun monarchen eerder aan de dijk zetten in plaats van dat een koningshuis het land stabiliseert.
Wellicht speelt religie een rol: de overgebleven monarchieën in Europa zijn protestants en in de Calvinistische en Lutherane genen zit revolutie niet gebakken.En laten we wel wezen: er zit een hoog “panem et circenses-gehalte” in het reilen en zeilen van monarchen.
Steven
NoëSleutelbeheerderHa Thomas. Nee,uiteraard was de technicus meer dan welkom. De ADSL verbinding is sinds zijn vertrek, gisteren 28 januari even na 12:00 uur, niet meer weggevallen. En dat was het moment waarop hij ons vertelde dat hij die kast niet kan/mag vervangen zonder extra opdracht.
M.i. kan de kast dan ook nog niet vervangen zijn. Maar het is nu donker, dus visuele controle is nu niet meer mogelijk. Ik zal morgenochtend even een foto maken en hier plaatsen.
NoëSleutelbeheerderDag Wim,
Hier kan ik wat mee. Het was me nog niet duidelijk hoe je de schijf bepaald. maar dat is dus door eerst het inkomen de delen door het aantal parts en dan de schijf te bepalen.
Mijn vraag is hierbij volledig beantwoord.
Rob en Wim, nogmaals bedankt voor inbreng.
mvg
RenéNoëSleutelbeheerderHallo Jako,
Zo “ineens” lijkt mij dat toch niet na ons mailcontact en het feit dat ik aangegeven had iemand langs te sturen.
Anyway, voorzover ik heb begrepen na contact met de plaatselijke medewerkers is de technicus op zaterdag en gisteren aan het werk geweest. Volgens hem was er zaterdag teveel sneeuw om het werk goed uit te kunnen voeren. Hij heeft verder aangegeven dat het kastje inmiddels vervangen is (informatie op basis van een telefoongesprek van de plaatselijke medewerkers met het uitvoerende bedrijf deze middag).
Op basis van uw berichtje heb ik hier echter enige twijfels over. Laat het me dus even weten als dat niet het geval is zodat ik in dat geval door kan geven dat het betreffende bedrijf het werk nog niet afgemaakt heeft.
Groeten,
ThomasNoëSleutelbeheerdersuper prestatie!
Waar een groot land groot in kan zijn. -
AuteurBerichten