Inloggen bij EDF

Dit onderwerp bevat 57 reacties, 20 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187430
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste mensen,

    Sinds gisteren kan ik niet meer inloggen bij mijn Espace Client bij de EDF om de meterstand door te geven. Na het invullen van mijn inloggegevens kom ik niet in de volgende pagina, of ik krijg steeds weer opnieuw het venster om in te loggen. Ook de app voor de iPhone zegt na het inloggen dat de gegevens niet opgehaald kunnen worden met het verzoek het later nog eens te proberen. Heeft iemand soortgelijke ervaringen of misschien zelfs een oplossing? (OS X, versie 10.6.8, Chrome). Bedankt voor het meedenken alvast.
    Met groet, Wim

    1wp68-Schermafbeelding-2013-02-08-om-09.30.42.png

    #187453
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb inmiddels gebeld en de meterstanden telefonisch doorgegeven. Er schijnen behoorlijk wat problemen te zijn met de website.
    Met groet, Wim

    #187454
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het lukt mij al langer niet meer om per internet de stand op te geven,de meteropnemer missen we altijd,in januari opeens een brief (in NL)dat ik een digitale foto van de meterstand moest maken en die moeat mailen,binnen enkele dagen.
    Ik heb de stand opgegeven per mail,daar is niet op gereageerd,weer een rekening met veel te hoge schatting ontvangen,ga van de zomer proberen de meteropnemer te treffen.
    Met vr groeten Janwillem

    #187455
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De website doet het inmiddels weer, kom nu gewoon weer in mijn Espace Client uit. Nieuwe meterstand was al verwerkt.
    @ Janwillem: ik neem aan dat je wel een Espace client hebt aangemaakt?
    Met groet, Wim

    #187456
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jammer, maar helaas de website werkt niet. Ik ben hiervoor al enkele keren bij de EDF geweest, maar deze kunnen geen verklaring hiervoor geven. Blijven proberen wordt er gezegd!!

    #187457
     Anoniem
    Inactief

    Net even geprobeerd, geen enkel probleem.

    #187458
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vanaf vorige week kan ik niet inloggen, terwijl ik het
    een paar keer per dag probeer.
    vanwege een technisch probleem krijg ik op de website
    te zien.
    Ik snap echt niet waarom de een wel en de ander niet
    kan inloggen.

    groeten,
    Marian

    #187459
     Anoniem
    Inactief

    Blijft toch een heel rare zaak, heb het vandaag weer geprobeerd en ik heb geen enkel probleem, maar ik ben er achter gekomen dat het zich voordoet bij Windows en ik gebruik Linux.
    Met Linux kan ik zonder problemen inloggen en met Windows krijg ik dus ook een error.
    Het probleem zit dus bij het EDF, dus afwachten maar.

    #187460
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vandaag kreeg ik een email van de EDF http://www.info-edf.com/E28012013163437.cfm?WL=308&WS=2380766_9711226&WA=439 dus ik dacht zal ik nu wél kunnen inloggen. Opnieuw geprobeerd, dus niet……….

    #187461
     Noë
    Sleutelbeheerder

    IK heb ook het probleem dat we er nooit zijn bij de meteropname
    Ze hebben ons gebruik nu krankzinnig hoog ingeschat en wil dat naar beneden bij stellen en dacht het gebruik van Espace client daarvoor ideaal kan zijn
    Ik heb deze week nu al meerdere keren geprobeerd om mijn account aan te maken voor de espace client, maar dat lukt niet. IK krijg iedere keer een fout melding dat door technische problemen van nu het niet gaat en ze melden ook het een andere keer opnieuw te proberen
    Weet iemand hoe dit technische probleem op te lossen is, of moet ik maar geduldig wachten, ten slotte is het LDF?

    Groet
    André

    #187481
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben ook al tijden bezig proberen in te loggen, maar het lukt steeds niet.
    Ik zou graag mijn meterstand doorgeven.
    Ook de ander methode, telefonisch via het Engelse telefoonnummer (+33 5 6216 4908) lukt me niet, je krijgt een melding dat het te druk is en dan wordt de verbinding verbroken. In het Frans lukt me dit (nog) niet. Toch maar eens proberen.

