assurance voiture de collection

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196959
     Anoniem
    Inactief

    Ik heb een handvol volledig gerestaureerde klassieke autos, welke af en toe gebruikt worden (minder dan 1000km/year per auto) en nu nog volledig verzekerd zijn middels een gebruikelijke verzekering maatschappij,die niet de optie heeft voor voiture de collection.

    Ben dus op zoek naar een verzekeraar die klassieke autos verzekert en kom er verschillende tegen op het web, maar om een keuze te maken hoor ik graag van mede forumleden wie goede ervaring heeft met een verzekeraar.

    Bedankt,

    Peter

    #196960
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Peter,

    Ik ben tevreden met deze. Maar tot dusverre heb ik niets te claimen gehad, ik kan dus uitsluitend oordelen over service en tarieven. En daar ben ik tot dusverre goed over te spreken.

    Salutations, Jos

    #196961
     Anoniem
    Inactief

    Bedankt Jos, ziet er inderdaad goed uit

    Groeten,

    Peter

    #196962
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ha andere Peter, evenals Jos heb ik nog nooit iets te maken gehad met schadeclaims, maar ben al jaren zeer teveden over deze.

    Peter.

    #196963
     Anoniem
    Inactief

    Peter, ook bedankt,het voordeel van die van Jos is dat die ook mijn tracteur van 1964 kunnen verzekeren alszijnde een klassieker,dus met een verlaagd tarief tov mijn huidige verzekering.

    Groeten,
    de andere Peter (uit het Mecca van de wijn)

    #196964
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Huh, dat is nieuw voor me. M’n Fordje 3000 uit ’66 (sinds 2003 aldaar verzekerd), m’n “brommer” uit ’71, m’n Eend van ’87 zijn zonder enig voorbehoud geaccepteerd, zelfs tot “een vloot” gepromoveerd.
    Of neen, niet helemaal : van de brommer wilde Retro ’n expertise.

    Peter.

    P.S. premies respectievelijk 20, 160 en 110 euro per jaar (in 2012, zal in mei aanstaande wel weer wat hoger zijn).

    #196965
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het nadeel van de eerder genoemde verzekeraars is dat je in fr een eerste auto moet hebben verzekerd. Die heb ik niet, en was met mijn R4 aan een reguliere verzekeraar veroordeeld. Afgelopen jaar werd mijn R4 30 jaar en heb ik hem laten registreren als collection en dit scheeld mij EUR 70,- premie. Ik betaal nu 170,- (W.A.) best veel voor die 1500 KM per jaar, maarja. Het is leuk om ‘incognito’ te rijden.

    #196966
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Dut op 8/03/2013 14:50
    Het nadeel van de eerder genoemde verzekeraars is dat je in fr een eerste auto moet hebben verzekerd (…)

    Ook dit is nieuw voor mij, Robert, heeft Retro de spelregels veranderd ?

    Die 170 euro is nogal wat, voor m’n Eend betaal ik immers 60 euro minder (géén véhicule de colletion en ik rijd er dagelijks mee).

    Peter.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?