Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Admin
SleutelbeheerderOok ik zeg Welkom Eveline.
Even wennen aan de site en je vindt een schat aan informatie. Daarnaast, m.i.belangrijker nog, de gemiddelde deelnemer hier meldt zich vooral als hij/zij iets zinnigs te zeggen/delen heeft over een bepaald onderwerp, dat vind ik het mooie. Iedereen kan daar zijn voordeel mee doen, ik hoop dat dat zo blijft.Admin
SleutelbeheerderCees,
wat bedoel je..Albert
Admin
Sleutelbeheerder@Bosbess,
Helaas kan ik je geen goed antwoord geven op jouw vraag omdat ik hier geen ervaring mee heb.
ASC 6 is een uitstekend programma en zal het je ongetwijfeld melden als het een conflict heeft met andere software.
Fijn te lezen dat je toch positieve ervaring hebt opgedaan met deze hele actie.Vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderBB,
je bent helegaar niet dom, onder start op je beeldscherm is een “ruimte” waarin je “iets” kunt zoeken.
typ daar de code “%temp%” om vervolgens een aantal ongewenste “temp files” te verwijderen.
Die mogelijk gevaarlijk zouden kunnen zijn..Albert
Admin
SleutelbeheerderAnnemiek, de opbouw van je franse retraite vindt alleen plaats als je door middel van de cotisations afdraagt aan de Securité Sociale in Frankrijk. Als je mettertijd in Frankrijk met “retraite” wil moet de Caisse het maximaal aantal trimesters berekenen. Je Nederlandse aow jaren (1 volledig jaar = 4 trimesters)tellen mee en worden door de Caisse opgevraagd. Hoe meer trimesters hoe hoger je “retraite”.
Admin
SleutelbeheerderGeen enkele scanner biedt 100% veiligheid. Elke scanner van om het even welke aanbieder of prijs laat (flinke) steken vallen. Een melding dat er niets is gevonden moet je dus letterlijk nemen: ook deze scanner heeft de aanwezige malware weer niet gevonden.
Wil je een beetje beter beveiligd zijn dan is naast een virusscanner tevens een goede firewall op de pc nodig die elke poging van software om ‘iets’ naar buiten te sturen afvangt zodat je ziet wat er gebeurt. Dat is echter voor de meeste gebruikers ’te veel werk’, want je moet steeds zelf aangeven of een programma dat mag.
Volgens de Chinezen zijn alle microsoft producten voorzien van een backdoor t.b.v. Amerikaanse veiligheidsdiensten en volgens de Amerikanen geldt dat voor alle Chinese producten.
Ik ga er van uit dat beide gelijk hebben.Admin
SleutelbeheerderHPiet,
Ik bergrijp je opmerkingen over het algemeen goed, maar wat bedoel je met het eten in Frankrijk?
tussen 1960 en 1990 of 2013? Is er iets veranderd wat ik niet zie? Zijn er serieuze wijzigingen waar ik van moet weten. Of bedoel je iets anders.Albert
PS, vanavond even geen klanten dus veul “entre bavards”
Admin
SleutelbeheerderGrote ondernemingen als Shell enz. hebben vaak een nettomarge van maximaal 2 %
Kleinere bedrijven – net als de overheid – kennen hun kosten en hebben zelfs de begrippen niet zuiver gedefinieerd.
Als de gemeente Haren 200 politie mensen inzet voor een incident, dan wordt iedere agent gecalculeerd voor EUR 200 per dadeel. ’s avonds en in het weekend het dubbele.Admin
SleutelbeheerderBB,
Doe een %temp% search in je zoekgebied onder Start en verwijder alle bestanden die daar op komen,
ook alle die benoemd worden als belangrijk.
Wellicht verwijder je ook bestartbestanden van ongewenste bezoekers.Bescherm jezelf en neem Norton!
