Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 11,551 tot 11,580 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit cabagnous op 21/04/2013 08:45
    ( … ) een auto die je in NL verwerft als Frans ingezetene.
    Als je dan een auto wilt kopen dan moet je het via de RDW met zo’n wit export kenteken doen.
    mvg/peter.

Precies,
    dat was de essentie van mijn betoog van 18-04-2013, maar bij mij was het in D kopen als Nederlands ingezetene.

Admin
    Sleutelbeheerder

Ja Cees, als de auto al op je naam staat, dan is het natuurlijk op jouw maniert het beste.
    Mijn betoog gaat over een auto die je in NL verwerft als Frans ingezetene.
    Als je dan een auto wilt kopen dan moet je het via de RDW met zo’n wit export kenteken doen.

mvg/peter.

Admin
    Sleutelbeheerder

Ja Bosbess, je hebt helemaal gelijk. Er zit een risico aan.
    Ik heb mijn familielid gewoon een leuk verblijf aangeboden als hij of zij de auto even langs wilde brengen.
    Zo heeft mijn dochter dat voor mij gedaan en dan voor een paar tientjes met het vliegtuig terug.
    Het voordeel was dat ze als eigenaresse meteen even mee kon naar de Préfecture voor de overschrijving
    Zo is er dus voor ieder probleem wel een oplossing te vinden.

mvg/peter

In reactie op: Meerwaardebelasting #196126
     Admin
    Sleutelbeheerder

Carl,
    Als je het stuk grond met het zwembad voor minder dan 15.000 € verkoopt ben je vrijgesteld van plus-value belasting. Een zwembad van 20 jaar oud heeft nauwelijks nog waarde, als het van beton is gemaakt en getegeld, is het hard aan renovatie toe, is het van ander materiaal of met een liner dan is het “op” ! En inderdaad overleg eea met je Notaris.
    Succes – Joost Kubbe

In reactie op: Beton storten #200408
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mijn complimenten voor de drie trotse werklui!

In reactie op: Beton storten #200407
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beton storten dat lukt nog wel. Eindelijk heb ik dan ook de weg gevonden om direct een foto hier te plaatsen. 😀

14187006wl.jpg

14187007ow.jpg

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189347
     Admin
    Sleutelbeheerder

Vraag ’n Brit eens “Enkhuizen” uit te spreken, of “Jeroen”, of “Champs Élysées …
    Of ’n Bataaf “Carrefour”, “au revoir” &c. Maar die zeggen ook “melluk” en “kerruk” in plaats van “melk” en “kerk”. Luiheid leidt tot svarabhakti, francophonen zijn minder lui maar lijden weer aan de liaisons, ’n gruwel voor de doorsnee Bataaf.

‘Gautier’ denkt als Jac. van Ginneken en hij heeft gelijk : ieder vogeltje zingt zoals-ie is gebekt (Ras en taal, 1935). Deze jezuïet deed ’t met parkieten en van Hitler noch van antisemitisme had hij gehoord. Geweigerd aan de GU maar ’t kathozieke Nijmegen wilde hem wel als hoogleraar.
    Terzijde : in Italie hadden ze Lombroso, later kreeg Leiden z’n Buikhuisen.

Kan software hier iets aan doen ? Neen, natuurlijk niet.

Peter.

P.S. 020 is zo erg nog niet, de goeie hangen we apart.

In reactie op: Afdekken gezichten van kinderen op Franse TV #193399
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kinderen zijn kinderen en per definitie onschuldig (die minderjarige horken uit de banlieus beschouw ik als meerderjarig).
    En dienen dus te worden beschermd tegen mediageweld, tegen buurtgeweld, tegen alle geweld.

Herinneren we ons nog de commotie vanwege die Telegraaf-journalist die dat jochie – overlevende van die crash in Algerije – had opgezocht in ’t ziekenhuis ? Daarom dus.

Peter.

In reactie op: Is dit een grap, of om te huilen ? #193394
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat het software is waarmee de hele – Franse – pagina kan worden voorgelezen voor mensen met visuele problemen. Dan is een anderstalige tekst op zo’n pagina niet eenvoudig automatisch in die taal voor te lezen (het is wel mogelijk, maar vraagt veel van de tekstinvoer). Kortom, het gaat hier om een serviceverlening die op dit ene punt faalde. Er zijn ergere dingen om je druk over te maken, bijvoorbeeld de vele websites van instanties die helemaal geen tekst-naar-spraaktechnologie kennen.

In reactie op: Is dit een grap, of om te huilen ? #193393
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat klinkt inderdaad als een software stem, wel een redelijk stomme fout..

In reactie op: gazon #188655
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit bosbess op 20/04/2013 07:44
    ( … ) wel afbeeldingen gevonden, maar niet waarop je kon zien wat Christian bedoelt.