    Ik hoor dat mensen hun meterstand via email hebben doorgegeven, dat zou ik ook graag willen. Wat is het email adres en welke gegevens hebben ze nodig (naast de meterstand)?

    Groeten, Leon

    #187482
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Op de website staat beschreven hoe dit werkt, met een internetadres om je standen door te geven.

    Wim

    #187483
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wim,

    Bedankt. Dit adres werkt wel. Ik moet mijn Point de Livraison (PDL) invullen. Dat lukt, dat staat op de factuur. Daarna moet ik de index invullen. Een getal dat op je electriciteitsmeter staat, volgens de uitleg. Tsja, die staat 1000 km hier vandaan… Kan ik deze ‘index’ niet van de EDF factuur halen?

    (Het gaat overigens om deze link: https://relevermoncompteur.erdfdistribution.fr/casaweb-ui-erdf/identification.do)

    #187445
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In oktober 2012 heeft de meteropnemer van de EDF de meterstand opgenomen en genoteerd. Die stand heb ik voor mijzelf ook genoteerd in afwachting van de “afrekenig”.
    Ik had een verbruik van 277.
    Afrekening kwam eind februari 2013. In eerste instantie grote schrik. Een verbruik van 812!! Hoe kan dat?
    De factuur nog eens grondig bestudeerd en woordenboek erbij. Wat betekent het woord “Estimé” dat ik boven de “eindstand” zag staan? Juist!
    Ondanks het feit dat ik de meteropnemer hoogstpersoonlijk heb ontmoet, de hand heb gedrukt ben ik ook (veel te hoog) ingeschat. De meteropnemer treffen of missen maakt dus blijkbaar ngeen verschil. Misschien is “mijn” meteropnemer zijn briefje kwijtgeraakt. De juiste eindstand doorgeven via Mon Espace Client lukt mij ook niet omdat ik ((net als anderen in dit forum) de laatste weken niet (meer) ingelogd kom.
    Groetjes, Lia

    #187485
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Lia,
    naar mijn mening heeft ERDF niets te maken met jou verbruik.
    De EDF is de leverancier van stroom en de ERDF is de beheerder van het net!
    Ik heb trouwens het vermoeden dat een ieder die inlogproblemen heeft eens moet kijken naar een update van Java en Flash op de gebruikte computer.
    Dit een vaak voorkomend probleem bij interactieve websites zoals Espace client EDF.
    Succes Albert

    #187442
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Albert,

    Lukt het jou dan wel om in te loggen bij Espace client EDF?

    Groeten, Leon

    #187443
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Albert,
    Dankjewel voor je reactie. Maar ik begrijp niet goed waarom je hierin de ERDF noemt. Die heb ik namelijk nooit gezien en ook niet in mijn bericht genoemd. Nee, die man die ik toevallig trof omdat ik in het huis was kwam echt voor de meterstanden (het verbruik dus).
    Computer updaten (Java etc) doe ik regelmatig dus dat is ook het probleem niet. Ik blijf gewoon tussen de bedrijven door proberen of ik WEL ooit weer eens kan inloggen. Ik ga, de eerstvolgende keer in het huis een close-up foto van de meter maken zodat ik alle nummers en codes van het apparaat (inclusief de meterstand natuurlijk) in beeld heb.
    Vervolgens ga ik die proberen te mailen en maar weer afwachten.
    Enige “voordeel” van die (absurd) hoge inschattingen is wel dat je voorlopig niets hoeft BIJ te betalen. Je bouwt immers een goed gevulde spaarpot op.
    Groetjes,
    Lia

    #187444
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit wubbe op 14/03/2013 12:31
    Wim,

    Bedankt. Dit adres werkt wel. Ik moet mijn Point de Livraison (PDL) invullen. Dat lukt, dat staat op de factuur. Daarna moet ik de index invullen. Een getal dat op je electriciteitsmeter staat, volgens de uitleg. Tsja, die staat 1000 km hier vandaan… Kan ik deze ‘index’ niet van de EDF factuur halen?

    (Het gaat overigens om deze link: https://relevermoncompteur.erdfdistribution.fr/casaweb-ui-erdf/identification.do)

    #187484
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er staat toch echt ERDF….

