Admin

Aangemaakte reacties

30 berichten aan het bekijken - 5,371 tot 5,400 (van in totaal 12,959)
  • Auteur
  • In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190302
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156091]Ik hoop dat de nog jonge Nederlanders of Engelsen in Frankrijk de cursus voor tuteur oppakken om de niet-Franse ouderen te begeleiden.[/quote]

’n Cursus voor tuteur ? Ongetwijfeld zijn daar cursussen voor, F is immers ’t land van de formations.
    Maar ik vind Mimi’s toon wat die voogdij betreft nogal lichtvoetig, waar ik overigens in alle opzichten ’n optimist poog te zijn.

Iemand onder tutelle plaatsen of iemands tuteur worden zijn nogal ingrijpende procedures met ’n hoop wettelijke gevolgen. Sowieso gaat hier ’n rechter over, godzijdank. En iedere vijf jaar wordt bekeken of die voogdij moet worden voortgezet.

Peter (die hier veel, erg veel mee te maken heeft gehad en heeft).

In reactie op: verstrekkingen cvz/agis #197902
     Admin
    Sleutelbeheerder

OEVVD stelt dat vergoeding alleen plaats vindt (voor in Nl gemaakte zorgkosten) indien het “noodhulp” betreft. Volgens mij wordt er onderscheid gemaakt tussen Nederland en overige EUlanden plus Suisse. Zelfs op de site van AGIS wordt niet over noodhulp gesproken maar over zorgkosten. Zie: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/naar_nederland/Paginas/default.aspx
    Succes
    Peter Brand

In reactie op: Upside-down stoken van openhaarden en inserts #200798
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat een goede truk! En toen ik erover na ging denken besefte ik dat onze 83 jarige buuf dit ook zo doet. Grote schouw, twee buches eiken en ertussen een dennenappel met wat krant, en dat brand langzaam maar zeker en geeft grote warmte af!
    Maar ik ga dit zeker proberen in mijn poelle!
    Warme groet Ada

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190301
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik ben blij met deze discussie en val er nu pas in. Zelf denken we ook vaak aan hoe het nu moet straks/later. Dat van dat mandaat(Joost), moet ik eens opzoeken en over nadenken. Alleen ben ik bang dat wij in de categorie onvoldoende revenue vallen. Hoe werkt een Frans stel dit uit met alleen maar een klein pensioentje, hoe regelen zij dit om door te kunnen leven in hun eigen huisje? De kinderen?
    Wij delen de ervaring van Mimi over de zorg in de campagne, dit hebben wij al eens meegemaakt ook! Vooral de taxichauffeuse, die stuurt na een met haar mee geweest te zijn nog elk jaar een kerstkaart!
    Dank allemaal,
    Warme groet Ada

In reactie op: Taux de la CSG et CRDS. #196801
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik heb, als verdragsgerechtigde, na een verzoek te hebben ingediend om teruggave van de betaalde CSG etc inmiddels een zeer formele afwijzing van de belastingdienst ontvangen.
    In mijn geval, ABP (overheids)pensioen, alsmede AOW en enige rente-inkomsten, gaat het dus om de CSG over de rente-inkomsten.
    Helaas heb ik dus te vroeg mijn aanvraag om teruggave ingediend.
    Ik heb inmiddels gezien, dat de uitspraak in de “zaak de Ruyter” op 26 februari a.s. staat geagendeerd.
    Ik wacht dus (ongetwijfeld met vele anderen) maar eerst die uitspraak af.
    Vervolgens zal ik dan, afhankelijk van die uitspraak, moeten zien welke koers ik daarna zal volgen: gaan praten op het belastingkantoor of de wettelijke procedure na afwijzing van mijn (eerste) verzoek volgen.

In reactie op: "Balkon" aan huis maken #198899
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156111] Maxander, het advies over het gebruik cement moet ik nog even over nadenken. Ik hoor veel bouwers ook hier die zweren bij kalk. Of mag het in dit geval wel, Christian? [/quote]
    Ik ben een voorstander van kalk, kalk en nog eens kalk, maar het advies van Maxandr (cement voor de bovenste laag) steun ik. Je moet weten wat de functie van kalk en cement is: het ene ‘ademend’, het andere is waterdicht. Elk op zijn plaats!

[quote quote=156111]Ik zal voor, tijdens en na foto’s maken, maar dat kan nog even duren: waarschijnlijk wordt het mei.[/quote]
    Da’s prima! Hiervan leeft het forum.

