Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 6,241 tot 6,270 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201130
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik wil me van harte aansluiten bij de vraag van marc. Tot nu toe konden de hardnekkige geruchten over een koerswijziging nog door niets of niemand die ik ken worden ondersteund met een verwijzing naar officiële stukken, ambtelijke opdrachten of wat dan ook, maar ik laat me graag overtuigen van het tegenovergestelde.

Het is relevant. Immers, voor al degenen die de komende tijd een huis kopen of verkopen, alsook voor al degenen die op het punt staan de boel te vervangen, is van belang te weten waar ze aan toe zijn. En wat te denken van het lot van degenen die minder dan een jaar geleden iets hebben gekocht?

Wilm

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201129
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goedemorgen Joost (en anderen):

Wat je schrijft over een nieuwe norm uit Brussel roept vraagtekens op:
    – is er inhoudelijk al iets bekend over de norm ?
    – is er al een indicatie van een ingangsdatum ?
    Iedere extra info is welkom. (niet zo zeer voor mijzelf (ik wacht ook af) maar vooral voor mijn buurman die een installatie wil aanleggen)
    Alvast bedankt,

marc

In reactie op: Testament erfrecht CdV #192839
     Admin
    Sleutelbeheerder

Margriet,
    Indien u bent uitgeschreven uit Nederland is alleen het Frans erfrecht van toepassing.
    Indien niet uitgeschreven Frans EN Nederlands erfrecht

In reactie op: TNT sat kaart #188053
     Admin
    Sleutelbeheerder

Haha, leuk verhaal.

In reactie op: TNT sat kaart #188052
     Admin
    Sleutelbeheerder

Even de eindrapportage van onze kaart.
    Na onze pogingen was de elektricien er toevallig, deze stelde dat het heel simpel was en dat hij het wel even zou doen. 8 pogingen later geen resultaat. Advies gevraagd bij onze Bricolage. Volgens hen heeft de versie van de ontvanger die wij hadden een probleem wat een blokkade veroorzaakt bij de vervanging van de kaart. Zou niet te maken zijn. Een nieuwe ontvanger zou het probleem blijvend oplossen. Dus 100 euro uitgegeven en nu een HD ontvanger.
    Hierbij kregen wij natuurlijk weer een gratis kaart zodat wij nu 2 TNT kaarten hebben.
    Installatie zou vanzelf starten, helaas, beide kaarten geprobeerd en geen reactie.
    Gekeken bij de kaartinfo en daar stond beide keren: kaart fout!
    Terug naar Bricolage en gelukkig hebben ze het in de winkel gelijk kunnen controleren. Kwamen op dezelfde fouten. Alles uitgeschakeld, nog een keer gedaan en ineens werkte alles. Maar waarom werkt het nu, volgens die aardige knul daar: simpel, gewoon een raadsel.
    Bedankt voor het meedenken en als wij iemand nog een plezier kunnen doen met de tweede kaart (is waarschijnlijk al wel geactiveerd zodat de termijn van 4 jaar gestart is) dan hoor (lees) ik het graag. Beter dan dat deze nutteloos in onze kast ligt (natuurlijk geen kosten)
    Merci, William

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201137
     Admin
    Sleutelbeheerder

Kijk Joost,
    dat is precies wat ik bedoel!
    De normen lopen door elkaar!
    Ik houd me aan de norm dat de franse overheid verplicht riool aan moet leggen.
    Doen ze dat niet dan doe ik ook niets.
    De europese norm van 2005/6 was de eerste op dit gebied.

Ik wacht rustig af en ons systeem werkt al 125 jaar perfect!

Albert

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201136
     Admin
    Sleutelbeheerder

Laten we aannemen dat uw fosse toen hij ooit geinstalleerd werd, aan de toen geldende normen voldeed, en vandaag zijn functie nog steeds goed vervult (geen vuil water zichtbaar en/of stankoverlast voor de buren, geen gevaar voor de volkgezondheid).
    In dit geval zal niemand (kunen of willen) afdwingen dat u de zaak op de huidige norm brengt, zonder dat u een subsidie krijgt ter hoogte van de te maken kosten.
    Bovendien moet u er rekening mee houden dat er in Brussel een nieuwe norm in de maak is, die stelt dat alle huidige installaties (zelfs op norm) vervangen moeten worden door een micro station d’épuration.
    Mijn advies: Vooral niets doen, oftewel naar een fameuze uitspraak van Mitterand: “Laisser le temps au temps”, en daarmee zet u iedere ambtenaar in de hoek !

