Webshops voor bouwmaterialen?

Dit onderwerp bevat 23 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #200487
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In het draadje over electro-materialen (https://infofrankrijk.com/forums/topic/elekro-materiaal-uit-nederland-in-frankrijk) wordt besproken dat voor veel bouwmaterialen de bekende brico’s de hoofdprijs vragen terwijl webshops deze materialen tegen een veel lagere prijs aanbieden.

    Ik heb nu wel een huis in Frankrijk maar ik blijf wel Hollander ;). Ik heb wel wat ge-googelt maar kan het niet echt goed vinden.

    Weten jullie webshop(s) die bouwmaterialen kan leveren als dakpannen, daklatten, dakramen, folie voor onder de daklatten, cement, kalk, etc.

    Alvast dank uit de Auvergne (63)!

    #200496
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb je bij de nuttige links gekeken?
    Of mesmateriaux.com
    Zelf probeer ik zoveel mogelijk bij de lokale leveranciers te kopen/bestellen.
    Alleen als ze het niet hebben, of als het prijsverschil te groot is, dan via internet. Je moet er dan wel zijn als het wordt bezorgd.
    wimb

    #200510
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Naar mijn ervaring is het niet in alle gevallen zinvol om via Internet te bestellen. Het hangt in hoge mate van het soort materiaal af. Persoonlijk hanteer ik een soort drie-deling, afhankelijk van de prijs/bulk verhouding van het materiaal:

    (1) Zand, grind, aarde, stenen, straattegels, parpaings, betonijzer, wapeningsmatten, constructiehout, stookhout, dakpannen, isolatieplaten en dergelijke koop ik het liefst in de buurt bij lokale bedrijven en laat die bezorgen. De transportkosten zijn van dien aard dat het loont deze dingen zo dichtbij mogelijk te kopen. Bovendien bederven ze niet, dus je kunt grote hoeveelheden inééns kopen en de nodige tijd laten liggen. Het fenomeen webwinkel is naar mijn mening voor dergelijke zaken niet interessant.

    (2) Zakken kalk en cement, afwerkhout zoals lambris of parket, kleinhout zoals latten en rachels, buismateriaal, dakgoten en regenpijpen, lijm, verf, dakramen, folie, sanitairtegels, deuren, kozijnen en kleinmeubilair koop ik bij de bouwmarkten in de wijde omgeving waarbij ik scherp let op goede aanbiedingen en koopjes. Deze spullen transporteer ik zelf, een goede aanhanger verdient zich in de meeste gevallen snel terug.

    (3) Klein- doch kostbaar materiaal zoals electra-onderdelen, loodgietersmateriaal, ijzerwaren, gereedschappen en onderdelen bestel ik voornamelijk via webshops en vaak ook via eBay. In deze categorie zijn stevige prijsvoordelen te behalen ten opzichte van de bouwmarkten, die niet direct teniet worden gedaan door torenhoge transportkosten.

    Kortom, zoals gewoonlijk is er weer niet één simpel antwoord op uw vraag 🙁

    Salutations, Jos

    #200498
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het Juli-nummer van Système D wijdt een artikel van vijf pagina’s aan Bricolage et e-commerce.
    Maar wie denkt hier nuttige informatie te vinden komt bedrogen uit. Het gaat er alleen maar om de mensen de angst voor het kopen per internet te nemen. Kwesties als zekerheid van betalen en ruilmogelijkheden komen aan bod, maar geen aantwoorden zoals Jos die hierboven gegeven heeft.

    #200497
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wees niet bang om, na een goede prijsvergelijking, te bestellen via internet.
    Gaat het om grote hoeveelheden, dan loont het zelfs regelmatig om te importeren vanuit de UK of Duitsland.
    Ik zie veel Engelsen b.v. nog originele Rockwool van overzee laten komen, niet uit vaderlandsliefde maar vanwege het grote prijsverschil.

    Mijn motto: bestel in Frankrijk, bij gelijke prijs of niet al te grote verschillen.

    #200492
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In volg het rijtje van Jos, maar koop regelmatig op veilingen, zeker in de periode dat -helaas- veel bouwbedrijven failliet gingen. Hout koop ik altijd in de zagerij, ik kan mijn ogen niet geloven als ik de prijs zie van een paar latjes in de bouwmarkt. Daar koop je een halve boom voor.

    Zand, grint in de steengroeve. Kalk, cement, mixen in de bouwhandel of bouwmarkt net waar het goedkoper is, soms valt de prof bouwhandel qua prijs tegen.

    Internet aankopen in Frankrijk gaan altijd samen met de spanning of de transporteur mijn huis kan vinden, c.q. zin heeft, c.q. wel bezorgd. Ik durf het wel aan om grote elektronische dingen via internet te kopen. Elektromateriaal koop ik (te duur?) in de bouwmarkt.

    #200493
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij kopen ons hout ook direct bij de lokale zagerij.
    Wij betalen €290 per m3, inclusief xylophene behandeling.

