beste product voor klussers

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199778
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Klussers,

    Na 15 jaar hard werken is mijn huis nu af.
    Garage gebouwd, kamers bijgebouwd, nieuwe tegelvloeren gelegd, nieuwe keuken, nieuwe trap, hele huis opnieuw gepleisterd enzovoort.
    We zijn nu achter in de 60 dus het werd tijd want we hebben alles zelf gedaan.

    Het leukste product dat we hebben gebruikt is Reno Band van Knauf.
    Nee, ik krijg niets voor deze reclame.
    Het is een soort Haagse Bluf, het weegt niets en is jaren houdbaar.
    Het is krimpvrij/ne rétrécit pas, overschilderbaar na twee uur/peut être peint après deux heures, barst niet/ne se fissure pas. Voor wanden en plafonds van gips, hout cellenbeton enz/pour murs et plafonds en plâtre, béton cellulaire etc.
    Het is een reparatie- en vulpasta/pâte de réparation et de remplissage.

    Ik heb het gebruikt in droge en natte ruimtes. Zelfs beits pakt in één keer. Het product is wit. Het is niet goedkoop, maar door zijn geringe gewicht dit gewicht in goud waard. Als het niet meer soepel genoeg is doe je er gewoon een beetje water bij.
    Je kunt er alleen niet overheen tegelen, dat pakt niet.
    Ik heb het product in NL gekocht, maar alle tekst staat ook in het Frans op de verpakking. Ik heb het echter nog nooit in Frankrijk gezien.

    Kortom, een aanrader voor iedereen die begint of aan het afwerken is.

    Met vriendelijke groeten/Peter.

    Ik heb het gebruikt voor dikke scheuren in muren, in gebeitste luiken buiten

    #199780
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Cabagnous,
    Proficiat! En groot respect voor het zelf doen!

    Bravo, ik hoop de volgende te zijn nog maar één kamer te gaan.
    Stuccen kan ik niet.
    Of is het stucken of..

    Albert

    #199781
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ja Albert, volgens de woordenlijst is het stuken, maar dat vind ik nergens op lijken dus gebruik ik altijd pleisteren.

    mvg/peter

    #199782
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mooi gedaan, gefeliciteerd, kan je nu op je lauweren gaan rusten?
    Maar in deze tijd willen we het zien, foto’s animaties, live tv, beeld dus.
    Wie weet kan je een foto (s) plaatsen?
    Ik ben wel benieuwd naar het proces ook, en dat Renoband is wel wat kunstmatig spul, net vloeibaar plastic…

    #199783

    Peter (cabagnous) had het over het beste product.
    Mag ik het, na 13 jaar klussen aan onze maison secondaire en een aantal jaren delen van mijn ervaringen op deze website, nu over het beste gereedschap voor klussers hebben?
    Dat is voor mij de lève-portes.
    Met dit apparat, hier op afb.5 te zien, kan men niet alleen makkelijk deuren uit hun paumelles liften, maar ook wandplaten van gipskarton plaatsen. Men heeft helemaal niet de hiervoor ook bestaande speciale gereedschappen (afb.22) aan te schaffen.
    Wie heeft nog beste gereedschappen, beste producten?

    En ja, ratatouille, one picture says more than a thousand words.

    Christian

    #199779
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Over plaatjes gesproken Christian: er staan er genoeg bij het verhaal over deuren plaatsen, klemmende deuren, en andere onderwerpen op je website. Weer veel nieuwe dingen opgestoken daar, echt heel overzichtelijk. klussen (streepje) in (streepje) frankrijk (punt) EU. Let op streepjes en EU.

    #199784

    Ratatouille,
    bedankt voor het compliment.
    En na iedere discussie hier of in andere fora doe ik weer iets aan updates, aanvullingen of verduidelijkingen.
    Het blijft een lopende klus – voordeel tegenover een boek waar je met updates steeds weer op de volgende editie moet wachten.

    En nu weer:
    Beste producten en beste gereedschappen!

    #199785
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dingen waar ik heel blij mee ben:

    Festool PDC-18 accu schroefklopboor: gaat fluitend door beton, gierend door hout en schroeft als een dolle. Zou niet zonder kunnen.

    Bosch (groen) boorhamer: voor het grotere werk, onvermoeibaar, niet kapot te krijgen. Had hiervoor al 2 jaar verbouwing bij mijn schoonpa achter de rug.

    Makita DBC260U bosmaaier: al bijna anderhalve hectare me gemaaid, struikjes zijn ook geen probleem. Alleen de plastic beschermkap moest ik nu vervangen omdat ik iets te hard door de struiken had gerost.

    Systainers: de perfecte opbergdozen die zo handig aan elkaar klikken.

    Bosch blauw laser-afstandsmeter, scheelt veel tijd, geen moeilijk gedoe met meetlinten.

    Bosch blauw GSR 10,8-2-li schroefboor: klein maar fijn, ongelovelijk krachtig maar licht, fijn als je boven je hoofd moet werken.

    Bosch groen PSS 250 AE schuurmachine. Wat duurder dan een budgetmachine, maar na een dag schuren heb je in ieder geval niet zo’n ongevoelige trilhand, en heeft een handige opvangbak voor het stof.

    Ik ben ook een enorme fan van betonspijkers, de zogenaamde ‘chevilles a clou’. Zijn overal handig voor, ook als je iets tijdelijk wilt vastzetten.

    En verder gebruik ik ook gewoon ALDI gereedschap voor dingen die ik niet zo vaak doe 🙂

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?