Satelliet internet voor afgelegen vakantiewoning

Dit onderwerp bevat 13 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186956
     Noë
    Sleutelbeheerder

    NordNet biedt een nieuwe abonnementsvorm speciaal voor afgelegen vakantiewoningen om toch betaalbaar internet en -telefonie te realiseren via satelliet: “internet satellite TEMPO”.

    Voor 3 euro per maand is internet ‘stand by’ en kan direct voor een bepaalde periode geactiveerd worden. Bij activering zijn de gebruikskosten €2,99 per dag voor 20 Mbit down, 2 Mbit up. De snelheid kan omlaag gaan zodra 1GB download per dag wordt overschreden. De éénmalige kosten voor schotel en modem zijn vrij hoog: €399,-

    zie:http://www.nordnet.com/offres/internet-satellite-tempo/notre-offre.php

    #186957
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank voor deze melding! Dit lijkt mij erg handig voor mij. Ik vraag me wel af of de ontvangst goed genoeg zou zijn. Mijn buren hebben een schotel voor tv ontvangst. Pas nadat ze een zelfrichtende schotel hadden aangeschaft werd de ontvangst voldoende.
    De set die ze hier aanbieden heeft dat een zelfrichtende schotel? Ik kan daar niets over vinden.

    #186958
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, dat is geen zelfrichtende. Als de schotel goed afgesteld wordt, dat kun je zelf, heb je een haarscherp beeld en goed internet. Althans dat is onze ervaring. Overigens bieden zij een product aan van Tooway.

    #186959
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, dit is een product van SES Astra, niet van Tooway. Tooway gebruikt de Ka sat op 9 Oost, dit product gebruikt de Ka band van de nieuwe Astra 2F satelliet op de ‘Britse’ positie 28,2 graden Oost.
    Je moet wel vrij zicht op deze positie hebben. Als uitrichten niet lukt, dan een vakman inschakelen.

    Het persbericht van SES staat hier: http://www.ses.com/4233325/news/2013/15592480

    #186960
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat betekent dat, die Britse positie? Beweegt de satelliet over die lengte graad of is d plaats vast. Met andere woorden heb ik vrij zicht nodig over een grote breedte? Ik zit nl in een dal.

    #186961
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het echte antwoord is complex, maar voor uw begrip: Uiteraard staat ook deze satelliet stil, er is dus vrij zicht nodig op exact deze speldenprik in de ruimte. Het heet de Britse positie omdat alle Britse zenders vanaf deze plek uitzenden. De kans op een Britse buurman is vrij groot, kijk naar zijn schotel.

    U kunt op deze site: http://www.dishpointer.com/ controleren of u vrij zicht hebt.
    Geef uw adres in en de gewenste satelliet (28.2 E) en u kunt zien in welke richting en hoogte de satelliet staat ten opzichte van uw woning.

    #186962
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hey Jako,

    Dank voor deze zeer nuttige info! Het lijkt te gaan lukken met die schotel op mn huis.

    #186963
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit jako op 12/07/2013 22:04
    Het echte antwoord is complex, maar voor uw begrip: Uiteraard staat ook deze satelliet stil

    Jan Jan Jan, je versimpelt te veel. Die satelliet staat juist niet stil, draait zo keurig met de aarde mee.

    Overigens kan zo’n wifi-doosje ook de oplossing zijn als er umts-bereik is.

    Peter.

    #186964
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter, Peter, Peter,
    Ik ben wel blond, maar dat hadden we wel begrepen hoor.

    Over dat wifi doosje Er is geen bereik

    #186967
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De satelliet doet heel wat meer dan alleen keurig met de aarde meedraaien, maar dat is een complex verhaal over een virtuele kubus binnen een grotere virtuele kubus op een virtuele cirkel op een hoogte waar de middelpuntvliedende kracht net zo groot is als de zwaartekracht en de omloopsnelheid overeenkomt met de licht variërende rotatie van de aarde. 🙂

    Maar voor alle praktische toepassingen met een schotel kleiner dan ca. 16 meter diameter staat ie stil. 😉

    #186968
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier een berichtje verzonden via mijn satelliet verbinding. Nog niet supersnel, maar wat is wel snel in frankrijk (behalve de belastingsdienst)?
    Zeer tevreden, dank voor de tip!

    #186969
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Leuk, gebruik je nu ook telefonie via de satelliet?

    #186966
     Noë
    Sleutelbeheerder

    yep, werkt goed tot nu toe
    tv ook, maar nog niet geprobeerd

    #186965
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Weet iemand welke modulateur ik zou moeten nemen. De TV kop van de sateliet staat op Astra 19,2 Oost.
    Moet ik altijd een abbo nemen of kan ik de gratis zenders ontvangen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?