Geen reclame,
Groet AlbertAdmin
SleutelbeheerderIk heb al op teveel lange tenen getrapt, maar het vergelijken van La Rochele met Amsterdam en omgekeerd is maf en dat is juist de manier waarop Van Noord in de fout gaat, maar ook Cees en anderen. Ik zag gisteren een stukje over een echtpaar, dat een boerderij in Frankrijk en die zelf (met weinig geld en kennis ) gingen opknappen. Ik kreeg er aan de ene kant kippenvel van ellende van, maar aan de andere kant hebben ze een onvergetelijke ervaring die beter is, dan thuis veilig op het balkom van een rijtjeshuis zitten. Ze doen en durven. Niemand anders kan daar iets zinnigs over vertellen. Terug naar Van Noord. Wat schijft die man voor verkeerds ? Ik heb sinds 1991 hier alles zien komen, gaan, gebeuren en verdwijnen wat Van Noord beschrijft. Dan mag die man dat van mij schrijven
de reactie “Wim : had jij als adjunct toen ’n dergelijk verhaaltje laten passeren ? Ik niet, maar we werkten dan ook niet voor die Grootste Krant van Nederland.” is zeker niet beter dan wat Van Noord ten berde brengt.
Val niet uit je toren jongens, ik heb het zacht en zalvend geprobeerd te schrijven, en ik blijf het gezemel van LDF geitenwollensokken taal vinden, die nergens op is gebaseerd.
En natuurlijk is het eten in Frankrijk niet meer wat het was in 1960 of 1990.Admin
SleutelbeheerderAch ja,
ik heb het gelezen, nogal oppervlakkig, een mening over iets waarvan iedereen hier weet dat er geen bal van klopt. Tendentieus zoals de Telegraaf over het algemeen altijds is!Laat maar zitten.
Albert
Admin
Sleutelbeheerderdank voor jullie reakties.
Als antwoord naar Franca: ik heb een Nederlandse werkgever en die weet zelf niet hoe het allemaal zit. Dus daar hoef ik geen antwoord van te verwachten.Louise, wat bedoel je met ‘de Nederlandse periode kan meegeteld worden in de trimesters’
Admin
SleutelbeheerderCees,
Ik denk dat ik al zie waarin mijn communicatie met jou vastloopt. Jouw schets van het gebeuren is een scenario’d, dat zou kunnen gebeuren, maar ook jij geeft daar geen argumenten voor. Ik geef je een voorbeeld uit Singapore. Veel mensen werken daar voor EUR 350 per maand, omdat ze oud zijn en niet hebben gespaard of ondat ze weinig talenten hebben. De Vakbond heeft zelfs een soort eigen AH waar ze oude en gediskwalificeerde mensen een baan aanbieden voor EUR 400 per maand. En die mensen werken allemaal zeer hard. Een verschil aan met Frankrijk: hier zouden ze edele delen van hun lijf staken. Jongens van mijn zaak detacheerde ik in Singapore en die kregen 9000 EUR per maand netto uitgekeerd van de bedrijven waar ik ze had neergezt. De werkgevers zijn gewend dat ze marktconform moeten betalen willen ze zelf averleven. Het probleem is, dat er zoals jij ook noemt mensen door het putje dreigen weg te spoelen. Is dat erg? Jaker ! Is dat te voorkomen, Misschien, maar dat hangt alleen van die mensen zelf af. Dat kan je als smenleving niet oplossen. Alleen weten we al jaren dat subsidies en zochte hand niet werken. Daarvan kijg je luie mensen en bedrijven. Ik denk dat het onteigenen van bijvoorbeeld de autoroute even ingrijpend is, als het minimumloon verlagen, alleen geeft dat laatste positieve impulsen aan de toekomst.
Je moet niet denken, dat de wereld zo makkelijk verbeterbaar is. Frankrijk is vastgegroeid en dichtgeslibt. Dat moet je aanpakken, maar dat gaat dan wel tenkoste van de minderbedeelden werknemers en zwakkere bedrijven
Wij zitten nog met een bevolking die denkt vooral rechten te hebben op van alles en nogwat. Lees maar wat Bosbes soms zegt over medische zorg en over compensaties bij haar AOW. Naar mijn bescheiden mening heb je geen rechten, zeker niet op zorg als je niet productief meer bent. Mijn beeld is natuurlijk heel lullig voor mensen anno 2013. Maar ik heb nooit gezegd dat mensen in het algemeen, maar mensen in Frankrijk in het bijzonder acht nadenken. Jij moet dat kunnen begrijpen als je over de Joden en de palestijnen nadenkt.Ook daar zijn alleen maar vragen en geen leuke antwoorden.
