Noë

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 661 tot 690 (van in totaal 13,670)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210942
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb het idee dat er een foto van de kegelvormige verbindingen zichtbaar zou moeten zijn…

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210941
     Noë
    Sleutelbeheerder

    con

    De kegelvormige verbindingen.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210940
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zal eerdaags een foto maken van het kegelvormig kastje. Of het glasfiber weet ik niet zo zeker, de kabels die daar naar toe lopen worden meer opgerold zoals bovenin de foto van Jos en niet zo strak als in het onderste kastje.

    Dan een afbeelding zoals de interne antenne er ongeveer uitziet in het e5186s-22a modem.
    Huawei interne antenne

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210936
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir,

    Die witte koppelkastjes worden vervangen door zwarte kegel-achtige dingen. Wat daar de bedoeling van is ben ik nog niet achter gekomen.

    Wellicht gaat het hier om bovengrondse glasvezelkabel oftewel fibre aérienne?

    Plaatje bovengrondse glasvezelkabel

    Salutations, Jos

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210935
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Lekkende witte kastjes? Hier hangt al drie maanden een gebroken telefoonkabel naar beneden. Iemand is zo vriendelijk geweest om de 20 meter kabel op te rollen en die om een wegwijzerbord te hangen.
    Vandaag even met mijn Iphone de 4G-snelheid hier gemeten. Binnen en met een KPN-sim: download 18 Mbps en upload 6 Mbps. Het is een tiende van wat ik in Nederland gewend ben, maar een enorme sprong voorwaarts vergeleken met het Orangekabeltje. Orange ga ik dus opzeggen als mijn router arriveert en betrouwaar blijkt te werken. Geen oude schoenen …

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210933
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik wacht maar even af totdat die beloofde 4G verbetering in beeld komt. De 4G mast staat hier op 10km en de 800 MHz antenne zit op 33m hoogte in de mast. De exclusive mast van Orange staat op 6km, 800 Mhz band antenne op 20m en komt sterk binnen. Maar Orange kent geen acceptable aanbiedingen voor een voldoende data gebruik, 100Go plus bv. Die Syma abonnementjes bij ons doen het dus juist geweldig goed voor enkel mobiel gebruik.

    Die antenne’s in de Huawei zijn kleine printplaatjes waarop de antenne is geprint. Stelt niet veel voor inderdaad.

    Dan zijn ze hier druk bezig met het ophangen van extra telefoonkabels in de palen. Op sommige plaatsen is jaren terug de telefoonkabel de grond in gegaan en nu zetten ze de palen weer terug met met een veelvoud aan kabels. Die witte koppelkastjes worden vervangen door zwarte kegel-achtige dingen. Wat daar de bedoeling van is ben ik nog niet achter gekomen. Wie weet tbv een fijnmaziger ADSL netwerk.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210932
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nee, er is nooit sprake geweest van een overschrijding van m’n daglimiet bij Syma (die overigens met enige regelmaat wordt opgehoogd, samen met de maandlimieten), maar Syma levert een verbinding die ‘bridée’ is. Dat staat weliswaar in de voorwaarden, maar de gekozen vorm: blind van de mast gooien bij drukte en de snelheid limiteren op 2 Mbps staat nergens.

    Ik heb m’n router niet opengemaakt, maar ik zou veel grotere antennes verwachten (9 of 18 cm) met aftakkingen die de chips voeden die de frequentieband kiezen. Een antenne van 25*15 mm past ook in een smartphone en dat verklaart vermoedelijk het gebrek aan verbetering, vooral in een lage band als de 800 Mhz die momenteel voor de lange afstanden wordt gebruikt. Voor die band doet een antenne van 18 cm wonderen. ‘Mijn’ mast van Bouygues staat op een afstand van maar liefst 6 km, met enkele heuvels en dalen met bijbehorende riviertjes tussen mij en de mast. Er staat nog een mast aan de andere kant op 5 km afstand, maar die biedt vooralsnog alleen 3G. Ik heb hoop dat een mast op maar 2 km ooit wordt ontdekt door een provider. Die mast biedt nu alleen Wimax, maar moet toch relatief simpel in gebruik te nemen zijn voor 4G.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210929
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn 4G router testervaring is wat minder positief. Met een Huawei E5186s-22a haalde ik slechts een verbetering van ongeveer 10% in bandbreedte tov mijn iPhone in hotspot mode.
    De locatie van de GSM masten zijn mij bekend en ik weet welke 3G en/of 4G hebben. In de test had ik het modem en iPhone in het dakraam geplaatst in de richting van de mast. Ik heb geen vrij zicht op de mast en er staan veel bomen tussen. Een website beloofde mij 4G ontvangst bij Bouygues en Orange doch vreemd genoeg kreeg ik op SFR wel en Bouygues juist geen 4G ontvangst. Teleurstellend genoeg om niet verder te gaan met de Huawei en mijn iPhone als backup te blijven gebruiken. Dat gaat overigens heel makkelijk door de iPhone in hotspot mode via usb te verbinden met een Mac. De Mac laat je vervolgens routeren naar het locale netwerk en niemand merkt er wat van. (sorry, na WindowsNT en XP ben ik een leek) Voorlopig werkt dit het beste voor mij.
    Wat na het openmaken van de Huawei router opviel zijn de erg kleine interne antennes, 2 stuks aan elke zijkant een in het formaat van ongeveer 25x15mm! Ik heb geen externe antenne getest, die had ik niet tot mijn beschikking.

