N.O.S.-journaal & Annechien S.

Dit onderwerp bevat 61 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198132
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De link naar de afsprakenbalie voor DigiD op Schiphol werkt niet. In het artikel op de hoofdpagina dus.

    #198133
     Anoniem
    Inactief

    Gewoon niet naar het Nederlandse journaal kijken.
    Ingrid

    #198134
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter heeft gelijk.

    Steven

    #198135
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ken ’n ziekenhuis waar ’n erg slordige chirurg rondloopt en opereert bovendien.
    “Gewoon niet naartoe gaan” ?

    Peter.

    #198136
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik vind het een goede keus. Annechien.

    Nee,dan die juffrouw die de sport doet in de middagjournaals met die schelle stem.
    Die heeft zelfs geen Gooise “r” meer. Helemaal weg.

    Ik bedoel maar,….ook hier een smaakkwestie, waar niet over te twisten valt?

    #198137
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Annechien mist een warme uitstraling !

    #198138
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De stem van Annechien zou al veel mooier klinken als ze op iets hogere toon leert spreken. Het bereik in haar stem lijkt me nog steeds voldoende daarvoor.

    #198139
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Maar dat donkere is juist wat me aanspreekt. Smaak….twisten…..?

    #198140
     Noë
    Sleutelbeheerder

    ’n Vrouwestem kan me niet doorrookt genoeg klinken, inderdaad allemaal ’n kwestie van smaak.
    Maar presentatrice Steenhuizen vermoeit haar strottehoofd en dat lijkt me haar carrière schaden.
    ’t Is toch ’n vak ?
    Is er dan niemand te Huilversum die daarop let ?

    Peter.

    #198155
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tuurlijk wel en daarom zit ze er nu….door een oplettende Huilversummer…..

    #198156
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja Jaap, u hebt gelijk. ’t Is ’n dove eindredacteur die van billen & benen houdt die de selectie doet.
    Geef mij dan maar Freriks of Trip, terwijl ik o zó hetero ben.
    ’t Ging me uiteindelijk om ’t N.O.S.-journaal en de kwaliteit daarvan.

    Peter.

    #198157
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Pluk een willekeurige voorbijganger van straat en die doet het al beter dan de ver boven de Balkenende norm overbetaalde ‘hakkelaar’ (Freriks)

    De stem van Annechien is m.i. uitstekend en ze hakkelt niet, een verademing.

    #198158
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk, een kenner, die Jako. Ben het helemaal met hem eens. Trip….OK….Freriks, och och och, een Smeets in het kwadraat.
    Overigens…..allemaal een smaakkwestie hoor.
    Grapje hoor Peter. Want dat is dit onderwerp toch gewoon….of..??

    #198141
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Annechien heeft het gewoon net niet. Ze mist charme, uitstraling, stem- en taalgebruik.
    Zijn wij misschien gewoon verwend met Claire Chazal en Carole Gaessler?

    Steven

    #198142
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Smaak Steven, smaak….Ik ben niet gecharmeerd van Claire en heel weinig van Carole. TE Frans voor mij. 😉 Smaak…………….

    Overigens zijn we wel in de “Entre bavards” sferen beland. Sorry Wim.

    #198143
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Ik vind het wel leuk, deze ‘discussie’ hier. Over smaak valt wel degelijk te twisten. Afgezien daarvan kan ook objectief worden vastgesteld of een nieuwslezer van het NOS-journaal zijn of haar werk naar behoren verricht. De opvolgster van Sacha de Boer lijkt meer gekwalificeerd en heeft zo te horen aan de vraagstelling wat meer journalistieke bagage in huis. Haar stem is te laag, dat kan iedereen vaststellen. Ergerlijker vind ik eerlijk gezegd de tongval en dialect van de NOS-verslaggevers, van wie sommigen zelfs aan spraakgebrek lijden. Dat leidt af en laat de boodschap niet overkomen. En dat kan toch niet de bedoeling zijn van Het Journaal?

    Wim

    #198144
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja Wim, daar ben ik het helemaal mee eens.

    De door jou genoemde Sacha de Boer, hoe mooi ze ook is, heeft mij jaren geërgerd met haar zware Gooische accent. Voor het merendeel van onze forumclub blijft er maar een over denk ik, de onvolprezen Henny Stoel.

    groeten/Peter

    P.S. Hoeveel berichten moet ik nog voordat ik de status van beginner kwijt raak?

    #198145
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit cabagnous op 6/07/2013 18:48
    (…) Voor het merendeel van onze forumclub blijft er maar een over denk ik, de onvolprezen Henny Stoel.

    Joop Visser is al eens langs geweest op dit forum, op datzelfde cd-tje met “Vrolijk lied” (Voor de zieken en zeevarenden, 1989) bezingt hij Noraly.
    “Noraly, Noraly, er is voor mij geen andere, ‘k zou nie’ weten wie.” 😛 😛

    andere Peter.

    #198146
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben eigenlijk altijd het meest gecharmeerd geweest van Fred Emmer.
    Net zoals Cabagnous ben ik bezig om gewaardeerd lid te worden van dit forum.
    Dus strooi ik veel opmerkingen rond.
    Freriks vond ik ook wel een redelijk toffe gozer, maar dat komt misschien omdat ik zelf ook altijd tussen twee of drie talen heb gezweefd. Dan ga je vanzelf bedenktijd reserveren tijdens alles wat je zegt.
    En Claire, nou ja die mag ik wel, charmant zo als vele franse dames van die leeftijd, een beetje hard en lief tegelijkertijd.

