Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2013 om 18:01 In reactie op: Pleidooi voor meer dwang bij vestiging plattelandsdokters #190569NoëSleutelbeheerder
Allemaal tot uw dienst, maar zelfs mèt regionaal ‘zoet’ (zoals in de Auvergne) rest er nog steeds te veel ‘zuur’. En de ezels zijn niet gek, die zijn vooral lui. *
Overigens treft dit probleem ook Paris en de banlieus, maar dan om andere redenen (geld).Peter.
* Ik ben me terdege bewust dat dit ’n waardeoordeel lijkt. U moest eens weten hoeveel moeite rurale gemeenten steken in ’t vinden van ’n nieuwe huisarts, bij voorbeeld.
Naar mijn bescheiden mening hebben we te maken met ’n systeemfout in de Franse gezondheidszorg.NoëSleutelbeheerderQuote:Quote uit wubbe op 12/02/2013 15:42
Maar… zo’n Cle 3G+ zorgt toch gewoon voor een internetverbinding? Wat voor speciale software heb je daar dan voor nodig? Het lijkt me sterk dat dat niet werkt met een Mac.
(…)
Het zou toch niet mogen dat dat de reden zou zijn om niet op zo’n prachtige Mac over te stappen?Wubbe, dank voor de vrolijke woorden die pleiten voor ’n Mac maar u hoeft me niet te overtuigen. Ik muis al sinds Apple met de eerste Mac kwam (’84 ?) en dan is m’n probleem tegelijk duidelijk : ik houd zo van het besturingssysteem 9.2, desnoods Mac OS 10.4 want die biedt als laatste nog de ‘classic’-modus 😎
Nu ik aan ’n nieuwe computer moet, moet ik ook geloven aan Mac OS 10.8, en dàt zal wennen worden.Maar vooral : draait die 3G+-driver of pilote naar behoren onder 10.8 ? M’n wantrouwen wordt gewekt door SFR, want die biedt die pilote aan voor “10.6 à 10.8” en nu heb ik begrepen dat 10.8 echt iets anders is dan vorige versies van ’t besturingssysteem.
Kortom : gebruikerservaringen gezocht, maar ik ben inmiddels alweer wat verder.
Peter.
NoëSleutelbeheerderduh
NoëSleutelbeheerderIk lees er dit over….
Contrairement à une idée répandue, il n’existe pas de délai d’occupation minimum légal. Il suffit d’être en mesure de prouver que le logement cédé est bien votre résidence principale au moment de la vente. La qualification est donc une question de fait. Mais il vaut mieux avoir occupé le logement quelques mois pour éviter que l’administration ne refuse la qualification de résidence principale et donc l’exonération de la plus-value immobilière à ce titre.
L’administration tolère par ailleurs que si vous déménagez avant de le vendre votre logement, vous pouvez le vendre en tant que résidence principale pendant un an après l’avoir quitté. Cette tolérance a même été portée à deux ans lorsque, suite a la crise de 2008, les délais de vente s’étaient allongés de manière conséquente. Mais vous ne devez en aucun cas louer ou prêter votre logement, même gratuitement, avant qu’il ne soit vendu. En le faisant vous risquez de vous priver de l’exonération de la plus-value immobilière à laquelle vous auriez droit au titre de la résidence principale.
NoëSleutelbeheerderMaar… zo’n Cle 3G+ zorgt toch gewoon voor een internetverbinding? Wat voor speciale software heb je daar dan voor nodig? Het lijkt me sterk dat dat niet werkt met een Mac.
Ik gebruik mijn MAC al jaren (ook in LDF met een 3G-naar-WiFi-modem) en waag mij niet meer aan die onbegrijpelijke instellingen van Windows Viste en Windows 7. Onbegrijpelijk!
Ik begrijp dat dit niet een concreet antwoord op je vraag is, maar misschien kan ik je wel verder helpen. Het zou toch niet mogen dat dat de reden zou zijn om niet op zo’n prachtige Mac over te stappen?
NoëSleutelbeheerderHallo,
N.a.v. het onderwerp heb ik ook een vraag over kranen.
Onze in Nederland gekochte kraan lekt. We hebben het binnenwerk eruit gehaald en zijn hiermee naar Leroy Merlin gegaan. De verkoper heeft het binnenwerk op een maatbord gepast en kwam toen met de mededeling dat hij wel een passend binnenwerk had, maar dat we dan wel de knoppen moesten verwisselen, want die pasten er niet op. Omdat we dat niet wilden, hebben we nu nog steeds een lekkende kraan en zitten we met de vraag: waar zouden we een binnenwerk kunnen kopen met wel aan beide kanten de juiste maat. Wie heeft er suggesties.
