clé usb 3G+ en Mac OS 10.x

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187488
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Salut Macintosh-gebruikers en anderen wellicht,

    Binnenkort gaat ’t dan gebeuren : ik zal aan ’n nieuwe computer moeten en dus – en dit is veel ingrijpender – aan ’n recenter besturingssysteem.
    ’n Belangrijke eis dat m’n internet-verbinding via ’n clé usb 3G+ van SFR tot stand komt en dit zal zo moeten blijven op die nieuwe Mac.

    Zijn er hier Mac-gebruikers die ook met ’n clé 3G+ werken ? Met welke software van SFR / Vodafone ?
    En met welke versie van het Mac OS ? 10.4, 10.5, 10.6 ? Hoe zijn uw ervaringen ?

    Peter.

    #187489
     Anoniem
    Inactief

    Beste P’Homme,

    Ik heb 5 jaar gebruik gemaakt van een cle 3G van SFR tijdens een project dat ik coordineerde in Frankrijk.

    Alleen is er een grote maar aan die 3 G abonnementen ” de data limiet”
    In de praktijk betekent het dat indien je regelmatig op het internet zit , je ca. 3 dagen redelijk snel internet hebt en daarna wordt afgestraft met een snelheid die wij in Nederland niet eens meer kennen waardoor internetten bijna onmogelijk wordt .
    Weet niet of er tegenwoordig ruimere datalimieten te koop zijn. Laat je niet foppen door de vreselijk valse reclame’s met ” ILLIMITE” !.
    De software was van SFR heb ik door de SFR agent op mijn MAC laten installeren.
    Indien je kunt zou ik adviseren als de telefoon kabel niet goed werkt, internet via de sateliet te nemen daar zijn momenteel goede abonnementen te krijgen tussen de 20 en 50 GO. Wij gebruiken in het Nederlands ipv GO = GB.
    Let wel sommige dingen werken slecht met sateliet of niet , bv online gaming dit komt door de zgn PING snelheid. Satelieten staan nogal verweg.
    Ik zelf gebruik het systeem WIMAX dit wordt door een aantal providers aangeboden in een aantal departementen het is een goed werkend systeem met een draadloze verbinding tussen antennes de snelheid die ze aanbieden is MAXIMAAL 2 Mbs wat goed werkt. Fransen noemen dit al Haut Debit ( lachertje). Hoop dat je dit bericht nog leest en laat nog wat horen.
    P.Tamerus

    #187490
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jaja derde Peter, ik lees uw bericht en dank u daarvoor. Ik heb er echter weinig aan, ik zoek Mac-gebruikers die vandaag hun internet-verbinding tot stand brengen via zo’n clé 3G+. Eigenlijk gaat ’t me om de versie van ’t besturingssysteem, ik kan immers zo moeilijk pielen in ’n showroom met enkele drivers van SFR.

    En “onbeperkt surfen & wat niet al” is heus mogelijk, ik doe niet anders sinds april 2008 voor nog geen drie tientjes per maand.

    Peter de Eerste

    #187491
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Elders wijzer geworden (sinds ’n jaar worden alle nieuwe Macs met MacOS 10.8 of mountain lion geleverd), vraag ik me af : zijn er hier gebruikers van deze versie èn gebruikt u ook ’n clé 3G+ ?

    Peter.

    #187492
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maar… zo’n Cle 3G+ zorgt toch gewoon voor een internetverbinding? Wat voor speciale software heb je daar dan voor nodig? Het lijkt me sterk dat dat niet werkt met een Mac.

    Ik gebruik mijn MAC al jaren (ook in LDF met een 3G-naar-WiFi-modem) en waag mij niet meer aan die onbegrijpelijke instellingen van Windows Viste en Windows 7. Onbegrijpelijk!

    Ik begrijp dat dit niet een concreet antwoord op je vraag is, maar misschien kan ik je wel verder helpen. Het zou toch niet mogen dat dat de reden zou zijn om niet op zo’n prachtige Mac over te stappen?

    #187493
     Noë
    Sleutelbeheerder

    duh

    #187494
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit wubbe op 12/02/2013 15:42
    Maar… zo’n Cle 3G+ zorgt toch gewoon voor een internetverbinding? Wat voor speciale software heb je daar dan voor nodig? Het lijkt me sterk dat dat niet werkt met een Mac.
    (…)
    Het zou toch niet mogen dat dat de reden zou zijn om niet op zo’n prachtige Mac over te stappen?

    Wubbe, dank voor de vrolijke woorden die pleiten voor ’n Mac maar u hoeft me niet te overtuigen. Ik muis al sinds Apple met de eerste Mac kwam (’84 ?) en dan is m’n probleem tegelijk duidelijk : ik houd zo van het besturingssysteem 9.2, desnoods Mac OS 10.4 want die biedt als laatste nog de ‘classic’-modus 😎
    Nu ik aan ’n nieuwe computer moet, moet ik ook geloven aan Mac OS 10.8, en dàt zal wennen worden.

    Maar vooral : draait die 3G+-driver of pilote naar behoren onder 10.8 ? M’n wantrouwen wordt gewekt door SFR, want die biedt die pilote aan voor “10.6 à 10.8” en nu heb ik begrepen dat 10.8 echt iets anders is dan vorige versies van ’t besturingssysteem.

    Kortom : gebruikerservaringen gezocht, maar ik ben inmiddels alweer wat verder.

    Peter.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?