Denk jij dat Amerikaanse toestanden zo slecht zijn, of dat die ueberhaupt kunnen worden voorzien van een silvery lining?
Ik ben uit een eerdere tijd en heb weinig op met de hedendaagse rechtecultuur.Ik vind dat we een recht hebben en dat is vrije verstrekking van een Drion pil.
Doe je best en ga eindelijk eens trouwen 😀 want voor je het weet ben je een oude vrijster 🙁HansPiet
Admin
SleutelbeheerderHallo,
Lijkt me toch sterk dat je een rootkit zou oplopen bij een normaal surfgedrag, en die dan nog rond Avast zou geraken. Om zoiets binnen te krijgen, is er meestal wel wat meer nodig. Dus ik vraag me af of het geen valse melding is.
Maar kom, blijkbaar had je iets aan de hand, en dan zijn het inderdaad vervelende dingen om vanaf te geraken. Als je zeker wil zijn, kan je er nog altijd eens een andere rootkit checker tegenaangooien. Hier vind je diegene van McAfee: http://www.mcafee.com/us/downloads/free-tools/rootkitremover.aspx
Avast beschermt normaal meer dan voldoende. Ik gebruik die zelf ook al jaren zonder enig probleem. Combinatie met andere pakketten is niet aan te raden, omdat ze elkaar alleen maar in de weg lopen. Ik zou de eerstkomende tijd wel een paar extra scans draaien, om zeker te zijn dat je alles mee hebt. Onder het menu “Antivirus” van Avast kan je een optie “boot-time scan” vinden. Die moet je zeker ook nog eens draaien. Die zorgt er namelijk voor dat er gescand wordt van zodra de computer opstart, dus nog vooraleer enige andere software opstart.
Succes ermee!
Admin
SleutelbeheerderHet gaat om periodiek overmaken van NL naar EU en dat werkt ook bij de ABN-Amro op de dag van vandaag niet.
Enne Jako, bij ING werken zeker serieuze en minder serieuze mensen op de ICT afdeling. Eens werkte ik er zelf echter, ICT wordt aangestuurd vanuit de organisatie en daar zal het wel geen urgentie hebben.Admin
SleutelbeheerderIk zou deze rootkit tool van Mbam er nog eens achteraan draaien: http://www.malwarebytes.org/products/mbar/
Admin
SleutelbeheerderPensioen bouw je in Frankrijk alleen op als je werkt. Elke branche heeft zijn caisse de retraite, maar wordt altijd verwerkt onder hetzelfde sécurité sociale nummer(dat nummer heb je voor het leven). Er wordt gerekend met trimesters, een volledig retraite telt ongeveer 165 trimesters = ongeveer 44 jaar werken. Tegen de tijd dat je de pensioengerechtige leeftijd krijgt je automatisch een rélévé de carrière, waar alle periodes bij de verschillende werkgevers en zelfs de verschillende caisses staan vermeld, met het totaal aantal trimesters die je gewerkt hebt. De Nederlandse periode kan meegeteld worden in de trimesters, daarvoor moet je op tijd naar jouw caisse de retraite (Carsat of Cnav). De berekening van de retraite is 50% van het gemiddelde van de laatste 25 jaren; daarbij kijkt men naar het hoogste salaris). (Corrigeer me als er iets niet goed is)
Admin
SleutelbeheerderHallo Bosbess,
Om mijn systeem afdoende onder controle te houden gebruik ik Advanced SystemCare 6 http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.php. U kunt de(gratis) beperkte versie downloaden, maar voor een gering bedrag per jaar krijgt u de PRO versie.

Deze houdt uw systeem volledig schoon van al het ongerief.Met vriendelijke groet
PaulAdmin
SleutelbeheerderWat dacht u ervan aan uw werkgever te vragen of u rechten hebt, u draagt tenslotte premie af …misschien iets te simpel gedacht…
Groet Franca
29 juli 2013 om 11:42 In reactie op: Goed nieuws: hele snelle vrijstelling Loonbelasting en premie AOW #191687Admin
SleutelbeheerderJa het geldt ook voor pensioen van het ABP, maar alleen voor het gedeelte dat je krijgt voor de periode dat je niet in overheidsdienst bent geweest (voor haar was dat ongeveer 65%)
Admin
SleutelbeheerderWeet iemand welke modulateur ik zou moeten nemen. De TV kop van de sateliet staat op Astra 19,2 Oost.
