De franse slag van een telegraaf journalist.

Dit onderwerp bevat 17 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #194255
     Anoniem
    Inactief

    De alles beterwetende van Noord heeft weer eens zijn frustraties op mogen schrijven, en dat kan die!
    Het enige waar ik meneer van Noord een bravootje voor kan geven is dat hij schrijft; je mag geen kritiek hebben op la douce france, maar ach, na een paar jaar zijn deze mensen zich ook bewust van de werkelijke zaken.
    Het ligt er ook maar net aan hoe je het bekijkt meneer van Noord, een land zonder criminaliteit bestaat niet, onmogelijk, echter ga je zeven, dan wil ik zeker niet naar Nederland terug, dat is zeker.
    U kunt U afvragen of de populariteit van Uw schrijven, en die van de telegraaf in het bijzonder, onder de Nederlandse fransen, wel degelijk zo groot is.
    Gezien het feit dat U maar één persoon hebt kunnen vinden die twéé mensen kent waar niet is ingebroken, zou ik me als ik U was ernstig zorgen gaan maken over Uw vaardigheden.
    De andere duizenden buitenlandse fransen reageren gewoon niet op Uw schrijven omdat ze U allang uitgekotst hebben, jammer dat U dat niet ziet.
    Beste meneer van Noord, als ik in La Rochelle een brochure uit het schap trek over Amsterdam, want daar wil ik graag een paar dagen heen met de TGV en mijn mountainbike, dan staat er ook niet vermeld dat ik door straatjunkies voortdurend op m’n donder wordt gezeten omdat ik zonodig drugs nodig schijn te hebben.
    Er staat ook niet vermeld dat ik na anderhalf uur binnenstand waarschijnlijk mijn fiets niet meer heb, en al helemaal staat er niet dat als ik met mijn vriend uit een bar kom ik in elkaar getimmerd wordt door een paar allochtonen schoolkinderen met religieuze ziektes.
    Kortom meneer van Noord, bemoei je met zaken waar je wel verstand van hebt, als die er zijn.

    #194269
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat het over dit artikel gaat:

    Cees was zo boos dat hij het vergat;-)

    Flutverhaal met een hoop “hear-say”. Meneer is achter de computer gaan zitten, wat forums afgestruind, wat mails heen en weer en dat is dan een journalistiek meesterstuk.

    Bravo voor dit exemplaar van “investigative journalism”.

    Cees, neem een rosé van mij naast het zwembad voordat de volgende donderbui losbreekt!

    Steven

    #194270
     Anoniem
    Inactief

    Steven, wij zitten in de gulf-stream area, waar je hele rare dingen waarneemd.
    Zo is al de hele week Thor flink met de bokkenkar bezig, maar regenen doet het amper.
    Gisteravond hebben we met onze gasten verwonderd op het talud gelegen in de tuin en de hemel bekeken waar de Thor en Barbara elkaar het leven flink zuur maakten zonder een zuchtje wind.
    Lekker koud rozeetje d’r bij (heb een heerlijke zoete Anjou gevonden bij inter, erg koud drinken en als je wilt kun j’m best een paar jaartjes wegleggen)
    Slierten licht vliegen links en rechts om Barbara’s oren, maar ze verblikt of verbloost er niet onder, ze houdt stand.
    Ik heb de camera er nog niet aan gewaagd, maar er circuleren prachtige foto’s op het net, eenvoudig te maken omdat met elke klik wel ergens een lichtstraal is.
    Weet je, net als Thor die gefrustreerd raakt door al dat schoons aan de stranden, zo ook zijn de ergste homofielen homofoob, de strengste rokers extremistisch anti roken, de grootste zuipschuiten drinken altijd alcoholvrij, en meneer van Noord komt waarschijnlijk niet verder dan de camping in Drenthe waardoor hij meent alles wat verder ligt af te zeiken.
    Gewoon zielige mannetjes.
    Ik heb vanochtend met de gasten een heerlijk ontbijt à la charente maritime gehad van verse oesters met witte wijn, da’s pas leven, haha.
    ‘k zal de streek gaan missen.
    Het is hier 29°, vochtigheid van 83% ‘t lijkt Martinique wel, het zweet staat je tussen de billen, en wellicht vanavond weer een lasershow van Thor en Barbara.
    15312103gj.jpg
    Foto genomen door iemand vanaf zijn balkon op Minimes (La Rochelle) richting het eiland Ré.
    ps; die twee felle lampjes zijn de vuurtorens van Oleron (links) en Ré (rechts)

    #194271
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees, felle lampjes??? Je leest teveel van Noord!!