In reactie op: "Balkon" aan huis maken #198898
     Admin
    Sleutelbeheerder

Maxandr, Rob en Christian: allen bedankt voor het meedenken. Ik heb de mooie handleiding van Christian en ook het bericht van Rob doorgekeken. Genoeg stenen heb ik zeker, iets teveel zelfs, maar dat komt hier goed uit. Maxander, het advies over het gebruik cement moet ik nog even over nadenken. Ik hoor veel bouwers ook hier die zweren bij kalk. Of mag het in dit geval wel, Christian? Het stopeje / balkonnetje op het zuidzuidwesten en krijgt veel zon, voor mos ben ik niet zo bang.
    Ik zal voor, tijdens en na foto’s maken, maar dat kan nog even duren: waarschijnlijk wordt het mei.

In reactie op: "Balkon" aan huis maken #198897
     Admin
    Sleutelbeheerder

Thijs ik zou aanraden de fantastische handleiding van Christian goed door te nemen indien je je project in natuursteen wilt maken. De figuren 19.1-12 tot -17 zijn heel illustratief. Uiteraard ook goed bestuderen hoe het bestaande metselwerk is gemaakt, waartegen je moet aansluiten.
    Als je genoeg stenen hebt kun je het beste eerst “oefenen” met het maken van een tuinmuurtje of zo. Ik weet uit ervaring dat het het even neemt voor je weet wat de juiste “dikte” (watergehalte) van de mortel is, hoe je min of meer horizontale voegen kan krijgen e.d. Neem er de tijd voor, maar het is leuk (en zwaar) werk.
    Wat de mortel betreft: een beperkte hoeveelheid cement erin maakt de specie sterker en waterdichter. Vooral aan de bovenkant is dat van belang. Een mortel met alleen kalk kan voor de bovenkant te zwak en te poreus blijken, met meer kans op mos en algengroei, en misschien los komen van stenen door vorst.
    Maxandr

In reactie op: "Balkon" aan huis maken #198895
     Admin
    Sleutelbeheerder

De door Maxandr beschreven bouwwijze lijkt me zeker leuk. Het door hem genoemde werken met natuursteen heb ik op mijn website hier beschreven.

In reactie op: "Balkon" aan huis maken #198894
     Admin
    Sleutelbeheerder

Thijs,
    Je hebt kennelijk een leuk oud huis van natuursteen. Ik zou je daarom in overweging willen geven de muren van je toekomstige “balkon” (galerie?) geheel in natuursteen te maken, doorgaand tot boven het nieuwe vloertje (betonplaat). Dan dus geen houten, maar natuurstenen balustrade. Voor het opmetselen van de delen van de muurtjes tot de onderkant van de betonplaat, kan je aan de achterkant een houten wandje (of schot) maken van goedkoop multiplex of planken. Dan metsel je de muren (maak ze ca. 50 cm dik) tegen dat schot aan (na maken funderingsplaatje van beton). De voorkant van het metselwerk maak je zo netjes mogelijk van de stenen die je hebt ruweg oplijnend met de voegen in het bestaande metselwerk (aan de meeste brokken natuursteen zit wel een enigszins platte kant). De ruimte achter de voorste stenen vul je op met brokken en kleinere stenen in specie. De specie zou je van een volumedeel kalk op 3 volumedelen metselzand (0-2 mm) kunnen maken. Je hebt zeker 1/3 volume aan specie nodig van het volume van de muur. Het deel van de wand dat als balustrade dient moet uiteraard aan beide zijde netjes zijn, te metselen na het maken van de betonplaat. Je zou ook de treden van het trapje van natuursteen kunnen maken eventueel met een onderbouw van beton, of geheel van beton. Die balustrade, indien 40-50 dik, hoeft niet hoger te zijn dan 70 cm, dat voelt veilig aan. Langs de trap zou je die balustrade van natuursteen kunnen doorzetten een stukje schuin naar beneden. Om e.e.a. netjes aan de bovenkant afgewerkt te krijgen is een beetje een uitdaging. Het mooiste resultaat is te verkrijgen wanneer je ook over min of meer platte natuursteen beschikt voor de bovenkant.
    Al het metselwerk uiteraard vol voegen als de rest van het huis.
    Voor de constructie van een eventueel afdak zou ik eerst gaan kijken hoe het in de omgeving zit met dat soort constructies. Denk aan een forse houtmaat van ca. 15 x 15 cm voor de poten en de horizontale delen daarop, je kan daarvoor eiken gebruiken zonder verdere afwerking. Onder de poten een iets kleiner tegeltje tegen optrekken vocht. Het zijn maar een paar ideetjes (gebaseerd op ervaring bij mijn huis).
    Maxandr