Moet ik altijd een abbo nemen of kan ik de gratis zenders ontvangen?Admin
SleutelbeheerderWelkom, Eveline,
man of vrouw, iedereen welkom hier.
En, beste forumgenoten: laten wij haar nu zelf haar oordeel vormen?29 juli 2013 om 09:15 In reactie op: Goed nieuws: hele snelle vrijstelling Loonbelasting en premie AOW #191689Admin
Sleutelbeheerdergeldt dat ook als je een pensioen ontvangt van het ABP ???
Admin
SleutelbeheerderTjonge…bedankt allebei!
29 juli 2013 om 03:58 In reactie op: Franse economie lijkt aan een voorzichtig herstel te zijn begonnen #191695Admin
SleutelbeheerderEven concreet. Afgelopen week was ik voor een 6 daags bliksembezoek aan de Cote d’Azur.
Voorgaande jaren viel het mij op dat de Cote onaangetast was gebleven voor enige vorm van recessie, maar daar is dit jaar radicaal verandering in gekomen:
– Een taxichauffeur klaagde dat hij 30% minder omzet had.
– Mijn broekenzaak (hebben altijd mijn maat) drukte het niet in percentages uit maar zei met een zucht:”C’est different”
– Hotels?! Geen enkel probleem. Kamers genoeg.
– Restaurants?! In het verleden hadden ze nog wel eens het lef om over reserveren en zo te zeuren. Nu was er altijd plek.
– En je merkte het gewoon op straat in een plaats als Cannes. Je kon er gewoon doorlopen zonder dat je van die treuzelaars opzij moest duwen.Met Hollanders die daar wonen het er ook over gehad. Uitspraken als “Frankrijk gaat totaal naar de klote”, enz. lagen er dik bovenop. Ik zelf vind het allemaal al lang best, omdat ik zit te azen op mijn apartement daar, maar daar wil nog weinig schot in komen. Afgezien van Parijs zijn in de rest van Frankrijk de huizenprijzen natuurlijk al wel flink gedaald, maar de Cote laat nog een beetje op zich wachten.
Feit is zeker dat Hollande totaal de weg kwijt is.
Admin
SleutelbeheerderHansPiet, je kunt beter dan dat.
Doe een poging.
Steven
Admin
SleutelbeheerderTeruggekomen van een dagje “travail civique” onder de koperen ploert, val ik om van verbazing over deze discussie.
Zullen we alsjeblieft Eveline de kans geven zelf haar oordeel te vormen over dit, voor mij précieuze forum, zonder haar te souffleren met visies en meningen die erg persoonlijk zijn?Gezien de enkele zinnen die ze als eerste voetstappen op dit forum heeft gezet, zou ze dit best kunnen zonder ingefluisterd te worden door gefrusteerde maar nog altijd aanwezige andere deelnemers.
Dank U.
Steven
Admin
SleutelbeheerderTja Cees, zo zie je maar weer eens opnieuw hoe de BosBeß a) domineert en b) ongrijpbaar de zaken kan voorstellen.
Geachte mevrouw B., eerder noemde ik u ’n politica. In rond Amsterdams maak ik daar gladakker van. En uw geslacht interesseert me hoegenaamd niet, by the way.Peter.
P.S. Met excuses aan Eveline, normaliter ontsporen hier draadjes nooit zo ernstig. Maar één brebis galeuse kan ’n hoop verzieken.
Admin
SleutelbeheerderHansPiet mag vaag zijn, die Van Noord is ’n scribent van ieder woord ’n dubbeltje.
Wim : had jij als adjunct toen ’n dergelijk verhaaltje laten passeren ? Ik niet, maar we werkten dan ook niet voor die Grootste Krant van Nederland.
Peter.
Admin
SleutelbeheerderBosbess… wederom een zucht !
Nu kunnen we weer lekker over hasj gaan keuvelen. Je doet me denken aan m’n schoonmoeder ……. en neen …. dat is niet positief! 🙁
Wellicht kun je een betoog houden over mijn schoonmoeder of de jouwe ???? 🙂 -
AuteurBerichten