lasmatriaal (Mig draad / Argon/CO2 gas) waar kopen?

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 12 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #198702
     Anoniem
    Inactief

    Ik zal deze zomer een deel van mijn auto moeten restaureren om meteen na de zomer voor de APK te gaan.

    Ik neem een paar rolletjes lasdraad en een 10 Liter fles gas mee maar ik weet niet of ik het daarmee redt.

    Heeft iemand enig idee waar in Frankrijk ik mijn fles kan laten hervulle?
    En kan ik een nederlandse SuperGas fles laten hervullen in Frankrijk of moet ik dan daar weer een peperduur abbonnement nemen!?

    Ik zit in de Bourgogne op 1 uur van Nevers (ten oosten van)

    #198708
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Ik heb nog nooit een NL gasfles in FR gezien. Ik gebruik in FR een autogeen set met flessen van Air Liquide. 1000 liter zuurstof en 800 liter acetyleen. Voor die kleine flessen is geen abonnement nodig, die kunnen vrijwel overal omgeruild worden. Adressen voor de Air Liquide gasflessen kunt u hier opzoeken.

    Niet helemaal het antwoord op uw vraag doch wellicht helpt het u verder.

    Salutations, Jos

    #198703
     Anoniem
    Inactief

    Een vriendin van ons is directeur van Liquide air, heb haar even voor je gebeld, idd kijken naar een post bij u in de buurt en tanken of wisselen.
    Si non, geef en gil dan helpen we je verder, maar in principe is het geen probleem, ook in nl gebruikt men LA.
    Wat je met supergasfles bedoeld weet ik niet.

    #198704
     Anoniem
    Inactief

    Mijn plan was om in Nederland een 10 Literfles te halen bij supergas.
    http://www.supergas.nl/net-book.php

    112-alle_cilinders.jpg

    Hier ‘koop’ je een fles (10L) voor ~240 euro en dan kun je deze voor 30 Euro per keer laten vullen / ruilen.

    Ik hoop dat ik met die 10 Liter de dorpels van mijn wagen kan restaureren voor de APK, mocht ik onverhoopt zonder gas komen te zitten dan hoop ik dat ik deze kan bijvullen in frankrijk.

    Gezien de kwaliteit van de fles moet dit wel kunnen, qua aansluitingen zal het ook niet veel maken verwacht ik. Ik weet alleen niet of stations alleen ‘eigen’ flessen willen vullen of ook ‘vreemde maar goedgekeurde’ flessen.

    Code:
    1. VOLUT EURL
    47 AVENUE DU 14 JUILLET 58300 DECIZE
    Tel : 03.86.25.08.41
    Fax : 03.86.25.49.61
    Segment / Fournitures : AL Essentiel, Oxyg?ne, Ac?tyl?ne, Smartop, Gaz soudage, Petits emballages, Altop, Minitop, Azote
    Ouvert du lundi au vendredi (0800-1200 1400-1800)
    Code:
    2. COMPTOIR GENERAL DES FERS
    LA SABLIERE 58000 SAINT ELOI
    Tel : 03.86.37.77.60
    Fax : 03.86.37.77.69
    Segment / Fournitures : AL Essentiel, Oxyg?ne, Ac?tyl?ne, Smartop, Petits emballages, Altop, Minitop
    Ouvert du lundi au vendredi (0800-1200 1400-1800)

    Deze 2 adressen zitten beide binnen een uur rijden voor mij dus dat moet lukken.
    Mocht het goedkoper zijn in Frankrijk een fles te kopen dan is dat ook altijd een optie (mits ik die dan later ook in nederland kan vullen)

    @”Chambres-dHotes Les-Vieilles-Tantes” Bedankt voor het informeren!
    @Jos, dank voor de url.

    #198707
     Anoniem
    Inactief

    Ik heb in nederland naast Supergas ook nog onderstaande gevonden.
    http://www.bergam.nl/page-Technische-gassen_34.aspx

    Deze schrijven op hun site:

    Quote:
    Al geruime tijd is Bergam bv aangesteld als distributeur van Airliquide technische gassen. Airliquide behoort wereldwijd tot de grootste fabrikanten van gassen voor technisch, medisch en industrieel gebruik. Ook

    Als deze Airliquide doen dan is dat mogelijk een veilige keuze, hoofddorp is voor mij vanuit Amsterdam goed te doen. Nog wat verder zoeken leert mij dat Bergam de moeder is van Brezan, die zijn overal te vinden. Die zal ik dinsdag as. eens bellen of zij inderdaad AL. gasflessen vullen / laten vullen.

    #198705
     Anoniem
    Inactief

    Na wat verder onderzoek toch 10 liter supergas gekocht. Alles wijst erop dat ik die 10liter @200 bar (dus 2000 liter) niet op gebruik (6 liter per minuut, dus 1998 Liter in 333 Minuten) dat is 6 uur fulltime lassen. Daarin moet ik toch de dorpels dicht krijgen 🙂

    #198706
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Dat hangt natuurlijk helemaal van de dorpel af.
    Als het een Alfa Romeo betreft zal het waarschijnlijk niet lukken 😀

    Niettemin een begrijpelijke aanpak. Mocht u onverhoopt tóch gas tekort komen weet u nu in elk geval waar u in FR terecht kunt.

    Salutations, Jos

    #198709
     Anoniem
    Inactief

    Grappig dat mijn account weg is/was en mijn posts nu van ‘gast’ zijn. Daarnaast kom ik nu over alsof ik vers ‘la douce france’ inrol met maar liefst 2 posts op mijn naam

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?