In reactie op: Gastank ingraven #186500
     Admin
    Sleutelbeheerder

Goeden avond Peter,

hier twee foto’s die ik over dit onderwerp in mijn archief had:

[img]http://up.picr.de/21008126mg.jpg[/img]

[img]http://up.picr.de/21008127lv.png[/img]

In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187606
     Admin
    Sleutelbeheerder

Alle verkeer is encrypted tot aan je vpn provider. Deze heeft in principe toegang tot alles data die jij er overheen gooit, de overheid waarin deze vpn provider gevestigd is incluis.
    En Apple duur? Alleen als je tijd gratis is.

In reactie op: Notarissen #192888
     Admin
    Sleutelbeheerder

Het lijkt mij het verstandigst dat u zo snel mogelijk contact met uw advocaat opneemt om te zien wat de mogelijkheden nog zijn. Sterkte. Marietta

In reactie op: Notarissen #192887
     Admin
    Sleutelbeheerder

In de scheidingspapieren is het huis niet meegenomen, waarom weet ik eigenlijk niet meer, alleen de scheiding en hoogte van de alimentatie. Tussen de advocaten onderling is er toen afgesproken dat zijn in het huis mocht blijven wonen en dat ze dan ook zorg moest dragen voor de hypotheek. Al die jaren ervoor heb ik altijd de hypotheek betaald, terwijl ik er ook niet altijd was i.v.m. werk in NL. Nu zijn we pas officieel gescheiden oktober 2012 en is het huis in juli 2013 verkocht. Ik zou dan zeggen t/m de scheiding 50-50 verdeling er daarna 100% voor haar tot de verkoop. Hoe moet ik dit nu verder oppakken?

In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196064
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hallo allemaal,
    bedankt voor de positieve reacties van iedereen,
    ik ga eerst de gas inbouwer bellen over de nummers.
    Dan bij de prefecture info opvragen,
    gas afmelden is bij de RDW alleen kenteken opsturen en nieuw op benzine aanvragen, (volgens garage houder) maar dit kan altijd later nog.
    eerst een coc aanvragen.

Met vriendelijke groet en bedankt iedereen.

Albert Piest
    58 Morvan

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190300
     Admin
    Sleutelbeheerder

Wat een triest verhaal !
    Maar wie weet was die meneer in Nederland hetzelfde overkomen.
    Geluiden horen en niet kunnen herleiden moet verschrikkelijk zijn. Ook je moerstaal raak je kwijt.
    Bij dementie ga je vaak terug naar je prille kinderjaren en toen sprak je nog geen Frans, maar ook niet voldoende Nederlands om goed aan te kunnen geven wat je wel of niet wilde en dan maakte je dat je opvoeders ook op een minder vriendelijke manier duidelijk. Knuistjes, vliegende blokken of eetbordjes, gebrul.
    Die meneer zal niet de enige agressieve patiënt zijn geweest.
    Hoeveel demente Fransen spreken en verstaan nog Frans.
    We zijn bang voor het dement worden, maar dat waren we in Nederland ook geweest.
    De mate van dementie lijkt me bepalend. Maar wanneer je je nog realiseert dat je het Frans kwijtraakt, ben je vast al wat meer kwijt.

In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196072
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156094]Als Piest uw advies opvolgt rijdt hij voor joker naar FR om daar de auto bij de controle technique te laten afkeuren, en mag hij weer terug naar NL om via de RDW procedure de LPG installatie te (laten) verwijderen en het kenteken aan te passen.[/quote]

Nee hoor. Mijn advies was om meer info op te vragen, dat lijkt noodzakelijk, ook al omdat blijkt -bij de hier gegeven antwoorden- dat er niemand is die er ervaring mee heeft. Ik had ook al aangegeven dat er beren of elanden op de weg kunnen zitten.

Ik weet van iemand die probleemloos, en met lage kosten de 2005 Landrover op G3 lpg hier heeft geïmporteerd. Het kan dus wel, het duurde wel lang voordat de carte grise binnen was. U weet dat u bij de controle techniek ook uw lpg auto kan aanmelden?

