Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 11,341 tot 11,370 (van in totaal 13,278)
  • Auteur
  • In reactie op: Amazon op de brandstapel #193591
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jos waarom ga je niet in Nederland wonen dan wordt aan al je wensen voldaan.
    Daar hebben absoluut geen moeite met afbreken van cultuur en kappen van subsidies en een heerlijke vrije marktwerking moet een eldorado voor je zijn.
    O dat Nederland internationaal een lachertje is moet je er even bij op de koop nemen.
    En dan heb je geen last meer van die idiote franse overheid

In reactie op: Mijn kers is ziek #188670
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dag Jako,

Ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan. Vooral dat bladeren verbranden is ietswat ik me ter harte kan nemen. Bedankt.
    Hent

In reactie op: vraag #193646
     Admin
    Sleutelbeheerder

O ja. Ik. Vind het leuk om daar een huis te hebben omdat het niet zo toeristisch is. In charlieu, wat best een aardig stadje is zal je ze in de zomer wel af en toe tegen komen maar verder is het gebied niet echt in trek. De omgeving is groen, ook hartje zomer met echte winters. Het is er glooiend zonder woeste bergen, prima om te fietsen en te wandelen. Alleen koeien en hout. (En ambtenaren. Mijn dorp heeft een echte VVV waar een betaald iemand in dienst is. Als er 1 toerist in de week komt is het veel.)
    Hent

In reactie op: vraag #193650
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb mijn vakantiehuis in die omgeving. De mensen zijn over het algemeen behulpzaam en tot nu toe erg aardig als je je best doet om een beetje frans te spreken. Maar ik woon er niet en ik heb geen bedrijf, ik ben er te weinig om te integreren, ben nogal op mezelf. De ‘bemoeizucht’ van de buren zou ik in Nederland vreselijk vinden maar hier ervaar ik het als betrokkenheid. Uitspraken als: “hier in het dorp hebben een buitenlander en dat vinden we genoeg.” worden met een lach gebracht. Ik ben die buitenlander en ik denk dat ze het prima vinden dat ik er ben, beter dan nog een leegstaand huis, maar……eigenlijk liever iemand van ons, een fransman en dan iemand uit het dorp, de streek. Xenofobie zie je overal. Ook hier haalt Le Pen behoorlijk wat procenten.
    En de bureaucratie, de traagheid is in heel Frankrijk hetzelfde denk ik. Het heeft ook zo zijn voordelen. Als ik een half jaar te laat in het aftandse belastingkantoor mijn rekening kom voldoen en me verexcuseer voor mijn late komst wordt er om gelachen. Daar moet je in Nederland een mee komen. Een week te laat en de dreigbrieven stromen binnen.

In reactie op: EDF engels sprekende helpdesk #186664
     Admin
    Sleutelbeheerder

Super, bedankt

In reactie op: Verhuizen #193654
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beslissingen die met het hart gemaakt worden vind ik altijd de mooiste en doorgaans pakken ze goed uit. Hopelijk houd je ons allemaal op de hoogte van de nieuwe stek en hoe die bevalt (die op de foto ziet er alvast niet slecht uit). Vergeet niet dat de Lyonnais ook behoorlijk “kouwe kak” zijn, ook tijdens hun weekenden à la campagne….maar er komt in die regio meer voorbij…..
    Ik ga me vast verheugen op een nieuwe plek om te overnachten op mijn reisjes tussen Nl en Fr, Roanne ligt precies op de route.
    Ik wens je héél veel succes met je nieuwe plannen en hoop dat jullie (inclusief maman) er flink van zullen genieten.
    Rimke

In reactie op: Internet + TV #186606
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb contact gehad met Engels sprekende dame bij orange, erg behulpzaam, maar ga wsl toch voor livebox zen.

In reactie op: vraag #193647
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik ken die omgeving.
    Hent

In reactie op: Verhuizen #193653
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cees, ben er niet bang voor dat het je niet gaat lukken. Succes!

Steven

In reactie op: EDF engels sprekende helpdesk #186663
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dank Timo, dat kaartje bedoelde ik.

Peter.

In reactie op: EDF engels sprekende helpdesk #186649
     Admin
    Sleutelbeheerder

Testje..
    EDF_BleuCiel_Carte_contactresidents2.jpg

In reactie op: EDF engels sprekende helpdesk #186648
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit LaSource op 7/06/2013 16:42
    (…)dat er een engels sprekende helpdesk bij EDF bestaat?

Kijkt u hier eens : http://particuliers.edf.com/particuliers-54272.html.
    Het kaartje geeft acht telefoonnummers, verdeeld over F.

