Dit onderwerp bevat 10 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188048
     Noë
    Sleutelbeheerder

    TNT sat kaart

    Voor onze Franse zenders (schotel) hebben wij een TNT sat kaart. Deze moet na 4 jaar vernieuwd worden. Kosten 15 euro. Tot zover geen probleem.
    Alleen met de nieuwe kaart zijn er nog steeds geen ontvangstrechten (volgens de ontvanger)
    Gebeld met TNT en zij stellen dat het apparaat dan stuk is (want hun kaart kan niet stuk zijn)
    Mijns inziens iets te makkelijk. Volgens de brief die bij de kaart zit is het alleen, kaart er in en het werkt.
    Voor alle zekerheid het apparaat uitgeschakeld, ontkoppeld van de schotel en alles weer gekoppeld.
    Helaas nog steeds geen beeld.
    Nu hebben de meeste mensen in ons dorp nog een hark voor ontvangst (anders kon ik de kaart even bij hen in het apparaat doen), dus wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
    William

    #188049
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Welke ontvanger gebruik je?
    Je hebt een veel nieuwere versie van de kaart ontvangen (alle voorgaande versies zijn gehackt) en die moet (automatisch) geactiveerd worden. Als je een officiële ontvanger gebruikt moet activatie vanzelf gaan, het kan wel enige tijd duren.

    P.s. als een ‘hark’ ook werkt, waarom dan moeilijk doen met een schotel en losse ontvanger?

    #188050
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor je reactie Jako.
    Wij hebben een Optex ORT 8819.
    De keuze voor de schotel was simpel omdat wij een schotel hebben met 4 aansluitingen was er voldoende ruimte en tot een week geleden hadden we prima beeld.
    William

    #188051
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er is geen software update voor die ontvanger, dus in theorie moet het werken.
    Ik kan alleen adviseren om de kaart in de ontvanger te steken, af te stemmen op een zender uit het TNTSAT pakket en af te wachten tot de rechten op de kaart worden geschreven.

    #188054
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb de kaart er inmiddels 3 dagen in zitten. Wacht rustig af maar ga ook nog wel even op stap in ons dorp(je). Als iemand ook een sat ontvanger heeft dan probeer ik de kaart daar even. Als het gelukt is laat ik het weten.
    William

    #188055
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Controleer of er geen probleem is met de ‘controle parental’. Wellicht is er een koppeling met de oude kaart en werkt het niet i.c.m. de nieuwe kaart.

    Probeer code activeren/deactiveren/weghalen/opnieuw invoeren etc.

    #188056
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste mensen,

    Al zeker een jaar of 7 volg in de berichten op dit forum met grote belangstelling echter op een paar bijdrages na heb ik hier weinig vragen gesteld omdat ik op de meeste vragen reeds een antwoord heb gevonden.
    Het is de bedoeling dat mijn vrouw en ik over 2 a drie jaar permanent naar ons huis in de Vendee willen verhuizen.
    Momenteel ben ik bezig (naast ale andere kluswerkzaamheden) de TNT sat kaart aan de praat te krijgen, tot nu toe zonder succes.
    Agelopen week heb ik een nieuwe Triax schotel met 4 lnb’s geplaatst en deze aangesloten op een Maxdigital XP1000 met daarop het laatste Pli image. Alles werkt goed alleen, ik krijg de TNTsat kaart niet aan de praat.
    Ik heb in de eerste instantie met CCcam (advies van Jako alhier) geprobeerd, door verder te zoeken stuitte ik op de wondere wereld van OSCAM. Na vele pogingen en configuratie wijzigingen blijft het scherm gewoon op zwart, overigens werkt NT1 wel gewoon.
    De verscheidenheid aan berichtgeving op de diverse forums scheppen nogal wat verwarring over het wel of niet werkend krijgen van de TNTsat kaart.
    Nu mijn vraag: is er iemand hier die een uitspraak kan dooen of de TNTsat kaart nu wel of niet werkt op een andere box dat de voorgeschreven Franse ontvanger?
    Ben benieuwd naar de antwoorden.

    Dank en groet, Rob

    #188057
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Met CCCam gaat het nooit werken, dat kan geen advies van mij geweest zijn.
    De reden is wat technisch: Niet alleen het signaal van de satelliet is gecodeerd, maar ook de communicatie tussen de smartcard en de decoder. Daar is geen oplossing voor bij CCcam.

    Met Oscam werken momenteel de SD zenders, mits je de juiste AES keys in de file oscam.server plaatst en een recente versie van Oscam gebruikt (dus niet die uit de feed van OpenPli). De AES key voor de HD zenders is momenteel niet publiek bekend, dus die werken niet. NT1 werkt omdat daar de AES encryptie niet gebruikt wordt.

    Als je daar naar googelt vind je het antwoord wel, en wellicht zelfs een oplossing waarbij de TNTSAT kaart overbodig is. 😉

    #188058
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank Jako, ik ga verder snuffelen.

    Rob

    #188052
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Even de eindrapportage van onze kaart.
    Na onze pogingen was de elektricien er toevallig, deze stelde dat het heel simpel was en dat hij het wel even zou doen. 8 pogingen later geen resultaat. Advies gevraagd bij onze Bricolage. Volgens hen heeft de versie van de ontvanger die wij hadden een probleem wat een blokkade veroorzaakt bij de vervanging van de kaart. Zou niet te maken zijn. Een nieuwe ontvanger zou het probleem blijvend oplossen. Dus 100 euro uitgegeven en nu een HD ontvanger.
    Hierbij kregen wij natuurlijk weer een gratis kaart zodat wij nu 2 TNT kaarten hebben.
    Installatie zou vanzelf starten, helaas, beide kaarten geprobeerd en geen reactie.
    Gekeken bij de kaartinfo en daar stond beide keren: kaart fout!
    Terug naar Bricolage en gelukkig hebben ze het in de winkel gelijk kunnen controleren. Kwamen op dezelfde fouten. Alles uitgeschakeld, nog een keer gedaan en ineens werkte alles. Maar waarom werkt het nu, volgens die aardige knul daar: simpel, gewoon een raadsel.
    Bedankt voor het meedenken en als wij iemand nog een plezier kunnen doen met de tweede kaart (is waarschijnlijk al wel geactiveerd zodat de termijn van 4 jaar gestart is) dan hoor (lees) ik het graag. Beter dan dat deze nutteloos in onze kast ligt (natuurlijk geen kosten)
    Merci, William

    #188053
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Haha, leuk verhaal.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?