Inloggen bij EDF

Dit onderwerp bevat 57 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187473
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zojuist ’n berichtje ontvangen van de vrinden :

    Bonjour Monsieur XXXXXX,
    Afin de vous proposer un service toujours plus performant et pratique, votre espace Client va faire l’objet d’une opération de maintenance.
    Celle-ci est susceptible de perturber l’accès à votre espace Client dès à présent, et ce jusqu’au mercredi de la semaine prochaine.

    Veuillez nous excuser pour la gêne occasionnée.

    Het blijft nog wel even tobben daar.

    Peter.

    #187464
     Noë
    Sleutelbeheerder

    10/VI, bericht van EDF :

    EDF – Votre espace Client a changé !

    Cher Client, chère Cliente,

    Désormais, il est encore plus simple et plus facile de gérer votre contrat au quotidien.
    Découvrez dès maintenant la nouvelle forme de votre espace Client et profitez de ses nombreuses fonctionnalités.

    Veelbelovend ? Ik zal ’t later eens proberen.

    Peter.

    #187465
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Begint goed bij mij. Kent me niet meer op de nieuwe site.

    #187466
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zojuist twee rekeningen bekeken en beheerd. De één werkte goed en ik kon “télépayeren”, de ander werkt als vanouds maar ik kan daar nog steeds niet m’n wachtwoord veranderen. Het systeem blijft beweren dat ’t oude wachtwoord – waarmee ik net ben ingelogd – niet correct is.

    Kortom : ik merk geen enkele verandering.

    Peter.

    #187467
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat is die site van de EDF toch een waardeloze onprofessionele hobbyzooi.
    Sorry hoor, maar ik wordt er doodmoe van.
    Ze hebben in 6 maanden en 4 keer bellen het nog steeds niet voor elkaar gekregen dat hun website gewoon doet wat hij moet en dat ik mijn factuur kan betalen.
    Iemand ervaringen met andere leveranciers?
    Ik heb er nu genoeg van.

    #187468
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik laat alles gewoon incasseren.
    De overzichten kloppen altijd en aan het eind van het jaar krijg ik meestal nog een paar tientjes terug. Erg plezierig voor je gemoedsrust, ik heb die site van de EDF nog nooit bezocht.

    mvg/peter

    #187469
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja Timo, ’t is ’n amateuristisch gefröbel maar poog dat maar duidelijk te maken aan zo’n autistisch apparaat.

    Wat ze wèl goed kunnen, by the way, is NAW-gegevens verstrekken aan installateurs van zonnepanelen. Sinds ’n paar weken word ik suf gebeld door allemaal geile téléoperatrices die van alles van me willen. Zo willen ze zelfs ’n afspraakje met me maken mèt m’n echtgenote erbij. Pardon ? “Ja, dat is verplicht.”
    Ze moeten ’t niet gekker maken.

    Peter.

    #187433
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En ze nemen zelfs de telefoon niet op… Ze zullen wel hebben gelezen dat ik “waardeloze onprofessionele hobbyzooi” heb geschreven en nou sta ik op een blacklist 😉

    #187434
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zojuist de rekening ontvangen en deze willen betalen. Opnieuw vormgegeven, design design, oh la la.
    En opeens allemaal nieuwe nummers, referenties &c. En m’n espace client heeft last van ’n technische storing. “Probeert u ’t later nog eens.”

    Ze kunnen er wat van, ik zou ’n parlementaire enquète eisen want een of andere bricolerende programmeur heeft er iets fraais doch onwerkbaars van gebakken. Maar goed, in Het Noorden hebben ze de Fyra en daar hebben wij weer geen last van.

    Peter.

    #187435
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Peter,

    Ik krijg het idee dat ze klanten in groepen verplaatsen van de oude site naar de nieuwe oid want ik zie al ruim een half jaar de nieuwe vormgeving en kan sindsdien niet betalen..
    Ik moet dus steeds alsnog “telefonisch betalen”.
    Maar de volgende keer is het opgelost zeggen ze steeds, maar dat kun je pas testen als er een factuur klaar staat..

    Ik zie nu wel dit in beeld:
    “Votre espace Client sera indisponible du 01/07/2013 18h30 au 02/07/2013 2h00 pour une opération de maintenance. Veuillez nous en excuser. “

    Ik ben benieuwd..

    #187450
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het wordt steeds erger daar bij de EDF. Het lukt al maanden niet meer via de website te betalen. Maar nu is het telefonisch ook niet meer mogelijk. Om allerlei verschillende redenen excuseren ze zich voor het ongemak en wordt de verbinding verbroken. Het engelse deel van de site zou telefoonnummers bevatten waar engels gesproken zou worden. Dit blijkt echter niet het geval. Als je de nummers belt krijg je steevast een frans gesproken menu. E-mailen lukt inmiddels ook niet meer. Als je de gegevens op een berichten formulier invult, krijg je de melding dat er nog verplichte gegevens ontbreken. Die kan je echter nergens invullen. Intussen al 2 aanmaningen gehad. Nog even en we hebben geen stroom meer….

    #187438
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Volhouden, Wim. Sinds eergisteren ben ik ook bezig geweest ’n rekening te telepayeren. Dat is me gisterenavond om 1832 gelukt (telkens kwam ’n schermpje met de boodschap dat er “temporairement” ’n technisch probleempje was).
    Het berichtje van bevestiging bevat ’n reply-adres : BC-DP_P-AEL-AUTOMATE@edf.fr, wellicht hebt u er iets aan.