Succes,
    Peter.

P.S. Ik krijg ’t kaartje niet in dit bericht geplakt 😕

In reactie op: Verhuizen #193655
     Admin
    Sleutelbeheerder

Alle wijsheid Cees, succes. Je kunt ook de Loire af, kom je weer aan de oceaankust. Over de nodige stuurmanskunst beschik je wel 🙂

Peter.

In reactie op: Verhuizen #193658
     Admin
    Sleutelbeheerder

Cees,
    Dat is een groot besluit man,
    Ik wens jullie sterkte bij de verkoop!
    Maar het leuke is het zoeken van een nieuwe plek, stad of dorp.
    Neem je tijd, jullie hebben de ervaring die maakt dat je precies weet wat je zoekt.

Succes Albert

In reactie op: De Restaurantvergunning #191320
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nou Bosbess,
    Gefeliciteert!
    Dan kun je nu eindelijk je vermoeide wandelaars een pilsje of twee schenken en na het eten een lekker eau de vietje, maar let op, want die wandelaars gaan heeeel erg snurken van een kleintje peer!!

Chapeau!
    Albert

In reactie op: De Restaurantvergunning #191319
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bosbess edankt voor je verhaal en uitgebreide toelichting.

Wilm

In reactie op: Ramen van Lapeyre uit de jaren 90 #198788
     Admin
    Sleutelbeheerder

Albert,

ik moet eerst alle foto’s over deze actie weer opduiken.
    De seal zit tussen het glas en de glaslatten.

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198782
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat is een mooie website geworden Christian, Klussen in Frankrijk, Overzichtelijk.

In reactie op: bouwstroom stopt #198647
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nabericht:
    Nadat ik de CONSUEL keuring had betaald (je krijgt dan het formulier in huis waarmee je de keuring kan aanvragen en een nummer), en de definitieve aanvraag voor stroomaansluiting bij de ERDF had ingediend, en een aanvraag om die hinderlijk geplaatste meterkast buiten iets te verplaatsen…

En een datum had afgesproken voor de definitieve aansluiting, en mijn Franse buurman heb laten faxen en bellen, heb ik toch nog een -met vooraf door ERDF ingevulde datum- formulier gekregen met een verlenging van mijn bouwstroom, tot 1 september.

Ik heb dus 1 jaar + 3 maanden bouwstroom gehad en nu een verlenging van 3 maanden. Dat is absoluut de maximale mogelijkheid en het formulier komt van het hoofdbureau. Ik stuur wel alle formulieren per email, per gewone post en per fax op, soms zelfs twee keer. Dan hebben ze dus 6x het zelfde document en dat is nodig, want er gaat veel mis daar.

Ik heb niets meer gehoord over dat ze zogenaamd nog geld kregen, ik heb zelfs weer opnieuw honderden euros terug gekregen, en ik kan je vertellen dat ze heel, heel, heel erg moeilijk deden bij het verlengen van mijn bouwstroom, ze zeggen dat dit het 2013 beleid is.

In reactie op: Ramen van Lapeyre uit de jaren 90 #198787
     Admin
    Sleutelbeheerder

Oeps 2x aangemeld,

In reactie op: Ramen van Lapeyre uit de jaren 90 #198786
     Admin
    Sleutelbeheerder

Heren,
    Ik snap het niet, waar zit de seal, en waar gaat het smelten. De foto geeft geen toelichting?

Albert

In reactie op: diepte balken in een muur #198700
     Admin
    Sleutelbeheerder

Christian,

De kop van de op maat afgekorte kinderbalk hebben wij (zoals een cadeautje, dus geen open naden) ingepakt met EPDM dakbedekkingsfolie. De folie heeft een enorme kleefkracht en plakt dus lekker aan het eiken. De bovenzijde balk hebben wij uitgesneden ivm uitwaseming en de vouwen met wat kronkelnagels vastgespijkerd.
    Uiteraard ondergingen de moerbalken dezelfde bahandeling.

Bas

In reactie op: De Restaurantvergunning #191316
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bosbess, op de eerste plaats gefeliciteerd. Ik zou zeggen … neem er een!

Maar nou ben ik toch benieuwd naar die vragen! Je schijft … zodra iemand ja of nee riep gingen we over naar de volgende vraag!. Betekent dit dat jullie er een gezamenlijk werkstuk van hebben gemaakt? En dat vragen alleen met ja of nee behoefden te worden beantwoord?
    En tenslotte: is iets te zeggen over het niveau Frans dat nodig is om het te kunnen volgen?