Vragensteller heeft een installatie uit 2007, prof ingebouwd, dus het moet kunnen. Om alles er in NL uit te slopen lijkt me voorbarig, zo ook het advies om alle sporen van een lpg installatie te verwijderen. Mijn advies is: eerst info inwinnen, bijvoorbeeld bij de fabrikant/leverancier van zijn LPG installatie.

In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196071
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik denk dat Jos inderdaad niet uit z’n nek kletst.

Peter.

In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196070
     Admin
    Sleutelbeheerder

Bonjour,

[quote quote=156090]Ik vraag me af of dat noodzakelijk is, als ik jou was zou ik meer info opvragen.
    Je kunt ook de stappen gewoon volgen van het importeren van een benzine auto, dus COC, keuringsrapport in FR , en de stap naar de omzetting. Die tank kan je er ook later uithalen als alles tegen zit.[/quote]

Ik zit hier niet uit mijn nek te kletsen. Voor het kenteken moet u langs de controle technique en daar strandt u direct met uw LPG auto. Dus wat nou tank later er uit halen? Bovendien zal de CoC benzine als brandstof vermelden en het kenteken G(as), het is uiterst onwaarschijnlijk dat dat niemand zal opvallen.

Als Piest uw advies opvolgt rijdt hij voor joker naar FR om daar de auto bij de controle technique te laten afkeuren, en mag hij weer terug naar NL om via de RDW procedure de LPG installatie te (laten) verwijderen en het kenteken aan te passen.

Ik bevestig nog eens in het kort mijn oorspronkelijke bijdrage:

– Een LPG installatie van 2001 of later met in alle onderdelen ingeslagen ECE-R67-01 codes kan in principe via een DRIRE/DREAL RTI op kenteken worden gezet, als u de moeite, tijd en het geld daar voor (over) heeft;

– Oudere installaties moeten op de ECE-R67-01 norm worden gebracht, dat betekent veelal extra kleppen/overdrukbeveiliging. Bovendien een individuele controle van de LPG-tank die daarvoor uitgebouwd moet worden, reden waarom de Fransen in dat geval meestal maar direct een nieuwe tank inbouwen.

Zie onderstaand plaatje voor een voorbeeld van de vereiste ingeslagen nummers. Het complete verhaal vindt u onder andere hier en hier.

ECE nummers

Salutations, Jos

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190340
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156087]Als je niet meer weet wat je mist, speelt het probleem niet meer, en … Fransen kampen met hetzelfde probleem ![/quote]

Dat is niet helemaal waar, Joost. Ik hoorde eens een schrijnend verhaal van een Nederlandse man die hier in een verzorgingshuis was opgenomen omdat hij niet meer voor zichzelf kon zorgen. Hij was zwaar dementerend. Met kinderen in Nederland was geen contact. De man sprak ineens helemaal geen Frans meer en begreep dat zelf niet meer. Door de frustratie werd hij agressief en was niet te handhaven. Nachtmerrie-scenario. Ik hoorde pas van het verhaal toen hij al was overgeplaatst naar een ander tehuis, verder hiervandaan.

In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196069
     Admin
    Sleutelbeheerder

Hmm, ik loop tegen het verhaal aan van een LPG auto waarvan de DREAL vond dat er twee extra kleppen op de tank moesten komen, voor de Franse veiligheid. Om die tank om te bouwen was de eigenaar 1600 euro kwijt. Het systeem dat in de auto zit is dus belangrijk, leveranciers van de systemen kunnen ook de technische informatie geven, en een verklaring die noodzakelijk is voor de Franse wet bij import. Toch enige beren op de weg, of elanden in jouw Zweedse geval.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190336
     Admin
    Sleutelbeheerder

