Gastank ingraven

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 7 maanden geleden door Anoniem.

  • Auteur
    Berichten
  • #186499
     Anoniem
    Inactief

    Hallo forum.

    Over ingegraven gastanks heb ik hier nog niets gevonden, hierbij mijn ervaring met de procedure. Misschien heeft iemand er wat aan.

    We hebben onze tank laten ingraven. In de eerste plaats kijk je dan niet meer tegen dat lelijke ding aan (vergelijkingen met een halfopgedoken onderzeeboot zijn niet toevallig), je kunt gelijk een flink extra stuk tuin gebruiken.
    OK. De nieuwe tank was met een paar uur onder de grond, wij blij.
    Maar.
    Na de eerste flinke regenbui (ja, in de Bretagne kan het ook regenen …) stond het gedeelte van de tank waar de aansluitingen en zo inzitten (de “toren van de onderzeeboot”) vol met water. 40 cm… Leek me niet zo goed dus ik heb het er uit geschept en het gat waar de gasbuis doorloopt, en waarvan ik vermoedde dat hier het water door naar binnen kwam, dichtgeschuimt.
    Volgende regenbui -> weer vol. Dat was het dus niet.
    Na een tijdje rondprikken in de “toren” met een stuk metaaldraad kwam ik er achter dat de toren slechts op twee punten met de tank verbonden is. De rest is open en die opening dient ertoe eventueel uitlopend gas in de grond te laten wegzakken.
    Ja, haha. Niet met die vette klei bij ons, daar loopt geen gas weg maar wel water in.
    Oplossing: ruim rondom de toren uitgraven tot 30-40cm onder de kraag (dwz ongeveer een meter diep), “toren” uitspoelen, 10 kruiwagens grind er in (NIET in de toren 😉 ) bij wijze van drainage, aarde erop et voilà: na de volgende regenbui was alles mooi droog.
    De moraal van het verhaal: wanneer je je tank laat ingraven, houdt er rekening mee dat je voldoende grind klaar hebt liggen om tijdens de werkzaamheden zo’n drainage-ringvaart aan te leggen. Achteraf gaat het ook, het is gewoon meer werk.

    Tweede probleem(pje): toen we (na de “begrafenis”) weer gas wilden bestellen werkte de on-line bestelling niet. Geen probleem: komt wel vaker voor, even bellen dus. Ook geen probleem, “we komen morgen of overmorgen”. Dus niet. Na een week weer gebeld. Die dame aan de telefoon beweerde dat we geen klant waren bij hun en de verbinding werd verbroken. Weer bellen, andere dame. Die dacht ietsje langer na en vroeg of er iets veranderd was, ja dus, onze tank is ingegraven, aaaaah beh ouiiii … ok, nieuwe tank -> dan krijg je dus een nieuw contract met een ander klantennummer etcetc. De volgende dag stond de gasman voor de deur. ’t Is maar dat je’t weet 😉
    Oh ja, on-line bestellen gaat ook weer (met het nieuwe klantennummer)

    Succes ermee

    Groet

    Peter

    #186500
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Goeden avond Peter,

    hier twee foto’s die ik over dit onderwerp in mijn archief had:

    #186501
     Anoniem
    Inactief

    Yep, plaatje 2: zo had het er uit moeten zien 😉

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?