Bij voorbaat dank,
EljaNoëSleutelbeheerderBonjour Cees,
Persoonlijk zou ik in jouw geval “achterstevoren” werken, met andere woorden, de exacte afmetingen van de golfplaten die je gaat gebruiken als uitgangspunt nemen. Zo specificeert bijvoorbeeld Eternit dat je voor platen met een lengte van 165cm met 2 steunpunten HOH 140cm uitkomt, maar dat platen met een lengte van 220cm op 3 steunpunten HOH 100cm nodig hebben. Ze hebben ook een hele nuttige Guide de Pose met veel handige tips.
Als je nu allereerst de layout van de platen op je dak vastlegt, met kopse en zijdelingse overlap afhankelijk van lengte en breedte van je dakvlak, dan komt daar vrijwel vanzelf de ideale afstand van je opleggingen (gordingen) uit te voorschijn. Waarschijnlijk ergens tussen HOH 60cm en 140cm.
Nu je de HOH van je gordingen weet, kun je in combinatie met de HOH tussen je chevrons de gewenste dikte van de gordingen vaststellen. Ik denk dan gevoelsmatig aan de volgende grootte-orde, als voorbeeld:
HOH chevrons 100cm — HOH gordingen 60cm — Gordingen 63×38 (demi chevron)
HOH chevrons 150cm — HOH gordingen 100cm — Gordingen 63×75 (chevron)
HOH chevrons 200cm — HOH gordingen 140cm — Gordingen 150×75 (bastaing)Als je de definitieve HOH’s van chevrons en gordingen weet, nog even checken met een houttabel of berekeningetje. Hier vind je aanwijzingen over hoe dat te doen.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderOok wij nemen onze (twee) katten altijd heen en weer en
dat voor een reis van ruim 1000 km..
Wij hebben de katten altijd los in de auto en dat kan
gemakkelijk omdat wij een transporter hebben.
Hun eigen mandjes en de kattenbak erbij en dat is geen enkel probleem.
De allereerste keer hebben wij een kalmeringspil gegeven, maar
dat was niet zo’n succes.
Ze liepen nog zeker eem halve dag stomdronken rond.
Eten en drinken willen ze niet onderweg maar als het erg warm is
spuiten wij water in hun bekkies met een injectiespuitje,
zonder naald natuurlijk.Ook even inwrijven met een kletsnatte doek
koelt aardig af.
Onze katten blijven in Frankrijk altijd in de buurt dus ook daar geen
problemen.
Ik zou de kat gewoon lekker meenemen, je doet ze er in ieder geval een
groot plezier mee!
MarianNoëSleutelbeheerderElders wijzer geworden (sinds ’n jaar worden alle nieuwe Macs met MacOS 10.8 of mountain lion geleverd), vraag ik me af : zijn er hier gebruikers van deze versie èn gebruikt u ook ’n clé 3G+ ?
Peter.
NoëSleutelbeheerderDag Cees,
Ga je de asbest platen wegslopen terwijl het hele gebouw dicht is? Je kan de platen niet meer netjes demonteren, dus dat wordt slopen. Hou je er rekening mee dat eea dan zeer goed afgezogen moet worden.
NoëSleutelbeheerderLast: hangt er vanaf hoe ver weg de buren zijn. En hoe “opdringerig” de kat is. Castreren lijkt me logisch.Op het platteland heeft iedereen katten. de katten hebben het meest last van elkaar, vooral in het voorjaar en bij grote territoriumdrift.
Meenemen: ik heb heel wat katten heen- en weer gesleept over lange afstanden. Ik laat ze gewoon los in de auto als ze niet te paniekerig zijn. Ze vinden dan wel een plekje. Bij een stop de kat maar even in een kattenmand. Zelfs als de kat niet wil eten of drinken houdt hij het makkelijk een hele dag uit.Steven (momenteel 6 katten + 2 permanente aanlopers)
NoëSleutelbeheerderHallo Cees,
Eerst even een vraagje; Heb je de lange liggers nu zelf gemaakt en verlijmt? Ziet er goed uit zo en als het klaar is geeft het onder je nieuwe dak heel wat meer ruimte.
Wat die afstand betreft zou je ze misschien nog iets dichter naar elkaar toe kunnen leggen. Als je ze op ongeveer 100 cm legt dan kan je de afgeschuinde kanten van een gipsplaat halen en dan heb je de binnenkant ook mooi en snel afgewerkt. Maar misschien heb je een andere reden om ze verder uit elkaar te willen leggen?
