HD ontvanger schotel/kabel

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187028
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goedemiddag.
    Ik heb afgelopen week een (Samsung HD cable receiver DCB-H360R) gekregen van een vriend in Nederland. Het is een ontvanger voor digitale tv (ziggo) In Nederland……

    Nu is mijn vraag of ik die ook kan gebruiken en aansluiten op mijn Satelliet ontvanger (Canal Digitaal)en daarmee HD zenders kan ontvangen.

    Ik kan de ontvanger ook niet aansluiten op mijn satelliet kabel omdat het andere aansluitingen zijn 🙁 . Mijn kabel van de schotel draai je vast achterin, en van de gekregen Samsung is een normale tv aanluiting (mannetje/vrouwtje).

    Groet, Michael

    #187030
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het past niet omdat het niet werkt.
    Een kabel ontvanger kan uitsluitend heel lage frequenties ontvangen en deze werkt vermoedelijk alleen in Ziggo gebied, dus ook niet op een Franse kabel.

    #187029
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er bestaan 3 systemen voor het zenden/ontvangen van digitale televisie:
    – DVB-C (Kabel)
    – DVB-S (Satelliet)
    – DVB-T (Terrestrial, ‘aards’ met een gewone antenne)

    Jouw ontvanger is voor DVB-C (digitale televisie over de kabel). In veel tv’s zit die ingebouwd.
    Kijken via de satelliet gaat via DVB-S. Dat gaat via een kastje van Canal Digitaal bijvoorbeeld, maar inmiddels zijn er ook tv’s waar een satellietontvanger is ingebouwd. Geen gedoe met 2 afstandsbedieningen dus.
    Tenslotte is er DVB-T. In NL heet dat digitenne en in Frankrijk TNT. Veel televisies hebben zo’n ontvanger ingebouwd. Aansluiten op een ‘hark’ antenne en je kunt de bekende Franse zenders kijken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?