marktplaats werkt niet

Dit onderwerp bevat 40 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #194346
     Anoniem
    Inactief

    Heb je toch weer wat geleerd, Peter. Maar verder heb je gelijk. Het beste is er niet of nauwelijks op reageren. Dat doe ik vaak en met verve, vandaar dat ik nog steeds een ‘beginner’ op dit forum ben. Dit keer kon ik me echter niet beheersen om redenen die ik hiervoor heb aangestipt. Maar verder nu… ssst.

    Frans

    #194384
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik woon ook niet in Nederland, maar heb toch een nederlandse rekening bij een nederlandse bank. Vooral met aankopen op Marktplaats is dat handig. Overigens M. is nu eigendom van Ebay, en dat was een internationaal bedrijf….

    #194385
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tip: stuur de tekst en foto’s even naar een kennis met een Nederlandse rekening en het is zo voor elkaar. Hebben wij ook voor Duitse vrienden gedaan. Veel succes, Willem

    #194386
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Cees,

    Na allerlei narigheid met internationale betalingen heb ik een Paypal account geopend.
    Ik kan het je aanbevelen, ik betaal er zelfs mee naar China, Taiwan en Australie. En Marktplaats kun je er ook mee betalen.

    Salutations, Jos

    #194374
     Anoniem
    Inactief

    .

    #194351
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik mijn huis serieus wil verkopen via marktplaats dan staat vandaag nog de advertentie er in. Als je dat al niet in (nu zes) dagen kan regelen, hoe dan verder? Haal eens 1,5 ton af van de vraagprijs, dan maak je meer kans.

    Je moet het zo zien: de afstand tussen Bijlmer-Oost en Prinsengracht centrum Amsterdam is kleiner dan de afstand tussen jouw huis en het strand. En het verschil in de prijs van een woning tussen Bijlmer-Oost en Prinsengracht is dat ook.

    Jij woont in Bijlmer-Oost. Dan kan je geen vergelijken maken met de prijzen van woningen in La Roche.

    #194352
     Anoniem
    Inactief

    .

    #194365
     Noë
    Sleutelbeheerder

    marktplaats-betaalpagina.jpg

    dit is wat ik te zien krijg op de betaalpagina van M., kan dus betalen met Paypal.
    Geen idee wat er bij jou verkeerd gaat, wellicht kam M. dat zelf beter toelichten.

    Wilm

    #194366
     Anoniem
    Inactief

    .

    #194367
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste verkoper

    Maak het toch niet zo ingewikkeld met teksten als :

    Ik ga een kennis in nederland toch niet opzadelen met een advertentie van een huis, dat kan wel honderden euro’s gaan kosten

    Wij hebben het ook voor Duitse vrienden gedaan, kosten gelijk gemaild naar hen en de volgende dag hadden wij het geld al weer terug, is toch geen punt onder vrienden

    nogmaals veel succes

    #194368
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees, er zitten bij M wel meer fouten in het systeem.
    Wanneer ik betaal krijg ik van M. de mededeling dat de betaling door Paypal is geweigerd, maar er wordt wel vrolijk afgeschreven.
    Ik heb daarover contact gehad met M, maar die zegt dat er bij Paypal iets fout gaat.
    Daarentegen beweert Paypal dat het probleem bij M zit.

    Die afschrijving laat ik overigens daarna weer aan marktplaats zien, en daarna wordt de opdracht alsnog uitgevoerd.

    Ach, waarom makkelijk als het moeilijk kan=!.

    De kans dat het aan jouw computer ligt lijkt me minimaal.

    #194369
     Anoniem
    Inactief

    .

    #194376
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir Cees,

    Ik krijg dezelfde pagina als Wilm hierboven en kan met PayPal betalen.
    Marktplaats is eigendom van eBay, en eBay is eigenaar van Paypal, dus je zou mogen verwachten dat dit probleemloos werkt.
    In alle jaren dat ik met Paypal werk heb ik één keer een probleempje gehad, en dat was direct opgelost door de bevestigings-email van de PayPal betaling door te sturen.
    Dus ik heb geen idee wat er bij jou misgaat.

    Salutations, Jos

    #194377
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Chambres dHotes Les Vieilles Tantes op 11/08/2013 14:42
    Wat een (mag ik effe een vies woord zeggen ?) dom gelul weer.
    Sodemieter toch op als je niks anders kunt zeggen, sukkel.

