Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 10,231 tot 10,260 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: marktplaats werkt niet #194367
     Admin
    Sleutelbeheerder

Beste verkoper

Maak het toch niet zo ingewikkeld met teksten als :

Ik ga een kennis in nederland toch niet opzadelen met een advertentie van een huis, dat kan wel honderden euro’s gaan kosten

Wij hebben het ook voor Duitse vrienden gedaan, kosten gelijk gemaild naar hen en de volgende dag hadden wij het geld al weer terug, is toch geen punt onder vrienden

nogmaals veel succes

In reactie op: marktplaats werkt niet #194365
     Admin
    Sleutelbeheerder

marktplaats-betaalpagina.jpg

dit is wat ik te zien krijg op de betaalpagina van M., kan dus betalen met Paypal.
    Geen idee wat er bij jou verkeerd gaat, wellicht kam M. dat zelf beter toelichten.

Wilm

In reactie op: marktplaats werkt niet #194351
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als ik mijn huis serieus wil verkopen via marktplaats dan staat vandaag nog de advertentie er in. Als je dat al niet in (nu zes) dagen kan regelen, hoe dan verder? Haal eens 1,5 ton af van de vraagprijs, dan maak je meer kans.

Je moet het zo zien: de afstand tussen Bijlmer-Oost en Prinsengracht centrum Amsterdam is kleiner dan de afstand tussen jouw huis en het strand. En het verschil in de prijs van een woning tussen Bijlmer-Oost en Prinsengracht is dat ook.

Jij woont in Bijlmer-Oost. Dan kan je geen vergelijken maken met de prijzen van woningen in La Roche.

In reactie op: Nee bedankt, een Franse arbeider werkt maar 3 uur per dag. #195075
     Admin
    Sleutelbeheerder

heb helaas de Franse werkcultuur ook mogen meemaken
    werd door Stork ingehuurd om een verkochte fabriek in Straatsburg te ontmantelen en op transport naar Nederland te zetten
    het was de bedoeling dat wij samenwerkten met de fransen zij zouden dan naar hier komen om de zaak in samenwerking met ons weer op te bouwen
    de eerste dag ; daar staan we dan met ons broodtrommeltje om half 7 geen mens te bekennen
    8 uur eindelijk iemand maar helaas spreek geen engels of duits en daar sta je dan als Drentse boerenkinkels toch maar even wat school frans proberen maar zoals verwacht verstaat hij het niet
    eindelijk er komt een bedrijfsleider die engels spreekt en ons uitlegt wat de bedoeling is en waar we kunnen beginnen in samenwerking met de fransen nou kan je zeggen een grote ramp meer lullen als poetsen
    2 dag ; na onze eerste ervaring hadden wij gelukkig het telefoonnummer van de Franse bedrijfs leider de avond te voor hem het probleem voorgelegd en nu bleek hij ook 3 jaar in Nederland gewerkt te hebben en kon zich voorstellen dat samenwerking wat moeilijk werd gezien de Franse arbeids moraal dus besloten dat we de sloop in een frans gedeelte en een Nederlands gedeelte op moesten delen
    en ik kan u meedelen dat we een heel leuke week vakantie gevierd hebben van de 5 weken die er voor stonden omdat onze Franse collega’s nog niet klaar waren
    heb nog nooit zo iets gezien en maar praten en lange pauzes houden
    wij werkten van ’s morgens 6 tot half acht ’s avond met een half uur pauze in de morgen middag om 12 uur en om 5 uur ’s middags
    ze wisten niet wat ze zagen dat deed een fransman niet
    daarna is de zaak op transport gegaan naar Nederland en moesten onze Franse vrienden werken zoals in Nederland wordt gewerkt nu spreek ik een beetje frans en wat ik aan hun gepraat begreep hoopten ze nooit meer in Nederland te moeten werken
    deze werkmentalietijd was te hard voor hen als je van 35 uur leven kan waarom dan 5 x 13 plus 8 uur op zaterdag draaien je kon wel gek zijn

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198191
     Admin
    Sleutelbeheerder

Napoleon zei het al:
    Niets is een groot forum te klein….