Ik ben erg benieuwd.
    Wilm

In reactie op: De Restaurantvergunning #191315
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bosbess,
    gefeliciteerd met je vergunning!
    Weer een stukje integratie.

In reactie op: De Restaurantvergunning #191314
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dat is nou eens goed nieuws, @Bosbess, en zo te zien en te horen een aanbeveling voor ons allen, die zich in de Cd’H business begeven.
    Zul je zien, dat er zich binnenkort iemand komt melden, dat je voor de gezelligheid die je noemt, wel naar jouw cursus moet, omdat er elders niet zulke leuke cursusleiders zijn. Tja…………….

(Overigens, Montauban is de prefecture van Tarn-et-Garonne en ligt niet zo maar vlak bij Albi…..ander departement….Fransen zijn daar gevoelig voor, hoor)

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198781
     Admin
    Sleutelbeheerder

Alex,
    bedankt voor het dankwoord. En dan nog een ervaringsverslag als het werk gelukt is!

In reactie op: Balkenvloer vervangen #198780
     Admin
    Sleutelbeheerder

Allen erg bedankt voor jullie antwoorden.
    De link van Christian is erg verhelderend en hier kunnen we zeker wat mee!
    Volgende week gaan we naar ons huisje en gaan we gelijk jullie tips uittesten 😉

Groet Alex

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193637
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

Het beschermen van sectoren, protectionisme, importheffingen, subsidies, quota en noem maar op heeft in de geschiedenis nog nimmer tot economisch succes geleid. Integendeel, dergelijke overheidsbemoeienis werkt contraproductief, verstoort de normale prijsvorming in de economie en geeft onterechte voordelen aan wie dat niet verdienen. Het is het tegenovergestelde van may the best team win.

In het licht van het FR gejammer over Amazon verhaal is het wel bijzonder saillant te bedenken dat ditzelfde FR één van de grote economen uit de historie heeft voortgebracht, namelijk Frederic Bastiat. Zijn mening over dergelijke protectionistische praktijken is zeer ludiek verwoord in zijn beroemde kaarsenmakerspetitie. Zelfs voor niet-economen het lezen waard.

Helaas heb ik niet de indruk dat de huidige FR regering iets heeft geleerd van haar eigen economische geschiedenis… ondanks een prominent aanwezig Ministerie van Cultuur.

Salutations, Jos

In reactie op: diepte balken in een muur #198699
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bas,

prima werkmethode!
    Het is ook te zien dat de balkenkoppen met iets zwarts behandeld zijn. Wat hebben jullie gebruikt?

In reactie op: Amazon op de brandstapel #193636
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een beetje te kort door de bocht, je reactie Jos. Frankrijk heeft een zeer intieme relatie met boeken, en de cultuursector eigenlijk in het algemeen. Ze proberen die sectoren dus te beschermen in plaats van die aan de brandstapel van de internationale concurrentie over te geven. En dus krijg je als gevolg wat eigenaardige regeltjes zoals de vaste boekenprijzen en dergelijke, die vooral bedoeld zijn om de kleine boekhandels te beschermen.
    Maar voor de rest ben ik het wel met je eens. Vaak verliezen de Fransen nogal eens de voeling met de internationale realiteit, en bedenkt men de gekste constructies om onhoudbare situaties toch proberen te perpetueren, waardoor ze zich enkel maar meer vastrijden en wegzinken in het moeras.

Leuk artikel dat Steven daar vermeldt. Na de eerste paragraaf lag ik al in een deuk. De ‘journalist’ kwam namelijk al gauw tot de conclusie dat er bij Amazon moet gewerkt worden. Jawel. En dat er ook nog zoiets als resultaten geëist worden. En o ja, het is de computer die dicteert welke bestelling moet afgewerkt worden, en in welke volgorde, enzovoort.
    Tja, die kerel dacht wellicht dat hij eerst even ging mogen aanschuiven voor de koffie, waarop er vervolgens vergaderd ging worden over wat ze die dag eigenlijk wel zouden willen aanpakken.

Misschien moet hij maar voor France Televisions gaan werken. Het is nu al de derde dag op rij, en de zoveelste (ben de tel al verloren), dat we niet eens een fatsoenlijk laatavondjournaal krijgen “pour raison d’actions syndicales”.

Ps: aan dat downloaden op e-reader is ook al lang gedacht, daar zitten namelijk bijzondere taksen op omdat men er automatisch van uitgaat dat je pirateert. Net zoals men die nu ook zou willen invoeren op les appareils connectés, confer het recente voorstel in het “rapport Lescure”.

30 berichten aan het bekijken - 11,341 tot 11,370 (van in totaal 13,278)

©2025 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?