Groet, René
NoëSleutelbeheerderVolgens mij zijn loslopende katers nergens welkom. Maar als ze gesneden en verder gewoon aardig zijn, is er niets aan de hand. En een eenmalige reis van 10 uur zitten ze ook wel uit als ze een beetje poot- en kattenbakruimte hebben in een auto.
Groet,Frans
NoëSleutelbeheerderJaja derde Peter, ik lees uw bericht en dank u daarvoor. Ik heb er echter weinig aan, ik zoek Mac-gebruikers die vandaag hun internet-verbinding tot stand brengen via zo’n clé 3G+. Eigenlijk gaat ’t me om de versie van ’t besturingssysteem, ik kan immers zo moeilijk pielen in ’n showroom met enkele drivers van SFR.
En “onbeperkt surfen & wat niet al” is heus mogelijk, ik doe niet anders sinds april 2008 voor nog geen drie tientjes per maand.
Peter de Eerste
NoëSleutelbeheerderVandaag kreeg ik een email van de EDF http://www.info-edf.com/E28012013163437.cfm?WL=308&WS=2380766_9711226&WA=439 dus ik dacht zal ik nu wél kunnen inloggen. Opnieuw geprobeerd, dus niet……….
NoëSleutelbeheerderHuh, dat is nieuw voor me. M’n Fordje 3000 uit ’66 (sinds 2003 aldaar verzekerd), m’n “brommer” uit ’71, m’n Eend van ’87 zijn zonder enig voorbehoud geaccepteerd, zelfs tot “een vloot” gepromoveerd.
Of neen, niet helemaal : van de brommer wilde Retro ’n expertise.Peter.
P.S. premies respectievelijk 20, 160 en 110 euro per jaar (in 2012, zal in mei aanstaande wel weer wat hoger zijn).
NoëSleutelbeheerderIn welk opzicht zou deze definitie van CSG over kapitaal afwijken van die van CSG over arbeidsinkomsten? Hoe dan ook is cruciaal dat het ook dan om sociale contributies gaat (en dus geen belastingen). Als de bestemming ook dezelfde is als de CSG over arbeidsinkomsten vloeit uit een eerder arrest van het EHvJ van EC tegen Frankrijk op dit punt voort, dat precies dezelfde groepen vrijgesteld dienen te worden van CSG over kapitaal als over arbeidsinkomsten. Het gaat dus met name over verdragsgerechtigden die ten laste komen van een andere staat dan Frankrijk, ook die Nederlanders in Frankrijk (en andere nationaliteiten) die aan CVZ een bijdrage afdragen. Volgens mij speelt het arrest Rundgren daarbij een belangrijke rol. Weliswaar heeft de CSG een ruimere bestemming dan de bijdrage ex art. 69 ZVW (de laatste slechts ten behoeve van ziektekostenverzekering), maar indien de immigrant-verdragsgerechtigden voor het hoofdstuk ziekte aan het Franse stelsel ook geen andere voordelen kunnen ontlenen volgt uit het arrest Rundgren dat dus ook de CSG bij hen niet mag worden ingehouden. Dit los van het gegeven dat bijv. Nederland met die verdragsbijdrage slechts over een deel van het inkomen (wereldinkomen box 1, dus niet boxen 2 en 3) inhoudt.
Dat neemt uiteraard niet weg dat er een groep immigranten in Frankrijk is waarvoor Frankrijk wat betreft de sociale zekerheid wel degelijk de bevoegde staat is (geprepensioneerden en werkenden in Frankrijk bijvoorbeeld). In dat geval kan Frankrijk zowel de ene als de andere CSG opeisen.
NoëSleutelbeheerderMhdVos geeft een definitie van de CSG. Dit is echter de definitie voor de CSG over arbeidsinkomsten. En dat is mijns inziens niet de definitie voor de CSG over inkomsten uit kapitaal.
Les personnes fiscalement domiciliées en France, même si elles ne sont pas soumises à l’impôt sur le revenu, sont redevables des contributions sociales sur les revenus du capital.Ik ben derhalve van mening dat de CSG premies in beginsel wel verschuldigd zijn en dat de lokale inspecteur een jaarlijkse fout maakt door een correctie toe te passen bij MhdVos.
Groet, Rob van Schijndel
NoëSleutelbeheerderHa andere Peter, evenals Jos heb ik nog nooit iets te maken gehad met schadeclaims, maar ben al jaren zeer teveden over deze.
Peter.