    #194272
     Anoniem
    Inactief

    Op Pauls “verzoek” foto geupdate 😉
    Ben je hier wel eens geweest paul, ’t is zeker de moeite waard.
    Erg populair bij toeristen en er is heel veel te doen en te zien.
    Iets ten zuiden van La Rochelle ligt het “gehucht” Chatelaillon (10 km env) wat uitgroeid tot een waar Saint Tropez.
    15312185xi.jpg
    La Rochelle ligt niet echt aan zee, de stad ligt veilig aan een baai, tussen zonnebloemakkers en korenvelden.
    Chatelaillon echter ligt direct aan zee tussen de eilanden Oleron en Ré.
    De stranden zijn heel langzaam aflopend dus ideaal voor kinderen.
    Het grote pluspunt van La Rochelle en regio is de bereikbaarheid, je zit in een mum van tijd in Londen, het is drie uur met de TGV naar parijs, en iets meer dan vier uur met de auto.
    Er komen steeds meer Nederlanders, het is namelijk niet zo extravagant duur als aan de cote d’azur en het is ongeveer 7 a 8 uur rijden, dus te doen.
    Dankzij die gulf-stream hebben we hier hetzelfde aantal zonuren als aan de cote d’azur, dus vaak mooi weer.
    Het waait altijd aan zee, een beetje, maar ook wel harder.
    Het voordeel van de wind is dat de wolken allemaal jullie kant op komen en wij hier mooie blauwe luchten hebben.
    Menig parijzenaar heeft hier zijn tweede huisje (oei meneer van Noord, wat zal dat gevaarlijk zijn zeg) en heel veel parijzenaren komen een weekend of op vakantie.
    Ik zie soms wel drie of vier keer dezelfde gasten terug in één zomer.
    Ook wordt La Rochelle vaak uitgezocht om een feest te geven, volgende week heb ik bijvoorbeeld alle kamers voor drie dagen vol voor één familie, en we hebben nog zes kamers bij anderen geregeld, een veertigjarige verjaardag.
    In augustus heb er zo nog twee.
    Er zijn een paar van die steden die zo perfect liggen, een tweede stad weet ik is Grandville (Normandie).
    Alleen minder lekker weer, en geen pineau 😉

    #194266
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb net Van Noord gelezen, maar dar is niet veel mis mee. Ik heb buiten deze site nog nooit iemand horen spreken over LDF. En op deze site lees ik het met enige plaatsvervangende schaamte. Als ik dit draadje doorlees, dat zie ik hier wel iemand anders met een hoog Televaag a.k. Van Noord gehalte.

    #194268
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Een tikje vage reactie HansPiet.

    Wim

    #194265
     Noë
    Sleutelbeheerder

    HansPiet mag vaag zijn, die Van Noord is ’n scribent van ieder woord ’n dubbeltje.

    Wim : had jij als adjunct toen ’n dergelijk verhaaltje laten passeren ? Ik niet, maar we werkten dan ook niet voor die Grootste Krant van Nederland.

    Peter.

    #194260
     Noë
    Sleutelbeheerder

    HansPiet, je kunt beter dan dat.

    Doe een poging.

    Steven

    #194263
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ach ja,
    ik heb het gelezen, nogal oppervlakkig, een mening over iets waarvan iedereen hier weet dat er geen bal van klopt. Tendentieus zoals de Telegraaf over het algemeen altijds is!

    Laat maar zitten.

    Albert

    #194264
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb al op teveel lange tenen getrapt, maar het vergelijken van La Rochele met Amsterdam en omgekeerd is maf en dat is juist de manier waarop Van Noord in de fout gaat, maar ook Cees en anderen. Ik zag gisteren een stukje over een echtpaar, dat een boerderij in Frankrijk en die zelf (met weinig geld en kennis ) gingen opknappen. Ik kreeg er aan de ene kant kippenvel van ellende van, maar aan de andere kant hebben ze een onvergetelijke ervaring die beter is, dan thuis veilig op het balkom van een rijtjeshuis zitten. Ze doen en durven. Niemand anders kan daar iets zinnigs over vertellen. Terug naar Van Noord. Wat schijft die man voor verkeerds ? Ik heb sinds 1991 hier alles zien komen, gaan, gebeuren en verdwijnen wat Van Noord beschrijft. Dan mag die man dat van mij schrijven

    de reactie “Wim : had jij als adjunct toen ’n dergelijk verhaaltje laten passeren ? Ik niet, maar we werkten dan ook niet voor die Grootste Krant van Nederland.” is zeker niet beter dan wat Van Noord ten berde brengt.