    Allors weer een beetje hoger in de ranking, haha Albert

    #198147
     Anoniem
    Inactief

    Ik weet me nog heel goed te herinneren dat ik door meneer Bavelaar werd gewezen op het feit dat dit forum over Frankrijk ging.
    De discussie ging meen ik over Frankrijk waarin ik Israel zijdelings liet passeren in de discussie, dat was fout!
    Deze draad gaat tot het vervelens toe over of iemand wel of niet geschikt is om een journaal op de nos op te zeggen, en dan zegt dezelfde meneer bavelaar “Ik vind het wel leuk, deze ‘discussie’ hier”.
    Meneer Bavelaar vind dus bepaalde dingen wel leuk, en bepaalde niet leuk, ongeacht of ze nu over Frankrijk gaan of niet.
    On dit: faire deux poids deux mesures, en France 😉

    #198148
     bosbess
    Deelnemer

    Mee eens. Nog afgezien van de aan debiliteit grenzende onbenulligheid van het onderwerp. Maar dat is, om met Jaap te spreken, een kwestie van (goede) smaak.

    #198149
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Ach, met die warmte is het wel eens goed om ook wat luchthartigs te melden over de belevenissen van Fransen in Nederland die nog naar het NOS-journaal kijken. Maar het is inderdaad nu wel mooi geweest.

    Wim

    #198150
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Wim. Ik dacht al……………….

    #198151
     Noë
    Sleutelbeheerder

    M’n verontschuldigingen dit draadje begonnen te hebben.

    Peter (altijd op zoek naar kwaliteit, altijd op zoek naar verbeteringen, en angstig voor “debiliteit” want dat is toch ’n ernstige diagnose).

    #198152
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Moet ook weer niet te warm worden want dan gaat de “sense d’humour gallobatave” alweer teloor. Dank aan Bosbess en Cees voor hun effectieve inspanningen om de discussie te smoren en aan de webmaster die zich wat al te gemakkelijk laat terugroepen.

    Steven

    #198153
     Anoniem
    Inactief

    Ik smoor geen discussie Steven, ik laat mij kritisch uit over het feit dat ik een onderwerp moet stoppen omdat het niet over frankrijk gaat en hier wordt vrolijk – nog niet eens in de bavards waar mijn onderwerpen wel altijd staan – doorgeluld over iemands benen of sexy smokersstem die in nederland een journaal op staat te dreunen.
    Heeft niets maar dan ook helemaal niets met frankrijk te maken, en dan zegt de webmaster ‘k vind het wel leuk deze discussie.
    Jaja, vieze ouwe mannetjes worden jullie.
    Ik ben blij dat ik door bosbess bijgestaan wordt 😉

    #198154
     bosbess
    Deelnemer

    Cees had simpelweg gelijk. Ik herinner me nog levendig hoe de heren over elkaar heen vielen om mij om het hardst af te zeiken toen ik (nog onbekend met de regels) onder Entre bavards een filmpje plaatste van het Nationaal Ballet. Een filmpje dat duidelijk speelde in de franse pruikentijd, in een frans paleis. Maar o wee, het betrof het Nederlands ballet, foei! En niemand die het voor me opnam, behalve per email.
    Nu ook niemand het voor Cees opnam, heb ik dat gedaan. Zeker niet met de bedoeling om wie dan ook de mond te snoeren. Mijn mening over het onderwerp had ik al veel eerder kunnen uiten. Dat heb ik niet gedaan, want mijn motto is en blijft: vrijheid blijheid.
    Ik ben blij met een webmaster die gevoelig is voor argumenten en op basis daarvan durft terug te komen op een eerder ingenomen standpunt. Dat is maar weinigen gegeven.

    #198159
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tjongejonge, er vallen grote woorden.

    Ter adstructie : als emigrant in F kijk ik af en toe naar BVN (“het Beste van Vlaanderen en Nederland”) en stuit dan soms op mevrouw Steenhuizen.
    Puur technisch viel me op hoe deze presentatrice haar stem verkracht, en misschien moet je wel uitlandig zijn om rare verschijnselen in ’t voormalig thuisland op te merken. “Is er dan niemand te Huilversum die daarop let ?”, zo vroeg ik me af.
    De rubriek “Nederland en zijn emigranten” leek me geschikt om deze vraag te stellen.

    Dat dit draadje ontaardde in ’n kroeg, tja, dat kan gebeuren. Dat er diskwalificaties over mensen worden uitgestrooid zegt iets over ’t jagen in de deze moderne jungle. Dat de bijdragen leiden tot kampen en ’t al dan niet opnemen door de één voor de ander vind ik ’n beschamende projectie van iets anders maar dat wordt nu ’n beetje te ingewikkeld.

    Waar mij blaam treft : nogmaals mijn nederige verontschuldigingen. Ik hoop dat mevrouw Steenhuizen haar pensioen als nieuwslezeres haalt.

    Peter.

    #198160
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja, entre bavards hè….maar dan wel daar. Jammer Peter……..

    #198161
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Nogmaals, mooi geweest. En de balsturigheid van Cees en vrouwe Bosbess lijkt wat te heftig. Nog een laatste opmerking van een Nederlander in Frankrijk die ook NL-televisie beziet: de vrouwelijke nieuwsvoorlezers dienen weer achter een bureau plaats te nemen, gelijk de collega’s in Frankrijk.

    Wim

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?