Bosbess, ik bedoelde zoiets:
    14182245xx.jpg

Oeps,
    afbeelding verschijnt erg klein.
    Maar vergelijk het met jouw afbeelding. Even geen tijd dat uit te zoeken.

edit 21-04-2013:
    Nu is het gelukt, dankzij de tip van Bosbess. Overigens, Bad Muskau, aan de Poolse grens gelegen, ist stets eine Reise wert.

14189171sy.jpg

En hieronder nog een afbeelding uit het boek, dat de vorst Pückler-Muskau 1834 publiceerde om zijn tijdgenoten de Engelse manier van tuinen aanleggen duidelijk te maken. Wij gebruiken de herdruk uit de vorige eeuw als inspiratiebron voor onze tuinen, die overigens een stuk bescheidener zijn dan die van Bad Muskau.

14189536ys.jpg

Men zegt dat de vorst ca.50 man in dienst had om zijn tuinen aan te leggen en 24 om deze te onderhouden. Tegenwoordig werken er 18 man men machines.
    Pückler-Muskau heeft ook de parks van Potsdam, Dresden, Weimar en Cottbus ontworpen of heringericht.

Om weer op Frankrijk terug te komen:
    dit was een reactie op de geometrische Franse tuinen uit de 17e en 18e eeuw.

Admin
    Sleutelbeheerder

Beste Dit, Bosbess en Naturalis,

De auto blijft totdat het NL kenteken is ingenomen en de Carte Grise is afgegeven, gewoon bij de NL verzekeringsmaatschappij. Ja, de bekeuringen gaan natuurlijk naar de eigenaar, dus daar moet je wel even nette afspraken over maken. Als de auto al een aantal jaren oud is, dan is de Préfecture nog nauwelijks geïnteresseerd. Het familielid schrijft een briefje waarop staat “Vedu pour Eur 3000 y compris TVA”. Het “regelen” van een BTW factuur in NL is ook niet erg moeilijk.
    De RDW wil alleen een bewijs zien dat het kenteken is ingenomen. Op de Carte Grise waarvan je een kopie meestuurt staat de naam van de vorige eigenaar, dus je familielid.

mvg/peter

Admin
    Sleutelbeheerder

Indertijd heb ik mijn op mijn naam staande auto in NL aan mezelf verkocht in FR. Dus tussen mezelf en mij ook keurig de BTW voldaan. Dus ingewikkelder kunnen we het niet maken…. Creativité is een mooi frans woord voor veel zaken.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189346
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ai, dat viel tegen! Dacht ik de in LDF gevestigde fine fleur van 020 over me heen te krijgen, bleek het effect miniem.
    Dank, Cees, voor de videoclip van de (Rotterdamse) André van Duin. Ik kende hem nog niet.

Steven

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189345
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ai, dat viel tegen! Dacht ik de in LDF gevestigde fine fleur van 020 over me heen te krijgen, bleek het effect miniem.
    Dank, Cees, voor de videoclip van de (Rotterdamse) André van Duin. Ik kende hem nog niet.

Steven

In reactie op: Observatoire danimaux #188989
     Admin
    Sleutelbeheerder

Volgens een geraadpleegd vooraanstaand LPO-lid zou dit een ei van een leeuwerik kunnen zijn.

Steven

In reactie op: Observatoire danimaux #188988
     Admin
    Sleutelbeheerder

Tja Bosbess, maar welke maat heeft het luciferdoosje? 🙂 Want van dat merk ken ik er diverse met verschillende maten. 😀 Jammer dan. 🙁
    Wie zei ook al weer “feiten wil ik hebben, feiten” ?
    Dus …..centimeters…..centimeters……….(van het luciferdoosje? 😉 )

In reactie op: Afdekken gezichten van kinderen op Franse TV #193397
     Admin
    Sleutelbeheerder

Geheel mee eens wat de media doen. Minderjarigen moeten altijd worden beschermd. Dat is onze, volwassenen, morele plicht.

In reactie op: Afdekken gezichten van kinderen op Franse TV #193396
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mja, gisteren vond ik het ook wel storend, en ik vind vooral dat de Franse media er vaak een dubbele moraal op nahouden in functie van het ‘politiek correcte’.

Maar anderzijds sta ik wel vaak in bewondering voor het werk van de Franse mediawaakhond. Het is (wellicht een van de weinige wetten?) in Frankrijk die rigoureus worden toegepast. Zo is er een absoluut verbod om merken onnodig te vernoemen of in beeld te brengen. Daar overdrijven ze wel mee, want beelden uit het straatbeeld worden vaak in spiegelbeeld weergegeven zodat je de namen niet kan lezen, en merklogo’s van auto’s worden van een mistlaagje voorzien. Dat stoort vaak meer dan het waard is.
    Maar anderzijds was er zo onlangs een richtlijn om de merken ‘Twitter’ en ‘Facebook’ niet bij naam te noemen, omdat ze zo reclame aan het maken zijn voor een privebedrijf. Eerst was het wat wennen, maar in de grond hebben ze absoluut gelijk en nu sta ik er volledig achter. Alleen hebben ze die richtlijn nu onlangs weer afgeschaft, geen idee waarom, maar jammer.
    Als ik dat dan vergelijk met onze media waar men het zonder schroom constant over een ipad of een iphone heeft, terwijl men het deontologisch correcte tablet of telefoon zou moeten gebruiken, dan vind ik dat we hier nog heel wat van kunnen leren.