    Val niet uit je toren jongens, ik heb het zacht en zalvend geprobeerd te schrijven, en ik blijf het gezemel van LDF geitenwollensokken taal vinden, die nergens op is gebaseerd.
    En natuurlijk is het eten in Frankrijk niet meer wat het was in 1960 of 1990.

    #194262
     Noë
    Sleutelbeheerder

    HPiet,
    Ik bergrijp je opmerkingen over het algemeen goed, maar wat bedoel je met het eten in Frankrijk?
    tussen 1960 en 1990 of 2013? Is er iets veranderd wat ik niet zie? Zijn er serieuze wijzigingen waar ik van moet weten. Of bedoel je iets anders.

    Albert

    PS, vanavond even geen klanten dus veul “entre bavards”

    #194261
     Anoniem
    Inactief

    Van Noord doet het voorklomen of er in heel frankrijk niet een nederlander is te vinden waar niet is ingebroken, en tot grote ergenis heeft tie er twee gevonden waar dat niet zo was, je voelt de pijn die hij heeft om het te prubliceren.
    V

    #194259
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees,
    wat bedoel je..

    Albert

    #194258
     bosbess
    Deelnemer

    HansPiet, LDF vind ik geen geitenwollensokkentaal maar gewoon een praktische afkorting van Frankrijk, zoals je ook NL schrijf als je het over Nederland hebt. Daar sta je toch niet bij stil? Natuurlijk zou F ook kunnen of FR, maar misschien door het bekende chanson van Charles Trenet (“Douce France, cher pays de mon enfance”) is het (hier) ooit door iemand tot LDF afgekort. En kennelijk is dat aangeslagen bij andere forumleden.

    #194257
     Anoniem
    Inactief

    Van Noord doet het voorkomen of er in heel frankrijk niet een nederlander is te vinden waar niet is ingebroken, en tot grote ergenis heeft tie er twee gevonden waar dat niet zo was, je voelt de pijn die hij heeft om het te prubliceren.
    Liever had hij alleen maar hel en verdoemenis gepredikt over Frankrijk, want dat doet hij namelijk altijd.
    Over dat ge-ldf heeft hij wel gelijk, de chanson waar dat dan vandaan zou komen gaat over het liefelijke Frankrijk, maar mijns inziens kun je niet meer over een la douce france spreken waar het openbare leven voortdurend verstoord wordt door lieden die hun zin niet krijgen, waar ze brandstichten en gebouwen vernielen omdat ze vinden dat anderen niet dezelfde rechten mag hebben dan zij, en waar je aan een minimum loon gekluisterd zit voor de rest van je leven waardoor je op de knieen als een lourdesganger door het leven gaat, op hoop dat het ooit beter wordt.
    Frankrijk is gewoon een mooi land, maar maak het niet heiliger dan het is.
    (ik werd gisteren weggroepen door een klant die een board wilde uitproberen, drukte te snel op het knoppie)

    #194267
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @ALBERT
    Ik ken dw rijd nog, dat je ’s morgens vroeg bij het restaurant langs ging en vroeg of mogelijk was om oma even erop uit te sturen om slakken te rapen en paardebloemen te plukken voor de lunch. Dat wilde ze graag doen en dan at je om twaalf uur een grote schotel verse slakken en een nog grotere schotel paardebloemen met gekookte eireen. Meestal kreeg je 4 gerechten Totale omvang klein en totale prijs laag. Bijvoorbeeld ieder twee rougets met tomatenpuree als tussengerecht. De lunchtafel van de Cave de la Marechale in Toelouse was het laatste restaurant oude stijl. Helaas ging de man met pensioen. Ik stuur de man nog altijd een kaartje voor zijn verjaardag.
    Ook in Parijs kende ik veel restaurants met een lage prijs, kleine bordjes en vier gerechten. Zonder de plomp ratatouile, op zich lekker, maar ik kan het nu niet meer zien.

    #194256
     Noë
    Sleutelbeheerder

    HPiet,
    gesnapt en helegaar mee eens, we hebben hier nog een paar laatste Bistro’s van voor de ratatouille!

    Albert

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?