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198190
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit le bricoleur op 11/08/2013 09:20
    Jeroen T. en Annechien S., allemaal uithangborden voor de Bataafse beschaving (?).

’n Nieuwslezer van ’t N.O.S.-journaal zou dat moeten zijn, ja.

Peter.

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198188
     Admin
    Sleutelbeheerder

Jeroen T. en Annechien S., allemaal uithangborden voor de Bataafse beschaving (?).
    Ik moet denken aan iets dat ik in Onder professoren gelezen heb.

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198187
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bij nader inzien en voor ’t juiste begrip : waar ik “cultuur” typte, leze men beschaving.

Peter.

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198186
     Admin
    Sleutelbeheerder

Liefhebben is ’n groot goed, Frans. Ik heb dan ook in ’t geheel niets tegen beharing en spraakgebreken. Maar ’n nieuwslezer is niet zo maar iemand, zeker niet die van ’t N.O.S.-journaal.

W.F. Hermans heeft haarfijn uitgelegd waarom ’n man zich scheert en dat dat deel uitmaakt van de cultuur. Zowel in Nooit meer slapen als in Het behouden huis.

Peter.

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198185
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dag Peter,
    Er zijn vele landen waar nieuwslezers, al dan niet tijdelijk, voorzien zijn van gezichtsbeharing in enigerlei vorm. Google maar eens: Duitsland, VS, Australië, UK, enzovoorts. Je ziet dan overigens ook dat het vaak veel discussie losmaakt. Vooral door mensen die niets anders te doen hebben. Ik wil hier vooral de betreurde Arend Langenberg naar voren brengen. Ik zou willen dat zijn door een ringbaardje omgeven mond nog steeds het nieuws las voor radio en voor tv. Hij zou trouwens de eerste zijn om te erkennen dat het om het nieuws gaat en niet om de baard. En wat dat aangaat, zijn in de voorgelezen teksten sporen van de ‘Gooise R’ niet vervelender dan die van de ‘Limburgse G’, de ‘Groningse N’ en nog veel meer menselijke accenten. Ik heb ze eerlijk gezegd stuk voor stuk lief.

Frans

In reactie op: N.O.S.-journaal & Annechien S. #198192
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 9/07/2013 09:30
    Godsakke, hebben jullie geen zwembad of zo?

Neen Cees, ik heb geen zwembad en keek zojuist weer eens naar ’t N.O.S.-journaal. Huilversum maakt ’t me niet gemakkelijk ’t NL-nieuws te volgen, nu blijkt Jeroen Tjepkema ongeschoren op ’t scherm te mogen komen :
    15455335lb.jpg

Volgens de N.O.S.-site is ’t nog ’n ideale schoonzoon, hij heeft besloten z’n blote billen te verbergen achter harig behang :
    15455341fs.jpg

Noem mij ’n Westeuropees land waar baardige nieuwslezers worden uitgezonden. Ze zouden ze moeten heenzenden.

Peter.

P.S. Soms gaat ’n plaatje plakken goed, nu weer eens niet …

In reactie op: Schimmel in eiken meubel verwijderen #199537
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Janwillem,
    Hartelijk dank voor deze tip, we gaan het proberen.
    De ventilatie is erg goed, maar wij vermoeden dat de schimmel al, sluimerend, aanwezig was toen wij de tafel kregen.

In reactie op: HD ontvanger schotel/kabel #187030
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het past niet omdat het niet werkt.
    Een kabel ontvanger kan uitsluitend heel lage frequenties ontvangen en deze werkt vermoedelijk alleen in Ziggo gebied, dus ook niet op een Franse kabel.

In reactie op: Fransen willen niet naar Duitsland #194403
     Admin
    Sleutelbeheerder

De doorgeschoten verworven rechten veroorzaken nu recessie. Het was destijds in Duitsland niet anders hoor:1 keer gewerkt kon een Duitse arbeider nooit zijn uitkering meer verliezen. Toen was Duitsland de ‘zieke man’ van Europa en er moest drastisch ingegrepen worden. Het heeft goed geholpen en dat medicijn wordt uitgerold over de wereld.

In Frankrijk is zelfs het besef nog niet doorgedrongen dat men zich de huidige welvaartsstaat met ongedekt pensioenstelsel en sociale zekerheid helemaal niet kan veroorloven.