    Dan over Syma waar Jako meende dat de verbinding geknepen zou worden: In de voorwaarden staat dit: Attention, les conditions générales de Syma prévoient que le volume internet maximum quotidien autorisé est de 3.5 Go (débit limité en cas de dépassement). Nu is 3.5Go best veel voor een dag maar mogelijk is wel sprake van overschrijding geweest.

    Testervaringen van anderen blijven mij interesseren.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210914
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In tegenstelling tot TV kijken is 4G natuurlijk wel tweeweg verkeer. Je hebt dus per definitie twee antennes nodig: één om te zenden en één om tegelijk mee te ontvangen. In geval van yagi is het gebruikelijk om de twee antennes haaks op elkaar te draaien zodat die elkaar zo min mogelijk storen.

    Er zijn apps beschikbaar (bv signal strength) waarmee je identificatie informatie van de zendmast kunt bemachtigen waarmee je dan weer op internet kunt vinden waar die mast precies staat. Op die manier kun je eenvoudig een buitenantenne in de goede richting draaien.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210913
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Rob, bij je tweede link kwam ook het klerenhangertje van ijzerdraad voorbij. Ça ramène des bon souvenirs. Merci

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210911
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ben niet zo thuis in de techniek van antennes en dat heeft soms verrassende gevolgen, zoals die keer dat ik mijn tnt-ontvanger aansloot op een nog van heel lang geleden op het dak staande horizontale hark voor de analoge televisie. De ontvangst was en is uitstekend.
    Nu vraag ik me af of ik een soortgelijk gunstig effect krijg als ik de 4G-router op die antenne prik.
    Het voordeel is dat de antenne er al staat en ook nog eens erg hoog met onbelemmerd uitzicht. Een gespecialiseerde antenne zal het wellicht beter doen, maar goed is voor mij ook goed genoeg.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210907
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dus het veldonderzoek moet nog even wachten.

    Dat betekent dat je de simkaart die in je Franse brievenbus ligt te wachten voorlopig niet gaat activeren. Ik heb ergens in de voorwaarden gelezen dat de simkaart in dat geval na 10 dagen alsnog wordt geactiveerd en het abonnement dus begint te lopen.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210906
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben sinds enkele jaren juist wel een huisnummer, maar dat is kennelijk nog nergens geregistreerd. Alle toeleveranciers gebruiken daarom toch het geregistreerde lieu-dit adres, zonder huisnummer en vaak zelfs met vermelding van het verkeerde dorp omdat daarvandaan hun waterleiding, elektriciteits- en telefoonkabels vertrekken. Bij Bouygues kon ik dit handmatig corrigeren, de andere toeleveranciers gebruiken het geregistreerde adres als leveringsadres en het juiste adres als factuuradres. Creatief opgelost, maar onhandig.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210905
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat me opviel aan de site was dat bij het inschrijven voor het valideren werd getoond wat je zou versturen met een tekentje er achter of het goedgekeurd zou worden. Zo kon ik mijn adres dat geen huisnummer heeft, na drie variaties acceptabel maken (lieu-dit, commune, sn). Een verademing, omdat men op andere sites volstaat met de droge melding ‘onbekend’ en dan moet je weer helemaal van voren af aan beginnen. Het gebruik van de techniek schrijdt voort.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210903
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Betalen aan mobiele providers is kennelijk toch een probleem in Frankrijk, wel goed om te lezen dat ik niet alleen sta met dat probleem. De vraag is wel waarom dat gebeurt, uitzonderingen daargelaten lees je er namelijk niet veel over op de Franse fora. Bijna iedereen betaalt gewoon met z’n ‘carte bancaire’. Bouygues lijkt de enige provider waar je Paypal als vangnet kunt gebruiken.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210897
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Verstandige update Jako. Het zijn inderdaad stevige downloads. Die doe ik dus alleen via een adsl-verbinding als ik weer in Nederland ben. Die mogelijkheid heb ik. Mijn 4G is weer volop aanwezige dus zojuist bij Bouygues een sim-kaart besteld, via Paypal want mijn kaarten werden niet geaccepteerd. Maar nu blijft Bouygues me met mailtjes bestoken die zeggen dat ik nog maar zes uur heb ‘pour valider votre commande’, terwijl PayPal me bericht dat de betaling heeft plaatsgevonden. En als ik dan bij Bouygues kijk wat er is, zie ik ‘ Validation En cours’.
    Ik doe maar wat ik altijd doe in dit soort situaties: afwachten.

