Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 11,851 tot 11,880 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
     Noë
    Sleutelbeheerder

Kleine aanvulling op het verhaal van Jako, uiteindelijk is Livebox Zen het voordeligste, momenteel 33,90 € per maand. Hierbij geen analoge telefoon maar via internet.
    Daarvoor is een Livebox nodig die voor ongeveer 69 € te koop is bij het grootwinkelbedrijf.

Een andere optie is dus een Annex A modem wat ook uit Nederland kan komen, een 7170 is een hele goede keuze, de lijnsnelheid is op dezelfde lijn hoger dan met een Livebox (geen Fritzbox 7170 uit Duitsland want daar is Annex B (ISDN) standaard).

Voor de telefoon kan dan het Nederlandse telefoonnummer via Budgetphone.nl worden omgezet in een internetnummer voor inkomende gesprekken, kosten 10 € per jaar.

Aangezien de uitgaande gesprekken bij Budgetphone niet echt budget blijken kan hiervoor een andere provider worden gebruikt. Een voordelige is Rynga.com, deze hebben ook een app om bij de smartphone te gebruiken zodat hiermee ook gratis (binnen de FUP) via internet naar Nederland en Frankrijk (en een heleboel andere landen) kan worden gebeld. Er kan dan zelfs worden ingesteld dat het nederlandse nummer wordt meegezonden. (of je GSM-nummer)

Helaas heeft Budgetphone geen app beschikbaar zodat oproepen op het nederlandse nummer niet op de GSM aan kunnen komen maar dus wel op de 7170.

Als het poortnummer verschillend wordt ingesteld kan het wel op meer plaatsen binnenkomen, dus b.v.
    zowel in Nederland als ook in Frankrijk en je hebt ook nog 2 lijnen beschikbaar.

Voor diegene die geen box met internet-telefonie hebben heeft Siemens een paar leuke IP-telefonie setjes in de verkoop die ook bij Leclerc te koop zijn en waarop tevens andere DECT telefoons zijn aan te melden.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198750
     Noë
    Sleutelbeheerder

Als ik de tijdstippen van de verschillende reacties bekijk, hebben jullie werkelijk dag en nacht aan mijn probleem gedacht. Allemaal reuze bedankt! Mijn plannen zien er nu als volgt uit: ik metsel van brique of baksteen een stenen kader (goed meten!). Plaats vervolgens het kozijn voorzien van Compriband. Later bekijk ik of ik de stenen omlijsting eventueel afwerk met enduit.
    Nu ben ik nog in NL, maar als ik deze zomer eraan begin, zal ik na afloop hier enkele foto’s plaatsen.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198749
     Noë
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat Jemig niets heeft aan verwijzingen naar een prefab bouwmethode of grootschalige bouw methoden. En verbouwen, of een enkel huis bouwen gaat toch nog steeds traditioneel? Als je dan elke noviteit van de beurs wil benoemen, maar ja, eh, beter… ?

In reactie op: even iets kompleet anders #189366
     Noë
    Sleutelbeheerder

Kijk kijk, het word waar ik op gehoopt heb, een serieus theedoeken draad!

Ga door, en ik heb nog steeds niets besloten maar wel het gehele Fransche aanbod op internet gecheckt.
    Maar ja,het seizoen laat op zich wachten dus zelfs theedoeken mogen wachten tot betere tijden.
    Of zijn wij de enige die last hebben van de crisis!

Enfin CdH managers laat het weten, is het theedoeken of opdoeken…

Albert

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198748
     Noë
    Sleutelbeheerder

Dank Christiaan. Leuk product.

In reactie op: Muur voegen, leem uitgespoeld? #198760
     Noë
    Sleutelbeheerder

OK, dank mooie links.

Quote:
    Quote uit ratatouille op 30/05/2013 18:20
    Maar holle ruimtes horen in die muren, hebben de steenmarters ook wat.

Hmmm, een marter zit / zat ook op een of andere manier in het betonnen plafond boven de keuken lijkt het want er zit een enorm stinkende vochtplek op het plafond. Leek mij nogal klein maar de FR buren garandeerde me dat het een marter was.

Of we daar bij de muur op zitten te wachten… 😉
    Ik ga het toch maar zo veel mogelijk dicht maken…
    We hebben genoeg bijgebouwen waar ze dan maar moeten gaan wonen 🙂

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198747
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit ratatouille op 30/05/2013 19:22
    Je kunt het gewoon vergeten, het is onbelangrijk. Bouw is traditioneel.

Maar soms wordt er toch iets vernieuwd. Het kan tien of vijftig jaar duren voor iets nieuws geaccepteerd wordt.
    Heel IJburg (de nieuwe woonwijk ten oosten van Amsterdam, even buiten de A10) is met Kapla gebouwd.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198746
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jaap,

Probeer het dan eens met deze Kapla link.