Peter, het lijkt mij goed te voorkomen dat je in zo’n tehuis terechtkomt. Gewoon thuis blijven wonen met thuiszorg. Heb je geen naaste(n) meer, die dat alles kan/kunnen regisseren, zorg er dan voor dat jongere vrienden of een tuteur dat doen of vrienden mèt een tuteur.
    Het kost een hoop, maar de thuiszorg is goed. Je huisarts en de maatschappelijk werk(st)er zijn daar leidend in en de verplegers aan huis vangen je signalen goed op.
    Als het Frans je ontglipt, is de lichaamstaal er nog.
    Ik hoop dat de nog jonge Nederlanders of Engelsen in Frankrijk de cursus voor tuteur oppakken om de niet-Franse ouderen te begeleiden. Het lijkt mij een geweldige uitdaging.
    Als je in Frankrijk wordt opgenomen voor wat voor kwaal ook, ongeacht je leeftijd, ben je als buitenlander afhankelijk van de welwillendheid van de verpleging. Mijn man die de Franse taal zeer goed beheerst, is veelvuldig opgenomen geweest. De verpleging nam alle tijd om te communiceren. Slechts éénmaal trof hij het slecht op de afdeling urologie in Albi. Omdat hij doof is, werd hij direct tot dement bestempeld. Gelukkig werd hij snel overgeplaatst naar Toulouse, waar de verpleging met hem wegliep. Zo’n vriendelijke en opgewekte vent maakten ze niet vaak mee, vertrouwde de verpleging me toe. Als ik op bezoek kwam, had ik geen rustig moment met hem door alle zorg die maar in- en uitliep met gezellige babbels en de hoofdverpleegster wilde hem zelfs mee naar huis nemen. Geintje, natuurlijk.
    Blijf gewoon in je eigen vesting. Je kent de verplegers à domicile al goed door de jaarlijkse bloedafname en griepprik en wat andere akkefietjes. Ze communiceren perfect met de huisarts, de apotheek en de fysiotherapeut die je tot het laatst aan toe wil laten bewegen.
    Ik vroeg onze verpleger aan huis, of ik eens een artikel over zijn werk mocht schrijven. Ik kon echter niet met hem mee op ronde, want zijn band met zijn patiënten was als een familieband en daar mocht geen buitenstaander bij zijn. Ook een fysiotherapeut vertelde me over zijn innige banden met ouderen die hij wekelijks of vaker bezocht.
    Het huis van een buurvrouw brandde af en de burgemeester vroeg ons, of ze bij ons mocht logeren totdat hij een ander tijdelijk huis voor haar vond. Buurvrouw was verbonden aan de thuiszorg. Iedere morgen stond ik vroeg op om haar ontbijt te verzorgen, à midi serveerde ik haar maal en ’s avonds weer. Voor deze maaltjes hoefde ik geen boodschappen te doen, want al die mamies en papies waar ze poetste, gaven haar groente, eieren, taarten, bonbons, fruit en vers geslachte kippen mee. Zo’n band had ze opgebouwd met haar clientèle.
    En wat maken we niet mee met het vaste team taxichauffeurs die de patiënten naar diverse klinieken brengen en weer ophalen. Ze vragen je het hemd van het lijf, maar de volgende rit, informeren ze wel naar je kleinkinderen, je huisdieren, je tuin. Ze weten alles van je, brengen je binnen en geven nog adviezen ook.
    En vergeet de burgemeester niet. Heb je problemen, dan kun je die thuis bellen. En Franse buren zijn goud waard. Die staan ook graag voor je klaar! Natuurlijk rekenen ze ook op jou, maar wanneer je te oud wordt om hen te helpen, begrijpen ze dat best.
    Ja, dan praat ik wel over het platte land. Hoe het in de steden gaat, weet ik niet.
    En iedereen mag mij betichten van een te optimistische kijk op het ouder worden hier.
    Mocht het ooit uit de hand lopen, dan vertrouw ik erop dat mijn kinderen me hier van het bed lichten en naar Nederland vervoeren. Jammer voor Nederland, want daar rekenen ze echt niet op de terugkeer van die hoogbejaarde expats die daar wel degelijk rechten hebben omdat ze braaf maandelijks hun AWBZ voldoen.

In reactie op: NL volvo 244 bjr 1980 oldtimer met LPG invoeren mogelijk #196068
     Admin
    Sleutelbeheerder

Ik vraag me af of dat noodzakelijk is, als ik jou was zou ik meer info opvragen.
    Je kunt ook de stappen gewoon volgen van het importeren van een benzine auto, dus COC, keuringsrapport in FR , en de stap naar de omzetting. Die tank kan je er ook later uithalen als alles tegen zit.

Bijvoorbeeld een auto uit 2005 met G3 LPG installatie, waarom zou dat anders zijn dan een gewone invoering? IK zie de argumenten niet.