De industriële productie in Frankrijk is deze maand ‘onverwacht’ opnieuw gedaald.
    Niet vreemd, die verplaatst zich naar elders. Elk land in de ruime omtrek en gewoon binnen Europa zorgt beter voor z’n bedrijven dan Frankrijk die elk bedrijf als ‘profiteur’ behandelt en doodslaat met regels en belastingen.

In reactie op: Fransen willen niet naar Duitsland #194399
     Admin
    Sleutelbeheerder

Alle tegemoetkomingen, subsidies, voordelige leercontracten en nog zo een hoop deugnieterij ten spijt zijn de meeste werkgevers niet van plan om veel aan te werven. Integendeel zelfs. Mijn inziens zijn de grote profiteurs de grote banken en multinationals die overal heel veel geld opslokken want over verdienen kan ik het niet hebben. Nu wordt de “crisis” aangesproken om veel van de verworven rechten van de werkende mens af te schuimen om zodoende nog meer winsten te kunnen hebben.

In reactie op: Franse lattenbodems: een crime #199546
     Admin
    Sleutelbeheerder

Lattenbodems die het begeven? Dan denk ik aan een crime passionel!

In reactie op: Schimmel in eiken meubel verwijderen #199536
     Admin
    Sleutelbeheerder

We hadden vroeger na de winter op de eikenhouten kastjes ook last van een schimmel.op dit forum adviseerde iemand het met azijn op en doek de schimmel te verwijderen.Dit gaf goed resultaten.
    Na verbeteren ventilatie en dakreparaties is probleem verdwenen.
    met vr groeten Janwillem

In reactie op: Wat hangt ons nu weer boven het hoofd? #189885
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bosbess,

met je eens. Inhoud is belangrijker dan vorm. Maar als de vorm de toegankelijkheid van de inhoud belemmert dan heb ik toch mijn vraagtekens.
    Heeft allang niets meer met het oorspronkelijke onderwerp ‘flightradar’ te maken …

In reactie op: Franse lattenbodems: een crime #199543
     Admin
    Sleutelbeheerder

Na verloop van tijd wordt bol toch weer hol, dan kan je alle latten omkeren, tot de volgende ‘wissel’.

In reactie op: Fransen willen niet naar Duitsland #194401
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nog even een aantekening bij het artikel van Bloomberg: het gaat hier om de werving van lager opgeleid fabriekspersoneel (alhoewel, op dit niveau moet je tegenwoordig ook minimaal een technische opleiding hebben gevolgd). Aan het eind van het artikel wordt opgemerkt dat de taalbarrière bij deze groep het grootste struikelblok is. Dit komt omdat de jongere generatie het dialekt niet spreekt en de basis voor de Duitse taal niet heeft meegekregen. Het tweetalige kleuter- lager- en middelbaar onderwijs is voornamelijk weggelegd voor de beter bemiddelden want privé. Men heeft in het Nederlandse artikel wel heel snel de conclusies getrokken, en van enige onderbouwing of onderzoek is geen sprake.

In reactie op: Franse lattenbodems: een crime #199544
     Admin
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit le bricoleur op 8/08/2013 20:19
    Bij belasting wordt de lat krom en daardoor iets korter; bij een lange lat is dat meer dan bij een korte.

Zoals al opgemerkt door verschillende mensen is een lat voor een lattenbodem altijd krom. Bij belasting wordt de lat langer en recht.

Maar als je de lattenbodem er ondersteboven inzet, dan zijn de latten inderdaad hol in plaats van bol (krom). En als je er dan op gaat liggen, dan versterk je die holling, de pocket kan de lat dan niet meer op zijn plaats houden.

Bij mij breekt er wel eens een als je op bed ploft.

In reactie op: Franse lattenbodems: een crime #199552
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hay Adriana,
    Ik denk dat je de latten bodem ondersteboven hebt geplaatst, hol ipv bol.
    Wij hebben alleen maar Alinea bedbodems zoals die van jou, en ik zweer je daar word stevig de liefde op bedreven, we zijn tenslotte een Chambre d’hôtes!
    En er zijn er nog geen een of twee door gezakt!