    Toevoeging: het werkt dat afwachten, want 10 minuten later blijkt alles rond

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210896
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vandaag een melding van de GPS van m’n auto: er is een kaart-update. Het blijkt een update van 8 GB die met mijn 15 Mbps ADSL lijn ongeveer uur duurt om binnen te halen. Dat hakt er natuurlijk in als je dat zou doen op een gelimiteerde mobiele dataverbinding. Aan de andere kant: het zou op een re-adsl lijn van 0,5 Mbps dus maar liefst 30 uur duren om zo’n update binnen te halen en al die tijd is je lijn geblokkeerd, want de andere kant probeert zo de data snel mogelijk door de lijn te ‘duwen’. Zelfs mijn ADSL lijn is een uur lang compleet verzadigd geweest, geen ruimte voor andere gebruikers.

    Maar het ergste is: ik mag ineens nog maar 80 Km/uur van m’n GPS… 😉

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210894
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij Syma Mobile is de simkaart gratis. Het abonnement van €9,90 met 50 Gb data en onbeperkt bellen in Europa is op zich best gunstig, vooral als je veel in Europa reist. Ik ben daar weggegaan omdat je als klant bij deze virtuele provider een achtergestelde positie inneemt op het netwerk van Orange en het gebruik van router/hotspot niet actief wordt ondersteund. In sommige apparaten werkt het, in andere niet.

    In het begin had ik bij Syma downloads van wel 40 Mbps, maar ik werd op elk ongewenst moment ‘van de mast gegooid’. Syma stelt dan dat je te lang op één mast bent aangemeld en Orange klanten voor gaan. Maar dat staat zo niet in de algemene voorwaarden. Na een paar maanden werd het ‘van de mast gooien’ een stuk minder, maar was de download beperkt tot 2 Mbps en wat is dan het nut van een 4G netwerk? Syma is wel erg voordelig voor bellen, maar voor mij onbruikbaar voor data.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210888
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Tsja, als je een microsim kaart in een minisim slot wil stoppen heb je niet zo veel keuze dan een sim adapter gebruiken. Terug proppen in de originele triple size verpakking is ook lastig. Bovendien is een triple size simkaart feitelijk onmogelijk: een mini sim is formeel volgens de specificaties (iets) dikker dan een micro sim en daar hoort rekening mee gehouden te worden. Het werkt overigens prima en de simkaart lezer ziet er niet fragiel uit, in tegendeel.

    Providers zijn gek op aflopende tellers voor een lopende aanbieding in de hoop potentiële klanten te verleiden en slechts één ding is zeker: er komt altijd weer een andere- en wellicht gunstiger aanbieding. Met name op het gebied van mobiel gebruik kunnen aanbieders spelen met een veelheid aan variabelen: ongelimiteerd bellen, gelimiteerd bellen, binnen Frankrijk, buiten Frankrijk, mobiele nummers of vaste nummers, naar de EU, binnen de EU, naar Frankrijk, naar/van DOM/TOM of Afrika, grote/kleine databundel, roaming tarieven, roaming databundel etc, etc.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210886
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour @Jako,

    Dat is grappig want vandaag, 2 dagen later, loopt het aanbod overmorgen pas af

    Ja, het is op het laatste moment nog eventjes verlengd. En ik heb mij, mede naar aanleiding van de nuttige informatie van jou en Rob, laten verleiden óók in deze aanbieding te stappen. Niet voor een router maar voor de tablet van madame, die in ons huishouden méér van de gadgets is dan ik als ex-ICT professional 🙂

    Die tablet was tot dusver voorzien van een Orange prepaid “Pass let’s Go” waar 5 GByte met een geldigheid van 6 maanden nog 40 euro kost. Dus over de overstap naar Bouygues hoef je dan niet lang te dubben. Als het goed is komt de SIM morgen met de post en dan kan madame naar hartelust tekeer gaan…

    Wederom een thumbs up voor dit forum en haar bijdragers!

