Pleidooi voor meer dwang bij vestiging plattelandsdokters

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #190568
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Allemaal tot uw dienst, maar zelfs mèt regionaal ‘zoet’ (zoals in de Auvergne) rest er nog steeds te veel ‘zuur’. En de ezels zijn niet gek, die zijn vooral lui. *
    Overigens treft dit probleem ook Paris en de banlieus, maar dan om andere redenen (geld).

    Peter.

    * Ik ben me terdege bewust dat dit ’n waardeoordeel lijkt. U moest eens weten hoeveel moeite rurale gemeenten steken in ’t vinden van ’n nieuwe huisarts, bij voorbeeld.
    Naar mijn bescheiden mening hebben we te maken met ’n systeemfout in de Franse gezondheidszorg.

    #190570
     Anoniem
    Inactief

    Hè, hè, dat werd tijd. Dit is de enige manier om artsen te dwingen namelijk geen plek, geen vergoeding. Alleen moet de regering wel meewerken aan verbetering van de voorzieiningen op het platteland. Alle ‘internes’ huisartsgeneeskunde die we hebben zeggen bijna allemaal dat ze in groepsverband willen werken. Geen ingewikelde samenwerkingspraktijkeb maar gewoon 3 à 4 huisartsen onder één dak, ieder zijn eigen praktijk maar wel geregeld overleg onderling. Die maison de santé vallen onder verantwoordelijkheid van de conseil general, wat geld van de conseil regional en wat van de cpam/msa
    Ingrid

    #190569
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Allemaal tot uw dienst, maar zelfs mèt regionaal ‘zoet’ (zoals in de Auvergne) rest er nog steeds te veel ‘zuur’. En de ezels zijn niet gek, die zijn vooral lui. *
    Overigens treft dit probleem ook Paris en de banlieus, maar dan om andere redenen (geld).

    Peter.

    * Ik ben me terdege bewust dat dit ’n waardeoordeel lijkt. U moest eens weten hoeveel moeite rurale gemeenten steken in ’t vinden van ’n nieuwe huisarts, bij voorbeeld.
    Naar mijn bescheiden mening hebben we te maken met ’n systeemfout in de Franse gezondheidszorg.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?