Joost Kubbe, conseiller municipal.

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201135
     Admin
    Sleutelbeheerder

Een goede vriend van mij (hollander met maison secondaire) in de Correze heeft lang dwars gelegen over het plaatsen van een nieuwe fosse en de kosten (oude afgekeurd) Nu is het toch zover maar hij heeft wel uiteindelijk subsidie gekregen!!!
    Willem

In reactie op: Solarventi / ventileren / zelf doen #199674
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dag Kees, in juli ben ik in Frankrijk geweest, alles droog, werkend en schoon!!
    Heb even de ventilator en het zeefnetje/filter gecontroleerd maar schoon.
    Voel verder niet zo de behoefte om nog meer iets te doen om de lucht op te warmen.
    Als de zon in de beschutte dakpunt waar het paneel hangt ahw vastloopt is het daar al iets warmer. Wel denk ik er over om nog een paneel te maken voor mijn huis.
    Willem

In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187623
     Admin
    Sleutelbeheerder

Buiten dat mijn bandbreedte hier niet voldoende is, moet ik zeggen dat ik sinds ik in .fr zit ongeveer twee uur tv per week (het nieuws) kijk, dus aan mij is het niet besteed. Er zijn hier veel leukere dingen te doen 🙂

In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187622
     Admin
    Sleutelbeheerder

Nee, het beschikbaar maken op de LiveBox is een extra service waardoor klanten van Orange eenvoudig via het eigen menu van Orange Netflix kunnen afspelen. Afspelen via andere apparaten moet nu al gewoon lukken, ik heb het niet getest. Net als in Nederland kun je het de eerste maand gratis uitproberen. Ben eigenlijk wel benieuwd of via de Franse Netflix ook Nederlandse ondertitels te selecteren zijn.

In reactie op: Solarventi / ventileren / zelf doen #199673
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik vroeg me af of er nog nieuwe ervaringen en/of inzichten waren opgedaan met solarmagic? Overweeg om ook systeem in elkaar te knutselen, maar vraag me af hoe ik de instromende luchttemperatuur kan verhogen bij wandmontage. Op de solarmagic website is op foto’s een plexiglas paneel te zien. Heeft iemand ervaring hiermee? Op zich is het eenvoudig om dit in elkaar te bricoleren lijkt me

Groet,
    Kees

In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187621
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ook dat is in strijd met de net-neutraliteit als dat waar is. M.i. had netflix de juridische (principiele) weg, en niet de financiele moeten kiezen.

In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187620
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ze hebben de handdoek al in de ring gegooid. Netflix komt nog dit jaar op de livebox beschikbaar, Netflix zal wel een aantrekkelijk bod hebben gedaan.

In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187619
     Admin
    Sleutelbeheerder

Prettige wedstrijd aan Orange gewenst.

In reactie op: Webshops voor bouwmaterialen? #200495
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb twee dakramen gekocht bij Lapeyre in Clermont-Ferrand. (http://www.lapeyre.fr/menuiseries/fenetres-de-toit/lucarne.html). Deze kosten € 89,-.

Prima ramen. Bedankt, Ruiter!!

In reactie op: Deksel voor een kelder #200514
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ha! Gelukt!

De buurman kwam vorige week langs. Of ik om 17:30 bij de fabriek langs kon komen. Daar aangekomen heb ik een aluminium tranenplaat van 5 mm dikte ingeladen. Op maat gemaakt voor mijn kelder.

Kosten? Niks, nada, noppes.

Ik ga een mooie fles cognac voor mijn buurman kopen 🙂

In reactie op: Reisverzekeringen #197076
     Admin
    Sleutelbeheerder

ZIN heeft mij gemaild dat de Aanbeveling niet op verdragsgerechtigde gepensioneerden en hun gezinsleden door ZIN wordt toegepast. Hoogstens op medeverdragsgerechtigde gezinsleden van ZVW verzekerden die buiten Nederland wonen (en zelfs dat is niet zeker).