    #187441
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Albert, ik zie het misverstand. Je reageert op de tekst van Wubbe maar richt je reactie aan mij, Lia.
    Het bericht van Wubbe (14 maart) en dat van mij (19 maart) staan pal onder elkaar. In het bericht van Wubbe staat inderdaad ERDF in de door hem opgegeven link.
    Mvg, Lia

    #187474
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oei Lia,
    excuus voor de leesfout.
    Succes met het benaderen van EDF, hoe dan ook!
    Albert

    #187480
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De meeste problemen met inloggen bij de EDF zijn ontstaan na de vernieuwing van hun website.
    Zie ook een draadje op het oude forum hierover.
    Als je de pech hebt dat je gegevens niet goed van het oude systeem zijn overgezet naar het nieuwe zijn de rapen gaar. Je kan zelf wel wat gegevens wijzigen, maar ze gaan er vanuit dat je in Frankrijk woont. Een factuuradres in Nederland opgeven kan je zelf niet meer. Dat heb ik toen maar telefonisch laten doen.
    Sindsdien kan ik weer inloggen. Als de site tenminste weer niet eens technische problemen heeft, want dat gebeurd regelmatig, daar zullen we vermoed ik mee moeten leren leven. 1x kon ik niet op tijd via de site betalen, toen moest ik telefonisch al mijn creditcard gegevens doorgeven om te kunnen betalen. Brrr.

    #187451
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kan nu inderdaad ook al ruim 1.5 week niet betalen, dus dat zal dan ook wel telefonisch moeten 🙁
    Moeilijk werkende websites bouwen 😉

    #187449
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zojuist mijn meterstand doorgegeven via edf.fr
    Het werkt dus weer 🙂

    #187448
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sinds die vernieuwde EDF-site schijnt alles nu inderdaad te werken. Maar ik krijg ’t niet voor elkaar m’n wachtwoord te veranderen (niet met Safari noch met Chrome).

    Het me toegezonden wachtwoord doet ’t, ik log in.
    Vervolgens verander ik dat wachtwoord, dat gaat ogenschijnlijk goed.
    Hierna kijk je opnieuw en dan zegt-ie “Le mot de passe actuel est incorrect. Merci de le saisir à nouveau.”
    Huh ? Ik ben er zojuist mee ingelogd.

    Niet van levensbelang maar dat toegezonden wachtwoord is me te ingewikkeld en ik moet er al zo veel onthouden.

    Peter.

    #187476
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Peter,
    Misschien moet je eens kijken naar een wachtwoordmanager zoals: Last Pass, heb ik goede ervaring mee, je hoeft nog maar 1 wachtwoord te onthouden. Ongetwijfeld zijn er nog meer aanbieders dan Last Pass.
    Adriaan

    #187475
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Welkom Adriaan en dank voor uw reactie. Ik heb Last Pass bekeken maar om nu al m’n wachtwoorden aan de CIA of enig andere USsische instelling te verstrekken, gaat me te ver. Ik heb op voorhand vertrouwen in iedereen, maar ’n geheim is ’n geheim zolang je ’t niet deelt.

    Terug naar die EDF-site : kunnen anderen wèl hun wachtwoord wijzigen ?

    Peter.

    #187447
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is weer zover. Het is weer niet mogelijk via de website van de EDF te betalen.Ook de meterstanden doorgeven lukt niet meer via Mon Espace. Al weken in storing. Bel ik het engelse nummer dat voor mijn regio bestemd is, dan krijg ik uitsluitend een franstalig menu voorgeschoteld. De persoon die je uiteindelijk aan de lijn krijgt spreekt geen engels. Zucht.

    Wim3

    #187463
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Wim,

    Je kunt het ook via een mail (in het Engels) doen, ik heb dat ook gedaan,
    en de volgende morgen kreeg ik een mail terug dat ze het hadden opgelost.
    Warempel, het was nog waar ook. Ik kan nu gewoon inloggen zonder problemen.

    groetjes,
    Marian

    #187462
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maar het blijft natuurlijk van de gekken, dat het steeds niet werkt en dat je de gekste toeren moet uithalen om de EDF ten dienste te zijn.
    Nog steeds een staatsbedrijf dus? Met ambtenaren? Sorry voor hen die ik nu beledig.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?