    Succes,
    Peter.

    #187478
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Peter,

    Dat hebben ze dan wel goed voor elkaar: alle e-mails die ze versturen komen van adressen af die geen reply accepteren….

    #187479
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit P’Homme de la Terre op 15/08/2013 10:21
    Het berichtje van bevestiging bevat ’n reply-adres : BC-DP_P-AEL-AUTOMATE@edf.fr, wellicht hebt u er iets aan.

    Heb je gegoogled op dat email adres ?
    Heel veel : !!! ATTENTION ARNAQUE !!!, dus niet op links klikken.

    wimb

    #187487
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit wannox op 15/08/2013 10:55
    Heel veel : !!! ATTENTION ARNAQUE !!!, dus niet op links klikken.

    Tja, dan weet ik ’t ook niet meer. In dit berichtje staan overigens helemaal geen links.

    Peter.

    o990g-edf.jpg

    #187437
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb vorige maand de FR helpdesk dan maar gebeld, omdat de EN helpdesk niet bereikbaar was..
    Ik heb het afgelopen jaar 1 keer via de site kunnen betalen, voor de rest steeds moeten bellen.
    Dat krijg je met monopolisten met te weinig concurrentie…

    #187477
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heeft iemand hier iets aan?
    Wij wonen in de buurt van Sarlat, Dordogne 24, en betalen naar EDF Limoges op
    FR08 2004 1010 0604 9502 7Z02 709 PSSTFRPPLIM

    Mvg

    #187452
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Excuus voor de boosheid!

    Albert

    #187436
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ?

    Peter.

    #187446
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Onlangs weer een nieuwe rekening gehad van de EDF. En je raad het al, weer (beter, nog steeds) niet mogelijk via de site te betalen. Dan maar bellen. Dan blijkt dat je op de regiotelefoonnummers voor engelsprekenden nog steeds in het frans beantwoord te woord gestaan wordt. Sterker nog, in de meeste gevallen verstaan ze niet eens engels…
    Ik vrees dat het een geval wordt van ‘er maar bij neerleggen’.

    Overigens misschien een tip: als je wat rondklikt op de EDF site kan je ineens een verzoek krijgen om mee te doen met een enquete over de dienstverlening van EDF. Meedoen en je commentaar daar achterlaten.

    Wim3

    #187431
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Grrrr….

    #187432
     Noë
    Sleutelbeheerder

    BTW, ze hebben wel door dat SEPA er aan komt.. dus het zou wel beter kunnen worden?
    http://faq.edf.com/ma-facture/facturation/qu-est-ce-que-le-sepa-y-94951.html

    #187439
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Eindelijk… Ik heb de IBAN en BIC code gekregen van EDF…

    Ik heb nogmaals gebeld met de Franstalige helpdesk om te zeggen dat ik er genoeg van had dat ik al 10 maanden steeds moest bellen om te kunnen betalen (met creditcard).
    Ik heb uitgelegd dat betalen via IBAN heel erg snel gaat vanuit Nederland en dat ik dat zelfs kan inplannen.

    Antwoord: “Oh, maar dan kunt u toch gewoon via IBAN betalen…”

    😕

    Daar heb ik pas 5 keer om gevraagd, maar goed..

    Er lijkt toch een soort Policy achter te zitten, want ze mocht de IBAN niet aan me mailen (vreemd).
    Maar.. als je een beetje doorzet, krijg je hem dus toch (lijkt afhankelijk van de helpdeskmedewerker lijkt het).

    #187440
     Noë
    Sleutelbeheerder

    n.b. de IBAN die ik heb gekregen is anders dan die eerder in deze thread genoemd, dus kennelijk is het wel een lokale EDF rekening (Vogezen in dit geval)

    #187470
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het ongelofelijke is gebeurd: we kunnen weer via de site betalen! Nu afwachten hoe lang dat weer blijft werken…

    Wim3

    #187471
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit marhout op 5/11/2013 18:07
    Het ongelofelijke is gebeurd: we kunnen weer via de site betalen! Nu afwachten hoe lang dat weer blijft werken…
    Wim3

    Nee… ik geloof het gewoon niet 😉

    #187472
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En er was ook ooit eens de mogelijkheid via de EDF site meterstanden door te geven. Want ja die meteropnemer heb ik de afgelopen 7 jaar maar 1x gezien. En het bedrag wat ik de eerste jaren te veel had betaald (obv het verbruik door een gezin met 3 kinderen wat er permanent woonde en geen houtkachel of CV had) werd in de loop der tijd met de rekeningen vereffend.
    Ik betaal nu obv een inschatting (vanuit mijn eigen verbruik als maison secondaire met houtkachel) en heb sinds kort ook maar besloten dat de 1/2 jaarlijkse rekeningen automatisch worden afgeschreven.
    Betaal dus nooit te laat en heb verder ook geen ergernis meer met de EDF.
    Mocht er weer een keer een meteropnemer langskomen (als ik er ook ben) dan wordt e.e.a. wel weer rechtgetrokken.
    Zo heb elk voordeel zijn nadeel.

    #187486
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb van het begin af aan automatisch betaald aan het EDF, dus de genoemde problemen ken ik gelukkig niet. En onze meter hangt buiten, dus minstens één keer per jaar kan de meteropnemer zelfstandig de standen opnemen.

    Ik heb wel geprobeerd om een espace cliënt aan te maken, maar dan krijg ik de melding dat er al een espace is met mijn email-adres… heel bijzonder.

28 berichten aan het bekijken - 31 tot 58 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?