In reactie op: verzakking muur #201077
     Admin
    Sleutelbeheerder

ABC ADAMAS heeft ook een dergelijk systeem: http://www.abcadamas.nl/scheurherstel
    Maar ze geven wel aan dat het niet voldoende is de scheuren te herstellen, de oorzaak moet ook worden opgelost. (“Voorwaarde is wel dat de oorzaak van de scheurvorming is weggenomen, met andere woorden de situatie ter plekke moet gestabiliseerd zijn.”).
    Ik zie op het eerste gezicht niet echt het verschil met gewoon stukken bewapeningsstaal, behalve dat het staal van ADAMAS ongeveer 100 keer zo duur is.

In reactie op: beste product voor klussers #199785
     Admin
    Sleutelbeheerder

Dingen waar ik heel blij mee ben:

Festool PDC-18 accu schroefklopboor: gaat fluitend door beton, gierend door hout en schroeft als een dolle. Zou niet zonder kunnen.

Bosch (groen) boorhamer: voor het grotere werk, onvermoeibaar, niet kapot te krijgen. Had hiervoor al 2 jaar verbouwing bij mijn schoonpa achter de rug.

Makita DBC260U bosmaaier: al bijna anderhalve hectare me gemaaid, struikjes zijn ook geen probleem. Alleen de plastic beschermkap moest ik nu vervangen omdat ik iets te hard door de struiken had gerost.

Systainers: de perfecte opbergdozen die zo handig aan elkaar klikken.

Bosch blauw laser-afstandsmeter, scheelt veel tijd, geen moeilijk gedoe met meetlinten.

Bosch blauw GSR 10,8-2-li schroefboor: klein maar fijn, ongelovelijk krachtig maar licht, fijn als je boven je hoofd moet werken.

Bosch groen PSS 250 AE schuurmachine. Wat duurder dan een budgetmachine, maar na een dag schuren heb je in ieder geval niet zo’n ongevoelige trilhand, en heeft een handige opvangbak voor het stof.

Ik ben ook een enorme fan van betonspijkers, de zogenaamde ‘chevilles a clou’. Zijn overal handig voor, ook als je iets tijdelijk wilt vastzetten.

En verder gebruik ik ook gewoon ALDI gereedschap voor dingen die ik niet zo vaak doe 🙂

In reactie op: Raad&Daad bestaat één jaar! #193212
     Admin
    Sleutelbeheerder

Aangezien niemand anders dit nog heeft gedaan, wil ik jullie hartelijk feliciteren!

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201141
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Theo,

Uiteraard heb je je aan de wet te houden. Moet je het alleen wel kunnen.

Ik denk dat dat ook de reden is dat het tot nu toe allemaal niet zo hard loopt met de eisen, omdat de praktijk voor velen is dat ze het gewoon niet kunnen betalen.
    Maar er zal eens, ook Frankrijk, toch een periode aanbreken dat er gehandhaaft gaat worden. Ik mag hopen dat ze met de handhaving toch ook handvaten aanreiken om naleving van de wet mogelijk te maken.

Wim3

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201145
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wij hebben vorig jaar de fosse laten vervangen omdat dit ons 10 jaar geleden reeds was aangezegd en omdat de bestaande installatie (1m3 zonder vloeiveld) van 50 jaar gewoon aan vervanging toe was. Omdat we van plan zijn ons definitief (binnen 2 jaar) in Frankrijk te vestigen zijn we successievelijk bezig dit soort zaken nu al aan te pakken zodat we straks met nuttiger dingen bezig kunnen zijn. Vanaf het moment dat we de molen in werking hebben gezet heeft het al met al een jaar geduurd voordat de nieuwe fosse was gerealiseerd. Een bijkomende reden om de fosse reeds te hebben vervangen is het feit dat wanneer plotseling iedereen in het dorp de fosse moet gaan vervangen, het wel eens een behoorlijk lange tijd kan duren voordat jij aan de beurt bent..