In reactie op: Mollen in de tuin #188788
     Noë
    Sleutelbeheerder

Us Steven heeft gestudeerd, dat staat vast. En vergt dus nogal wat van de argeloze mol.
    Er is overigens grammaticaal niets mis met z’n brouwsels 🙂

Peter.

In reactie op: even iets kompleet anders #189365
     Noë
    Sleutelbeheerder

Deze theedoeken heb ik vorig jaar aangeschaft, vind ze niet prettig. Nagenoeg geen vocht opname. Ik weet niet of deze moet gebruiken. Gebruik ze nu voor de ‘sier’.

Succes met je zoektocht!

Henny

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198745
     Noë
    Sleutelbeheerder

Je kunt het gewoon vergeten, het is onbelangrijk. Bouw is traditioneel.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198744
     Noë
    Sleutelbeheerder

“Kapla” verwijzing geeft een risico site melding door mijn viruschecker. En dus geen info door blokkering.
    Andere route naar die informatie mogelijk?

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198743
     Noë
    Sleutelbeheerder

Kijk aan, er is meer geëxporteerd naast friet. :>)

In reactie op: Mollen in de tuin #188787
     Noë
    Sleutelbeheerder

En de knecht van die knappe kapster? Straks worden we nog jaloers Steven.
    Die zin was heel goed hoor. Helemaal niet krom…..ik dacht gewoon (weer eens?) krom.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198742
     Noë
    Sleutelbeheerder

ratatouille,

wat jij als Belgische methode beschrijft ken ik al de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse methode.
    De methode Kapla, die in NL nu opgang maakt, is een middending tussen de twee.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198741
     Noë
    Sleutelbeheerder

Het is ook kiezen tussen de Belgische of de Nederlandse methode: In België zet meer eerst de muur neer en dan plaatst men het profiel (de ramen of de deurposten),in Nederland plaatst men eerst de posten en bouwt daar de muur tegen aan.

In reactie op: Hoe een raam te plaatsen #198740
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jean,

er bestaat ook de methode met des alèses en pattes à sceller te werken.
    Ik heb dit bij een raam dat ik in een bestaande nis moest plaatsen zo gedaan:

– Het kozijn van het raam met

des alèses (profielen die precies op het kozijn passen en ook dezelfde stijl hebben) op de nodige breedte gebracht,
    – dit verbreedde kozijn met behulp van wiggetjes in de raamnis gesteld, en dan van pattes à sceller voorzien,
    – de gaten die ik op de plaatsen van de pattes gemaakt had met cementspecie opgevuld (goed indrukken met een passend stukje hout)
    – en de resterende spleet met kalkmortel opgevuld.
    Omdat mijn raamnis een aanslag had heb ik op het kozijn aan die kant compriband geplakt.
    Dan heb ik de resterende spleet rondom met kalkmortel opgevuld, steeds weer een stukje ingeduwd.

In reactie op: Muur voegen, leem uitgespoeld? #198759
     Noë
    Sleutelbeheerder

Over het repareren van scheuren ook door en door in 70cm dikke natuursteen muren:
    http://www.meda-corpus.net/libros/pdf_fiches/liban_frn/rehab/1-02%20FR.pdf
    http://www.lafarge-france.fr/conseil-pratique9-coulis-renforcement-injection-murs.pdf

Je kan de scheuren ook gewoon heel ruim uithakken, en dan aan twee zijden vullen met een (water), kalk en ultra fijn zand mengsel. Maar holle ruimtes horen in die muren, hebben de steenmarters ook wat.

Noë
    Sleutelbeheerder

Deze tekst is de moeite waard om eens te analyseren zo van de site SVB geplukt:

28-05-2013
    AOW’ers die buiten Nederland wonen en geen recht hebben op de tegemoetkoming KOB (Koopkrachttegemoetkoming Oudere Belastingplichtigen) krijgen met terugwerkende kracht een nabetaling ter hoogte van de tegemoetkoming KOB. AOW’ers in Nederland ontvangen deze tegemoetkoming al.

Enfin we krijgen waar we recht op hebben
    😎

In reactie op: Mollen in de tuin #188786
     Noë
    Sleutelbeheerder

Na plaatsing mijn laatste bijdrage teruglezend, vond ik de zin ook wat krom maar dacht dat slimme lezers het uiteindelijk zouden begrijpen. En dat was ook zo. En het is tenslotte een knappe kapster….

Steven

In reactie op: EC daagt Nederland voor EHvJ #198389
     Noë
    Sleutelbeheerder

De wet wordt ingetrokken. Zie de Volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3449326/2013/05/30/Asscher-is-ruim-300-miljoen-kwijt-door-haastwerk-Kamp.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=

Het is natuurlijk niet zeker dat Asscher alsnog een nieuw, gedegen wetsvoorstel gaat indienen, met dezelfde gevolgen.