    Ach, Klets-Cees, ik zeg altijd verstandige dingen.
    Zit je te zeuren dat je geen ad kan plaatsen? Al een week geen oplossing?

    Je hebt zelf aangegeven https://infofrankrijk.com/forum-2/huizen-kopen-group7/huizen-kopen-forum13/in-de-verkoop-thread511 dat vrijwel geen makelaar je serieus nam. Waarom? Omdat ze niet aan je kunnen verdienen,slecht verkoopbaar.
    Jij roept altijd dat je in La Rochelle woont, waar de kapitein van de veerpont naar je zwaait (kuch) maar dat is helemaal niet waar. ( en dat je een botenbedrijf gaat beginnen, een ander huis gaat kopen, een automatische inrijpoort nodig hebt, en tal van andere jokjes)

    Zeg gewoon eerlijk: ik heb een CdH in een onbeduidend voorstadje 30km van La Rochelle vandaan. De CdH met huis staat op een industrietrein, tegenover een kale zandvlakte. De snelweg ligt precies twee meter van mijn schutting. Het strand is ver weg, zo ook La Rochelle. Het loopt niet, ik moet er van af.

    Ik raad je aan twee ton er af te halen, ik heb er verstand van.

    #194378
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Oh, en dan nog iets: misschien een idee om een eigen blog te beginnen? In plaats van het ‘overnemen’ van het forum van Wim?

    #194364
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Cees heeft – niet voor de eerste keer – aangekondigd niet meer aan het forum te willen/zullen deelnemen wegens de recente bejegeningen.

    Wim

    #194375
     bosbess
    Deelnemer

    Gedverderrie Cees, je laat je toch niet wegjagen? Of ben je minder uit de kluiten gewassen dan een oud wijf van 73? Bovendien heeft Rata dat allemaal al veel eerder geschreven en toen heb je het gewoon geaccepteerd en toegegeven. Je hoeft het huis toch niet aan óns te verkopen? Iedereen mag hier z’n mening zeggen, dat doe je zelf ook. Dan moet je je ook niet door de eerste de beste tegenwind laten wegblazen. Kom op man, tanden op elkaar en van je kouwe kleren laten afglijden.

    #194350
     Anoniem
    Inactief

    Beste forumleden,
    Ik heb besloten dit forum voorgoed te verlaten.
    Onderstaande heb ik naar Wim Bavelaar gemaild en dat geld ook voor jullie.

    “Ik ben het zat om op zo’n laaghartige manier vernederd te worden zeker met in mijn achterhoofd een leuke opvolger te vinden voor onze chambres d’hôtes zodat we dichter bij onze moeder kunnen gaan wonen om haar bij te staan in de laatste levensfase.
    Het is voor mij beneden alle peil dat iemand op basis van google onze chambres d’hôtes plein public afzeikt, zeker temeer omdat ik de geïnteresseerde mensen heb aangeraden jouw site te bezoeken om zo kennis op te doen van Frankrijk en de zaken die daarin meespelen.
    Iemands mening kun je betwisten, maar iemands zaken afkraken is laag bij de grond, zeker als alles op leugens gebaseerd is.

    Het gaat jullie goed, en heel veel dank voor de jarenlange prettige samenwerking.

    Cees”

    Adieu!

    #194348
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tja Cees, wat ervan te zeggen ? Publieke fora hebben nu eenmaal nadelen, soms is de lol inderdaad ver te zoeken.

    O tempora, o mores !

    Peter.

    #194349
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Nu Cees zijn mailverkeer publiceerde, hier dan mijn reactie die ik hem stuurde:

    Beste Cees,
    Het is niet de eerste keer dat je aankondigt niet meer te zullen/willen deelnemen aan ons forum.
    Dat is jammer, want je bijdragen verlevendigen het forum. Maar je moet ook wel tegen een stootje kunnen, dat hoort nu eenmaal bij een forum op internet. En jijzelf bent er ook niet vies van om mensen pittig de les te lezen. Weglopen is niet erg sterk.
    Dus ik verwijder je account voorlopig nog maar even niet.
    Wim Bavelaar

    #194347
     Noë
    Sleutelbeheerder

    … … …
    edit 15-08-2013:
    Teruggetrokken omdat de bijdragen van Cees, waarop ik reageerde, gewist zijn.