NoëSleutelbeheerderBonjour Peter,
Ik ben tevreden met deze. Maar tot dusverre heb ik niets te claimen gehad, ik kan dus uitsluitend oordelen over service en tarieven. En daar ben ik tot dusverre goed over te spreken.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderBedankt allemaal. Het is mij nu duidelijk.
NoëSleutelbeheerderVanaf vorige week kan ik niet inloggen, terwijl ik het
een paar keer per dag probeer.
vanwege een technisch probleem krijg ik op de website
te zien.
Ik snap echt niet waarom de een wel en de ander niet
kan inloggen.groeten,
MarianNoëSleutelbeheerderZowel de manier van Jos als van petit-l’arbre is mogenlijk, maar wat ook belangrijk is, zoals Jos ook al aangeeft, is dat je de ondergrond afgraaft en schoonmaakt tot je alleen onberoerde bodem over hebt. Dus als de grond afgegraven is maar niet vlak is de gaten niet gaan opvullen met losgegraven leem om een vlake bodem te bekomen voor het beton. In dat geval kan je beter een laag scherp zand opbrengen en uitvlakken waarna je dit aantrilt. Als er veel opgevuld moet worden dan kan je hiervoor ook een melange 0/32.5 nemen. Dit is een mengsel van klei en grind die na aantrillen een mooie vlakke en harde laag vormt. Ik zou er met al dat water nu ook helemaal niet aan beginnen want dan eindig je al gauw met een gat waar je tot laarsniveau in de klei wegzakt, en er vormt zich mischien al een vijver voordat je beton kunt storten.
Groet, René
NoëSleutelbeheerderOf eventueel egaliseren met een laagje zand, daarop een plastic folie en dan het beton.
NoëSleutelbeheerderJammer, maar helaas de website werkt niet. Ik ben hiervoor al enkele keren bij de EDF geweest, maar deze kunnen geen verklaring hiervoor geven. Blijven proberen wordt er gezegd!!
NoëSleutelbeheerderBonjour LaSource,
Het is helemaal niet nodig en zelfs ongewenst om eerst zand op de leem te gooien alvorens de beton te storten. Dat zand zal er namelijk voor zorgen dat het water te snel uit de beton draineert. De onderzijde van de betonplaat wordt daardoor van mindere kwaliteit.
De leem-ondergrond mooi vlak maken, los spul eraf bezemen, direct voor het storten licht bevochtigen en dan de beton erop storten. Dan krijgt u het best mogelijke resultaat.
Salutations, Jos
NoëSleutelbeheerderFrankrijk heeft geen basis administratie waar u zich kunt inschrijven. Voor de plus value gaat het er om of uw huis résidence principale is en dat betekent dat uw huis als hoofdbewoning moet gelden… ergo u wordt dan fiscaal Fransoos. Huwlijkspartners worden verondersteld een fiscale eenheid te zijn het is dus niet mogelijk dat de één in Nederland woont en de ander in Franrijk. Het is leuk bedacht maar gaat niet werken.
NoëSleutelbeheerderhmm,ik haal uit het laatste bericht dat het dan wel gaat om prive-terrein / weg. in ons geval leidt het eerste (halverharde) deel tot het bos, waar het zich splitst. een onverhard (en totaal geruineerd) deel leidt door het bos. het andere (nog steeds halfverharde) deel gaat naar ons huis maar is hartstikke communaal (helaas) al loopt het dood bij ons. op dit laatste deel zijn de bosbouwers niet geweest dus daar is het nog redelijk begaanbaar. er werd altijd wel iets aan onderhoud gedaan (kuilen vullen) en ook zijn de bermen pas nog gemaaid. als de gemeente het niet repareert, wie dan wel?
een 4×4 hebben we al omdat het sowieso moeilijk te berijden is in de winter. we komen dus al glijend en hobbelend nog wel weg, maar bezoekers en leveranciers dus niet. iemand moet dan toch verantwoordelijk zijn?
binnenkort moeten we naar de notaris en gaan we toch maar eens navraag doen. ben bang dat het niet zwart-wit is…NoëSleutelbeheerderDeze link is wellicht aardig (PDF document)
http://www.piscine-center.net/pdf/telechargement/1163/montage-octo-.pdfGaat er wel om of het een piscine hors-sol of enterrée is.Verder van belang wat voor soort ondergrond je hebt. Bij ons (Loiret, 45)klei die in de zomer beton en in de winter blubber is.
Steven
NoëSleutelbeheerderDat kan op het vliegveld zelf. Er is een doorlopend abonnement voor een jaar, maar daar hangt
dan wel een prijskaartje aan. -
AuteurBerichten