    Salutations, Jos

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210885
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Al was het maar omdat het aanbod morgenochtend afloopt

    Dat is grappig want vandaag, 2 dagen later, loopt het aanbod overmorgen pas af… 🙂

    In reactie op: Vaste telefoonlijn opzeggen? Internet behouden? #210884
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De bedoeling is vermoedelijk primair om veel minder te betalen. Tot een jaar geleden had ik ook die analoge telefoonlijn+découverte van Orange. En toen had Orange de euvele moed om een forse tariefsverhoging door te voeren met als argument de ontwikkeling van 4G en glasvezel. Aangezien ik niet wens te betalen voor producten die ik niet afneem ging ik meteen op zoek naar een concurrerend aanbod. Mijn perikelen zijn hier te lezen.
    Ik ben uitgekomen bij Red by SFR die destijds een aanbod hadden van €10,-/maand, voor lijnen zonder dégroupage €5,- extra. Voor mij in totaal €15,-/maand, inclusief onbeperkt bellen naar vaste lijnen in het grootste deel van de wereld (ca 100 landen). Dat is zelfs goedkoper dan uitsluitend de analoge telefoonlijn bij Orange kost.

    Zo te zien kost dat abonnement momenteel €15,-/maand + €5,- extra in geval van non-dégroupage. Maar je weet het pas zeker wanneer je op de website het tarief opvraagt aan de hand van je telefoonnummer.

    De overgang naar een andere provider is niet zonder risico, er kan altijd iets mis gaan. Bovendien is Red-BY-SFR een goedkope online-only provider, er is dus geen telefonische helpdesk, met uitzondering van enkele weken na oplevering van de lijn. Alle communicatie geschiedt online middels chat, social media of de app.

    Sindsdien bespaar ik echter ongeveer €30,-/maand en dat was me het risico ruimschoots waard. Het is nu een jaar later en heb me dus al €360,- bespaard en al die tijd probleemloos vast internet op een hogere snelheid dan Orange bood voor dat exorbitante bedrag.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210876
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wellicht is die zendmast gewoon nog niet operationeel en zijn ze nog aan het testen.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210875
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zet de aanschaf van de 4G-router toch maar weer in de wachtstand, want na 4 dagen volop 4G is er nu al de hele dag geen service. Orange-ADSL is weliswaar langzamer, maar tot op heden meer betrouwbaar.Waar zou dat wegvallen van de service aan kunnen liggen? Gewoon botte pech?

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210874
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op het moment dat de concurrentie een nieuwe zet doet op het schaakbord verandert er weer van alles.

    Zeker. Die €5,-/maand aanbiedingen zijn m.i. allemaal een reactie op Red die als eerste met deze €5,- aanbiedingen kwam, en Red was ook de eerste waarbij de aanbieding geen einddatum had. De concurrentie volgde eerst met tijdelijke aanbiedingen, vervolgens ging Bouygues klanten vlak voor afloop van het aanbod een verlenging bieden en nu is de €5,- aanbieding van Bouyges ook zonder tijdslimiet. Nu ik weet dat het netwerk van Orange hier op dit moment de beste performance geeft wacht ik tot de €5,- aanbieding van Sosh ook zonder tijdslimiet komt, en dan switch ik naar Sosh.

    De overgang van Syma naar Bouygues lijkt probleemloos verlopen. Ik had de simkaart van Bouygues na 2 dagen binnen en direct geactiveerd, 3 dagen later werd m’n nummer geporteerd van Syma naar Bouygues. Ik heb inmiddels de eerste factuur van Bouygues binnen, iets meer dan €5,- omdat ik enkele dagen met het tijdelijke nummer actief was waarna het maandabonnement ingaat. Ook de eindfactuur van Syma met een klein bedrag retour is inmiddels binnen.

    Het feit dat de consument zo gemakkelijk kan switchen houdt de providers natuurlijk extra scherp.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210867
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Best duur, vooral omdat ze voor die prijs uitsluitend internet bieden. Geen telefoonnummer, niet gratis bellen en geen TV. Onbeperkt internet klinkt natuurlijk wel leuk, maar m’n Fritzbox houdt keurig statistieken bij van het datagebruik van ons huishouden van 2 personen en die schommelt altijd rond de 30 GB/maand. De 20 GB van Bouygues is voor ons dus wat krap, maar het is alleen de backup voorziening. Normaal zit die simkaart in m’n smartphone en daar is 20 GB/maand ruim voldoende. Ik ga er van uit dat de datalimieten in de toekomst vanzelf opgehoogd worden en de prijs niet.