    #200494
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Wellicht ten overvloede, in mijn lijstje noem ik ook constructiehout als iets dat ik lokaal koop en laat bezorgen. In dit geval dus door de zagerij hier in de buurt. De afgelopen week nog een partij eiken balken mogen ontvangen, waaronder één van 20x25cm en bijna 10 meter lang. Die paste écht niet in mijn aanhanger. 🙂

    Salutations, Jos

    #200499
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Nog een vraagje: Ik ben op zoek naar gewone dakramen. Hoeven niet open te kunnen, zelfs enkel glas is prima. Gewoon een gat in het dak met glas er in.

    Bij de lokale brico’s kom ik steeds uit bij Velux’en van € 250,- en meer. En da’s niet de bedoeling.
    Weet iemand waar je gewone, simpele fenêtres de toit kunt kopen?

    #200500
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ubbink (in NL) had vroeger dit soort simpele ramen. Geen idee of ze die nog leveren. Waren erg goedkoop.
    Maar je kan natuurlijk ook nog altijd een gebruikte Velux plaatsen. Worden er genoeg aangeboden in NL.
    (niet meteen gaan doen, want ik ben zelf daar ook nog naar op zoek 🙂 🙂

    Wim3

    #200501
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank!

    Ik had al eens op marktplaats gekeken, maar daar vond ik niets. Dat ga ik nog eens doen (na jou natuurlijk 😉 )

    #200502
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij Brico-depot voor ca 100 euro.

    #200503
     Noë
    Sleutelbeheerder

    … op zoek naar gewone dakramen. Hoeven niet open te kunnen, zelfs enkel glas is prima.

    Gewoon enkel glas, en dan een hagelbui? Ik weet niet.
    Ook aan glazen dakpannen gedacht?

    #200504
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor de echte doe het zelver is er de Solar Bottle Bulb
    wimb

    #200505
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gewoon enkel glas, en dan een hagelbui? Ik weet niet.

    Hagelbuien hebben we hier zeker gehad. Ik begrijp niet waarom 2 lagen enkel glas met ruimte er tussen sterker is dan een enkele laag glas. De eerste laag moet toch de hagel tegenhouden.

    Ook aan glazen dakpannen gedacht?

    Jazeker! Die zijn alleen prijzig (€ 30,- per stuk). Als ik geen goedkoop dakraam vind dan is dat zeker een keuze die ik overweeg.

    #200506
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gewoon enkel glas, en dan een hagelbui? Ik weet niet.

    Hagelbuien hebben we hier zeker gehad. Ik begrijp niet waarom 2 lagen enkel glas met ruimte er tussen sterker is dan een enkele laag glas. De eerste laag moet toch de hagel tegenhouden.

    Ook aan glazen dakpannen gedacht?

    Jazeker! Die zijn alleen prijzig (€ 30,- per stuk). Als ik geen goedkoop dakraam vind dan is dat zeker een keuze die ik overweeg.

    Voor de echte doe het zelver is er de Solar Bottle Bulb
    wimb

    Da’s een leuke! Die ga ik onthouden! In mijn geval helaas niet toepasbaar omdat er ruimte zit tussen het dak en het plafond van de ruimte (<u>
    +</u> 1 meter). Dan moet je zo’n ‘licht-transporteer-buis’ hebben, en laten die nu ook vrij prijzig zijn…
    Ik heb nog een schuurtje en daar ga ik deze solar bulb toch overwegen. Dank!

    #200507
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonsoir,

    Jazeker! Die zijn alleen prijzig (€ 30,- per stuk). Als ik geen goedkoop dakraam vind dan is dat zeker een keuze die ik overweeg.

    Parbleu??

    Met even zoeken vindt u glazen dakpannen tussen de 5 en 10 euri per stuk. Bijvoorbeeld op deze manier.

    Salutations, Jos

    #200491
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #200488
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Parbleu??

    Met even zoeken vindt u glazen dakpannen tussen de 5 en 10 euri per stuk. Bijvoorbeeld op deze manier.

    Salutations, Jos

    Da’s inderdaad goedkoper. Ze zijn niet in de buurt verkrijgbaar maar misschien is het een ritje waard.
    Ik ga deze pannen gebruiken: http://www.terrealcouverture.com/produit-couverture/romanee/ Hoe weet ik dat de pannen, aangeduid met ‘romanes’ passen?

    #200489
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #200490
     Noë
    Sleutelbeheerder
    #200508
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Ik ga deze pannen gebruiken: http://www.terrealcouverture.com/produit-couverture/romanee/ Hoe weet ik dat de pannen, aangeduid met ‘romanes’ passen?

    FR dakpannen zijn gestandaardiseerd in de norm NF-EN-1304. Als u het juiste type kiest uit deze lijst kunt u nog even de afmetingen controleren.

    Salutations, Jos

    #200509
     Noë
    Sleutelbeheerder

    eenvoudige dakramen: je kunt het een proberen bij kloeber.fr

    #200495
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb twee dakramen gekocht bij Lapeyre in Clermont-Ferrand. (http://www.lapeyre.fr/menuiseries/fenetres-de-toit/lucarne.html). Deze kosten € 89,-.

    Prima ramen. Bedankt, Ruiter!!

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?