Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door Rob van der Meulen.

  • Auteur
    Berichten
  • #209966
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vanmiddag rook ik in de schuur een sterke lucht dat lijkt op kattepis. Na uitgebreid gezocht te hebben vond ik verse urine?-sporen op de zijkant van de vuilnisbak.
    Van boven tot onder zit de zijkant er onder. De deksel is niet nat.
    Er is nauwelijks ruimte rond de vuilnisbak.
    Gezien de grote hoeveelheid vraag ik mij af wat kan dat voor dier (?) geweest zijn. De vloer was nauwelijks nat.

    Het gaat om een dorpsboerderijtje met inpandige schuur.

    #209967
    #209968
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De link gelezen.
    Ai, het is niet te hopen dat het een steenmarter is.
    Als ik het zo lees is bestrijden bijna onmogelijk.

    #209969

    Second opinion: ik zal het morgen aan een buurman vragen die (bijna) alles weet van wat er hier in Frankrijk zo al rondloopt op het platteland en in de bossen.

    #209970
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Top! Ik ben heel benieuwd. Hopelijk is het een minder schadelijk beest….

    #209977
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij mijn weten sproeien steenmarters niet (maar ik heb er niet echt voor doorgeleerd) en juist katers wel. Is het niet de – ongesneden – kat van de buren?

    #209979

    Mijn informant noemde nog twee namen van potentiële verdachten: une marte of un putois, beide familie van de steenmarter. Om vervolgens te vragen: en waar woont die mijnheer precies, in een omgeving met veel bos? Want dan kan het ook een wilde kat zijn. En die marterachtigen zijn qua toilet gewoontes laag-bij-de-gronds, zij richten niet omhoog.

    #209981
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In de wat wijdere omtrek is inderdaad veel bos.
    Dan ga ik maar even uit dat het een kat-achtig dier is geweest. Scheelt mij voorlopig een hoop werk om alle gaten dicht te stoppen 🙂

    Dank voor het uitzoeken.
    Ik houd de andere mogelijkheid ook nog maar eens in gedachten, als andere sporen daarop wijzen.

    #209983

    Tegen die katten valt trouwens ook niets te doen, die weten altijd wel ergens een gaatje te vinden, aldus wel ingelichte kringen hier in onze hameau.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?