In reactie op: Notarissen #192890
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als er door de advocaten een convenant is gemaakt, en dit door de rechter van kracht is verklaard, dan staat daar in hoe de gemeenschappelijke zaken verdeeld zijn, en zal dit de basis van de verdeling geweest zijn bij de verkoop van het huis.
    Is er bij de scheiding niets geregeld over de verdeling van de opbrengst van het huis, en dat lijkt me sterk gezien het feit dat uw ex over een periode de (hypotheek) lasten voor haar rekening heeft genomen, dan lijkt mij een 50/50 uitbetaling van de opbrengst, minus voor u de door de ex voor u betaalde kosten, redelijk.
    Hierbij ga ik er van uit dat jullie het huis samen, elk voor 50% gekocht hebben, en dat dit zo in de oorspronkeleijke eigendomsacte vermeldt staat.

Joost Kubbe.

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190327
     Admin
    Sleutelbeheerder

Als je niet meer weet wat je mist, speelt het probleem niet meer, en … Fransen kampen met hetzelfde probleem !

Joost Kubbe

In reactie op: Notarissen #192889
     Admin
    Sleutelbeheerder

Sorry, Ron. Niemand reageert kennelijk, en ik eigenlijk ook niet want ik vind uw verhaal nogal warrig.

Er is ’n ex, er is ’n verkocht huis, er is ’n hypotheek, er waren twee advocaten, verklaart u zich nader. Anders zult u weinig zinvolle reacties krijgen.

Peter.

In reactie op: Puntenverlies op rijbewijs na overtreding #191350
     Admin
    Sleutelbeheerder

[quote quote=156077]Trouwens, indien u ook een rijbewijs heeft, kan het strategisch interessanter zijn de schuld op elkaar af te schuiven in functie van diegene die er geen baat bij heeft dat hij opnieuw punten verliest en zo zijn ‘probatietermijn’ teniet ziet gaan.[/quote]

Is ’t niet eerlijker om zich gewoon ’n beetje te gedragen in ’t verkeer ?
    Er rijden mij te veel “strategisch denkenden” rond.

Peter.

In reactie op: Netflix niet beschikbaar voor Orange abonnees #187618
     Admin
    Sleutelbeheerder

@Gautier. Tja, ik heb geen ervaring met ipad, airplay en appleTV, maar ik geloof best dat het goed werkt; ik meen dat er ook een hoger prijskaartje aan hangt. Nee, ik ben een windows, samsung, android, linux man.

Maar na een paar dagen prutsen werkt het nu als een speer; de wifi-router hangt aan de Livebox en staat met mijn openvpn account op Nederland ingesteld. Alle PC’s, smartphones, Chromcast etc aangeloten op die router surfen via NL. Met mijn webbrowser kan ik de router ook op UK, USA of welk land ook zetten. Ik merk tot nu toe geen noemenswaardige snelheidsvermindering of ik nu op de Livebox of de vpnrouter ben aangesloten. Bijkomend voordeel is dat dan alle verkeer encrypted en private is.

In reactie op: Puntenverlies op rijbewijs na overtreding #191349
     Admin
    Sleutelbeheerder

Inderdaad, mijn Amerikaanse zwager reed in mijn auto te hard en werd geflitst.
    Toen de bekeuring bij mij binnenkwam heb ik op het internet bezwaar aangetekend, de Amerikaanse gegevens van mijn zwager ingevuld en verstuurd.
    Een paar weken later lag er een mooie Franse bekeuring in de bus in Amerika. Mijn zwager heeft betaald. Ik heb er verder nooit meer iets van gehoord.
    Dit kan je eindeloos volhouden zolang er maar betaald wordt.

groeten/peter

In reactie op: In je eentje oud worden in Frankrijk #190326
     Admin
    Sleutelbeheerder

Met dank aan Mimi voor goed verwoorde bijdragen!!

Wat ik nog mis in de discussie is het taal-fenomeen. Als (voor NL’ers) het Frans pas op school wordt geleerd en vervolgens bij een tweede bestaan in Frankrijk wordt aangescherpt lijkt het allemaal mee te vallen.
    Als het gebitje los zit en de grijze cellen niet meer alert zijn wordt het gemis in het volgen van een conversatie in een Frans verzorgingshuis pas echt een probleem.
    Hoor graag over positieve of negatieve ervaringen.
    Maar een issue lijkt het me wel!
    p.brand

30 berichten aan het bekijken - 5,371 tot 5,400 (van in totaal 12,959)

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?