    Verder houd ik het met Voltaire:
    I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
    (Voltaire, zoals door Evelyn Beatrice Hall geparafraseerd in haar biographie The Friends of Voltaire, 1906)

    #194355
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niet nodig geweest, want het bericht waar je op reageerde staat er nog steeds.

    Ik sluit ook af met Voltaire (1694-1778):
    “Eigenliefde is een ballon gevuld met lucht, waaruit stormen te voorschijn komen als je erin prikt.”

    #194362
     Anoniem
    Inactief

    Ik heb met Wim Bavelaar een mailwisseling gehad over het verwijderen van mijn account en Wim heeft de zaak eens bekeken omdat hij mijn account niet wil verwijderen.
    Zijn conclusie komt overeen met mijn standpunt, Ratatouille heeft zich misdragen door lasterlijke dingen te zeggen over ons huis en chambres d’hotes.
    Wim vroeg me te blijven en ik heb geantwoord dat ik wil blijven als ratatouille zijn excuses aanbied.
    Daarmee ligt de zaak in een oplossing.

    Met vriendelijke groet,
    Cees.

    #194363
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cees geeft (wederom) een enorme zwaai aan de waarheid, en heeft zelf zijn berichten weggehaald die absoluut niet door de beugel konden. Het is Cees die hier moet excuseren. Ik heb gewoon aangegeven wat voor ieder zichtbaar is, feitelijk en leesbaar. En een verstandig prijsadvies gegeven.

    Ik zie ook niet dat zijn conclusie wordt gedeeld, in tegendeel. Het is een verademing dit forum te beleven zonder de merknaam Chambres d’Hotes Les Vielles Tantes. Cees die het als zijn persoonlijke weblog is gaan zien. En die al vele waarschuwingen heeft gehad.

    #194353
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Liever één Cees in de hand dan tien rat’s in ’n vrije vlucht.

    Peter.

    #194360
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het probleem is echter dat Cees niet in de hand was te houden. Ook hij zelf kon dat niet. Voor mij geldt dat wie kaatst ook moet kunnen vangen, anders word je iemand zonder ballen.

    Frans

    #194359
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Frans, ik denk niet dat iemand twijfelt aan Cees z’n ballen en de kwaliteit daarvan. Vangen lijkt-ie me ook te kunnen, frank & vrij.
    Dit laatste ontzeg ik ’n anonymus als de zogenoemde Ratatouille, die daarmee – wat mij betreft – op voorhand verdacht is.

    Peter.

    P.S. Het onderwerp “anonimiteit” is al eerder op dit forum ter sprake geweest. Ik blijf er allergisch voor, onderwerp me aan Wims beleid maar keur dit beleid af.

    #194356
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter, daar gaat het niet om (een naam gebruiken hoeft ook niet te kloppen). Ik ben al jaren de zelfde.

    #194357
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Peter, ik sta er voor dat iedereen mag zeggen wat-ie wilt. Het hoeft van mij zelfs ook niet allemaal een hoge waarheid of beschaafd te zijn (en dat zijn scheldkanonnades zelden). Er is één uitzondering op het kunnen zeggen wat je wilt, die daar overigens uit voortvloeit: je mag van mij nooit excuses afdwingen voor wat er gezegd is. Daarmee diskwalificeer je je.

    #194358
     Noë
    Sleutelbeheerder
    Quote:
    Quote uit Fransco op 20/08/2013 16:47
    (…) je mag van mij nooit excuses afdwingen voor wat er gezegd is. Daarmee diskwalificeer je je.

    Deze regel voor redelijke discussies kende ik nog niet, Frans. Plato noch Aristoteles zal ‘m hebben kunnen bedenken.

    En wat m’n allergie betreft : ik bescherm me ertegen door er niet of nauwelijks op te reageren.

    Peter.

    P.S. Dit dreigt ’n meta-discussie te worden die a) weinig van doen heeft met Cees’ bericht en b) niets met F doch alles met dit forum. Als ik ’n Wim – mèt ballen – was, zou ik ons op doen sodemieteren naar ’n ander draadje. Naar ’n ander forum wellicht.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?