Rob

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201140
     Admin
    Sleutelbeheerder

In de regio 87 hebben we een inspectie van de Spanc? gehad, de beste man had prachtige apparatuur bij zich en registeerde alles op z’n laptop, en zei vervolgens; u mag deze situatie nog 4 jaar zo gebruiken en dan is het verboden! En de factuur voor dit onderzoek komt in November. Dat leek een zorgelijke mededeling, maar dat viel mee
    we zitten nu in 2014 en bijna 9 jaar later, de factuur komt misschien volgende maand?
    Ik heb een klein meningsverschil met de burgemeester over het krijgen van riool voor de deur, hetgeen sinds 2005/6 europees verplicht werd. Hij mompelt steeds dat komt ooit nog wel goed! Dus doe ik niets. Niemand kennelijk!

Albert

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201139
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bij ons in het dorp zijn ze alle installaties komen controleren en wordt op termijn iedereen verplicht om aan de norm te voldoen. Er komt wel een soort van subsidieregeling. Uw vraag komt volgens mij neer op: “kan ik verplicht worden mij aan de wet te houden” en daarop is maar één antwoord mogelijk volgens mij. Of uw gemeente dit ook af gaat dwingen is iets anders.

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201147
     Admin
    Sleutelbeheerder

Er zal niet snel tot deze maatregel worden overgegaan maar: ja, je kunt inderdaad gedwongen worden de fosse au norme te laten brengen.
    Ik ken geen praktijkgevallen waar het gebeurd is, maar ik kan me voorstellen dat er alleen toe wordt overgegaan op het moment dat er b.v. een reële kans is op overlast voor derden of voor milieuvervuiling.

Wilm

In reactie op: Verplichting fosse septic op norm #201146
     Admin
    Sleutelbeheerder

Aan ons is uitgelegd dat alleen als de bestemming van de woning verandert (je gaat verhuren, eten verkopen, enz) of als de woning van eigenaar verandert, dat dan afgedwongen kan worden om de zaak op norm te brengen. In dat laatste geval is uiteraard de nieuwe bewoner degene die dat moet doen/betalen. Maar als de huidige situatie geheel niet wijzigt, is het voorlopig zo dat er niets hoeft te worden aangepast. Let op het woordje ‘voorlopig’. Je kunt jezelf natuurlijk wel afvragen of het beter is om het wel te doen. Maar ja, ik heb makkelijk praten, want ik ben volledig op norm. En nu ik er over nadenk, eigenlijk altijd al geweest.

Frans

In reactie op: Reisverzekeringen #197073
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het gaat om Aanbeveling S2 van de Administratieve Commissie van de EU (excuus vorode ambtelijke taal) :

“1. Een lidstaat die met een derde land een bilaterale overeenkomst inzake sociale zekerheid heeft gesloten waarin bepalingen zijn opgenomen betreffende verstrekkingen bij ziekte, moet deze bepalingen toepassen op personen op wie de wetgeving van die lidstaat van toepassing is, evenals op hun gezinsleden die in een andere lidstaat wonen en op grond van de artikelen 17 of 24 tot en met 26 van Verordening (EG) nr. 883/2004 recht hebben op verstrekkingen, in situaties waar verstrekkingen tijdens een tijdelijk verblijf in dat derde land wegens ziekte medisch noodzakelijk zijn.”
    Is sinds 22 december 2013 van toepassing, zij het als Aanbeveling. Blijkens de preambule dwingt het Gottardo arrest C-55/00 van het EHVJ hiertoe.

In niet-ambtelijke taal: De rechten op vergoeding ziektekosten bij reizen in een verdragsland van Nederland, zoals vermeld in een verdrag met Nederland, gelden ook voor (gepensioneerde) verdragsgerechtigden die in de EU wonen en ten laste komen van Zorginstituut Nederland.

In reactie op: Reisverzekeringen #197075
     Admin
    Sleutelbeheerder

Volgens mij is het een vervolg op dit topic.
    Op mij is het (nog) niet van toepassing.
    wimb

In reactie op: Reisverzekeringen #197074
     Admin
    Sleutelbeheerder

Voogd,
    hoe zou het toch komen dat ik na 3 keer lezen nog niet precies begrijp wat je schrijft? …… en nee het ligt niet aan mijn verstandelijke vermogens. Is het mogelijk om deze info in gewoon nederlands te verwoorden en niet in ambtelijk jargon ??

30 berichten aan het bekijken - 6,241 tot 6,270 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?