Schimmel in eiken meubel verwijderen

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199535
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kan iemand mij goede raad geven over het schoonmaken van een eiken houten tafel.

    Ineens verschijnt er schimmel op verschillende plekken van de tafel, maar met name in de scheurtjes.

    De tafel zal ongeveer 100 tot 150 jaar oude zijn.
    Ik heb deze site al geraadpleegd of er info over staat, maar niets gevonden.

    Wie weet een goede oplossing zodat de tafel schimmelvrij wordt en natuurlijk ook blijft.

    Bij voorbaat hartelijk dank, met vriendelijke groet
    Paul

    #199538
     Anoniem
    Inactief

    Heb je je aperootje om laten vallen 😉

    Schimmels op oude meubels ken ik alleen maar omdat ze nat zijn geworden door voedsel of iets dergelijks.
    Ik zou niet weten hoe een tafel van meer dan 100 jaar oud kan gaan schimmelen, het is immers geen vers hout meer.
    Schoonwassen en onmiddellijk drogen is de enige manier.
    Schuren gaat in dit geval niet op omdat je het over schimmel in de scheurtjes hebt.

    #199539
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Misschien helpt het heet maken met een verfstipper in de laagste stand om de schimmel te doden.
    Schimmels groeien alleen op een voedingsbodem, haal die weg, dan ben je de schimmel ook kwijt.
    Schimmel groeit zelfs op wrijfwas als de vochtigheidsgraad hoog genoeg is.

    janv

    #199540
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Cees, hartelijk dank voor je antwoord, duurde wat lang (17uur) maar niet minder gewaardeerd 🙂

    @Janv Lijkt mij een goed en logisch idee en ga het zeker proberen.

    Met vriendelijke groet
    Paul

    #199536
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We hadden vroeger na de winter op de eikenhouten kastjes ook last van een schimmel.op dit forum adviseerde iemand het met azijn op en doek de schimmel te verwijderen.Dit gaf goed resultaten.
    Na verbeteren ventilatie en dakreparaties is probleem verdwenen.
    met vr groeten Janwillem

    #199537
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Janwillem,
    Hartelijk dank voor deze tip, we gaan het proberen.
    De ventilatie is erg goed, maar wij vermoeden dat de schimmel al, sluimerend, aanwezig was toen wij de tafel kregen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?