Albert

In reactie op: Afgezet…….. #194205
     Admin
    Sleutelbeheerder

En wat ik me nu opeens ook nog herinner : m’n tandarts vroeger te Amsterdam hield me al voor dat sinasappelsap zo lekker ’t glazuur van je gebit etst.

Peter.

In reactie op: Gedaan met de prepaidkaart (GSM) van B&You #187027
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb 10 jaar geleden een pre-paid kaart met ‘oneindig’ houdbaar tegoed gekocht bij Orange Nederland. Nu is dat van T-mobile en het nummer staat ook bij hun nog steeds geregistreerd als tegoed zonder verloopdatum en dat werkt ook nog steeds, ondanks het feit dat T-mobile zelf een dergelijk aanbod niet kent en nooit heeft gehad.

In reactie op: Afgezet…….. #194204
     Admin
    Sleutelbeheerder

http://www.france2.fr/emissions/envoye-special/diffusions :
    “Jus d’orange, une réalité acide”

Peter.

In reactie op: Fransen willen niet naar Duitsland #194410
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Cees, Mijn vermelding ben ik begonnen met:
    “Bron:http://daskapital.nl/2013/08/fransen_willen_niet_naar_duits.html”
    Het is derhalve niet mijn artikel, maar ik heb het hier geplaatst om reacties hierop te krijgen.
    Ik ondersteun je gedachten waar je stelt;“Iemand die nu voor smic (1100 euro) elke ochtend zijn bed uit moet, en de buurman die 939.53 in t’ handje krijgt voor uitslapen, potje vissen, potje petanque, en tv kijken.Wat denk je dan?”
    Dit is precies waar de werkende Franspersoon tegenaan loopt, en niet alléén in Frankrijk, dit speelt ook in Nederland.
    Zolang er nog werklozen zijn in NL,FR of D en er werknemers gehaald moeten worden uit Oost Europa, dan is er duidelijk iets niet goed!

SMIC is bovendien geen 1100€ maar 1400€ bruto.

In reactie op: Afgezet…….. #194203
     Admin
    Sleutelbeheerder

Op dit moment (8/viii, 2142) loopt er op TF2, Envoyé spécial, ’n itempje over ‘jus d’orange’ of wat daarvoor door moet gaan.

Ik weet ’t wel.

Peter.

In reactie op: Franse lattenbodems: een crime #199551
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bosbess,
    bij de bodem Merinos gaat het inderdaad om een twee-in-een model met een normale lattenlengte van 70cm. Hiervoor gaat mijn verhaal niet op.
    Dan denk ik toch meer aan het door Rob Montillot beschreven geval 😉 .

In reactie op: Franse lattenbodems: een crime #199550
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goeienavond Adriana,

Kan het zijn dat je de lattenbodem “hol” hebt gelegd? (Het midden van de latten lager dan de uiteinden). Als dat het geval is ligt ‘ie ondersteboven, en is het niet verwonderlijk dat de latten uit hun houdertjes schieten.
    Als je de bodem “bol” legt zullen de latten door indrukken eerst aan lengte winnen, en zich daardoor beter vastklemmen in hun frame. Pas bij zware overbelasting buigt de lat zover door dat ‘ie uit het houdertje kan schieten. Dit is echter uitzonderlijk. (En je bent niet dik zeg je zelf)

Groet, Rob

In reactie op: Franse lattenbodems: een crime #199548
     Admin
    Sleutelbeheerder

Adriana,
    Volgens mijn ervaring zijn lattenbodems alleen geschikt voor ‘normale’ breedtes van bedden, dus 90 of 100cm, geen 160 of 180. Bij belasting wordt de lat krom en daardoor iets korter; bij een lange lat is dat meer dan bij een korte. Voor zover ik kan zien worden voor de lange Alinea latjes dezelfde eindhulzen gebruikt als voor de normale. Dat moet mis gaan.
    Mijn advies: neem twee smalle lattenbodems.
    Overigens, de latten gaan er net zo weer in als zij eruit knallen: behoorlijk krom maken; ik zou er een mal voor kunnen bedenken.

30 berichten aan het bekijken - 10,231 tot 10,260 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?