    Vreemd eigenlijk dat Bouygues geen telefonie levert, want een beetje box ondersteunt voip en dan moet het voor Bouygues simpel zijn om een vast telefoonnummer te porteren naar een voip nummer wat vervolgens door de box gebruikt kan worden.
    Als privé persoon lukt dat zelfs wanneer je in zee gaat met een losse voip provider die je vaste lijn wil porteren, ik meen dat ippi dit aanbiedt, maar niet goedkoop. Ik speel met die gedachte voor wanneer 4G internet in de toekomst zo veel sneller en goedkoper wordt dat het zinvol is om de vaste lijn er uit te gooien. Die zit nu bij Red-By-SFR voor maar €15,- /maand voor ADSL inclusief onbeperkt bellen naar vaste nummers, dus die blijft voorlopig wel.

    In reactie op: Hoofdriool #210866
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Documenteren tot op de details is uiteraard de bedoeling. Een foto is een stuk minder moeite dan wederom open moeten graven.
    Het is de bedoeling de totale installatie bij een locale leverancier te kopen, dat kan ook nog wel eens helpen.

    Klei is idd een soort moedermelk in vergelijking met de gekeide biefstuk uit de Morvan. Ik zoek daarom een gravertje van rond de de 3 ton om mee te nemen, veel lichter lijkt me niet verstandig.

    In reactie op: Hoofdriool #210864
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik krijg nu te horen dat de lokale SPANC dusdanig onderbezet is dat men alleen maar een eindcontrole doet en dus geen 3 controles. Bij degene die dat melde ligt er al een verzoek tot controle vanaf februari en deze is nog steeds niet uitgevoerd.
    De mairie is daar blijkbaar ook van op de hoogte, nu is de vraag hoe men daarmee omgaat….

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210858
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik had hetzelfde probleem. Eerst Visa: nee, geen buitenlandse kaart, toen m’n Franse kaart: carte refusé, dan maar met Paypal van diezelfde NL visa kaart. Ik had eerst al Red-By-SFR geprobeerd, 30 Gb voor €5,-, maar ook daar was m’n Franse kaart geweigerd. Via de chat wees sfr naar showroomprive (die de aanbieding bood), maar de betaling was op de website van sfr. SFR wilde alleen helpen met de betaling als ik €10,- per maand wilde betalen in plaats van de aanbieding van €5,-. Uiteraard heb ik dat afgewezen. SFR en Bouyues zitten hier in dezelfde zendmast, dus ik reken op een identieke dekking. Betalen blijft een onbetrouwbaar proces in Frankrijk, toch redelijk rampzalig voor de economie.

    In reactie op: Internet haut débit voor iedereen #210856
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij m’n Huawei router moest ik wel drie opties uitzetten om (ongewenste-) push-updates van de fabrikant uit te zetten. Ik wil namelijk best updaten, maar alleen als ik weet wat die update doet. En er stond me iets te nadrukkelijk in de handleiding dat ik op de hoogte was van- en akkoord ging met firmware-updates door de fabrikant en anders moest ik die opties maar uitzetten. Voor huawei routers circuleren allerhande alternatieve firmwares, maar het gaat om een device waarmee gevoelige informatie wordt verwerkt en die in principe 24/7 aan internet hangt, daar zet ik niet zo maar alternatieve firmware op.

    Firmware heeft overigens niets met het besturingssysteem te maken, maar regelt de werking van de hardware en de interactie tussen de hardware en het besturingssysteem. Dat een rechter zo onbenullig is dat hij niet begrijpt dat een update van android door google per definitie zou moeten worden uitgerold door de smartphone-fabrikanten zegt vooral iets over het gebrek aan kwaliteit in het rechtssysteem. Zo zijn er ook talloze ridicule en onnozele rechterlijke uitspraken over schotelantennes die kennelijk ook ‘gemakkelijk’ kunnen worden vervangen door een antenne binnen in de woning of door IPTV, althans volgens de rechter.

    Een beetje apparaat (PC, router, smartphone, TV, TV -box etc) heeft tegenwoordig zowel een actuele firmware versie als de vorige versie ‘aan boord’ waardoor een firmware update tegenwoordig risicoloos is, althans in theorie 😉

30 berichten aan het bekijken - 661 tot 690 (van in totaal 13,670)

©2024 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?