En dan terug naar de kindertjes uit Kameroen. Kijk, als je naar de grond van de zaak kijkt, en de ‘protection des mineurs‘ in acht neemt, dan hebben ze eigenlijk gelijk. Alhoewel het wat storend overkomt, maar zo is dat dan maar.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189344
     Admin
    Sleutelbeheerder

Mja, hoe ‘Jeroen’ eruit kwam, daar moest ik me toch ook even schrap voor zetten hoor.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189342
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik was ook wel eens benieuwd naar de Franse visie op het noorden, en ik vond het al bij al een vrij leuke en gebalanceerde uitzending. Het kan zeker meer Fransen zin geven om het noorden eens te verkennen, want voor velen van hen blijft dat gelijk staan met regen, kou en wind (cf. het cliché uit Bienvenue chez les Ch’tis).

Alleen heb ik van pure miserie de ondertiteling moeten aanschakelen want telkens er een eigennaam moest uitgesproken worden, werd die op de meest gruwelijke manier verkracht. Het is iets dat me blijft irriteren bij de Fransen, die xenofobie ten opzichte van vreemde talen. En ze beseffen zelf niet hoe arrogant ze ermee overkomen. Alsof de Franse uitspraak de enige universele is. Tja…

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189340
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik verexcuseer mij t.a.v. grachtengordelaars & andere (ex)020-bewoners. Ik was enigszins van de wijs na het horen van het “Kroningslied”. Een taalkundige analyse van deze chant bij P&W bevestigde mijn onderbuiks gevoelde afkeer……

Steven

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189337
     Admin
    Sleutelbeheerder

Aardige uitzending, ’t zoute water maakte me weemoedig. M’n Franse herderinnetje was onder de indruk.

Begrepen dat ’t huidige Amsterdam voor mij ’n terra incognita is, ben er lang niet meer geweest (toen ik vertrok waren ze bezig met de brug naar IJburg, bij voorbeeld).
    Hoewel je “020” niet van je afschudt, zou ik er niet meer kunnen leven.

Peter.

In reactie op: gazon #188653
     Admin
    Sleutelbeheerder
    In reactie op: La douce france, bluuaaa! #193367
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het is me door de autoriteiten in Israël persoonlijk medegedeeld: ik ben daar als niet-Jood niet welkom, behalve als toerist. Emigratie naar Israël is voor niet-Joden uitgesloten.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189335
     Admin
    Sleutelbeheerder

Flauw Taciturne. Leuk toch dat dit goede programma dit op de buis brengt naast alle pulp?
    En de boodschapper zegt toch ook duidelijk dat zijn melding is voor hen die het leuk vinden?
    Of was je vergeten er een toepasselijke smiley bij te zetten? Ironie is pas ironie als duidelijk is dat het ironie is.

In reactie op: Thalassa vanavond in Amsterdam #189334
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wie zegt dat 020 me intersseert?

Les gens d’Amsterdam on un bon coeur mais ce devrait pendre cuit sur leur dos, aussi bas afin que les chiens peuvent l’attraper (Jules Deelder)

Steven
    (010 van oorsprong)

In reactie op: Meerwaardebelasting #196125
     Admin
    Sleutelbeheerder

Carl, gegroet.
    Zit zelf in een min of meer vergelijkbare situatie (meerdere percelen in één deal). Hoe goed is de verstandhouding met uw notaris? Indien goed dan rustig met hem overleggen en ook suggereren dat een zwembad van 20 jaar als afgeschreven onroerend goed beschouwd zou kunnen worden (blijft over de grond: wel of niet constructible?). Uit eigen ervaring blijkt een gesprek met de eigen notaris vaak rustgevend! En geeft hij soms zeer constructief advies!
    P. Brand

In reactie op: Is dit een grap, of om te huilen ? #193392
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ai zink zèt Fransco iz rait. Wiz ze cuts in ze budzets, no moné too buy ze good softwèr!

Ztéven

In reactie op: schimmel op balken na insmeren met Xylophene #198957
     Admin
    Sleutelbeheerder

Met een stofzuiger met goed filter (HEPA) worden de schimmels niet verspreid.

Na gebruik advies de stofzuiger goed schoon te maken.

Steven

30 berichten aan het bekijken - 11,551 tot 11,580 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?