In reactie op: Muur voegen, leem uitgespoeld? #198754
     Noë
    Sleutelbeheerder

Helemaal eens met Jos. Zo (met een plank) heb ik het ook gedaan, de vroegere eigenaar van het huis helaas niet, zijn reparaties zijn uitgebold.
    Alleen een opmerking:
    citaat Jos: Dat is het leuke van kalkmortel, je kunt het zonder problemen met een overmaat aan water verwerken. Bij cement gaat dat niet omdat deze door teveel water zal verbranden.
    Het is juist andersom, cementmortel en beton ‘verbranden’ door te weinig water.
    Zie bijv. hier.

In reactie op: VWO eindexamen Frans #193579
     Noë
    Sleutelbeheerder

Jos en ik zijn duidelijk van dezelfde generatie en Timo stelt me gerust.

Peter.

In reactie op: Mollen in de tuin #188785
     Noë
    Sleutelbeheerder

Die kapster zouden ze met bosbessen hebben ingesmeerd, want dat schrikt iedereen af !!!! zelfs de mollen.

In reactie op: VWO eindexamen Frans #193578
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Jos le Conseiller op 30/05/2013 10:33
    Bonjour,

Toen ik in NL de middelbare school doorliep met FR als keuzevak was het centraal eindexamen slechts de helft van het verhaal.
    De andere helft waren de schoolonderzoeken, waar de literatuurlijst centraal stond, en dat werd persoonlijk en mondeling geëxamineerd.
    Het gemiddelde van de resultaten van schoolonderzoek en eindexamen vormde het cijfer dat op het einddiploma verscheen.

Dat was allemaal in de jaren 70. Er kan inmiddels van alles veranderd zijn, maar volgens mij is het eindexamen nog steeds niet het gehele plaatje. En ik heb in dat systeem toch aardig FR geleerd voor zover je dat van jezelf mag zeggen.

Salutations, Jos

Dat is nog steeds zo volgens mij..

In reactie op: VWO eindexamen Frans #193577
     Noë
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Toen ik in NL de middelbare school doorliep met FR als keuzevak was het centraal eindexamen slechts de helft van het verhaal.
    De andere helft waren de schoolonderzoeken, waar de literatuurlijst centraal stond, en dat werd persoonlijk en mondeling geëxamineerd.
    Het gemiddelde van de resultaten van schoolonderzoek en eindexamen vormde het cijfer dat op het einddiploma verscheen.

Dat was allemaal in de jaren 70. Er kan inmiddels van alles veranderd zijn, maar volgens mij is het eindexamen nog steeds niet het gehele plaatje. En ik heb in dat systeem toch aardig FR geleerd voor zover je dat van jezelf mag zeggen.

Salutations, Jos

In reactie op: Muur voegen, leem uitgespoeld? #198758
     Noë
    Sleutelbeheerder

Heren, bedankt voor de tips.
    We moeten inderdaad eerst het lek repareren, dat zou een dakdekker doen voor de winter, maar wij hebben de fout gemaakt niet te vragen welke 😉

We hebben inmiddels een
    Ik heb inmiddels een ander gat in een andere muur precies gerepareerd zoals jullie omschrijven, dat ging prima denk ik.

MuurBadkamer.jpg

Overigens heb ik voor dat gat cement genomen omdat ik het eerste een klein gat met een materiaal wilde doen dat ik een beetje ken en delen er omheen eerder ook met cement waren gerepareerd.
    (dit is de noordkant van het huis, die wordt gestuct straks)
    Voor de rest ga ik zeker kalk specie gebruiken.

Gelukkig ligt er bij ons op het terrein nog een complete muur aan stenen, dus dat was geen probleem (afgezien van een meter mos..)
    Stenen passen en de muur tegelijk “recht” houden was best lastig de eerste keer, ik vind die plank van Jos een erg goed idee, ga ik ook doen. Kalk kun je natuurlijk makkelijker achteraf uitkrabben dan cement ;-). Dunne mortel gieten van boven had ik wel bedacht maar geen idee of dat zou werken, goed om te horen!

Nogmaals bedankt voor jullie tips!

Timo

In reactie op: Internet + TV #186619
     Noë
    Sleutelbeheerder

Je telefoonlijn kun je als 2e lijn registreren en opschorten via internet. Je internetabonnement kun je niet opschorten, wel opzeggen. Uit m’n hoofd moet dat schriftelijk, aangetekend en minimaal een maand van te voren.

In reactie op: Het Homo Huwelijk #193574
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Vandaag is een mooie -vooral symbolische- stap gemaakt. Dit hebben we maar mooi binnen!

Helemaal mee eens.

Noë
    Sleutelbeheerder

Overheidsuitgaven beperken is zelfs met goede wil vaak onmogelijk. Veel van de uitgaven zijn in wet gegoten verplichtingen die alleen kunnen buigen met nieuwe wetgeving. Ten eerste duurt dat lang en ten tweede heb je daar in Nederland steun in de eerste kamer voor nodig en daar heeft het zittende kabinet geen meerderheid. In Frankrijk ontbreekt zelfs de wil, er moet nog veel water door de Seine voordat het muntje valt.

30 berichten aan het bekijken - 11,851 tot 11,880 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?